جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 22 دی ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 22 دی ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای دکتر مفید اسماعیلی«ایثارگر و آزاده دوران دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 32 و 33 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم و درک آیات نورانی خود را بهتر از گذشته به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در پایبندی به موازین دینش ، و در پایبندی به احکام و آدابش موفق بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند: از جمله نشانه های کفر و نشانه نفاق ، ایجاد تردید و تشکیک و ایجاد بدبینی در دل و ذهن دیگران نسبت به یک امر مهم و حقیقی است . این که خصلت نفاق و خصلت کفر است ، برای خاطر این که نمیتواند صریح و روشن بگوید که قصد گمراهی دارد ؛ بله هدفش گمراهی است برای اینکه جامعه ی ایمانی و فرد مومن ،درست تشخیص ندهد و حق را یاری نکند . و باطل پیش برود ، ایجاد تشکیک میکند .

آیت الله معلمی در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند: حد اقل دلیل برای اینکه بدانیم وعده ی خدا حق است این میتواند باشد که انسان نگاه کند به این نظم عالم ، و به این حرکت خورشید ، و به این حرکت ماه و زمین ؛ خدایی که قادر است و به قدرت او این افلاک در حرکت هستند ، حالا یک ظالمی پیدا بشود ، یک دولت خبیث و جعلی وابسته به شیطان بزرگ پیدا بشود و این همه کودک کشی در غزه راه بیاندازد ، این همه پیرزن و پیرمرد را به شهادت برساند ، و نهایتاً او هم برود و مظلومین هم بروند و هیچ کیفری در کار نباشد؟! نعوذبالله ؛ سوءظن میشود نعوذبالله نسبت به خالق متعال ؛ بلکه خدا قادر است و خدا عادل است . خدا قادر است ، پس میتواند کیفر کند و عادل است و کیفر میکند حتماً .

