جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 19 اسفند ماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 19 اسفند ماه 1401 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای هوشیاری «از فعالان فرهنگی شهرستان قائم شهر» آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای معصومی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد..

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 1 إلی 3 سوره مبارکه احقاف  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق فهم و درک آیات نورنی قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در عمل پایبند به موازین قرآن که راه نجات بشریت است ، راه سعادت ابدی و توفیقات الهی است یاری بفرماید .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی احقاف کلام الله مجید فرمودند: آدم هایی هستند در همین دنیا ، که به اراده ی نادرست خویش اعراض میکنند از آیات الهی ، و رویگردان میشوند . تصور کنید شخص ، نمازگزار را تا درِ مصلی برساند ، اما خودش به مسجد وارد نشود و برود ؛ انذار الهی یعنی بنده ی خدا ، درست عمل کن . خدا که نیازی به نماز ما ندارد ، بلکه نماز دروازه و دریچه ی ورود به بندگی خدا است . قدم اول این جاست که وارد بشویم به مسیر بندگی . وقتی که وارد شده ، آنوقت جویای شناسایی وظیفه ی خود بشویم . که چگونه زندگی کنیم ، چگونه کسب و کاسبی باشد و معاشرت با فرزند و همسر و دیگران چگونه باشد . قرآن خدا نقشه ی راه است برای زندگی انسان در این عالم . ماه مبارک رمضان نزدیک است . حالا که فرمود همه چیز را به حق آفریدیم ، و استواری عالم ، و نظم منظم ؛ در کتاب آسمانی هم مثل نظم عالم ، یعنی کتاب خدا مثل خود عالَم . عالَم نظمش استوار است و کتاب خدا هم نظمش استوار ، به این معنا که باطل نه در دستگاه خلقت وجود دارد ، و نه در کتاب خدا و وحی الهی یعنی قرآن . همانگونه که حرکت خورشید و ماه چقدر منظم هستند . شمس و ماه با حساب حرکت میکنند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: مبادا انسان مومن لحظه و آنی از یاد خدا غفلت داشته باشد . غفلت از یاد خدا زمینه ساز آلودگی و گرفتاری انسان و در نهایت بدعاقبتی برای انسان به بار می آورد. دستگیره ی محکم است یاد خدا . یاد خدا را شبانه روز و صبح و شام باید داشته باشیم . اینگونه نباشیم فقط به نماز اکتفا کنیم ، وقتی مشغول هر کاری ، چه کشاورزی و اداره و کارخانه باشیم ، میتوانیم به یاد خدا باشیم ، ذکر بر لب داشته باشیم . غفلت از یاد خدا ، غفلت از حقایق ، واقعاً چگونه انسان را گرفتار میکند ؟ . جامعه ی ما در معرض یک امتحان بزرگ دیگری قرار گرفته است . بعضی از همین اعضای دولت قبلی ، با اینکه رهبری به صراحت فرموده بود که دست آمریکا در کار است ، راحت میگفتند که «مردم حرف دارند ، مردم اعتراض دارند!» . بله مردم مشکل دارند ، ولی این اغتشاش را آیا مردم به پا کردند یا مزدورانی از خارج و فضای مجازی؟ حالا رسیده کار به اینجا که فضای مدرسه را ، آن هم مدرسه ای که دختربچه ها و پسربچه های معصوم بی گناه مشغول تحصیل را و فضای مدرسه ی آنها را ناامن کردن و بچه ها را آسیب زدن ؛ ولو مسمومیت خفیف هم باشد ، آسیبی است جدی . آیا اینها میتواند کار مردم باشد که مردم ناراضی باشند و اینگونه عمل کنند ؟ یا دست دشمن و عوامل دشمن در کار است ؟ . متأسفانه هنوز هم که هنوز است باز می بینیم سیاسیون بی حیا که نه از خدا حیا و شرم دارند و نه از خلق خدا حیا و شرم دارند ، هنوز حواله میدهند بر سر نارضایتی مردم!

