جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 3 دی ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 3 دی ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسفپور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای مهندس جعفری«ریاست اداره گاز شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 10 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان بهتر از گذشته توفیق فهم و درک مفاهیم قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در مقام عمل ، و پایبندی به موازین دینش ، به آیات کتابش یاری و مدد نماید.

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات کلام الله مجید افزودند:هر کسی را حق نداریم بعنوان دوست صمیمی ، و برادر انتخاب کنیم . باید بشناسیم آیا مؤمن هست یا نه . باید ایمان طرف ، احراز شود. به صِرف ادعای ایمان نمیشود اعتماد کرد به افراد . شما اعتماد و تکیه نکنید به مودت غیر اهل دین خودتان ، بلکه بالاتر ، و کسی را که نشناختی ، اختبارش نکردی ، یعنی امتحانش نکردی ، میخواهی بدانی که مومن است ، میخواهی بدانی که نشانه های ایمان در وجودش یافت میشود یا نه ، باید امتحانش کنی و باید بشناسی ؛ حالا اینکه چگونه امتحان بکنیم هم ، راهنمایی فرمودند و کمک کردند برای تشخیص درست .یک وقتی انسان مدتی با احتیاط با کسی مراوده دارد ، تا او را شناسایی کند  . اگر دروغی در او یافت ، باید رها کند او را . انسان گرفتار خصلت دروغ ، سزاوار مودت ، و مهربانی مومنین نیست . یا به مصاحبت مدتی برای شناسایی ، و یاهمکار باشند ، یا در یک محله و در یک مجتمع یا در همسایگی هم زندگی میکنند ، زمان بگذارد تا طرف مقابل را امتحان کند ، و حتی گفتند یک مدتی هم رفاقت داشت با او ، و یک مدتی هم به ظاهر ترکش کند که ببیند عکس العمل او چیست . اگر طرف را ترک کردی و او پشت سر تو غیبت نکرد و خوبی را میگوید و بدی را میپوشاند ، بدان که او اهل ایمان است ، اما همین که ترکش کردی و شروع کرد پشت سرت غیبت کردن ، پس پیداست که ایمانش ضعیف است . مخصوصاً در سفر سفارش شده . سفر از همان ماده ای است که تفسیر از آن درست میشود ؛ تفسیر یعنی ابهام را از آیات قرآن برداشتن ، و یا پرده را برداشتن . ماهیت آیات را نمایاندن . این را میگویند تفسیر . سفر هم نوعی پرده برداری میکند از باطن آدمیزاد . انسان در سفر ، زود خودش را نشان میدهد  . اخلاق مردم را نمایان می سازد سفر . یا در معامله ، درهم و دینار . اگر جانب حق را در معامله رعایت کرد ، پس بدان مومن است ، اما اگر نه ، در معامله خواست سر طرف مقابل کلاه بگذارد ، پیداست که یک مشکلی دارد . در نهایت ، اگر امتحان کردی و از او اطمینان حاصل کردی و راضی شدی از او ، و او را آدم درستی یافتی ، او را به جدیت باید دوست بگیری ؛ یعنی نزدیکترین کس به تو به حساب بیاید. حالا این آدم درستکار را میخواهی دوست خودت محسوب کنی ، با او طرح برادری بیافکنی ، اگر سنش از تو بزرگتر  و بیشتر است ، باید او را جای پدر خودت حساب کنی . یعنی نگاهت به او مثل نگاهت به پدرت باشد ؛ و اگر سناً از شما کوچکتر است ، به جای اولادت فرض کن او را . آدم با اولادش چقدر محبت دارد ؟ به این دوست مومن به همان اندازه محبت داشته باشد . و او را برادر خودت فرض کن ، اگر سن و سالش مشابه شما است و هم سن و سال شما است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: امیدواریم و باید از خدا هم بخواهیم ،  و به درگاه با عظمت و التماس و تضرع داشته باشیم که ما را در مسیر عبودیت و بندگی ، پرهیز از گناه و پایبندی به موازین تقوا موفق بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند:در هفته ی گذشته ، از جمله خبرهای ناگوار ، خبر به همرزمان شهید پیوستن دیپلمات انقلابی ، شهید بزرگوار حاج حسن ایرلو ، که به همرزمان شهیدش پیوست . بشارت شهادت را چند روز قبل ، قبل از انتقال به ایران ، تلفنی با خانواده اش صحبت کرده بود و به پسرش گفته بود که حاج قاسم به خواب من آمد ، و به من گفته بود که دیگر ماندنت در دنیا کافی است . منتظر شما هستیم ، بیایید به سوی ما . بلانسبت این جمع ، این حرفها ممکن است شنیدنش برای بعضی از آدم ها خدای ناکرده افسانه تلقی بشود . اما واقعیاتی است ، در نظام هستی . این عزیز راحل ، نسخه ی ثانی همان شهید حاج قاسم سلیمانی بود . انسانی بسیار با اخلاص ، انسانی فداکار ، و دولت خبیث سعودی برای انتقال ایشان به وسیله ی هواپیما کارشکنی میکرد ، فرودگاه صنعا را تحت محاصره قرار داده بودند و خلاصه به موقع اگر می آمد شاید نجات پیدا میکرد ، ولی عدو ، عداوتش را انجام داد . ولی اولیاء خدا ملحق میشوند به همرزمان شهیدشان ، مصداق همان آیه که میفرماید: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ،  ارْجِعِی إِلى‌ رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلِی فِی عِبادِی  وَ ادْخُلِی جَنَّتِی ، حقیقتاً اینجور است ، انسان مومن مخلص ، در بستر هم فوت کند ، لحظه ی جان دادن ، لذتبخش ترین لحظه ی دنیای او است . یک شرط ، شرط اول این است که خدا از عملکرد انسان اگر راضی باشد ، انسان هم از پاداش الهی خشنود است طبعاً، اینها تلازم دارند با همدیگر . نثار روحش و نثار ارواح همه ی شهدا ، همچنین سردار شهید حاج قاسم ، صلواتی ختم بفرمایید .