جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 25 تیر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 25 تیر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و اقامه ی اذان ظهر با نوای جناب آقای مهدی دیلمی در موعد افق شرعی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 1 إلی 5 سوره مبارکه {ق} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان بر توفیقات همه ی شما اهل ایمان و همه ی مؤمنین عالَم بیافزاید ، در فهم آیات خود . در درک پیام حکیمانه ی قرآن و در پایبندی در عمل به موازین دین خود ، خدای رحمان همه ی ما را موفق و استوار بدارد و در این مظنه ی استجابت دعا ، از درگاه او جلَ و علَا ، مسئلت متضرعانه داریم ، همه ی ما را مشمول مغفرت ، رحمت و رضوان بی پایان خود قرار بدهد .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه ق کلام الله مجید افزودند: افراد لجوج ، همواره در همه ی مقاطع تاریخ بودند ، هستند ، همین الآن ، آدم های سیاسی لجباز ، در جامعه کم نداریم . حقایق را میتوانند بفهمند ، اما نمیخواهند حقیقت را تمکین کنند و بپذیرند.هوای نفسانی خود را تعقیب میکنند . افراد لجوج ، در عصر بعثت رسول خدا هم ایرادهایی میگرفتند . هم اصل رسالت پیغمبر را ایراد میگرفتند و هم اظهارات و دعوت پیغمبر را . در برابر همه ی انبیا ، در برابر همه ی پیامبران ، این لجاجت وجود داشت . یعنی جریان مستمر است ؛ در برابر پیغمبران لجاجت ، در برابر امامان معصوم لجاجت ، و امروزه هم در برابر فقیه عادل ، ولی امر ، نائب امام زمان ، باز هم لجاجت وجود دارد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: آخرین ماه قمری را داریم پشت سر میگذاریم . دهه ی اول ماه ذی حجه  . ماه محرم اولین ماه سال قمری است ، و فروردین اولین ماه سال شمسی است . شمسی بر اساس گردش خورشید ، اما قمری بر اساس گردش ماه . مناسبت های بسیار ارزشمند و مبارک ، از جمله ی آنها دو عید بزرگ ، عید اضحی ، عید قربان ، عید ایثار و از خود گذشتگی ، عزیز فدا کردن به امر خدا.عید قربن . حالا به خواست خدای رحمان ، روز عید قربان که چهارشنبه خواهد بود نماز عید هم برگزار میشود . مگر شرایطی استثنایی پیش بیاید و خبر کنند . علی القاعده باید نماز عید هم برگزار بشود . فرق بین نماز عید قربان با عید فطر نکته ای دارد ، این که در عیط فطر اول مستحب است افطار کردن و فطریه را جدا کردن ، و بعد برای نماز آمدن ؛ اما در عید قربان ، مستحب است اول نماز عید و بعد قربانی . خیلی از خانواده ها قربانی را که متأخر از نماز است مقدم میدارند ، و نماز را رها میکنند ؛ اینها غفلت ما است و اهمیت ندادن به نماز ، یکی از ابزاری که علیه ما شیعیان دستاویز قرار میدهند بدخواهان ما ، همین مسائل است. اهمیت ندادن شیعیان به نماز را بهانه میکنند. در این دهه ، که روز اولش سالروز ازدواج امیرالمومنین سلام الله علیه با فاطمه ی زهرا سلام الله علیها بود ، و به این مناسبت از روز دوشنبه ی گذشته ، اول ذی الحجه ، تا بیست و هفتم ، پسفردا ، هفته ی ازدواج نامگذاری شده در تقویم جمهوری اسلامی ایران ؛ مومنین ، خانواده ها ، پایدار شدن زندگی مشترک دو جوان ، نه به بالابردن مهریه است ، و نه به هزینه های سرسام آور. شادابی و نوپایی جامعه با ازدواج آسان است . ببینید ، بعضی ها خیل میکنند اگر مهریه را سنگین گرفتند زندگی دخترش دوام پیدا میکند ، اینجور نیست واقعاً . هرکسی ممکن است در زندگی خودش و یا فامیل های نزدیکش تجربیاتی داشته باشد ، ولی ماها تجربه ی دیگران را هم اطلاع داریم . واقعاً عملاً به این نتیجه رسیدیم ، بله موقعی که به خواستگاری آمدند هرقدر دقت کنید و هرقدر تحقیق کنید حق و وظیفه است و باید تحقیق کنید و شناسایی کنید . دختر امانت است ، امانت الهی ، این امانت را به دست چه کسی میخواهی بسپاری . باید شناسایی کنی به دست آدم سالم و جوان پاک بسپاری ، بعد دیگر نگران مهریه اش نباش ، نگران جهیزیه اش نباش . اینها میتواند زندگی را پایدار کند ، نه هزینه های سرسام آور و چشم و هم چشمی که فلانی چه کرد و من باید یک قدم بالاتر بردارم . نه خیر . ازدواج زمینه ساز بقاء نسل است ، ازدواج اقناع غرائض به صورت مشروعی که خدا اجازه داد و خدا فرمان داد ، سالم و مشروع . کم کردن هزینه گامی به سوی زندگی توأم با آرامش است . اگر میخواهیم دختر ما و داماد ما آرامش داشته باشند ، هزینه را باید کم کنیم . بله آن چیزهایی که واقعاً برای زندگی مشترک مورد نیازشان است سعی کنیم همان ها را فراهم کنیم برایشان . اما هزینه ها ی تشریفاتی پراکنده ای که در زندگی این ها اثری نخواهد گذاشت ، از آنها باید پرهیز بشود .

