جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 20 اردیبهشت ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 20 اردیبهشت ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، مدیریت و معاونین محترم شبکه و مرکز بهداشت قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر گران«مدیریت محترم شبکه و مرکز بهداشت شهرستان قائم شهر » ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 23 إلی 26 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند:نعوذ بالله ، پناه بر خدای رحمان ، از تکذیب قولی و تکذیب عملی در برابر آیات نورانی قرآن و در برابر آموزه های دین مقدس اسلام ؛ پناه می بریم و باید پناه ببریم به خدا و از خدا مدد بخواهیم حالت انقیاد و تسلیم در برابر اوامر او ، که موجب حیات طیبه برای انسان مومن خواهد بود .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر فرمودند: قوم زمان پیامبرها بهانه های فراوان میگرفتند در برابر آموزه های الهی . حالا آیا در زمان ما این بهانه ها نیست ؟ ببینید ، سیاسیون ، هرچند خیلی هم علنی نکنند ، اما نقل میشود از آنها که مثلاً «رهبر هم مثل یکی از ماها ، ما هم به اندازه ی او تحصیل کردیم ، حالا او هم یک نظری دارد و ما هم یک نظری داریم» ؛این سبک برمیگردد به همان سیاق قوم عاد و قوم ثمود . درست است که تا قبل از رسیدن به جایگاه رهبری ، مشابهش شاید فراوان بود ؛ ولی مومنین ، خدا میداند که تردیدی ندارد این معنا که فقیه عادلی که بخواهد بر اساس دین خدا جامعه را هدایت کند ، از امداد غیبی و الهامات الهی برخوردار است ؛ اینکه ما همدیگر را گاهی دعا میکنیم که «خدا شما را مؤید بدارد» ، یعنی خدا فکر شما را صائب ، و اراده ی شما را محکم ، و برای رسیدن به هدف ، شما را یاری کند . مؤید من عندالله ، فقیه عادل در جایگاه نیابت از ولی الله الاعظم حجه بن الحسن المهدی ، او مؤید من عندالله است ، أیّدک الله که میگوییم ، یعنی دعا میکنیم که خدا تو را مؤید بدارد ؛ فقیه عادل را خدا مؤید میدارد ؛ خداوند ضعفش را جبران میکند ، فکرش را در مسیر حق تقویت میکند ، برای عنایت به جامعه ی ایمانی ؛ برای اینکه او ولی امر مومنین است ؛ او الآن یک نفر خودش تنها نیست ؛ حرف او ، سخن او ، تصمیم او ، فرمان او ، در جامعه ی دینی میخواهد اثرگذار باشد ؛ من نمیدانم این آدم ها کجای کار هستند، البته همانهایی بودند که با همان فکر باطل ، دنبال شورای رهبری میگشتند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: خطبه ی پیامبر عظیم الشأن اسلام ، معروف به خطبه ی شعبانیه ، تنها یک خطبه نبوده ؛ سالیان متمادی ، حد اقل ده سال ر مدینه رسول خدا اقامه ی نماز جمعه داشت ، و هر همه ی ده سال ، در آستانه ی فرا رسیدن ماه مبارک ، مومنین را نصیحت میفرمود ؛ حد اقل ، سه تا از خطبه های پیغمبر ، در اختیار هست ، حالا در یکی از آنها ، بخش هایی را تقدیم میکنم : از ماه رمضان تعبیر شهر الله بالبرکه فرمودند ، و فرمودند که ماه خدا با برکت آمد . برکت دارد یعنی چه؟ اگر انفاق کردی در غیر ماه رمضان ، چقدر خداوند پاداش میدهد ؟ در ماه رمضان مضاعف میشود ، چند برابر میشود .