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با اشاره به مناسبت روز ثبت احوال فرمودند : ثبت درست احوال ، حالات ، از ازدواج ، ولادت ، وفات ، اگر دقیق باشد ، برای برنامه ریزان کشور ، کمک خوبی است . از خدماتی که همه نیاز دارند به او ، از جمله ی آنها خدمات ثبت احوال است . این مناسبت را به همه ی خدمتگزاران در تشکیلات ثبت ، دستمریزاد و خسته نباشید عرضه داریم و ان شاءلله کار سالم و صادقانه ی آنها در پیشگاه خدای رحمان مقبول افتد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: فردا هم سالروز ولادت حضرت مسیح . آقا امام رضا «س» درباره ی حضرت مسیح این تعبیر را داشت ، وقتی که یک نصرانی آمده بود نزد امام رضا «ع» سوالاتی داشت ، از حضرت پرسد شما حضرت عیسی را قبول دارید یا نه ، آقا امام رضا«ع» فرمود به خدا سوگند عیسی یی که بشارت به ظهور خاتم انبیا داد را ما به او ایمان داریم و او را قبول داریم ؛ یعنی کنایه بود به آن آدم ، که شما ایمانتان به عیسی ناقص است ، شما عیسی منهای مومن به بعثت خاتم انبیا را قبول دارید . ولی ما عیسی یی که بشارت به بعثت خاتم انبیا داد را قبول داریم . امام راحل در یک مناسبتی میفرمود : صلوات و سلام خدای بزرگ بر حضرت عیسی بن مریم روح الله ، و پیامبر عظیم الشأن که مردگان را احیا و خفتگان را بیدار فرمود . با معجزاتی که داشت ، آدم های گرفتار به غفلت ، و در خواب غفلت خفته را بیدار میکرد . صلوات و سلام خدای رحمان ، بر مادر عظیم الشأنش ، مریم عذرا و صدیقه ی حورا ، که با نفخه ی الهی ، چنین فرزند بزرگی به تشنگان رحمت الهی تسلیم نمود . و بعد در ادامه امام خطاب به سران کشورهای اروپایی ، خطاب به همه ی کشورهایی که مسیحی مذهبند میفرمود که : اگر تابع عیسی مسیح هستید ، عیسی مسیح ، ظلم را به هیچ وجه روا نمیداشت . مقام بزرگ مسیح اقتضاء دارد که در برابر ظلم و ظالم ، اعتراض کنید . روحانیت مسیح ، ملت مسیح ، اگر تابع مسیح هستند ، نباید در برابر ظلم و تعدیات و تجاوزات قدرتهای استکباری ساکت بنشینند . ؛ ما هم این مناسبت را به همه ی موحدان تبریک عرض میکنیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه فرمودند : پنجشنبه روز بصیرت و میثاق با ولایت ، یعنی 9 دی . همه ی شما یادتان است که در همین قائم شهر ، قبل از 9 دی ، هشتم دی ، بدون اینکه از مرکز اعلام بشود ، بدون اینکه در استان اعلام بشود ، بصورت خودجوش ، بعضی از شهرها هشتم دی بود و بعضی از شهرها نهم دی ، که نه دی دیگر سرتاسری شده بود و جلوه پیدا کرده بود روز بصیرت . آن راهپیمایی حماسی بزرگ ملت ایران ، علیه فتنه گران در سال 88 ، یعنی 12 سال قبل . درباره ی بصیرت ، بصیرت یعنی چه ؟ چرا ما نیاز به بصیرت داریم؟ امیر المومنین میفرمود : بصیر آن است که هرچیزی را شنیده ، اول فکر کند . شیاطین در صدد اغوای دیگران هستند .  دیشب یک نفر تلفنی و یک نفر هم عینی ، یک مطلبی را آورد برای من که در فضای مجازی از طرف من چیزهایی گذاشته بودند . یک عکس گذاشته بودند و دو خط کوچک بالا ، که آن دو خط کوچک حرف من بود و پایین عکس یک شرح مفصلی نوشتند که یک کلمه اش هم حرف من نبود . در فضای مجازی ، برای چه ؟ چرا این کار ها را میکنند ؟ یک حرف های نامربوط و سخیف که هرکسی دیده تنفر پیدا کند از گویند هی این حرف . بدانید برادران و خواهران ، استکبار جهانی ، دیگر هوس جنگ نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد . الآن جنگ اقتصادی و جنگ روانی را لحاظ دارد . هم در فضای مجازی افکار عمومی را تخریب بکنند . بنده که خودم را این اندازه ها نمیدانستم که نسبت به حرف های بنده یا تأثیرگذاری حرف بنده در جامعه اینقدر حساس باشند . اینها مزدورند . اینهایی که طراحی میکنند این حرف ها را بزنند مزدورند. حالا یا مزدشان را از داخلی ها میگیرند یا مزدشان را از خارجی میگیرند . همه بدانند ، در فضای مجازی وقتی که کسی خودش را معرفی نمیکند و آدرسی از خود نمیدهد و بی نام و نشان خبری منتشر میکند از هرکسی ، بدانید که این آدم یا گرداننده ی این سایت ، مجهول الهویه است ، و فقط مزدور است و پول میگیرد که چیزی بنویسد و به جایی ارائه دهد که ما فلانی را اینگونه خراب کردیم و فلانی را اینگونه زدیم مثلاً . خیال میکنند که با این چیزها افکار عمومی را میتوانند به یک نحوی منصرف کنند . من در صحبتی گفته بودم که شنیدم در افغانستان ، طالبان ، آموزش نماز و اقامه ی نماز را میخواهد اجباری کند ؛ گفتم ما شیعه ی امیرالمومنین هستیم و امام ما شهید محراب است . ما سزاواریم که نماز را اهمیت بدهیم . نیازی نیست که اجبار بکنیم . ولی ترویج فرهنگ نماز را ما ضعیف عمل کردیم . همین اندازه . این جمله را گذشتند ، بعد پایین نوشتند که : «باید در مساجد دستگاه حضور و غیاب گذشته شود ، مردم میایند برای نماز ، آنجا حضور و غیاب بشوند .» این حرف ها کجا بود؟! . اما حالا اگر احیاناً پلیس فتا شناسایی بکند ، یقه ی طرف را بگیرد ، مشخصاً میگویند اینها را ما خودمان اضافه کردیم . ولی یک برادر روحانی دیده بود دیشب به من زنگ زد ، او خیال کرد اینها نقل قول از من دارند میکنند . یک طوری و با یک شیطنت خاصی میخواهند نسبت بدهند به افراد ، و بعد راه فرار برای خودشان هم بگذارند که این اضافه را ما خودمان گذاشته بودیم . ببینید ، بصیر یعنی بشنود و فکر بکند و نگاه که میکند ، نگاه عمیق داشته باشد . بصیرت پیدا کند . از عبرت ها بهره بگیرد . راهی که میخواهد برود ، بشناسد که راه روشن است ، ابهام نداشته باشد . از پرتگاه های خطرناک و راه های لغزنده اجتناب و پرهیز کند .