ایشان با اشاره به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی فرمودند: یک بیانی را مرحوم کلینی در کافی از آقا امام صادق«س» دارد که میفرماید: هر انسان مومنی ، اندوه و گرفتاری را از یک مومن تنگ دست مشکل دار برطرف کند ، خدای رحمان حوائج او را ،هم حوائج دنیا و هم حوائج آخرت او را گشایش ایجاد میکند. سازمان بهزیستی هم مستحضرید که افرادی را تحت پوشش دارد که یا معلولیت جسمی دارند و یا محدودیت فکری و عقلی دارند و توان کار مناسب ندارند و خلاصه به تعبیر دیگر کَلّ بر خانواده و جامعه ، باید نگهداری و مراقبت بشوند ؛ لذا هم دولت و هم مومنین ، هرکسی به اندازه توان خودش که میتواند کمک کند مأجور است .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند:فردا سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی در سال 1359 است ؛ اصلاً نگهبانی یعنی مراقبت . اگر مراقبت نباشد دولت به انحراف میرود و مجلس به انحراف میرود . تنها ایران هم نیست که شورای نگهبان دارد . اسم عوض میشود ، در همه ی کشورها شورای قانون اساسی ، یا دادگاه قانون اساسی ، با این تعبیرات مختلف همه جا دارند . آنجاها را ایراد نمیگیرند ، اما شورای نگهبان ما را ایراد میگیرند و تضعیف میکنند ؛ چه کسانی؟ آنهایی که دوست ندارند نظام با ماهیت اسلامیت پیش برود . یعنی قدرت مسلمان ها را ، قدرت حاکمیت اسلام را استکبار جهانی و عوامل استکبار نمیتوانند برتابند . کار این شورا و هدف از تشکیل آن صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام است . یعنی هم موازین اسلامی رعایت بشود در مصوبات مجلس و در اجرائیات دولت ، و هم جمهوریت ، یعنی آراء مردم که امانت است ، شورای نگهبان مسئولیت دارد برای نظارت برای حفظ آراء مردم . اگر صیانت از جمهوریت است ، یعنی رأی و نظر مردم ، امانتی است که ممکن است دستگاه اجرایی اگر نظارت و مراقبتی بالاسر نداشته باشد ، خدای نکرده به انحراف کشیده بشود . این نظارت امر بسیار مهم و ضروری است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: چهارشنبه روز عید قربان ، عید ایثار و عید گذشتن از همه ی تعلقات دنیا است . اداره دامپزشکی شهرستان در دو نقطه برای قربانی ، گروه بازرسی مستقر میکند ، یکی در همین زمین سابق شرکت نفت ، همین خیابان آیت الله صالحی مازندرانی ، آنجا زمین آزاد است ، یکی دیگر هم در زمین نساجی شماره 2 ، برای معاینه ی دام ها . کسی میخواهد گوسفند بخرد و گوسفند بفروشد آنجا باشد و کارشناس دامپزشکی هم آنجا مراقبت کند که دام بیمار نباشد . همچنین در روز عید کارشناسان دامپزشکی به همراه یک نفر روحانی برای بازدید فنی و راهنمایی آماده اند ، اگر کسی مشورت خواست و اگر کسی کمک خواست آنها در خدمت هستند.