ایشان افزودند: در دوران پیامبر الهی هم ، مشرکین و منافقین ، بجای پذیرفتن حق ، مسخره میکردند حق را . الآن هم وسوسه ی ابلیسی در فضای مجازی ، در حرف های دهن به دهن ، گسترش دادن و شایعه درست کردن و شب نامه فرستادن برای تخریب یک جریان و یا برای تخریب یک فرد هست و عوامل شیطان در جامعه وجود دارند و شیطان همه جا نیرو دارد . عاقل باید هشیار باشد  و مراقب باشد ، مبادا فریب شیطان و وسوسه های شیطان را بخورد . هرکه تشویق کند که در این انتخابات شرکت نکنید ، مطمئن باشید که سرمنشأش از شیطان است . چرا که حقیقت این است که دشمن ما در جنگ تحمیلی از همه نوع امکانات خارجی برخوردار بود در حالی که دست ما از همه جا بسته و قطع بود . پشت دشمن همه ی قدرت های بزرگ و کوچک ایستاده بودند ، در حالی که هیچ کس در دنیا نیامده بود ما ار کمک کند  . اما ملت یکپارچه در صحنه حضور پیدا کرده بودند و این حضور یکپارچه ، که عمده ی نیروها بسیجی بودند ؛ بله ارتشی ها هم بودند و رشادت ها داشتند ؛ سپاهی ها هم بودند ، اما همان سپاهی موظف هم بسیجی بودند و سپاهی شدند . اصلاً در ارتش و نیروی انتظامی و همه جا ، روحیات بسیجی و مردمی است که کار را پیش میبرد . با ایمان و با اخلاص ، برای رضا خدا اگر عمل بشود ، خدا ضایع نمیسازد کار او را و پاداش او را . ان تنصروالله ینصرکم ؛ خدا کمک کرد که دشمن به هیچ هدفش نرسید و دستخالی و سرافکنده شرمنده برگشت ، ولی ملت ما روسفید و پیروز دفاع کردند. الآن هم برای حل مشکلات و برای اینکه قانون بهتر نوشته بشود ، باید سعی کنیم در میان افراد شناسایی اصلح کنیم . ملاحظه ، فقط ملاحظه ی خدا و ارزش ها . هر قدر سطح مجلس در اکثریت ارتقا پیدا کند، اداره امور کشور متحول میشود .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، آیت الله معلمی با تشکر از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای دکتر مفید اسماعیلی بمناسبت سالروز عملیات کربلای پنج ، بخشی از اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است را قرائت فرمودند.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تقوای الهی ، تنها راه نجات انسان از همه ی گرفتاری های دنیا و آخرت است ؛ یاد خدا و ملاحظه ی خدا و تقوای الهی که نتیجه اش پرهیز از گناه و انجام واجبات است .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: مستحضرید که در این هفته های جاری ، رهبر معظم انقلاب ، در مناسبت های مختلف بیاناتی میفرمایند و حقیقتاً همه ی کلمات ایشان ، راهگشاو همه ی رهنمودهای ایشان به خیر و صلاح امت و ملت و جامعه است . در بخشی از پیام رهبر معظم در ارتباط با سی اُمین اجلاس نماز ، فرمودند نماز را نمیتوان در شمار نیازهای جاری فرد و جامعه ی مسلمان دانست.نیاز جاری ، اینکه آدم نیاز به منزل و لباس و غذا دارد . نیاز به نماز بالاتر از اینها است. منتها درک انسان گاهی ضعیف است. اول بنا در روز زمین ، بنای کعبه ، یعنی بنای بندگی خدا بوده است .قبل از آنی که انسان برای خودش خانه بسازد ، خانه ی بندگی خدا را مأمور شد بسازد .بلکه همچون روح برای اندام و بدن. بدن اگر روح نداشته باشد مرده است . مسلمان اگر نماز نداشته باشد ، مسلمان مرده ای است . در معنا و حقیقت ، مسلمان بی نماز ، مسلمان مرده ای است . نماز همچون هوا برای تنفس است . نیاز ضروری به هوا همان نیاز مسلمان به نماز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به دیدار هزاران نفر از مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت 19 دی فرمودند: خاستگاه انقلاب قم بوده است . مرحوم امام ، همان ایامی که در نجف بودند ، بعد از قیام قم و بعد از قیام تبریز ، شاید یک ماه ، دو ماه گذشته بود که یک پیامی صادر کرده بود ، در آن پیام این تعبیر را داشت که قم قهرمان ، تبریز غیور ، مشهد بیدار شده . ببینید این درجه بندی ها برای این بود که قم پیشتاز بوده است . حالا به احترام همان سابقه هرساله 19 دی ، رهبری معظم میپذیرد هزاران نفر از مردم قم از قشرهای مختلف در محضرشان حضور پیدا میکنند ، اینجا فرمود نقش آفرینی مردم و پرچ داری ملت در هر عرصه و میدان ، راهبرد مؤثر و راهگشای امام راحل و نظام اسلامی بوده است . آغاز نهضت مرحوم امام ، سال 1341 بوده است ؛ ولی پیروزی نهضت 1357 شده است . چرا 16 سال زمان برد؟ چون سال 1341 که امام فریاد برآورد ، ملت حضور پیدا نکرده بودند ؛ تا سال 1357 ، امواج سخنان امام به اقصی نقاط کشور رسید و ملت دریافت کردند و مردم حضور در صحنه پیدا کردند . وقتی همه به صحنه آمدند ، مثل دوران دفاع مقدس ، کار پیش رفت . رهبری فرمودند: عوامل شیطان میخواهند مردم بی انگیزه بشوند و بی انگیزه کردن و بیرون کشیدن مردم از صحنه ، راهبرد دشمنان این سرزمین است . مردم همه کاره اند . آبادانی با حضور مردم میشود و خدای ناکرده با کنار کشیدن خرابی ها هم میشود پیش بیاید نعوذبالله .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: ببینید ،در این فسادی که اخیراً گرفتند ، بعضی از این سیاسیون ورشکسته بوق و کرنا کردند که در این دولت فساد هست و این حرف ها ؛ در حالی که باید بدانیم که فساد را سرپوش گذاشتن میشود فساد دیگر ، اما اگر فساد را افشا کردند و برملا کردند ، پس فسادستیز میشود . بله فسادستیزی خوب است و تحمل و سرپوش گذاشتن بر فساد بد است که در گذشته بسیار سعی میکردند خیلی ها که سرپوش بگذارند ولی در این دولت به سرعت افشا کردند . بله این افشا کردن فسادها و تنبیه کردنشان و محاکمه کردنشان مطالبه ی همه ی جامعه ی اسلامی است .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد

 در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب