جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 3 فروردین 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نمازجمعه 3 فروردین 1403 شهرستان قائم شهر با استقرار گروه سنجش سلامت جمعیت هلال احمر در مصلی جمعه شهرستان آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای شهاب شادمند ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد..

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 17 الی 19 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای منان ، روز به روز بر فهم و درک ما از آیات قرآن بیافزاید و ما را در پایبندی به موازین کتابش ، و موازین دینش ، موفق بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی دخان کلام الله مجید فرمودند : در عرصه ی بندگی خدا باز هم نیاز است به خود خدا پناه بردن و التماس کردن و طلب توحید نمودن که اگر عنایات او نباشد ، انسان کاره ای نیست ، و انسان گرفتار انحراف و انحطاط و لغزش میشود . باید با پناه بردن به خدای رحمان از او مدد خواست تا در صراط مستقیم ثابت قدم و استوار بماند انسان .

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید افزودند:آمدن انبیا ، آمدن انبیا برای مردم ، نوعی هم تربیت بود و هم آزمایش و هم فرصت بود ، که گاهی متأسفانه جامعه این فرصت را از دست میدهد به جای استقبال. کما اینکه ، خدایا تو گواهی ، ماه رمضان است و روزه داریم و بر اساس فهم و درک عرض میکنم ، امروزه هم در جامعه ی ما ، ولی امر ، رهبر انقلاب اسلامی ، نعمت الهی است وجودش . بله همه مخلوق خدا و آفریده ی خداییم ، اما خدای رحمان ، جامعه ای را که بخواهد در سایه ی دینش زندگی کند ، بی رهبر نمیگذارد . خدای رحمان جامعه ای را که بخواهد پایبند به حق باشد ، یاری میکند . بله سختی و گرفتاری دارد ؛ شما ببینید ، مردم غزه ، الآن چند ماه زیر ظلم و ستم هستند ؛ اما مطمئن باشید که این ستم ها زمینه ساز نابودی اسرائیل خواهد بود ، منتها بشر صبر کمی دارد و دوست دارد زود اتفاق بیافتد وعده ی الهی ، اصبر الصابرین است و مجال میدهد ، و مهلت میدهد ، ولی ظالم به جای اینکه متنبه بشود ، بر ظلم و فساد و گناه خود می افزاید . بار خود را سنگین تر میسازد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: هر ساله، سال تحویلی که میرسد ، رهبری معظم انقلاب ، هم پیام دارند ، و هم صحبت و رهنمود . حتماً عموم شما عزیزان از طریق رسانه ها و مخصوصاً از طریق تلویزیون در جریان قرار میگیرید . رهبری معظم در پیام نوروزی به شیرینی ها و تلخی های سال گذشته واقع بینانه اشاره کردند . پیشرفت های علمی و فناوری و تولیدات زیربنایی و حضور حماسی مردم ، هم در روز قدس سال گذشته ، و هم در 22 بهمن ، که واقعاً حضور ، حضور بسیار جدی و معنادار و نمایان بوده که واقعاً نقاط قوت ملت است. اما نه تنها رسانه های بیگانه در صدد تضعیف روحیه ی ما تلاش میکنند ، بعضی از سیاسیون مفلوک و بعضی هم که حتی در منطقه ی خود هم طرد شدند ، با بی حیایی لب به سخن بگشایند که مسئولین فعلی را بگویند باید از مردم عذرخواهی کنند . گویی که خودشان داشتند گل میکاشتند برا مردم ، که حالا دولت و رئیس و جمهور را اینگونه طعنه بزنند . اینها کفران نعمت و خوش خدمتی به دشمن است.من متهم نمیکنم که آیا اینها از بیرون مزد میگیرند یا جاهلند واقعاً ، اما این حرف و این کار ، خوشایند و پسند دشمن است . حالا چه مزدور بی مواجب باشند ، چه مزدور مواجب بگیر باشند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

مطالب مرتبط