ایشان در ادامه افزودند :   در پیامی دیدم دیروز که وزیر اقتصاد ، این بیان را داشت که هزینه های غیرضروری دستگاه های اجرایی باید حذف شود . خب این حرف مال چهار سال قبل است ، یعنی چهار سال پیش که مقام معظم رهبری فرموده بود اقتصاد مقاومتی ، یکی از نشانه های کوچک اقتصاد مقاومتی ، حذف هزینه های زائد است . حالا وزیر اقتصاد امروز ما ، آمده اینجا سر خط که هزینه های غیرضروری دستگاه های اجرایی ، باید حذف بشود . تازه باورش آمده . و شیب ملایم را هم مثلاً رعایت میکند و میگوید: « این کار ، نه با سرکوب هزینه ها ، بلکه با مدیریت هوشمندانه قابل انجام است  . بودجه ، پول دولت نبوده ، بلکه بیت المال است .» بارک الله ، این حرف درست است و بودجه بیت المال است و همه ی مردم ایران در بودجه ی دولت سهم دارند ، «ومتعلق به مردم است ، باید توجه کنیم که سال جاری با قاطعیت در قطع هزینه های غیر الزامی بکوشیم » خدا کند که عمل کنند . آمدند فرمودند که نمیخواهیم سوخت را افزایش قیمت بدهیم . میخواهیم کنترل بشود از قاچاق جلوگیری بشود ، چگونه کنترل بشود؟ کارت سوخت مجدداً احیا بوشد . یعنی مصرف کننده ی بنزین کار بزند ، این آدم 50 لیتر و یا بیشتر امروز دریافت کرد و مرحله بعدی چقدر… ؛ خب  ببینید ، خود کارت به تعداد اتومبیل داران ایران بخوهد چاپ بشود ، چقدر هزینه بر است؟ آیا واقعاً برای جلوگیری از قاچاق ، هیچ راه دیگری امکان نداشت و ندارد ؟ چرا! دولت عزیز ، بیا یک بار امتحان کن ، حداقل شش ماه امر جلوگیری از قاچاق را به عهده ی بسیج سپاه بگذار ، به عهده ی اطلاعات سپاه بگذار ؛ من نمیدانم چرا این کارها را نمیکنند ، که هم مفت و جان برایت کار کنند ، و هم اینکه دقیق هم جلوگیری از قاچاق اتفاق بیافتد . قاچاق نتیجه ی آلودگی دستگاه های اجرایی است . مردم میفهمند.

