جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 11 شهریور ماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 11 شهریور ماه 1401 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ کارشناسان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان مازندران به مراجعات مردمی آغاز ، و پس از اجرای جناب آقای رضا قدمی ، سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای حسینی «ریاست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان قائم شهر» بمناسبت هفته تعاون ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای مؤذّن «جناب سید رضا میرزاآقایی» ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 12 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: اگر ایمان و پایبندی به موازین ایمان نباشد ، انسان شبیه حیوان میشود بلانسبت . باید همه پناه ببریم به خود خدای متعال و از او استمداد کنیم ، استعانت جوییم ، که اگر عنایت و الطاف او شامل حال شود ، انسان به راه انسانیت و اسلامیت هدایت خواهد شد و اگر عنایت او شامل نشود ، انسان در معرض خطر جدی قرار دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: مومنان در بهره مندی از مواهب دنیایی قید و شرط دارند . المومنُ مُلجَم ؛ گویا مومن لجام داشته باشد ؛ این جسارت و توهین نیست ، بلکه تشبیه است برای درک معنا و مفهوم . یک وقتی است که اسب سوار قدیم ، افسارش افتاد و اسب به حال خود میرفت و در اختیار راکب نبود ، اما یک وقتی است که افسار در درست سواره است و هدایت به سمت ها دست خود سواره است . مومن آزاد نیست که هرچه دلش بخواهد انجام بدهد ، بلکه افسار و لجام دارد . لجام دین و لجام ایمان و لجام هدایت الی الله . گاهی هم افراد در دسته ی مومنین قرار دارند و ادعای ایمان هم دارند ، اما عملشان کفرآمیز میشود . در عمل با کفار هم سطح و برابر میشوند . خیال میکند که مسلمان و مومن است ، اما عمل او عمل اسلامی و ایمانی نیست ، عمل چیز دیگری است . آنچه کیفر و جزا و پاداش دارد ، عمل انسان است و نه ادعای انسان  .

