جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 29 اسفند ماه 1399 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 29 اسفند ماه 1399 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 41 و 42 سوره مبارکه ذاریات کلام الله مجید ، فرمودند: قوم هود که قوم عاد بودند ، در یک سرزمینی در جنوب عربستان همین قسمت های یمن امروز . سرزمین نسبتاً پر آب و علف و زراعت و باغداری خوبی و دامداری خوبی ، و از تمکن مالی هم برخوردار و مست قدرت بودند . کما اینکه الآنه میبینید در دنیا مستکبرین عالم ؛ آمریکا مدعی است که تکنولوژی برتر و امکانات برتر دارم ، باید دنیا را من اداره کنم و همه جا باید من حضور نظامی داشته باشم  و همه باید زیر سلطه ی من باشند و منباید سلاح هسته ای داشته باشم و هیچ کسی دیگر نباید سلاح هسته ای داشته باشد ؛ خب این سبک و این خوی ، خوی استکباری و سبک استکباری است . حالا یکی مستکبر کوچکتر ، و یکی مستکبر بزرگ تر . دقیقاً مصداق تطبیقی قوم عاد ، همین قدرت استکباری آمریکا و اذناب آمریکا که ادامه دهنده ی راه آنها هستند .قرآن میفرماید قوم عاد استکبار پیشه کردند . استکبار هم یعنی گردنکشی و گردن کلفتی و حرف زور . ببینید ، همین الآنه آمریکا و دولت آمریکا آمده قرارداد بسته و این قرارداد را دولت امضا کرد ، بعد دولت عوض بشود و دولت بعدی هم باید قرارداد قبلی را معتبر بشمارد ؛ اما همان دولتی که امضا کرده بود قرارداد برجام را ، به هیچ تعهدش عمل نکرد.دولت بعدی هم که آمده بود ، رسماً گفت که برجام را قبول ندارم ، از برجام خارج میشوم.خب این خوی استکباری همین است که داریم نظاره میکنیم . اینها قطعاً به قهر الهی مبتلا خواهند شد ؛ منتها زمان میبرد و ما یک قدری کم صبر و کم حوصله ایم ، و میخواهیم همین الان اتفاق بیافتد ؛ ولی بدانیم که خدا میدان میدهد به ظالمین ، اما ظالم از قدرت الهی خلاصی ندارد . قطعاً در برابر اعمال قدرت خدا ، ظالم گرفتار میشود . سرنوشت صدام را دنیا تماشا کرد .

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند : امروز سالروز ولادت با سعادت آقا امام زین العابدین است . مرحوم شیخ صدوق در کتاب شریف خصال ، از ابی مالک که راوی خبر است ، کلامی را از امام زین العابدین نقل کرد . میگوید روز محضر امام زین العابدین رسیده بودم ، از ایشان درخواست کردم و عرض کردم که ای فرزند رسول خدا ، مرا مطلع کن به جمیع شرایع الدین ، به کلّ شریعت ، و عصاره ی دین و دینداری و بندگی خدا . آقاامام زین العابدین فرمود: قول الحق ، و الحکم بالعدل ، والوفاء بالعهد . سه جمله ، سه کلمه ، خیلی کوتاه ، ولی کارساز و خیلی شریف  و بلند . فرمود : عصاره ی دین ، یعنی از مجموعه ی آداب دینی ، در نهایت باید انسانی ساخته شود ، سخنش همیشه حق باشد ؛ سخن ناروا،ناحق ، باطل ، گمراه کننده ، فریب دهنده ، نداشته باشد . اگر موفق شد به این درجه برسد ، دیندار است . اما اگر افرادی که با سخنشان ، با کلامشان ، با قلمشان ، مردم را می فریبند ، دین ندارند ، یا دینشان ضعیف است . سخن حق نشانه ی دینداری است . پس سخن ناحق و ناروا ، ضعف دینداری یا عدم دینداری را نمایان می سازد . البته سخن حق گفتن ،همیشه تشویق هم نمی آورد برای آدم ؛ الحقّ مُرٌّ ، یعنی حق گاهی تلخ است ، طرف تحمل سخن حق را ممکن است نداشته باشد . طرف ممکن است برنتابد ، و ممکن است با انسان خصومت کند . اسباب زحمت و درد سر درست کند برای انسان . بی جهت نبود که آیه ی شریفه فرمان خدای رحمان فرمود : تواصوا بالحق ، و تواصوا بالصبر . اگر میخواهی پایبندی به حق داشته باشی ، باید خودت را آماده برای صبر و خویشتنداری هم بکنی . خیلی از اوقات ، انتقاد از مدیران اجرایی ، انتقاد از مسئولین ، برایشان خوشایند نیست ، و میخواهند با طرف ، به گونه ی تحقیرآمیز برخورد کنند .رعایت حق در همه ی موارد ، نه اینکه یکجانبه مثلاً حرف دولت را آدم همیشه بزند ، یا اینکه یکجانبه حرف مردم را ؛ نه ، اگر حرف دولت حق بود ، باید همان را گفت ؛ و اگر حرف مردم حق است ، باید همان را گفت . ملاک و معیار این نیست که یک شخصی پُز بدهد بگوید من همیشه طرفدار مردم هستم . نه خیر ؛ باید طرفدار حق باشد ؛ اگر حق با مردم بود قرص و محکم بایستد ، و اگر حق با دولت یا فرد دیگری بود ، رعایت حق را داشته باشد . رعایت حق نشانه ی دینداری است .و همچنین اگر کسی در جایگاه داوری و قضاوت قرار گرفت ، اگر حکمش ، رأیش حق باشد ، این آدم دیندار است . کارشناسان هستند که زمینه ی حکم محکمه را فراهم میکنند ؛اگر خدای نکرده نظر کارشناسی ناحق داده باشند ، حکایت از بی دینی می کند ، حکایت از ضعف دینداری میکند . ولی اگر نه ، نظریه را به حق داده باشند ، نشانه ی دینداری طرف خواهد بود . والوفاء بالعهد ؛ حداقل با خدا عهد بسته ایم که او را بنده باشیم و تقوا پیشه کنیم . پس باید در عمل سعی کنیم این عهد را رعایت نماییم . بندگی خدا ، ترک گناه ، زمینه ساز تقوا و مایه ی عزت و نجات انسان میشود.

ایشان با قرائت دعای لحظه ی تحویل سال فرمودند : در قسمت پایانی سال شمسی قرار داریم . در آستانه ی آغاز سال جدید شمسی ؛ تحویل شمس به برج حمَل که فردا ساعت 1 و هفت دقیقه ظاهراً اتفاق می افتد ، اما چون بعد از ظهر ، سال تحویلی اتفاق می افتد ، اول فروردین ، یکشنبه شمرده می شود.باید در همه چیز به خدا پناه ببریم. اگر هم میخواهیم درست عمل کنیم ، هم میخواهیم بنده هم باشیم خدا را ، باز مقدمه اش باید به خود خدا پناه برد، و از خدا مدد خواست ، کمک خواست ، برای درست عمل کردن .پروردگارا امروز سالروز ولادت امام زین العابدین بیمار کربلاست . خدایا به عزت امام زین العابدین ، به آن ناله و زاری امام زین العابدین ، هم روز عاشورا ، و هم در اسارت سفر کوفه و شام ، سوگندت میدهیم خدایا ، این بیماری را از جامعه ی مومنین ، با تمام شدن سال شمسی ، تمام بگردان  . پروردگارا همه ی بیماران را شفای عاجل مرحمت بفرما .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه ی قضائیه به مازندران و قائم شهر افزودند: قبل از سفر ایشان ، ایشان پرسیده بودند که مازندران و یا همین مشکلاتش چیست؟ من به اطلاع ایشان رسانده بودم که از جمله مشکلات اینجا ، همین نساجی است که روزگاری رونق داشت ، ولی متأسفانه به علل گوناگون و مختلفی ، از آن رونق افتاد، واگذار به یک سرمایه گذار خارجی شده و تعهداتی داشته و عمل نکرد . خب حضوراً هم به خودشان گفتم ؛  وقتی که فرستادگان ایشان آمده بودند ، ما دوشنبه ی هفته ی قبل ، یک اجلاس ائمه ی جمعه بود در دانشگاه علوم پزشکی ساری ، آنجا به حاج آقای محمدی لائینی هم عرض کردم هفته ی بعد که آقای رئیسی تشریف می آورند ، همان روز ، سپاه در تهران ، یک دعوت نامه ای فرستاده بودند و تلفن هم کرده بودند و ما هم قول داده بودیم به آنها که در آن جلسه شرکت کنیم  . جلسه ای بود که فرماندهان سپاه استان ها همه حضور داشتند و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کل کشور هم حضور داشتند ؛ و از هر استانی هم یک نفر ، حالا به تعبیر آنها به عنوان استاد حلقات صالحین و از مازندران بنده را دعوت کرده بودند ، و قول گرفته بودند و ما هم قول داده بودیم ، می بایست یکشنبه آنجا می بودیم.من آنجا یادداشتی نوشتم دادم خدمت آقای محمدی لائینی ، گفتم آقای رئیسی تشریف آوردند سلام ما را ابلاغ کنید ، قصه ی ما این است ، خودشان هم از آن برنامه ی تهران خبر هم داشتند . بعد ، همین قصه ی نساجی را من مطرح کرده بودم در نامه  . بعداً هم یک نامه ی مشترکی با امضای بنده و فرماندار محترم و نمایندگان مجلس ، پشت سر آن قضیه ، اینجا تهیه شده و امضا کردیم ، و فرستاده شد که همراهان آقای رئیسی برسانند به ایشان ، که یک روز قبل از آمدن ایشان و رفتن من به تهران ، یکی از همراهان ایشان ، آقای شمسیان تماس گرفت با من و راجع به همین قضیه با من صحبت کرد و من هم عذرخواهی خودم را عرض کرده بودم و ایشان گفت که در جریان هستیم ، و خب بحمدلله آمدند و پیگیر مسائل هم هستند ، تا ان شاءلله تعیین تکلیف خوبی اتفاق بیافتد . لذا معذور بودم آن روز را و نبودم آنجا.

