جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 10 دی ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 10 دی ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر ابراهیمی «مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان مازندران» ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 11 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق درک و فهم آیات قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در پایبندی به موازین دین ، که جامعیت دارد در همه ی ابعاد اخلاقی و اجتماعی و خانوادگی و احکام الهی ، و همه جا دستگیر انسان میشود برای نجات انسان از گرفتاری های مهلک.

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات کلام الله مجید افزودند: از جمله موازین تقوا ، رعایت حرمت مومنین در معاشرت های اجتماعی ، در برخوردها ، که تأکید فراوان شده ، و اصلاً فلسفه ی سلام به یکدیگر و مستحب بودن پیشی گرفتن در سلام و اینکه برای مثال کسی وارد میشود بر مورود سلام بکند ، همه ی اینها زمینه ساز محبت بیشتر و الفت بیشتر میشود.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تقوا دستگیره ی نجات انسان است ؛ ترک گناه و انجام واجبات ، زمینه ساز عزت انسان در پیشگاه حضرت حق ، زمینه ساز راحتی لحظه ی مرگ ، جان دادن ، زمینه ساز راحتی شب اول قبر و آبرومندی در عرصه ی محشر ، در پیشگاه خدای رحمان ، در برابر اولیاء خدا خواهد بود . آثار دینش را دریافت کردیم و شنیدیم و گفتیم و فهمیدیم ؛ خدا کند که پایبند باشیم در عمل ، تا به این وسیله زمینه ی نجات خود از گرفتاری ها را فراهم سازیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از جناب دکتر ابراهیم ، مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر مازندران بعنوان سخنران پیش از خطبه فرمودند: اقدام بسیار خوبی و خدمت واقعاً خوبی نسبت به روستاییان و عشایر و استقبال همه ی روستاییان و عشائر از این برنامه ی بیمه کمک میکند برای ایام خدای ناکرده گرفتاری و بیماری و ناتوانی و پیری ، برای دریافت مستمری بازنشستگی . ان شاءلله رعایت میکنند مومنین و از حضور جناب سرهنگ حسینی «جانشین نیروی انتظامی مازندران » در نمازجمعه ، تشکر میکنیم و تشکر از همکاران ایشان هم در حضور این عزیز داشته باشیم ، که واقعاً اطلاع پیدا میکنیم از پیامک هایی که می آید و تلاش هایی که این عزیزان دارند ، بعضاً ممکن است در جامعه مطرح نشود ، اما بنده تا آنجایی که اطلاع پیدا میکنم ، واقعاً احساس میکنم زحمت میکشند و همت دارند ، ان شاءلله خدای رحمان اجر و پاداش بزرگ به ایشان عطا کند . وظیفه هم همین است ؛ وقتی که در عرصه ی انتظامی حضور پیدا کردند و این لباس شریف را پوشیدند و سوگند یاد کردند ، باید شب و روز در فکر حفظ امنیت و جایی که خدای ناکرده اشرار و سارقین ناامنی ایجاد میکنند ، آنجاها حضور پیدا کردن و کشف جرم و کشف مجرم و دستگاه قضایی هم که البته صدای ما کمتر میرسد به آن عزیزان ، ولی دستگاه قضایی هم باید در کنار تلاش نیروی انتظامی احکام متعادل و متناسب با جرم طرف صادر نماید . مجرمی که ده بار ، بیست بار جرم خشن انجام میدهد ، سرقت مسلحانه دارد ، کشف سلاح شورشی از او میشود ، آنجاها دیگر نباید ترحم بشود . پرسیده شده بود که : «یکی نادانی کرد و جهالت کرد آدم کشت ، چرا باید او را قصاص کرد و ما هم بیاییم یک آدم دیگر بکشیم .» گفتم اگر یک ذره بصیرتت را افزایش بدهی ، آنوقت میفهمی ، قصاص قاتل یعنی حفظ امنیت جامعه ؛ یک نفر فدا شود ، تا برای همه عبرت باشد ، و لکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب . درباره ی سرقت و ایجاد ناامنی هم تعبیر قرآن السارق والسارقه فاقطعوا ایدیهما . حالا هم اگر قطع دست نمیکنیم ، بالفعل ، حد اقل باید کیفر به گونه ای باشد که دست سارق از سرقت حداقل قطع بشود . اگر دستش را قطع نکردیم ، باید طوری نقره داغ بشود که دیگر فکر سرقت را نکند .

امام جمعه قائم شهر در ادامه فرمودند : سالگرد ارتحال اولین امام جمعه ی بزرگوار این شهر ، مرحوم  مغفور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا روحانی زاده در همین ایام بوده است ، از پیشگاه خدای رحمان برای او طلب رحمت و رضوان داریم و پسفردا هم سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله مصباح . فردا هم آغاز سال جدید میلادی است ، یعنی سال 2022 ، میلادی یعنی چه؟ ، یعنی مبدأ این تاریخ میلاد مسیح ، است که عیسی مسیح از مادرش حضرت مریم «س» به دنیا آمده بود .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: سالروز شهادت سردار رشید اسلام را پیش رو داریم . حقیقتاً وصیت نامه ی حاج قاسم سلیمانی جا دارد در مدارس و دانشگاه تدریس بشود . واقعاً مطالب بسیار عالی و ارزنده . عظمتی که خدا به این شهید داد ، نتیجه ی اخلاص بالای او و ایمان قوی او بوده است . به همه توصیه دارد ، به نیروهای مسلح برادرانه و خاضعانه توصیه دارد . به عامه ی مردم برادرانه و خاضعانه توصیه دارد و به مسئولین هشدار دارد ؛ حرفهای بسیار جدی و راهگشا و کاربردی برای همه ی اقشار توصیه دارد .

در قسمت پایانی خطبه دوم ضمن بیان مصیبت آل الله علیهم السلام ، خاصه صدیقه الشهیده حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_2138_z0sa.jpg

img_2141_o2b1.jpg

img_2142_1gx2.jpg

img_2149_5tzm.jpg

img_2153_7pwc.jpg

img_2155_hkhd.jpg

img_2156_x20t.jpg

img_2158_tb98.jpg

img_2173_vqfs.jpg

img_2176_m11u.jpg

img_2177_zhjo.jpg

img_2182_cueq.jpg

img_2183_n9jr.jpg

img_2187_qtma.jpg

img_2189_tlzh.jpg

img_2190_okim.jpg

img_2192_lqz3.jpg

img_2194_27i.jpg

img_2203_pxhj.jpg

img_2207_3mvx.jpg

img_2208_2y9i.jpg

img_2211_r87z.jpg

img_2223_ve6s.jpg

img_2235_fzal.jpg

مطالب مرتبط

آیت الله معلمی ، با حضور در شعبه اخذ رأی شهری مستقر در مسجد صبوری شهرستان قائم شهر ، رأی خود را در صندوق أخذ رأی الکترونیکی ثبت فرمودند + تصاویر

صبح جمعه ، بیست و یکم اردیبهشت 1403 ، در آغازین لحظات شروع اخذ آراء دوره دوم انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی ،  آیت الله

ادامه مطلب

آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز آموزشی امام صادق «ع» شهرستان ساری ، برگزار شد + تصاویر

عصر دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1403 ، آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز

ادامه مطلب