جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با موضوع «جاماندگان اربعین» در دفتر امام جمعه قائم شهر برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر شنبه مورخ 12 شهریور 1401 ، جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با موضوع «جاماندگان اربعین» در دفتر امام جمعه قائم شهر برگزار شد.
آیت الله معلمی در این جلسه ضمن خیرمقدم به حاضرین ، و عرض سلام به محضر حضرت اباعبدالله الحسین«ع» فرمودند: قصه ی اربعین همچون قصه ی مراسم حج است . مراسم حج ، اجتماع همه ی مسلمین کنار کعبه و در رتبه ی پایین تر ، زیارت امامان معصوم تعبیر شده بود به حج فقرا ؛ تعبیر لطیفی است که یعنی پیروان مکتب اهل بیت ، اجتماعشان در سایه ی زیارت جایگاه بالایی دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند: یک روزگاری با امام حسین جنگیدند ، و یک روزگاری هم دست و پای زائر امام را قطع میکردند و امروزه اجتماع زوار را به انفجار میکشانند . پس جریان همان جریان است و منتها ابزار آلات عوض شده است . متقابلاً رهروان راه حق ، پیروان مکتب اهل بیت ، مسیرشان را در راستای حفظ ارزش ها ادامه میدهند.همان تبار آنهایی که همراه عمر سعد به جنگ اباعبدالله آمدند ، همین داعشی هایی میشوند که اینجا و آنجا در صدد سر به نیست کردن شیعیان بر می آیند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: همین غائله ای که امسال در عراق پدید آمد ، خودش یکی از اسناد زنده ی نفوذ دشمن است . در گذشته ی تاریخ ، قدرت های استکباری زمان سعی داشتد ، در میان اعضای فامیل و خانواده ی امامان معصوم نفوذ کنند و بعضاً به ظاهر موفقیت هایی هم به زعم خودشان داشتند. در شهادت امام حسن مجتبی در ماه صفر ، یک سند زنده از نفوذ قدرتهای استکباری و عوامل آنها در بیوت اولیاء خدا و مراکز مقدس است . همسر آقا امام حسن مجتبی زن بدی نبود از ابتدا ، که اگر بود امام معصوم او را برنمیگزید .
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: در قضیه ی اربعین ، دو گونه برنامه داریم ، یکی اینکه موکبهایی تشکیل میشود آنجا و شهرهای مختلف دارند و حداقل سه تا موکب از قائم شهر هستند. بخش دوم اربعین هم برمیگردد به اجتماعات داخل شهر ؛ بله اجتماع بزرگ را استکبار جهانی همواره در هراس است . زیارت اربعین را صدام با تهدید تعطیل کرده بود . به خاطر اینکه اجتماع زائران اباعبدالله از منظر استکبار خطرناک است ؛ چرا که هرکسی به امام حسین نزدیک شد ، اندیشه ی امام حسین ، یعنی مقابله و مبارزه با ظالم و ظلم و استکبار در او اثر گذار میشود. اتفاقی که الآن در عراق افتاد ، مصداق روشن و سند نتیجه ی نفوذ دشمن در میان جریان شیعه است . اینها دو هدف را تعقیب میکردند .یک اینکه اربعین با آن شکوه برگزار نشود ؛ خلاصه این اوضاع به آن اجتماع سنگین طبعاً آسیب میزند ، اما امیدواریم که خدای رحمان کمک کند که در این فرصت باقیمانده ترمیم شود و آن اجتماع سنگین اتفاق بیافتد . هدف دوم هم شیعه را در عراق رودرروی همدیگر قرار دادن . تا الآن در عراق ، مشکل شیعه ها سنی ها بودند ، اما الآن با این توطئه ی جدید ، مشکل مضاعف شده است و خود شیعه در برابر شیعه قرار بگیرد و شیعه کشی را راه بیاندازند . نفوذ دشمن است که باعث بشود این غائله پیش بیاید. ولی الحمدلله که دارد به خیر میگذرد.

مطالب مرتبط

آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز آموزشی امام صادق «ع» شهرستان ساری ، برگزار شد + تصاویر

عصر دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1403 ، آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز

ادامه مطلب