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند:ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کردند ، این مظاهر بی حجابی و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری را گسترش دادند . مدعی بودند باید کار فرهنگی کنیم ، خب کو کار فرهنگی شما ؟ چه بازدهی داشت؟ و حتی با آنکه بی حجابی خلاف مقررات قانونی و جرم تلقی میشود ، اما معذلک بعضاً برای نیروی انتظامی یک سرعتگیر هایی میگذارند در عمل کردن به وظیفه ی خودشان . ببینید ، اینکه گفته میشود اتقوالله ، تنها برای من و شما نیست مومنین . واقعاً مسئولان ما هم باید اتقوالله را بشنوند . متأسفانه ک میشنوند ، پشت گوش می اندازند. این اتقوالله یعین خب مردم را میخواهی ملاحظه کنی، خدا را نمیخواهی ملاحظه کنی؟رأی آوردنت را میخواهی ملاحظه کنی ، خدا را نمیخواهی ملاحظه کنی؟ خدا را و قانون را مصلحت جامعه و مصلحت مملکت و انقلاب را ملاحظه کن. اشاعه دهندگان مظاهر فسق ، میدان پیدا کردند ، به بهانه ی کار فرهنگی از فعالیت ستاد احیا ، جلوگیری شده . ببینید ، مقام معظم رهبری در مجلس انس با قرآن ، که البته هر ساله این مجلس برگزار میشود در محضر ایشان و به مناسبت شرایط زمان ، مطالب مفید و ارزنده و راهگشایی دارند ، امسال از جمله رهنمود های ایشان این بود که یک تجربه  و یک عبرت ؛ تجربه و عبرت راجع به چه؟ راجع به اینکه انقلابی در ایران اتفاق افتاد ، رفته رفته زمینه ی بیداری امت اسلامی را فراهم کرد ، که در سال 2011 یعی 8-9 سال قبل ، در مصر واقعاً یک انقلاب اسلامی پدید آمده بود ، مسلمان ها روی کار آمده بودند ؛ اهل نماز بودند ، اهل روزه بودند ، سنی مذهب بودند . اما یک اصل قرآنی را نادیده گرفتند ، اصل قرآنی اینکه عدم اعتماد به دشمن . به جای اینکه به سوی جمهوری اسلامی ایران بیایند و کمک بخواهند ، به سمت آمریکا رفتند ، خیال کردند که با کمک گرفتن از آمریکا تقویت میکنند جایگاه خودشان را و پایگاه خودشان را . نتیجه چه شد ؟ آن کسی که با رأی اکثریت مردم مصر آمده سر کار ، الآن داخل زندان محکوم به حبس ابد یا منتظر اعدام است . اما جمهوری اسلامی ایران ، تحت رهبری عبد صالح خدا ، امام راحل ، وبعد زا او ، خَلَف صالحش ، ادامه دهنده ی راه او ، مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، بر اصل سازش ناپذیری با دشمن پافشاری داشتند ، و بحمدالله این انقلاب سر پا مانده است . هروقتی دولتمردان ما در برابر این دشمنان غدار یک قدری کوتاه آمدند و ضعف نشان دادند ، آنها جری تر و جسور تر و پر توقع تر شدند ؛ باید این فضا برگردد به همان حال و هوای اصل انقلاب ، ماهیت انقلاب ، و اندیشه ی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری . حالا شورای عالی امنیت ملی ما و رئیس جمهور ما رسماً اعلام کردند : ما اقدام متقابل خواهیم کرد . البته دیر است  و می بایست خیلی جلوتر این اقدام میشد ، ولی جلوی ضرر را هروقت بگیری منفعت است . ما بعد از نماز راه می افتیم ، همچون سرتاسر کشود ، چند قدمی فریاد میزنیم ، دولت پشتت ایستاده ایم ، محکم باش ، پشتوانه ی ملت داری ، نترس ؛ دولتمردان ، جنگ را ملت پیش برد ، فتنه ها را ملت دفع کرد ، الآن هم در برابر  شیطان بزرگ ، این ملت ما خَم به ابرو نخواهد آورد و همچون سروقامت ، استوار خواهد ایستاد و به فضل الهی هم پیش خواهد برد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : در روزنامه ی کیهان ، روز شنبه 14 اردیبهشت مطلبی را دیدم که واقعاً جای تأسف دارد ؛ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، اعلام کرد بعضی از کشورهای خارجی پیشنهاد ساخت کشتی نفت کش به ما دادند ، ما یک فروند کشتی نفت کش را ساختیم و به آن کشور تحویل دادیم ، فروند دوم 50 درصد کارهایش فعلاً انجام شده ، اما از سوی بخش های داخلی حتی یک پیشنهاد دریافت نکردیم . اینهمه گرانی قرمت ها ، اینهمه افزایش قیمت خودرو ، سرسام آور ، افسار گسیخته ، در برابر سکوت دولتمردان ، و در برابر بی تفاوتی عملی و اقدام عملی مجلسی ها ؛ واقعاض مجلس حق دارند که مقابله کنند با بعضی از ناهنجاری های اقتصادی اینچنینی.چرا خب اینهمه افسار گسیخته گرانی؟ همه میفهمند ، عالم و آدم میفهمند که بخشهای عمده ای از گرانی ها نتیجه ی بی تدبیری است . خب اگر واقعاً طرف نمیتواند درست عمل کند ، بگذارد دیگری بیاید به میدان و عمل کند . اعتبار مملکت ، ارزش مملکت ، اعتبار انقلاب و نظام ، اعتبار ملت ، چرا همه را زیر سوال ببریم و تضعیف کنیم . من نسبت به بعضی از این آتش افروزی ها ، شخصاً مشکوکم ، هیچی هم از کسی نشنیدم ، و هیچ جایی هم نخواندم ، ولی ببینید ، اینکه در یک سکوی نفتی آتشسوزی اتفاق بیافتد ، بعد بگوییم مسئول را کنار گذاشتیم . خب اگر مسئول مقصر است و تقصیرش احراز شده ، باید محاکمه بوشد ؛ کنار گذاشتن چه معنی دارد؟ باید داغ بشود تا دیگری عبرت بگیرد.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شده ، و بعد از مراسم نمازجمعه ، امام جمعه شهرستان و مومنین و نمازگزاران در راهپیمایی پرشور حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی شرکت کردند.

mbp0_img_6444.jpg

bebv_img_6447.jpg

h0m8_img_6453.jpg

16vn_img_6460.jpg

iytf_img_6488.jpg

tcr8_img_6497.jpg

d73j_img_6503.jpg

48mx_img_6504.jpg

ewxa_img_6505.jpg

uai_img_6507.jpg

dupy_img_6511.jpg

5n7w_img_6516.jpg

ld7e_img_6517.jpg

uw8c_img_6518.jpg

7rr8_img_6522.jpg

v4kj_img_6523.jpg

pg5g_img_6525.jpg

lqe2_img_6526.jpg

zgcu_img_6527.jpg

uuc_img_6528.jpg

ixrg_img_6529.jpg

0v5a_img_6531.jpg

6inj_img_6533.jpg

xd7f_img_6539.jpg

l2m7_img_6542.jpg

b9st_img_6543.jpg

i1sx_img_6545.jpg

f1ya_img_6548.jpg

84g4_img_6562.jpg

esx0_img_6563.jpg

djk_img_6576.jpg

w2tk_img_6578.jpg

ah3h_img_6588.jpg

mxqo_img_6600.jpg

ejt1_img_6606.jpg

idk3_img_6609.jpg

nqhs_img_6613.jpg

p230_img_6618.jpg

 

مطالب مرتبط