امام جمعه قائم شهر افزودند : دوم فروردین ، یادآور یک حماسه ی بزرگ در دوران دفاع مقدس است ، و می ارزد که شما مومنین بشنوید . که چه اقتداری و چه حماسه ای  رزمندگان ما آفریده بودند . از چه عقبه های سختی عبور کردیم .مبادا این ارزش ها را نادیده بگیریم واین ارزش ها را فدا کنیم برای امیال سیاسی خودمان مثلاً . دوم فروردین سال 61 ، دو ماه قبل ، طراحی یک عملیات بزرگ در منطقه ی شمال خوزستان. این عملیات را مشترکاً ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی ، عشایری ، فرماندهان همه ی نیروهای مسلح با هم نشستند ، طراحی عملیات را ، و بعد هم در نهایت ، تفأّل به قرآن زدند ، برای آغاز این عملیات از یک نقطه ، مثلاً از کجا شروع کنیم ، برای زمان ، وقتی تفأّل به قرآن زدند ، این آیه ی شریف آمد : بسم الله الرحمن الرحیم ، انا فتحنا لک فتحاً مبینا . لذا نام آن عملیات را هم فتح المبین عنوان کردند . رمز آن عملیات هم یا زهرا بوده است . نتیجه ی عملیات را هم به اجمال بگویم که در چهار مرحله این عملیات پیش رفت ؛ در مرحله ی اول ، دوهزار و دویست نفر اسیر گرفته شد . حالا حساب کنید که دو هزار و دویست نفر از دشمن اسیر بگیری، چند نفر را نابود کردی و زخمی کرده باشی ، تا توانستی دوهزار و دویست نفر را اسیر بگیری.شصت تانک عراقی در مرحله ی اول منهدم شده بود .ششصد و پنجاه کیلومتر از زمینی که در اشغال دشمن بود ، آزاد شده بود . مرحله ی دوم ، 4 فروردین ، یعنی دو روز بعد ، فرماندهان دو تیپ دشمن را زنده اسیر گرفتند . و بعد در همین مرحله ی دوم ، شش هزار نفر از عراقی ها اسیر شده بودند . مرحله ی سوم ، هفتم فروردین،پنج هزار نفر دیگر اسیر گرفته شد از دشمن ؛ موشک های فراوان ، کاتیوشای فراوان را  سالم از دشمن به غنیمت گرفته بودند و موفقیت های بسیار بزرگی را به دست آورده بودند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : این ایام با داشتن چنان پشتوانه از نیروی انسانی و داشتن ابزارهایی که آن روز در اختیار نداشتیم ، متأسفانه گرفتار ضعف مدیریت در بخش اقتصادی شده ایم . حالا انتخابات هم پیش رو است . برای غربی ها ، انتخابات جمهوری اسلامی بسیار مهم است . برای آمریکایی ها ، برای اروپایی ها ؛ چرا و از چه منظر برایشان مهم است؟ ببینید ، آنها میترسند که در این انتخابات یک عنصر جهادی بیاید روی کار ؛ دشمنان به این تحلیل رسیده اند که اگر یک عنصر انقلابی بیاید روی کار ، جمهوری اسلامی دیگر در برابرشان تسلیم نخواهد شد . جمهوری اسلامی همچنان به اقتدار خود ادامه خواهد داد . پازل اقتدار تکمیل میشود ؛ ببینید ، ما در بنیه ی دفاعی مشکلی نداشتیم . خدا میداند و اوضاع هم خیلی نمایان و روشن است که دشمن الان از اقتدار نظامی ما میترسد . و ما از اقتدار نظامی دشمن هراسی نداریم . تنها گیر ما ضعف مدیران ما . حالا کجا ضعف دارند ؟ دشمن ، میداند که اگر رئیس جمهور انقلابی بیاید سر کار ، هم فناوری هسته ای پیش میرود ، هم قدرت موشکی ایران افزایش پیدا میکند و هم حضور تأثیرگذار جمهوری اسلامی در منطقه افزایش پیدا میکند . لذا شیون به راه انداخته اند برای مذاکره . با ادبیات مختلف “توپ در زمین جمهوری اسلامی است و ما پیشنهاد مذاکره دادیم” و از این تعابیر ؛ آنوقت حالا متأسفانه رئیس جمهور ما هم در استقبال از پیشنهاد مذاکره بی طاقتی میکند . آنها مذاکره را برای چه پیشنهاد دارند ؟ ببینید  آمریکا با پنج کشور دیگر که میگفتند 5 بعلاوه ی یک ، اینها با جمهوری اسلامی نشستند و به یک نتیجه رسیده بودند شده بود برجام . اما بی تدبیری نمایندگان جمهوری اسلامی در برجام این شد ، که یک بندی نگذاشتند که اگر یکی از این چند طرف ، به تعهدش عمل نکند ، چه باید کرد آن وقت؟ و چه کیفری خواهد داشت؟ . لذا دیدید و دنیا تماشا کرد که آمریکا امضا کرد و جمهوری اسلامی به تعهداتش تماماً پایبند شد ، از غنی سازی بیست درصد آمده به پایین 4 درصد ؛ که کارشناسان سازمان انرژی اتمی بین المللی ، بارها در بیاناتشان و اعلامیه های رسمی شان تصدیق کردند که جمهوری اسلامی پایبند است به این قرارداد . اما آمریکایی ها و اروپایی ها به یک بندی از آن تعهداتی که داشتند عمل نکردند.نه تنها به هیچی اش عمل نکردند بلکه تحریم ها را افزایش دادند . حالا بایدن آمده در آمریکا سر کار ، گفت من می خواهم برگردم به برجام ، خب اگر راست میگوید باید تحریم ها را بردارد ببینیم برگشت یا نه . اما خب اینکه بدون برداشتن تحریم ها پیشنهاد مذاکره میدهد ، این یعنی چه؟ یعنی امتیازات بیشتری میخواهد . امتیازات بیشترشان چیست؟ در درجه ی اول ، شما فعالیت موشکی تان را تعطیل کنید . ای مؤمنین ، غیرتمندان ، از همه ی اقشار ، خدا کند که صدای ما به همه ی اقشار جامعه ی ما برسد ؛ چه نمازخوان و چه بلانسبت حتی بی نماز ، اما ایرانی غیرتمند ؛ موشک نه تنها برای دفاع از کشور ، برای دفاع از ناموس ، برای دفاع از منافع ما است ، بلکه اصلا صنعت موشکی ایران ، جزو نوامیس این ملت است ؛ آقای رئیس جمهور ، هیچوقتی نیامد از ملت عذرخواهی کند که وعده ی فتح الفتوحی که داده بود اتفاق نیافتاد.این تعبیر فتح الفتوح ، میگفتند امضای برجام یعنی روز بدون تحریم ؛ روز بدون تحریم ؛ اما کو؟ نشد . حالا در آخرین جلسه ی هیئت دولت ، آمده یک حرفی زده ، واقعاً تأسف دارد ؛ میگوید : “امروز تأخیر در برداشتن تحریم ، خیانت است .” ؛ خب تحریم را چه کسی باید بردارد ؟ آمریکا تحریم کرده ما را و خودش باید آن را بردارد . میگوید: ” امروز تأخیر در برداشتن تحریم ، خیانت است ،ننگ ابدی برای آن جناح و فردی باقی خواهد ماند که چوب لای چر میگذارند”  . خب چوب لای چرخ میگذارند یعنی چه ؟ چه کسی چوب لای چرخ میگذارد ؟ ؛ تحریم را آمریکا انجام داد ، قراردادی بسته شد که تحریم ها برداشته شود ؛ و به این قرارداد آمریکا پایبند نمانده . الآن چه ؟ پیشنهاد مذاکره ی جدید؟ آقای رئیس جمهورمیگوید که ما پیش برویم و مذاکره بکنیم . خب آقای رئیس جمهور ، یک کلاه گشادی که در برجام بر سر ملت گذاشتی ، حالا باز هم دومرتبه میخواهی با مذاکره یک کلاه دیگری بر سر ملت بگذاری؟ من نمیدانم هدفشان چیست! . تحریم را آمریکا درست کرد ؛ مگر برجام برای برداشتن تحریم ها نشد؟ چرا دنبال مذاکره ی مجدد ؟ تمام دستگاه های تبلیغاتی غرب ، الآن مذکره را پمپاژ میکنند ، اینجا رئیس دولت به جای اینکه پیشنهاد بدهد که اگر راست میگویید ، میخواهید برگردید ، شما تحریم ها را بردارید ، بعد ببینیم حرف شما چیست ، به عکس ، منتقدین خود را متهم به کارشکنی برای رفع تحریم ها میکند . این منتقدین ، اول هم حرفهایی که داشتند ، الان حرف های منتقدین نمایان شد که درست است ، ولی تصوری را که دولت داشت ، پیدا شد که آن تصور اشتباه و غلط بوده است . پیشنهاد مذاکره را مومنین نمیپذیرند ، برای خاطر اینکه میدانند نتیجه ای حاصل نمیشود برای ملت .اول مذاکره کرده بودند که هسته ای را برای ما منع کنند ، ولی الان میخواهند موشک را از ما منع کنند ، که این موشک را عرض کردیم چقدر دارای اهمیت است . ایشان گفت : “اگر این اقلیت داخلی بگذارند ، دولت هم بلد است و هم قادر است و هم میتواند تحریم ها را بردارد” . خب اگر دولت بلد بود ، اگر قادر بود ، اگر میتواند تحریم ها را بردارد خب بردارد . اما چرا مذاکره برای موشک ؟ چرا مذاکره برای محدود کردن حضور جمهوری اسلامی ؟ اگر جمهوری اسلامی در سوریه حضور پیدا کرد ، بر اساس دعوت دولت قانونی و دولت رسمی سوریه بود ، و نه اشغالگر . آنجا را دیگران اشغال کردند ، عراق را عالم و آدم میدانند که اگر جمهوری اسلامی نبود ، داعشی ها کربلا و نجف و کاظمین را تخریب کرده بودند ، آنگونه ای که سامرا را تخریب کرده بودند . دولت عراق درخواست کرد و جمهوری اسلامی آنجا حضور پیدا کرد . آمریکایی های بی حیا میگویند ما در عراق پایگاه داشته باشیم ، اما جمهوری اسلامی نباید در عراق اصلاً حضور داشته باشد . حالا رئیس جمهوری می فرماید که ” اگر این اقلیت داخلی بگذارند ، دولت هم بلد است و هم قادر است و هم میتواند تحریم ها را بردارد” ، خب بلد بودید ، وعده ی فتح الفتوح دادید ؛ امضای قرارداد برجام را بزرگترین دستاورد تاریخ ایران عنوانش کردید ؛ خب کو ؟ دستاورد چه نتیجه و ثمره ای داد به حال ملت ؟ . الفبای اقتصاد مقاومتی صرفه جویی بود ، مخصوصاً در هزینه کردن ارز . خب این دلار 4200 تومانی ، به وفور دادند به اشخاصی و وقتی که سوال میکرد خبرنگار از رئیس جمهور ، میگفت دادیم به مردم . به بهانه ی چه داده بودند ؟ طرف میگفت من میخواهم بروم خارج خرید کنم و کالا بیاورد ؛ دلار را بگیرد و برود بازار بفروشد و یا ببرد خارج سرمایه گذاری کند برای خودش ، و نیاورد کالا را . دولت هم مدعی نشد علیه آن آدم ها .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: آنهایی که در انتخابات هزینه میکنند ، پشت سر  انتظارات و توقعاتی است ؛ مومنین ؛ هرکسی ، چه انتخابات شورا ،  چه انتخابات مجلس و چه انتخابات ریاست جمهوری ، هرکسی بیشتر پول خرج میکند ، آدم باید احساس خطر کند . هم انتخابات یک فرصتی است برای انتخاب آدم های شایسته ، برای اداره ی امور ، که خواه نا خواه باید کسانی اداره امور را عهده بگیرند ، پس بنابراین باید همه عقلای قوم ، در انتخابات حضور پیدا کنند ؛ به صحنه بیایند و آدم های شایسته ای را روی کار بیاورند ، تا از این گرفتاری های موجود کاسته بشود .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

