جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 4 اسفند  ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 4 اسفند  ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای شهاب شادمند آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای محمودی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 3 الی 5 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، ما را در بهره گرفتن از آیات قرآن یاری بفرماید .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی دخان کلام الله مجید فرمودند: انذار یعنی هشدار و اخطار که انسان مراقب باشد که اگر خلاف دستور عمل کند ، پیامد تلخ خواهد داشت . و اگر طبق دستور عمل کردی ، خوشبخت و خوش عاقبت خواهی بود .

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند: نازل شدن قرآن ، مظهر رحمت خدای رحمان است . آمدن پیغمبر یکی از مظاهر رحمت الهی برای هدایت بشریت است . خدای رحمان همه ی زمینه های رشد و تعالی و سعادت انسان را فراهم کرده است . این انسان را مخیّر ساخت . نباید برای بندگی مجبور باشد . اگر کسی در بندگی مجبور بود ، هنر نکرد . بلکه باید با اختیار و اراده بندگی خدا را پیشه کنیم تا تقرّب پروردگار را موفق شویم .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، با بیان روایتی از حضرت امام سجاد علیه السلام  ( إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلِینَ بِإِمَامَتِهِ وَ الْمُنْتَظِرِینَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ کُلِّ زَمَانٍ )فرمودند: مستحضرید که سالروز ولادت ولی الله الاعظم را پیش رو داریم . اولیاء خدا اَعلام هدایت ، یعنی نشانه های استوار بندگی خدا هستند . اگر خواستیم راه بندگی را بشناسیم ، باید مسیر اهل بیت عصمت و طهارت را درست بشناسیم و این را را درست طی کنیم . گاهی به اولیاء خدا متوسل میشویم ، ولی خود اولیاء خدا چگونه به درگاه خدا تضرع داشتند؟ مخصوصاً مناجات شعبانیه که در هین مفاتیح در اختیار همه ی شما مومنین هست و نوعاً هم کتاب دعا ، ترجمه ی فارسی هم دارد ، یعنی ضمن اینکه دعا را میخوانیم ، به ترجمه اش اگر توجه کنیم ، بسیار مفید به فایده خواهد بود ، که ببینیم امامان معصوم چگونه با اخلاص و تضرع به درگاه خدا مینالیدند . و حل همه ی مشکلات را از خدای رحمان طلب میکردند .

ایشان افزودند: منتظرین ظهور ولی عصر «عج» باید از ظلم و ظالم تنفر داشته باشند و تا میتوانند برای ریشه کن کردن ظلم و ظالم بکوشند . اینهایی که حجت خدا را مباشرتاً نمیبینند ، ولی اهل انتظار هستند و انتظار ظهور را دارند ، اینها برترین اهل کلّ زمان هستند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید سجاد ادیاانی اقامه شد.

لازم به ذکر است ، از برگزیدگان پرسش وصینامه شهید حاج قاسم سلیمانی در بین الصلاتین جمعه و عصر ، با اهداء لوح سپاس و هدایا توسط آیت الله معلمی تجلیل بعمل آمد.

مطالب مرتبط