جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 27 بهمن 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و هفتم بهمن ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای  قدمی ، قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب یاسین محمدی آغاز ،  و پس از اقامه اذان ظهر به وقت شرعی با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 60 اِلی 62 سوره مبارکه واقعه کلام الله مجید ، فرمودند:مرگ تقدیر الهی و قانون خداوندی است و این قانون را هرگز کسی نمیتواند به هم بزند ؛ یعنی کسی نمیتواند اراده ی خود را بر اراده ی خدا غلبه دهد . دنیا گذرگاهی است ؛ نه منزلگاه ؛ پلی است برای عبور ؛ برای گذشتن و نه برای ماندن .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان با اشاره به آیات و روایات افزودند: دنیا و مقام و مال دنیا مثل سَم است ؛ سَم را اگر فرد عاقل و به قاعده ای بشناسد نمیخورد . حریص شدن به دنیا هم همین است . اگر انسان بداند ماهیت این عمل در نهایت چه میشود پرهیز میکند .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: اگر پرهیز از گناه باشد ، اگر انجام واجبات باشد ، انسان آن میشود که خدا میخواهد ؛ آن میشود که خدا از او راضی و خوشنود باشد .آنوقت صاحب نفس مطمئنه میشود و لحظه جان دادن و مرگ ، لحظه ی راحتی او خواهد شد و مصداق {{ یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعی إِلى رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی}}.

ایشان افزودند: از جمله مسائل بسیار مهم این ایام ، پدیده ی مبارک 22 بهمن امسال بود . عوامل استکبار با تبلیغات گسترده خواستند راهپیمایی را بی رونق بسازند . یا به تعبیر مقام معظم رهبری ، 22 بهمن را تبدیل به ضد خودش کنند . یعنی در 22 بهمن انقلابی پیروز شد ، در 22 بهمن هم فاتحه ی انقلاب نعوذ بالله . این خواسته ی استکبار بود .اما چه سرّی است که مقام معظم رهبری قرص و محکم اظهار امیدواری کند که 22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود ؛ و دنیا تماشا کرد که 22 بهمن ایران تماشایی شده بود  . اینها را میگویند نتیجه ی اثر نَفَس و اخلاص و ایمان و توکل به خدا . واقعاً آدم دقت میکرد میدید که این حضور بی سابقه بود . من داخل قائم شهر پانزدهمین راهپیمایی 22 بهمن ار شاهد بودم امسال ؛ حقیقتاً با تمام وجود انسان باورش می آمد که هرچند شکوه و عظمت داشت سالهای قبل ، ولی چنین صحنه ای با این عظمت و درجه نبود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره  به حضور عظیم و بی سابقه و عزم و بصیرت مردم که حادثه ی بزرگ و منشأ یک تحولی را پدید آورد فرمودند:  این حرکت ، پاسخ دندان شکن به بیگانگان و دشمنان و سست عهدان بود .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: در برابر این شکوه و این عظمت و این حضور  ، در آن اجتماع سنگین تهران ، که خداوند جزای خیر بدهد و قطعاً می دهد ، چون در طول تاریخ ، بی سابقه بود و یک بار عَلَم به نام حاکمیت اسلام بلند شد . حالا آدم می فهمد که امیرالمومنین سلام الله علیه چه خون دل و گرفتاریی داشت.حجت خدا بود و امام معصوم بود . عَلَم اسلام ناب محمدی را بر افراشته بود . و امام راحل و رهبر کبیر انقلاب ، با چه اخلاص و استقامت و پشتکاری توانست یک تحول عظیم این چنینی ایجاد کند و نظام 2500 ساله ی شاهنشاهی را البته با حضور ملت ، ولی اثر نفَس امام بود که ملت را منسجم ساخت.وگرنه همه ی کشورها اگر رهبری همانند امام داشته باشند قطعاً تحولاتی پیدا میشود . چرا انقلاب مصر شکست خورد ؟ برای خاطر اینکه رهبری ندارند . امام در وصیت نامه اش می فرماید: «« به ملت عزیز ایران توصیه میکنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید ، همچون عزیزترین امور ، قدرش را بدانید .بار دیگر وصیت من به مجلس و رئیس جمهور حال و آینده آن است که نگذارند این دستگاه های خبری و مطبوعات و مجله ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند . همه باید بدانیم آزادی به شکل غربیِ آن موجبِ تباهی جوانان میشود.»» ولی متأسفانه نفوذ فرهنگ بیگانه در درون رفته رفته دارد ما را مسخ میکند و داریم پذیرا میشویم و نباید پذیرای فرهنگ غرب بشویم. خب اینکه در آن اجتماع که سنبل راهپیمایی ملت ایران است و اینهمه خبرگزاری های خارجی آنجا حضور دارند و میخواهند پخش کنند . آنجا گفته بشود که «عده ای را از قطار انقلاب پیاده کردیم ، میتوانستیم پیاده نکنیم» چه کسی؟! چه کسی را از قطار انقلاب پیاده کردند؟ اینهمه امام رحمه الله علیه نصیحت و موعظه میکرد ، خواهش میکرد از گروه های مختلف که بیایید در مسیر ملت و جدا نشوید از ملت . اگر بنی صدر از قطار انقلاب پیاده شد نمی بایست این کار را میکردیم؟ دیگران و دیگران از قطار انقلاب پیاده شدند ، نمی بایست و باید طور دیگر؟! ؛ نمیدانیم این چه حرف زدن تلخی است که ذائقه ها را تلخ میسازد.گفته بشود مردم را راحت بگذاریم . خب اگر واقعاً جدی بنایتان این است که مردم را راحت بگذارید ؛ شما که وعده داده بودید با اجرایی شدن برجام  همه ی مشکلات اقتصادی حل بشود . ولی الآن بعد از سه سال از اجرایی شدن برجام ، ظرف 4 ماه 1300 تومان بر نرخ ارز افزوده شده است . از یک سمت شعار میدهید که مردم را آزاد بگذارید هرکار میکنند بکنند ؛ ولی از سوی دیگر ناچار میشوید آخر بیایید در ظرف پنج دقیقه به قول خودتان نَود نفر از دلالان ارز را دستگیر بکنید.این دستگیر کردن خودش سَند است که آن طراحی و برجام و آن تدبیر جواب نداده است .اگر تدبیر ، تدبیر درستی بود دیگر نمی بایست ظرف پنج دقیقه 90 دلّال ارز دستگیر بشوند . ببینید ، آنهایی که بار انقلاب بر دوششان بود ، رزمندگان و جانبازان و خانواده های شهدا از این حرف های نامربوط رنج می برند ؛ حالا میگوید «و اکنون باید همه را به این قطار دعوت کنیم . من از همه می خواهم راه انتخابات را سهل کنند.» . هر کسی میخواهد بیاید وکیل یا رئیس جمهور بشود بشود  ؟!