9bl3_img_9926.jpgw3s5_img_9931.jpg

hl92_img_9937.jpg

p282_img_9946.jpg

1748_img_9950.jpg

2ubc_img_9961.jpg

kmlw_img_9962.jpg

0zl4_img_9964.jpg

eh2t_img_9967.jpg

mhd3_img_9968.jpg

9ul2_img_9975.jpg

9ta5_img_9984.jpg

8dmj_img_9985.jpg

f5wl_img_9987.jpg

4qk3_img_9990.jpg

7g7c_img_9991.jpg

rb_img_9997.jpg

مطالب مرتبط

آیت الله معلمی ، با حضور در شعبه اخذ رأی شهری مستقر در مسجد صبوری شهرستان قائم شهر ، رأی خود را در صندوق أخذ رأی الکترونیکی ثبت فرمودند + تصاویر

صبح جمعه ، بیست و یکم اردیبهشت 1403 ، در آغازین لحظات شروع اخذ آراء دوره دوم انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی ،  آیت الله

ادامه مطلب

آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز آموزشی امام صادق «ع» شهرستان ساری ، برگزار شد + تصاویر

عصر دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1403 ، آئین گرامیداشت مقام معلم ، از سوی مرکز آموزشی علیم ، با حضور آیت الله معلمی در مرکز

ادامه مطلب