جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 7 اردیبهشت  ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 7 اردیبهشت  ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی مسئولین اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، و همچنین سنجش سلامت مرکز بهداشت شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی  و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای دکتر رشیدی «مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 40 الی 42 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان به همه ما توفیق آن دهد که لیاقت و استعداد درک رحمت الهی را پیدا کرده باشیم که اگر به رحمت الهی برسیم قطعاً آمرزیده از دنیا می‌رویم و عاقبت بخیر خواهیم بود .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات مبارکه سوره دخان کلام الله مجید فرمودند اقوامی که با انبیا سر ناسازگاری داشتند چه با پیامبران بنی اسرائیل و چه با خاتم انبیا یامبر عظیم‌الشأن اسلام که ناسازگاری یک وقتی با خود فرستادگان خدا بود و یک وقتی هم با پیروان انبیا و ناسازگاری با مومنین و کارشکنی در برابر پیشرفت و توفیقات اهل ایمان که همه این‌ها در یک مقطعی رو در روی هم قرار می‌گیرند. روزی که روز جدایی خواهد بود و مومنین قرارگاهی خواهند داشت و آنهایی که ضعف ایمان داشتند و حرفشان دشمن پسند بوده و یا عملشان با مقتضیات ایمانی سازگار نبوده آنها به مسیر دیگری هدایت شده و جدا خواهند بود از اهل ایمان در حالی که در دنیا همه با هم ظاهراً در کنار هم هستند .

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید افزودند خداوند عزیز است و قدرتمند و رحیم است و مهربان پس باید به سمت این عزیز رحیم رفت نه اینکه اعراض کرد و توقع رحمت او را داشت . خدای رحمان را نمی‌توان به هیچ چیزی تشبیه کرد اما برای فهم و درک معنا ناچاریم این مثل را بزنیم که فرزند اگر نافرمانی در برابر پدر و مادر داشته باشد گاهی کار به جایی می‌رسد که پدر و مادر نفرت پیدا کنند از فرزند یا خدای ناکرده او را نفرین کنند . اما اگر متقابلاً فرزند مودب باشد در برابر پدر و مادر و مهربان و خوش برخورد رفتار کند در آن صورت است که پدر و مادر او را محبت خواهند کرد و اگر احیاناً سهوا خطایی از این فرزند دیدند چشم پوشی می‌کنند می‌بخشند او را . پس این معنا شبیه هم هست که اگر تصمیم بر بندگی خدا داشته باشد انسان و در مسیر بندگی باشد اما غفلتاً یک اشتباه و خطایی مرتکب بشود و پشیمان باشد و توبه کند اینجاها رحمت الهی وسیع است . اما نه اینکه انسان گردنکشی داشته باشد اما معذالک انتظار رحمت هم بکشد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: یاد خدا زمینه ساز است برای روی آوردن به تقوا و فضیلت و ارزش‌های انسانی که در مکتب قرآن تبلور دارد . رزش‌های انسانی در مکتب اهل بیت تبلور دارد . اگر انسان منطبق با موازین قرآن زندگی کند ارزش انسانی خود را بالا خواهد برد و در مسیر عبودیت و بندگی یاری خواهد شد از بارگاه الهی .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر در ادامه افزودند به حمدالله عظمت عملیات وعده صادق به حدی بود که رسانه‌های صدای دشمن، ناچار شدند به اعتراف به گوشه‌هایی از این عظمت این عملیات. بی بی سی که در اختیار استعمارگر پیر تاریخ یعنی انگلیس قرار دارد این عبارت را دارد که گستردگی حمله ایران عامل این پیام است که به هر .‌ای از اسرائیل دسترسی دارد و موشک‌های ایران از سامانه چند لایه دفاعی اسرائیل عبور کرد و تعداد پهباد و مسافت طی شده در حملات پهبادی تاکنون بی‌سابقه بوده است . ببینید فرق بین مکتب و لامذهبی این است که شهری را از آسمان همه جایش را بمباران کنند که زن و کودک و پیر و جوان فلسطینی همه را به قتل برسانند و آن جنایت را بنمایند اما دشمن خودش اعتراف می‌کند که موشک‌های جمهوری اسلامی ۱۷۰۰ کیلومتر پیمود و به . هدف یعنی تاسیسات نظامی اسرائیل و پایگاهی که هواپیما از آن پایگاه پرید و کنسولگری جمهوری اسلامی را در دمشق سوریه هدف قرار داد در موعد شب در شرایطی که هیچ انسانی در آن محوطه نباشد نشست و هیچ آدمی را هم نکشت . همان دشمن این نکته را خیلی دقیق مطرح کرد که بدون اینکه آدمی را بکشد جمهوری اسلامی تنبیه کرد اسرائیل را . خود خبرنگار بی بی سی می‌گوید که آنچه که ما دیدیم واقعاً وحشتناک است که مخزن سوخت موشک پرتاب شده ۱۱ متر و به علاوه ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره بوده است که این فاصله ۱۷۰۰ کیلومتر را راحت طی کرده است . لذا می‌بینیم که رهبری معظم در دیدار با فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح فرموده بودند که یروهای مسلح ما چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائمشهر در ادامه فرمودند گاهی تنگ نظری در بعضی از مدیران اجرایی دیده می‌شود . بعضی از دستگاه‌ها به بهانه‌های مختلف که نمی‌دانیم واقعاً تعمد دارند آیا که مردم را اذیت کنند یا گرفتار غفلت هستند که به جای کمک به امر تولید و تقویت اقتصاد چوب لای چرخ پیشرفت می‌گذارند. از انجایی که مومنین فراوان گله می‌کنند پیش ما هم ما هم در جلسات مناسب منتقل می‌کردیم و می‌کنیم ولی به گوش همه گویا نمی‌رسید اینجا عرض می‌کنم، منابع طبیعی در مورد باغی که الان ۴۰ سال ۵۰ سال باغ است مدعی می‌شود که بستر اینجا منابع طبیعی بوده است . خوب اگر هم واقعاً بتواند ثابت کند در محکمه که منابع طبیعی است چرا باید حکم داده بشود که درختها قطع بشوند؟! و در ادامه بگویند که بستر اینجا منابع طبیعی است و باید بروی از منابع طبیعی اجاره‌اش کنی و آنجا اجاره بپرداز و سایر ادعاها. حالا این نکته که آیا مگر جنگل را اجازه می‌دهند که کسی خودسر برود درختش را قطع کند که اینجا هم منابع طبیعی اگر هست خوب مثل جنگل رفتار بشود نه اینکه منابع طبیعی مدعی بشود و دستگاه قضایی هم به سرعت حکم بدهد بدون توجه به پیامدهای این امر . این بیچاره نهال قرض کرده و نهال بارور شده و حالا این ماجراها برایش پیش بیاید . و یا دستگاه دیگر یعنی اوقاف . ببینید اینجایی که این نمایشگاه بین المللی ساخته شده است، در حالی که من موقع احداث این کان در اینجا نبودم اما حالا اطلاع دقیق پیدا کرده‌ام که بستر افتاده بود و معلوم نبود مالکش کیست که آیا منابع طبیعی مالک است و یا سازمان آب منطقه‌ای مالک است که یک مدتی این سمت و آن سمت حواله می‌کردند به همدیگر خلاصه تا به آنجا که مجوز گرفت و ساخته شد . نکته اینجاست که بعد از ۲۰ سال کسی آمده مدعی شده که اینجا وقف است . خوب آن موقعی که داشتند تصرف می‌کردند چطور مدعی نشد این آدم . حتی اگر ثابت بشود که موقوفه و وقف است خب اگر زمین زراعت می‌شد اجاره می‌شد داد، و حالا که بنا شده است ‌میشود گفت که باید اجاره‌اش پرداخت بشود؛ اما چرا تقاضای قلع و قمع و تخریب؟!. ببینید این‌ها واقعاً یک گرفتاری‌هایی است که در داخل یا در اثر ندانم کاری و یا خدای نکرده ضربه زدن آگاهانه به اقتصاد و خانواده‌ها و جامعه ی اسلامی گریبانگیر میشود. واقعا امیدواریم یک نفر پیدا بشود جواب عاقلانه بدهد به انسان . کوی طلاب در مشهد یکسره آن منطقه زمین زراعتی بود اما شهر که توسعه پیدا کرد ساخت و ساز شد و موقوفیتش سر جایش است و آن منطقه زندگی می‌کنند و مغازه دارند و کسب و کار دارند و اجاره‌اش را هم پرداخت می‌کنند به آستان قدس . اینجا هم راه دارد که اگر موقوفه بود و ساخت و ساز شده الان باید اجاره پرداخت بشود آن هم در صورتی که وقفیت اثبات بشود در حالی که معقول و منطقی نیست که زمین موات وقف باشد که لا وقف الا فی ملک. باید زمینی که احیا شده و قابل بهره‌برداری است و مالک دارد مالک او را وقف کند و نه اینکه یک خان بیاید و بگوید این منطقه مال من بوده است چه زمین احیا شده و چه زمین موات و همه را به صورت موقوفه در بیاورد که این خلاف موازین شرعی است اصلاً .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد و جناب آقای دریابیگی«دبیر خانه کارگر استان مازندران» در بین الصلاتین جمعه و عصر مختصراً به ایراد بیاناتی پرداختند.

بعد از پایان مراسم نمازجمعه ، آیت الله معلمی «عضومجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر» به معیت نمازگزاران جمعه شهرستان ، با حضور در راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مقاومت مردم بی دفاع غزه اعلام داشتند.

مطالب مرتبط

آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز آموزشی امام صادق «ع» شهرستان ساری ، برگزار شد + تصاویر

عصر دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1403 ، آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز

ادامه مطلب