امام جمعه قائم شهر در ادامه با اشاره به متن وصیت نامه ی امام فرمودند: امام می فرماید: «دقت کنند در انتخاب ، باید هشیار و بیدار و مراقب باشید که سیاست بازان پیوسته به غرب و شرق ، با وسوسه های شیطانی شما را به سوی این چپاول گران بین المللی نکشند ؛ اشخاصی که انتخاب میکنند روی ضوابطی باشد ، بر طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی باشد .کسانی را که انتخاب میکنید از طبقه ای باشند که محرومیت محرومان جامعه را لمس کرده باشند ؛ نه از سرمایه داران و زمین خواران و صدرنشینان مرفّه» . الان اگر بپرسیم از این وزرا و مسئولین ، چند نفرشان بچه هایشان در خارج دارند تحصیل میکنند؟ خب وقت بچه ها در خارج تحصیل بکند پیداست که هزینه سنگین میشود و پیداست که باید حقوق ها نجومی بشود برای تأمین مخارجش. خلاصه انقلابی که امام  او را پایه گذاری کرد و شهدا برای آن انقلابی که جان دادند ، انقلابی است که عدالت اجتماعی در آن رعایت بشود و تحقق پیدا بکند ، و نه این که اختلاف طبقاتی به این شکل ها در بیاید .