استاد حوزه و دانشگاه افزودند : صرفه جویی در مصرف گاز را برادر عزیزمان جناب مهندس جعفری ریاست محترم اداره گاز تأکید داشتند . من هم عرض میکنم ، مومنین باید صرفه جویی کنیم . حتی اگر گاز فراوان داشته باشیم ، آب فراوان داشته باشیم ، برق فراوان هم داشته باشیم ، در مصرف ، مومن باید مقتصد باشد . این اصل رعایت صرفه جویی عبادت و بندگی خدا است . سعی کنیم مصرف به اندازه باشد ، تا دچار قطعی برق و آب و مخصوصاً الآن در فصل سرمای زمستان “گاز” نشویم . یادآوری دیگر اینکه درست است الآن این بیماری فروکش کرد ، اما ریشه کن نشده است ؛ پس حواسمان جمع باشد . همین دیروز در طول یک  شبانه روز بالای پنجاه نفر فوتی بود . هم رعایت فاصله و هم رعایت داشتن ماسک و هم تزریق واکسن ؛ حتی آنهایی که دو مرحله تزریق کردند مرحله ی سوم را عایت داشته باشند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ضمن تشکر از حضور جناب سردار مسلمی فرماندهی محترم سپاه کربلا که در جمع نمازگزاران جمعه قائم شهر حضور داشتند و طلب عزت و اقتدار روزافزون برای همه ی نیروهای مسلح نظام اسلامی از ارتش و سپاه و انتظامی و بسیج و عشائری از درگاه الهی ، و بیان مصیبت آل الله علیهم السلام ، خاصه صدیقه الشهیده حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

img_1355_r00k.jpg

img_1356_wrgl.jpg

img_1374_r1f6.jpg

img_1402_9itm.jpg

img_1403_rg90.jpg

img_1406_f66e.jpg

img_1422_wm6w.jpg

img_1424_ob72.jpg

img_1427_h5dt.jpg

img_1373_bdyf.jpg

img_1380_ae3q.jpg

img_1386_r1ta.jpg

img_1384_d3bz.jpg

img_1401_x6v3.jpg

img_1394_1nf0.jpg

img_1410_qynv.jpg

img_1414_bcpe.jpg

img_1439_qm7r.jpg

img_1441_x8v.jpg

img_1444_2ofg.jpg

img_1445_q4re.jpg

img_1447_ucsz.jpg

img_1449_1mww.jpg

img_1454_abxa.jpg

img_1460_qtj.jpg

img_1462_irvq.jpg

img_1463_5489.jpg

img_1464_2urt.jpg

img_1468_7cb8.jpg

img_1472_lkia.jpg

img_1477_3ag1.jpg

img_1479_9w.jpg

img_1481_jwgo.jpg

img_1482_ukko.jpg

img_1485_2z68.jpg

img_1491_53bv.jpg

img_1493_6gq.jpg

img_1500_jg25.jpg

 

مطالب مرتبط

آیت الله معلمی ، با حضور در شعبه اخذ رأی شهری مستقر در مسجد صبوری شهرستان قائم شهر ، رأی خود را در صندوق أخذ رأی الکترونیکی ثبت فرمودند + تصاویر

صبح جمعه ، بیست و یکم اردیبهشت 1403 ، در آغازین لحظات شروع اخذ آراء دوره دوم انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی ،  آیت الله

ادامه مطلب

آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز آموزشی امام صادق «ع» شهرستان ساری ، برگزار شد + تصاویر

عصر دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1403 ، آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز

ادامه مطلب