بهتر است خرید دام از این دو مرکز که تحت مراقبت است انجام بشود . از کشتار دام قربانی در معابر و کوچه ها وکنار جوی خیابانها خودداری بشود . حتماً مومنین مطلعند که همه ی اجزای حیوان حلال گوشت حلال نیست. 15 عضو گوسفند حرام است که در همین رساله های عملی فارسی تفسیرش را نوشته که میتوانید ملاحظه کنید .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: یک خبر خوش که البته اصل خبر ناگوار و تلخ بود ، ولی سرانجام خوشی پیدا کرد ، خبر سرقت از بانک سپه .موقعیت مکانی بانک سپه قائم شهر در همین خیابان آیت الله صالحی مازندرانی ، چند متر قبل از میدان ، نبش خیابان بانک سپه است . این بانک سپه شهرستان را 5 نفر سارق دستبرد زدند . از دیوار پشت بانک ، از داخل یک خانه ی مخروبه دیوار را شکافتند ، وارد بانک شدند ، آن قدر هم فرصت داشتند ، یعنی گویا شب پنجشنبه وارد شدند و روز پنجشنبه ماندند که گاوصندوق بانک را بشکافند ، و شب جمعه کارشان را تمام کردند . ششصد و بیست و هفت میلیون و پانصد هزار تومان وجه نقد را در آوردند . خب این حرف را هرکسی شنید که بانکی را در مرکز شهر دستبرد بزنند ، طبعاً ایجاد وحشت میکند . اما حقیقتاً یک تشکر جانانه دارد از نیروی انتظامی که بحمدالله با درایت و تدبیر خوب ، و اقدام فنی عالمانه ، ظرف کمتر از 36 ساعت ،نه تنها سرنخ گرفتند ، بلکه کمتر از 36 ساعت  5 نفر سارق را دستگیر کردند و در برابر دلائلی که بود هم دیگر قدرت انکار نداشتند سارقین و اعتراف هم کردند به سرقت . صاحب خانه هم در خانه زندگی نمیکرد .به همین صاحب آن خانه ای که از آن خانه ورود پیدا کرده بودند سی و چند میلیون تومان وعده داده بودند که پرداخت کنند تا او اظهار بی اطلاعی کند و آنها از فضای آن منزل برای ورود به بانک همچین استفاده ای داشته باشند.تشکر میکنیم از نیروی انتظامی و از تلاش کاری شان ، خب اینها عزت میدهد ، عظمت میدهد ، و برای سارقین ، برای اشرار از جرئتشان میکاهد . این هم که میگویند پیشگیری جرم ، بهترین پیشگیری جرم ، کشف جرم و برخورد قاطع است . اگر دستگاه قضایی هم برخورد به موقع و قاطع بکند اینها زمینه ساز پیشگیری وقوع از جرائم میشود .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای مهدی دیلمی اقامه شد.

img_8135_qc2d.jpg

img_8138_jol7.jpg

img_8143_l15h.jpg

img_8151_4u1n.jpg

img_8154_9w53.jpg

img_8166_2tz3.jpg

img_8167_2moo.jpg

img_8168_mv24.jpg

img_8171_fxuj.jpg

img_8172_2u0h.jpg

img_8173_4q9w.jpg

img_8175_1tpm.jpg

img_8185_zaed.jpg

img_8190_mkm7.jpg

img_8195_sxaw.jpg

img_8197_zws8.jpg

img_8204_zoo2.jpg

img_8214_207k.jpg

img_8217_6q9l.jpg

img_8220_ewy1.jpg

img_8223_kfd.jpg

img_8229_sez.jpg

img_8227_fbi.jpg

مطالب مرتبط