ایشان افزودند: غفلت ، خیلی مصیبت سختی به بار می آورد . این که در عراق ، در همین داخل هفته ی گذشته اتفاق افتاد ؛ ببینید ، زیارت اربعین ، زیارت حجت معصوم خدا ، حجّ وابستگان به مکتب اهل بیت است .اجتماع و زیارت بزرگ اربعین ، با شکوه و با عظمت ، نمایش قدرت ایمانی و قدرت دینی است. در آستانه ی فرارسیدن اربعین ، فتنه ای را پایه گذاری کرده بودند که اربعین را تعطیل کنند ؛ از اجتماع مومنین چه کسانی رنج میبرند؟ غیر از این است که استکبار و عوامل استکبار؟ اما یک وقتی این عوامل استکبار از بیرون است و یک وقتی هم از داخل . از خود داخل عراق و جریانات مومنین ، اینها سوءاستفاده کردند ، با طرف را غافلگیر کردن و شست و شوی مغزی دادن به دست افراد به ظاهر متدین. اینها دو هدف را تعقیب میکردند ، یک اینکه زیارت اربعین را تحت الشعاع و تعطیل کنند ، و دو اینکه اصلاً خود شیعیان عراق را دوقطبی و دو دسته رو در روی هم قرار بدهند . ولی بحمدالله تدبیر مومن ، تدبیر مومنانه ، با اخلاص ، نتیجه داد  . و با توجهی که به این آدم متدین ، حضرت آیت الله حائری داده شد ، بیانیه ای که ایشان صادر کردند ، همچون آبی بر آتش فتنه فرود آمد . افرادی که غفلت زده گرفتار این جریان فاسد شده بودند ، متدین بودند ، توجه پیدا کردند . گاهی واقعاً طرف متدین است و اما فریب میخورد  . لذا این بصیرت که گفته و تأکید میشود ، بصیرت اینجا ها خودش را نشان میدهد . اگر واقعاً صاحب بصیرت بالایی بودند نمیبایست فریب میخوردند . ولی فریب خوردند و خوشبختانه که جلوگیری و کنترل شد و ان شاءلله به فضل الهی زیارت اربعین با شکوه خودش برگزار خواهد شد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: راه نجات انسان از همه ی گرفتاری های دنیا و آخرت ، بسته به همین نکته ی اساسی ، اطاعت اوامر الهی است . پایبندی به آنچه که در قرآن مجید و کلمات رسول خدا و امامان معصوم به ما رسیده است وسیله ی نجات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند : هرساله به مناسبت هشتم شهریور ، اعضای دولت ، شرفیاب محضر رهبری معظم انقلاب میشوند . در این دیداری که سه شنبه ی گذشته اتفاق افتاد ، مقام معظم رهبری ، مهم ترین توفیق دولت را زنده کردن امید و اعتماد در مردم دانستند . تعبیر بسیار حکیمانه . یعنی مجدداً دولت را تأکید و سفارش میکند برای کوشیدن ، برای تلاش در خدمت مردم ، که مردم را به آینده امیدوار بسازند . شرایط گذشته به گونه ای بود که هم در فضای فرهنگی و هم در فضای اجرایی کشور ، به همه بباورانند که برای بیرون رفت از مشکلات داخلی چاره ای نیست جز تن دادن به برجام ،و خواسته های استکبار و عوامل استکبار . ولی در طول حداقل این یک سال ، این نتیجه حاصل شده است که زیر بار خواسته های استکبار نرفتیم ، ولی الحمدلله داری ادامه ی زندگی میدهیم . آن شرایط ، که من بارها به این نکته اشاره کرده بودم که دو ماه پایانی دولت قبلی ، از خزانه ی بانک مرکزی استقراض کرده بودند و حقوق کارمندان را پرداخت کرده بودند . آن یک سراشیبی خطرناک که الآن از آن شرایط عبور کردیم . ولو یک قدری گرانی قیمت ها سختی آورد برای ملت . وقتی که یک عده ای برای این نظام از جانشان مایه گذاشتند . خدا میداند که خصومت و دشمنی روز اولی که استبکار بر علیه انقلاب داشت ، الآن هم همان استکبار در ادامه ی همان دشمنی ها است . جنگ تحمیلی را به پا کرده بود ، و این ملت که عزیز و جان و مال دادند که استقامت کنند و پیش بروند . الآن هم این تحریم ها در ادامه ی همان خصومت ها است و به فضل الهی ، یکی بعد از دیگری ، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد  . بعضی از مسائل را به ما نمیدهند و رفته رفته دانشمندان و مبتکرین داخلی ما در صدد اینکه خودمان بسازیم و خودمان روی پای خودمان بایستیم ، که باید خودمان زندگی کنیم ، این هدف متعالی میشود . و همچنین مهم ترین تکلیف و وظیفه ی دولت را هم مشخص کردند ، حتی نسبت به افزایش قیمت اجاره بها و افزایش قیمت مسکن ابراز نگرانی به حق فرمودند . آخر در دولت قبل ، وزیر مسکن و شهرسازی افتخار میکرد و میگفت که من مسکن نساختم ! مسکن نساختن را ابراز میکرد و در مصاحبه میگفت ، به جای اینکه آمار بدهد که چقدر کار کرده و چقدر ساخته است و چقدر کمک کرده و چقدر خدمت کرده است . ببینید شرایط بحمدلله تغییر کرده است و آن جریان به ظاهر متوقف شد ، ولی عوامل استکبار باز هم میخواهند بذر یأس بپاشند . بگویند شما نمیخواهید زیر بار خواسته ی آمریکایی ها بروید در پذیرفتن برجام ، شما همواره باید دچار مشکل باشید . نه ، واقعاً این حرف غلطی است و میشود با یک همت و اراده و همدلی و هم سویی ، یعنی وقتی در صنعت دفاعی ، صنایع دفاعی ، موفقیت ها و پیروزی ها چشمگیر بوده ، میشود که در صنایع غیر نظامی و غیر دفاعی هم هماهنگی ها و همکاری ها موجب رونق بیشتر تولیدات داخلی را فراهم کند . لذا این دولت باید بکوشد با تکیه بر امکانات داخلی ، مردم را امیدوار کند که میشود روی پای خود ایستاد . مقام معظم رهبری فرمودند که مردم میبینند که دولت در وسط میدان و مشغول کار و تلاش برای حل مشکلات و خدمت رسانی به مردم است . خارج کردن جامعه از چشم انتظاری برای تصمیم گیری و اقدام دیگران باید پرهیز بشود . یعنی منتظر نمانیم که اگر برجام موافقت بشود و تحریم را بردارند مشکلاتمان حل بشود ؛ نه خیر باید فکر کنیم که دشمن همین دشمن است و دشمنی همینجور ادامه دارد  ، اما چه کار باید بکنیم که از این مخمصه خارج بشویم ؟ قاطعانه با هر عاملی که تولید را تضعیف میکند باید مقابله بشود .

امام جمعه قائم شهر افزودند : در همین هفته ی گذشته ، رئیس جمهور محترم ، در تماس تلفنی با نخست وزیر مالزی ، روز ملی مالزی را به ایشان تبریک گفتند، آنوقت آن نخست وزیر در همین تماس به رئیس جمهور محترم گفت که روابط ایران و مالزی مایه افتخار برای دولت و ملت مالزی است . بعد گفت که جمهوری اسلامی ایران ، پشتوانه ی مهمی برای امت اسلامی است . واقعاًشاید ما در درون جایگاه خودمان را حس نکنیم . مقابله ی با ظلم و ظالم در فطرت همه ی آدم ها هست و اجرای حق و عدل را همه میخواهند . اما در سطح دولتی و در سطح جهانی ، این پرچم مقابله ی با استکبار به دست انقلابیون اسلامی ایران برافراشته شد . و این مقابله با استکبار برای همه ی عقلای عالم که حتی مسلمان نباشند هم خوشایند است و باب طبع آنها است . لذا این موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را قدر میدانند.

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای آقای  سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

مطالب مرتبط

آیت الله معلمی ، با حضور در شعبه اخذ رأی شهری مستقر در مسجد صبوری شهرستان قائم شهر ، رأی خود را در صندوق أخذ رأی الکترونیکی ثبت فرمودند + تصاویر

صبح جمعه ، بیست و یکم اردیبهشت 1403 ، در آغازین لحظات شروع اخذ آراء دوره دوم انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی ،  آیت الله

ادامه مطلب