جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 26 اسفند ماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 26 اسفند ماه 1401 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 4 سوره مبارکه احقاف  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را برای فهم و درک معارف قرآن موفق بدارد . گرفتاری انسان از ناحیه ی خودپسندی و لجبازی میشود و تاریخ همواره در برابر اولیاء خدا ، چه پیامبران مرسل و چه امامان معصوم ، آدم هایی گرفتاری خودپسندی و خود رأیی ، لذا محروم میشدند از بندگی خدا ، و فیوضات بندگی.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی احقاف کلام الله مجید فرمودند: هم کتاب خدا حق است و هم عمل و کار خدا و خلقت آسمان و زمین و وجود خورشید و ماه ، و وجود ستارگان . لازمه ی درک این حقایق این است که جز او دیگری را انسان پرستش نکند . معبود سزاوار پرستش و بندگی ، خالق زمین و آسمان ، آفریدگار همه ی موجودات و خود انسان ، که انسان را از خاک آفریده است . آنکه خالق و مدیر عالم است ، او سزاوار بندگی و اطاعت است . اگر انسان از او اطاعت کند ، راه نجات و راه سعادت را میپیماید ، ولی سرپیچی از فرمان خدا ، انسان را در همین دنیا به نکبت و ذلت و در آخرت هم خدای ناکرده شرمنده و روسیاه میکند .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: ببینید ، آدم های ناسازگار و لجوج در همه ی تاریخ هستند . آدم هایی که ناسازگار و لجوج که حق را پذیرا نباشند در همین روزگار ما فراوان هستند ؛ شما ببینید این جنایت سنگینی که داعشی های دست پرورده ی آمریکا در بقعه ی مقدس شاهچراغ شیراز آفریدند ، همین رادیوهای بیگانه ، که خب آدم و انسان هستند به ظاهر ، شنوندگان خود را بلا نسبت بی خرد فرض کند که درک حقایق را نداشته باشند و او بخواهد باطل و دروغ را به خورد آنها دهد ، جمهوری اسلامی را متهم کرده بودند! چقدر بشر بی حیا باشد و چقدر انسان بی شرم باشد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: بعضی ها خودشان خدا را بندگی نمیکنند ، و حتی گاهی مانع دیگران در مسیر بندگی خدا میشوند و در صدد اغواء دیگران بر می آیند ، یعنی بار گناه خود را سنگین تر میکنند . البته همان گونه ای که اگر مومنی امر به معروف کند ، و دیگری را ارشاد و هدایت کند ، قطعاً بهره و ثوابی دارد ، متقابلاً آنهایی که در نقطه ی مقابل میخواهند بندگان را از مسیر حق دور بدارند . لیدرهای ضد انقلاب ، سردسته های گذشته ، الآن هم بیکار نیستند . هم در ارتباطات تلفنی با بیگانگان ، و در فضای مجازی و هم در فرستنده های ماهواره ای ، جوانان ما را و جامعه ی ما را در صدد اغوا هستند . خیلی صریح به آنها میگویند که حرف طرفداران حاکمیت را گوش نکنید ؛ یعنی اصلاً اجازه ی حرف زدن به طرف مقابل ندهید . من این صحنه را خودم مباشرتاً دیدم و مواجه شدم که اصلاً طرف نمیخواهد حرف بشنود و فقط همان ذهنیت خودش را میخواهد تعقیب کند . مشابه این معنا در قرآن در آیه 26 سوره مبارکه فصلت سابقه دارد که کفار میگفتند نروید و گوش نکنید آیاتی را که رسول اسلام قرائت میکند ، چرا که عملاً میدیدند آنهایی که میرفتند و گوش میکردند مجذوب میشدند ، چرا که سخن حق به دل آدمی که بیمار نباشد جویای حق باشد مینشیند و اثر میگذارد . الآن همین شیوه و شگرد را عوامل استکبار دارند به کار میگیرند و میگویند که حرف طرفداران حاکمیت را گوش نکنید . عده ای مزدور و لیدر اغتشاشات ، در چهره های مختلف ، بعنوان خبرنگار و تحلیل گر و عناوین دیگر ، کارشان در خدمت استکبار و شیطان بزرگ است . ببینید ، یکوقتی انسان کسی را نفرت دارد ، برای اینکه طرف آدم نادرست و نابابی است ، اما چرا از آدم سالم و از حرف حق و درست ، انسان فرار کند یا نفرت داشته باشد ؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: در همین قضیه ی چهارشنبه ی آخر سال ؛ آیا واقعاً حیف نیست برای ملتی که سابقه ی تمدن کهن دارد ، ایران و ایرانی که سابقه فهم و درک دارد ، به بهانه ی شادی کردن چهارشنبه ی آخر سال ، 26 نفر فوت بشوند در اثر همین مواد منفجره ای که استفاده کردند ؛ آیا این واقعاً عاقلانه است؟ اینهمه مسئولین نیروهای خدوم انتظامی گفتند ، فرمانده نیروی انتظامی مصاحبه کرد ، خیلی از دستگاه های دیگر هم همینجور هشدار دادند ، بعد 26 نفر فوتی و 4368 نفر مصدوم و آسیب دیده که به بیمارستان برده شدند ، و بعضی ها زن و مرد و نوجوان و جوان و کودک قطع عضو شدند و نقص دائمی پیدا کردند از دست و پا و چشم  ؛ آیا این غیر از لجبازی معنای دیگری دارد؟ اگر یک ذره عقل باشد ، نباید خانواده اجازه بدهد بچه ها دنبال این کار بروند ، یا همان جوان و میانسال و هر شرایط سنی که هست ، وقتی هرساله این صحنه ها را میبینند و تکرار میشود ، باید موجب عبرت بشود ؛ ولی خدا نکند که انسان اسیر شیطان و هوای نفس بشود .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: در توافق ایران و عربستان حقیقتاً یک موفقیت بزرگی است برای جمهوری اسلامی ، اما دستگاه های تبلیغاتی دولت خیلی بر روی آن مانور نکردند . بله اعلام کردند و خبر دادند ، ولی مانور خبری نشد . چرا؟ ؛ ببینید ، برجام یک سابقه ی تلخی برای ملت شد ؛ وقتی برجام را طرفین آن لحظه امضا کردند ، فردایش گفتند فتح الفتوح اتفاق افتاد ! نه خیر ؛ ببینید الآنه هم یک تعهداتی متقابل امضا شد ، باید آرام آرام نگاه کرد ، طرف آیا پایبند هست به تعهداتش یا نه . اگر طرف به تعهداتش پایبند بماند که آثار و علائمی نشان میدهد . ولی همین که بیایند و بنشینند و شرایط پیشنهادی جمهوری اسلای را بپذیرند ، خود یک موفقیت بزرگ است ؛ اما ورشکسته های سیاسی ، هرکاری را که خودشان ناقص کرده باشند هم میگویند که در حد اعلا سود و منفعت دارد . اما دیگری اگر کاری کرده باشد ، میخواهند آنجا را خدشه و تخریب کنند ، که اینها وسوسه های شیطان است . اما ببینید ، دولت بدون ذوق زدگی ، و البته با رصد کامل که تعهدات را ببیند که آیا پایبندی دارد طرف یا نه ، و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ، پیش برود که ان شاءالله و حتماً همین خواهد بود . قبلاً آمریکایی ها میگفتند شما فعالیت موشکی نداشته باشید ، اما الآن در این توافق اصلاً حرف فعالیت موشکی را نیاورد طرف ! قبلاً گفته میشد که شما کاری به کار فلسطینی ها و جنوب لبنان نداشته باشید ، اما الآن در این توافق اصلاً بحث این حرف ها نیست و نبود .