آیت الله معلمی افزودند: اصلاً نارضایتی مردم را که به بار آورد اولاً؟ گرانی ها را که دامن زد؟ از 15 سال قبل ، رهبری فریاد میزد اقتصاد مقاومتی را ، اما جدی نگرفتند . اگر جدی گرفته بودند شرایط به اینجاها نمیرسید . حالا وقتی اغتشاشات جدی شده بود ، آمریکایی های بی حیا گفتند که همه ی گزینه ها روی میز است . این تعبیر همه ی گزینه ها روی میز است را همه ی سیاسیون و نظامی ها میفهمند که طرف دارد تهدید نظامی میکند . عملاً هم آمدند با اسرائیل ، با شیوخ بی غیرت منطقه عرب ، آمدند در خلیج فارس مانور نظامی برپا کنند . در چنین شرایطی سپاه رشید انقلب اسلامی ورود پیدا کرد . واقعً هم الان خیره شدند که یکباره 95 شناور موشک انداز جدید ، کنار ناو اقیانوس پیما در داخل خلیج فارس ظاهر شد ، در داخل دریای عمان ظاهر شد . شناورهای موشک انداز ، و ناوچه های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با بُرد پرتابی بسیار چشمگیر . حالا وزیر دفاع آمریکا ، پشت سر این نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران ، بیاید بگوید که دیپلماسی هنوز بهترین گزینه درباره ی ایران است . یعنی ما قصد نظامی نداریم و مذاکره و صحبت خواهیم کرد . رئیس سازمان انرژی هسته ای ما هم جناب آقای مهندس اسلامی استاندار سابق مازندران پشت سر فرمود که بله دشمن هیچ گزینه ای جز دیپلماسی ندارد . ببینید با نمایش اقتدار نظامی دریایی جمهوری اسلامی ، دشمن اعتراف کرد که الآن باید گزینه ی مذاکره و دیپلماسی را پِی بگیرد و نه گزینه ی نظامی . خب ببینید ، یک جو و یک ذره اگر سیاسیون ناسازگر غیرت ایرانی داشته باشند فقط حتی ، در شرایط تحریم ، در شرایط خصومت ، وقتی که نیروهای مسلح ما که حقیقتاً ارتش هم موفیقت ها ی بزرگی دارد . ارتش هم چه دریایی و هوایی و زمینی اش . نیروی انتظامی ما به فضل الهی ، هم در سرحدات و هم در داخل کشور ، هم موفقیت های خوبی دارد ، اما معذلک در برابر این فرصت ، عزیزانی که در گذشته اداره ی امور کشور دست آنها بود ، اما پا به پای نیروهای مسلح ما نتوانستند پیش بروند ، که الآن گرانی در داخل را میگویند نتیجه ی تحریم است ، آیا نتیجه ی تحریم برای نیروهای مسلح ما نبود؟ قطعاً در درجه ی اول برای نیروهای مسلح ما بود . سازندگی قرارگاه خاتم ، چه برنامه های بسیار و موفقیت هایی به دست آوردند؟ همین امروز شرکت صنعتی دریایی که یکی از شاخه های زیر مجموعه ی قرار گاه خاتم است ، و در مازندران ، در سواحل مربوط به نکا و بهشهر مستقر در دریا ، امروز مراسم آغاز به کار ساخت دوفروند کشتی چندمنظوره ی سه هزار و پانصد تُنی دارند . اینکه وزن کشتی چقدر است بماند ، 3500 تُن میتواند حمل کند . موفقیت های خوبی در عرصه ی سازندگی به فضل الهی ایجاد شده ، ولی در عرصه ی مدیریت اجراییات کشور اینگونه نبوده متأسفانه .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند : خیلی ناجوانمردانه است که موفقیت های نظام را نگویند و نشناسند و به زبان نیاورند ، و فقط دنبال خُرده گیری باشند . بله یک خُرده چیزهایی هست مثل هیمن گرانی ها ، اما موفقیت های بزرگ نظام را باید دید.

 در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای رضا قدمی اقامه شد.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین جمعه و عصر ، آقای رحیمی«رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قائم شهر» در بیاناتی کوتاه به ارائه گزارش فعالیت پرداختند.

مطالب مرتبط