ایشان در ادامه افزودند: سخنگوی دولت میگوید: قیمت ارزها حباب است ، می ترکد . اما حباب نترکید ، بلکه منجر شد به دستگیری دلّالان ، تا در نتیجه وقتی 1300 تومان رفته بالا ، حالا بعد از دستگیری 90 نفر ، یکصد تومان آمده پایین! . خب نشانه ی تدبیر و بی تدبیری را مردم دارند میبینند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: حالا که رسوایی جاسوسیِ جمعیتی که به نام حمایت از حیات حیوان و محیط زیست آمدند در ایران و محیط زیست ایران به اینها مجوّز داد و اینها در بیابان های بین گرمسار و دامغان و مناطق کویری و دامنه ی کوه ها دوربین نصب کنند که ما میخواهیم رفت و آمد و زندگی یوزپلنگ های ایران را رصد بکنید و تصویربرداری کنیم.اما در واقع جاسوس بودند و میخواستند مراکز موشکی ایران را فیلم برداری کنند و تحرکات فضایی ایران را میخواستند رصد کنند . حالا تعجب اینجاست یک عده ای جان کندند تا شناسایی کردند و کشف کردند و دستگیر کردند و اسناد زنده گرفتند و چون اسناد زنده گرفتند و فرد دستگیر شده و رفته تهیه ی مقدمات خودکشی خودش را فراهم کرد برای خاطر اینکه به اصطلاح به ظاهر از یک خانواده ی محترم بوده و کسی احتمال اینکه او جاسوس باشد نداده ولی در برابر مدارک و اسنادی که به رخَش کشیده شد رفته دست به خودکشی زد . خب اگر واقعاً نظام میخواست اعدام بکند یک جاسوس را و اگر کسی محکوم به اعدام باشد و حکم برای او صادر بشود ، که خب واهمه ای ندارد نظام و اجرا میشود . نه اینکه داخل زندان او را بکشند ؛ خودکشی کرده در زندان برای اینکه بیشتر رسوایی باز نشود و نیاید در محکمه و نیاید افشا بشود ؛ ولی تأسف در این است که مسئول محیط زیست باز می آید دفاع میکند که اینها جاسوس نبودند و بُرد دوربین هایی که اینها داشتند تا 50 متر بوده است.خب اگر واقعاً دوربین 50 متر بُرد دارد کجا میتواند یوزپلنگ را تعقیب بکند و همه ی حرکات او را ثبت و ضبط کند؟ ؛ حالا همه ی اسناد و اعترافات در پرونده هست ؛ به جای اینکه عذرخواهی کنند از ملت و نظام و رهبری ، حالا دارند توجیه و دفاع میکنند . اینها را میگویند نفوذ ؛ نفوذ دشمن . خدایا به تو پناه می آوریم ؛ خودت یاری کن و شرّ دشمن و ایادی آنها را از سر این انقلاب کوتاه بگردان . مردم برای این انقلاب زجر کشیدند و رنج دیدند . آن وقت یک عضو هیئت علمی می آید مینویسد : « از کِی تا به حال سرگین یوز هم جزو اطلاعات طبقه بندی شده است» خب دیگری هم نوشت که : « باید به این عضو هیئت علمی گفت : از کِی تا به حال جمع آوری اطلاعات موشکی توسط جاسوسان امریکایی و اسرائیلی را جمع آوری سرگین یوز می نامند؟» .

ایشان در ادامه افزودند: اینهاست که واقعاً دل آدم را می رنجاند . آن وقت در همان اجتماع عظیم گفته بشود که « بزرگترین ثمره ی انقلاب اسلامی ، و میراث امام قانون اساسی است . » آقا قانون اساسی که جلوتر هم بوده است! ؛ نهضت مشروطیت هم قانون اساسی داشت ؛ اتفاقاً قانون اساسی نهضت مشروطیت هم قانون خوبی بوده است .  اما مشکل این بود که اجرا نمیشد . بزرگترین ثمره ی انقلاب اسلامی را دوست و دشمن میفهمند که ولایت فقیه بود و هست . چیزی که قبلاً سابقه نداشت . به صورت ابتکار در انقلاب اسلامی ایران پدید آمد حاکمیت ولایت فقیه است . این را به زبان نیاورد سخنران ، ولی به قانون اساسی فقط تکیه بکند؟ . ای کاش به همان قاون اساسی هم پایبند باشد که اگر به همان قانون اساسی پایبند باشند دیگر نباید بگویند سهل بگیریم تا هرکسی بخواهد انتخاب بشود بیاید . قانون اساسی مقرراتی گذاشت ؛ برای نمایندگان مجلس شرایطی گذاشت ، برای ریاست جمهوری شرایطی گذاشت .خب اینهایی که فتنه گر سال 88 بودند ، اینها اگر پایبند به قانون اساسی بودند که می بایست قانونی رفتار میکردند .  نه اینکه آشوب خیابانی به پا کنند . از یک سمت گفته بشود هرکه قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است و از سوی دیگر هم گفته بشود چرا از قطار انقلاب پیاده میکنیم افراد را و نباید  پیاده بکنیم  .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در قسمت پایانی خطبه دوم فرمودند: شبِ شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها ، چند تَن از شهدای گمنام را می آورند در قائم شهر ، در حسینیه عاشقان ثارالله ، مراسم وداع هست و صبح فردایش یعنی صبح سه شنبه ، سالروز شهادت بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها تشییع پیکر شهدای گمنام است  . ان شاء لله مومنین حضور پیدا میکنید و تکریم و تجلیل از این شهدایی که هرچند پیکر را می آورند ، ولی هنوز خانواده ها نمی دانند که این جسد مال چه کسی و آن جسد مال چه کسی است ، در هر صورت با خانواده ها اظهار همدردی کردن موجب میشود که ان شاءلله خدای رحمان به شما جزای خیر عطا بفرماید.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.

 

صوت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان جناب یاسین محمدی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اقامه اذان ظهر با نوای جناب حسن علیزاده:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی ، تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای جناب حسن علیزاده:
دانلود فایل با لینک مستقیم
 

gwxu_img_1471.jpg

nult_img_1501.jpg

0yyw_img_1508.jpg

ccwy_img_1549.jpg

oew0_img_1588.jpg

jwfb_img_1590.jpg

d6mm_img_1600.jpg

wukz_img_1603.jpg

gw6p_img_1643.jpg

1vx_img_1654.jpg

1zsi_img_1670.jpg

h3xl_img_1682.jpg

mjyn_img_1689.jpg

مطالب مرتبط