آیت الله معلمی با قرائت دعای آغاز سال افزودند: از قضا امسال ، بهار طبیعت ، با بهار معنویت مقارن شد . و در این فرصت مبارک ، آمیختگی طراوت خلقت ، با طراوت آیات نورانی قرآن ، با بهار نورانی قرآن هم ماه مبارک رمضان است . شهر رمضان الذی اُنزل فیه القرآن . ماه رمضانی که قرآن در آن نازل شد . برای هدایت مردم . سعی کنید هرجا جلسه ی تفسیر و بررسی آیات قرآن است ، حضور پیدا کنید . واقعاً سرمایه ی ارزشمند دنیا و آخرت است معارف قرآن . ماهی که روزه بر مومنین مقرر شده است که در سایه ی روزه ، انسان به تقوای الهی نزدیک میشود . برای فرار از روزه ، بهانه درست کردن راحت است . بله اگر واقعاً کسی مریض است خود خدای رحمان فرمود که بیمار ، الآن در بیماری اش معاف است ، ولی باید بعداً که به سلامت رسیده قضا را به جا بیاورد . مسافر است ، بیمار است ، بله معاف است ، ولی بعد باید قضا را به جا بیاورد .

 در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین جمعه و عصر ، دانش آموزان دبستان پسرانه امام محمد باقر «ع» ، و دبستان دخترانه شهید احمدپور ، سرود جمعی سربازان فرمانده را اجرا  ، و الواح تقدیر و جوایزی توسط آیت الله معلمی دریافت کردند.

مطالب مرتبط