جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین ادارات آموزش و پرورش ، شبکه و مرکز بهداشت و درمان ، حفاظت محیط زیست ، و ایستگاه سنجش سلامت هلال احمر شهرستان قائم شهر آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و اجرای سرود جمعی توسط گروه سرود دانش آموزی دبیرستان روستای بایکلا ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای عموزاده«رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهرستان قائم شهر» ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 15 سوره مبارکه احقاف  کلام الله مجید ، فرمودند: مومنین و نیکوکاران آنانی هستند که سفارش خدایشان را درباره احسان و رفتار و کلام نیکو به پدر و مادر رعایت کنند . گاهی ممکن است پدر و مادر چیزی بخواهند ولی مقدور انسان نباشد که انجام بدهد ، ولی آنچنان زیبا و با ادب فرزند نسبت به پدر و مادر برخورد میکند که شاید اگر آن کار را انجام داده بود پدر و مادر آن اندازه خوشحال نمیشدند . ولی نحوه برخورد و صداقت و اخلاص و ادبش در برابر پدر و مادر اهمیت دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی احقاف کلام الله مجید فرمودند: انسان اگر غفلت و جهالتی دارد حداکثر تا چهل سال ، چهل سالگی باید عقل برای انسان کامل بشود و هر انسانی سهمیه ای دارد از عقل و همان سهمیه اش در چهل سالگی کامل میشود ، و بعد از چهل ، یعنی به مرز چهل که رسیده ، اگر خیرش بر شرّش نچربد ، مُهر یأس بر پیشانی اش زده میشود . انسان نیکوکار ، به چهل سالگی که برسد ، پیامد تکامل عقلی اش را خدای رحمان در این آیه میفرماید توجه خوب به خدا با اخلاص و صداقت خواهد بود .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه بحث تفسیری فرمودند:گاهی فرزند و نوه ، زمینه ساز دعای خیر در حق پدر و مادر و جد و مادر میشوند ، گاهی هم به عکس ، زمینه ساز نفرین و نفرت خدای نکرده . اگر خدای نکرده یک عنصر فاسدی در جامعه باشد ، ولی اگر متقابلاً یک عنصر مفید و خدوم و انسان سالم و انسان صادق باشد ، مایه افتخار خواهد بود و طبعاً هرکسی برخورد کند با او میگوید خدا پدر و مادرت را بیامرزد ؛ خب اینها حقیقت است.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: راه نجات از همه گرفتاری ها  ، عبودیت و بندگی خدای رحمان و پرهیز و اجتناب از معصیت و نافرمانی حضرت حق است .

آیت الله معلمی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ حمله مسلحانه به شهید بزرگوار آیت الله حاج شیخ عباسعلی سلیمانی افزودند : متقابلاً تجلیلی که در تشییع پیکر مطهر ایشان اتفاق افتاد ، واقعاً ستودنی بود و خدای رحمان به همه ی کسانی که چه در بابلسر ، چه در قائم شهر ، چه در سوادکوه ، مخصوصاً در قم ، میتوان گفت یک درجه از علمای بزرگ حوزه که فوت میشدند پایین تر ، ولی واقعاً تجلیل سنگینی در قم اتفاق افتاد ، به کوری چشم خناسان و بدخواهان و وسوسه گران . در فضای مجازی برای تخریب اذهن جامعه ی ما و مخصوصاً نسل جوان ما ، شب و روز مشغول شایعه پراکنی و دروغ پراکنی ، اما به فضل الهی جامعه از یک بصیرت و هوشیای خوبی برخوردار است ؛ دشمنان کینه توز و عوامل داخلی آنان ، بزرگتر از شهید آیت الله سلیمانی را خب قبلاً ها ، مطهری ها و مفتح ها و بهشتی ها را به شهادت رسانده بودند ، و اما طرفی نبستند و به عکس ، ملت مصمم تر برای ادامه این راه ، ماهیت دشمن را بهتر شناختند و حقانیت راه را بهتر دریافتند و خدای رحمان انقلاب را قوی تر و مردم مومن را به ادامه ی راه مصمم تر ساخته است ، و ان شاءالله همه در پیشگاه حضرت حق مأجورند .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با توجه به دیدارها و بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته با جامعه کارگری و فرهنگیان کشور افزودند: رهبری بیست سال پیش ، نوشته ی مشروحی در باب مبارزه با فساد کتباً برای مسئولین نوشتند و از فساد به عنوان اژدهای هفت سر یاد کرده بودند و این یعنی فساد تنها از یک مسیر اتفاق نمی افتد و طرق مختلفی دارد ، که لذا مدیران را به هوشیاری و استقامت و مبارزه قاطع با فساد دعوت و تأکید میکرد ؛ کسی هم شاید بگوید خب رهبری میگوید و عمل نمیکنند… ! ؛ عزیزان ، بشر در برابر خدای خالق زمین  و آسمان ، که پیغمبر و قرآن و وحی فرستاد ، نافرمانی داشت و دارد، و خود بیان پیغمبر که میفرمود مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ. ، خب این یعنی از چه ناحیه یا اذیت میدید؟ مقاومت پیغمبر و یاران در برابر دشمن خیلی آسان تر از اذیت هایی که در داخل میدید بوده است .آنهایی که صحرای غدیر خم ، پای سخن رسول خدا ، و بلند کردن دست علی«ع» و من کنت مولاه فهذا علی مولاه ، چه کسانی به زمین زدند؟ همان هایی که آنجا نشسته بودند و صحنه را تماشا کرده بودند ؛ ببینید عرض این است که مقررات در قانون اساسی ما مسئولیت ها را مشخص کرده است و انتخاب رئیس جمهور به رأی مردم گذاشته شده است و انتخاب وزرا به رأی مجلس شده است و دیگر رهبری نمیتواند مداخله کند که این آدم وزیر باشد یا آن یکی نباشد ؛ ببینید رهبری رهنمود کلی میدهد ، که باید رهنمود گرفته شود و در پی اجرایش بشتابد ، اینجاست که نقص پیدا میشود . رهبری فرمودند اگر آن روز ، این قضیه را دولتهای محترم دنبال میکردند ، ما امروز وضع بهتری داشتیم . و حالا این دولت انقلابی ، این دولت مردمی ، و این مجلس انقلابی ، امید است این کار مبارزه با فساد را دنبال کنند . اینکه چند دفعه تکرار میکند رهبری به مجلس انقلابی ، خود رهبری تفسیر فرمودند که شما شعار انقلابی دادید ، مردم به شما رأی دادند ، پس اینکه مجلس مجلس انقلابی است ، یعنی مراقب باید باشند که کار هم کار انقلابی باشد . مجلس انقلابی با شعار انقلابی تشکیل شد . لذا مجلس انقلابی ، باید عملکردش هم انقلابی باشد . رهبری اینجا فرمود که شما مبارزه با فساد را تعقیب کنید و بعد هم ضمن تجلیل از قشر زحمتکش کارگران ، هوشیاری آنان را ستود و فرمود که کارگرها مشکل داشتند و حقشان بعضاً ضایع شده بود و می آمدند و تحصن و شعار داشتند و حرف داشتند ، اما همواره هوشیاری خود را حفظ کرده بودند و نگذاشتند بدخواهان از آنها سوء استفاده کنند . در این اغتشاشات خیلی تلاش داشتند جامعه ی کارگری را برای یک تظاهرات ضد نظام ، آن هم با یک جمعیت سنگین به خیابان بیاورند ، ول هوشیاری زحمتکشان کارگر ، توطئه ی دشمن را خنثی کرده بود و رهبری معظم خیلی ستود ، هوشیاری کارگران را . فرمود خیلی سعی کردند جامعه ی کارگری را در مقابل نظام قرار بدهند ، اما نتونستند و بعد ها هم نمیتوانند . مردم از بصیرت خوبی بحمدالله برخوردارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه ضمن تشکر از بیانات پیش از خطبه جناب آقای عموزاده «رئیس آموزش و پرورش قائم شهر  » فرمودند : رهبری در بیانی فرمودند معلمان پرورش دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوان و معماران آینده ی کشور هستند . بسیار حکیمانه و نه تعارف . این نوجوان و جوان امروز ، همین ها هستند که شاید فردا به جایگاهی برسند . همینهایی که امروز وزیر و نماینده هستند ، خب اینها هم جوان و نوجوان بودند . رهبری میفرماید معلمان پرورش دهندگان اینها هستند . رهبری در ادامه فرمود خطای راهبردی برخی مسئولین گذشته این بود که قدر و عظمت و قدرت تأثیرگذاری آموزش و پرورش را نشناخته بودند . بعضاً هم  از ناحیه هایی گفته میشد که آموزش و پرورش باید آزاد بشود و از دولتی بودن خارج بشود و  بصورت ملی اداره بشود  و بعد خود مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند که در آن صورت نابودی کشور به سرعت اتفاق می افتاد ؛ یعنی اینکه در آن صورت زمینه ساز و فرصت انحطاط نسل نوجوان و جوان را فراهم میساخت .

ایشان افزودند: وقتی امام راحل هم همان موقع گاهی فریاد میزد این تذهبون ، یعنی به کجا روی کرده اید ؟ که باید کعبه و قبله تان اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت باشد ، نه جاهای دیگر .اگر واقعاً  تعلیم و تربیت متوازن با ارزش های انقلاب و اسلام اتفاق می افتاد ، واقعاً این بساطها را نداشتیم الآنه . یعنی بعد از پیروزی انقلاب ، متون درسی میبایست تصییح و اصلاح جامع و شایسته تری میشد ؛ توحید در متون درسی ، در همه ی مقاطع از ابتدایی گرفته تا نهایت دانشگاه ، به تناسب فهم دانش آموز ، نوجوان و جوان ، هرکدام با یک ادبیاتی باید تعلیم میشد. توحید ، نبوت ، و در استمرار نبوت ، امامت ، و در استمرار امامت و ولایت ، ولایت فقیه ، تدریس و تبیین درست و شایسته نشده به نحوی که باید. اینها واقعاً نواقصی است و ضعف هایی است که وجود دارد و مربوط به این شهر و آن شهر و آن اداره و این اداره نیست و این مال کلیت کشور است و میبایست دست اندرکاران تهیه ی متون درسی دقت بیشتری میداشتند .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: رهبری افزوده بودند که خطای راهبردی برخی مسئولین گذشته این بود که خواستند آموزش و پرورش را آزاد بسازند به اصطلاح و قدر و عظمت و قدرت تأثیرگذاری آموزش و پرورش را نمیدانستند و اگر بیست سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم ، امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت . واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی ، فکری خوبی برای نابود کردن کشور است . دستگاهی با این عظمت با تغییر مداوم وزیر ، ضربه میخورد . یعنی مدیریت باید در آموزش و پرورش تثبیت بشود .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای بابکی اقامه شد.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای دکتر رشیدی «رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان قائم شهر» به ایراد بیانات و ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب