جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 28 دی ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه بیست و هشتم دی ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  رضا قدمی آغاز ، و پس سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای فغانی «ریاست محترم اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان قائم شهر» به عنوان سخنران پیش از خطبه ها ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 56 إلی 61 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:پروردگارا در این مظنه استجابت دعا و در این حال ذکر و یاد خودت ، ای خدای رحمان ، از تو مسألت داریم همه یم ا را در مسیر عبودیت و بندگی یاری بفرمایی . آنچه که برای اهل ایمان و ابرار و نیکان ، و آنچه که برای پرهیزکاران در دنیا ، وعده فرمودی در آخرت ، از انواع نعمت های مادی و معنوی ، الها نصیب همه ی نمازگزاران بگردان . گذشتگانمان را بیامرز ، همه ی ما را هم بیامرز ، بیماران را شفا عطا بفرما ، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: جزای احسا ، احسان است . اگر بنده ی خدا در دنیا حرف خدا را به گوش گرفت و سر تسلیم در برابر امر الهی فرود آورد ، خدا را بندگی کرد ، بندگی خدا عالی ترین مظهر احسان است . ایمان به خدا ، پایبندی به لااله الا الله ، عالی ترین مظهر احسان است . احسان ، اعتقادات درست ، احسان ، عملکرد درست است . اگر کسی،آدمی احسان به دیگری و رفتار و خدمت خوبی به دیگری انجام داد ، فطرتاً انسان مدیون است و وظیفه مند است سعی در جبران بکند نیکی دیگری را و خدمت و احسان دیگری را .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: باردگر خودم و هم هی شما برادران و خواهران را ، به تقوای الهی تأکید دارم ؛ بهترین ذخیره ی عمر انسان در این عالم و این دنیا که هر لحظه و هر آن در حال تمام شدن است تقوا است . عمر آدمی را تشبیه کردن به یک قطعه ی یخ در برابر آفتاب . سعدی تمام نظم و نثرش برگرفته از آیات و روایات است و واقعاً حکیمانه . این که گفته : عمر برف است و آفتاب تموز ؛ اندکی ماند خواجه غرّه هنوز . امیر المومنین سلام الله علیه فرموده بود : نفس المرء خطاه إلى أجله ، یعنی هر نفسی که انسان می کشد ، مثل این است که یک قدم به قبرش دارد نزدیک میشود . این هم که عمر برف است ، عمر می رود و جوانی نمیماند و می رود و میانسالی هم نمیماند و میرود ؛ انسان به پیری میرسد ، دفتر عمر دنیا بسته میشود ، لحظه ی رفتن ، گاهی حسرت سنگین پیدا میکند آدمیزاد . الآن ماشاءلله این شهر ، چه تعداد آدم های نمازگزار مسلمان دارد؟ اما چرا اهمیت ندهیم به یاد خدا؟ . چرا اهمیت ندهیم به اقامه ی نماز ؟ نه تنها نماز جمعه  ، بلکه نماز یومیه در مساجد . شما موقع نمازمغرب بروید مساجد ، متأسفانه میبینید مساجد خلوت است . موقع نمازظهر ، بروید داخل مساجد .باز هم خلوت . گاهی بعضی ها حرف میزنند که چرا اینهمه مسجد میسازند؟ خیلی ساخته شده و چرا؟ . خب چرا آن سمت را نمیگویی؟ که چرا مسجد نمیروند نمازگزاران و مکلّفین ؟ خب اگر همه بروند از این جمع نمازگزار مکلف به مساجد ، میبینیم که اتفاقاً فضای مساجد برای پاسخگویی به این جمعیت ضیق است و کافی نیست . با همه ی تعدد مساجدی که در شهر ، در روستا ، هرکجا بنگری مشکل آن سمت است  مشکل این سمت نیست که چرا مسجد ساختند و میسازند . خیر . مشکل اینجاست که چرا مومنین غفلت دارند . چرا به یاد مرگ و مردن نیستند . چرا به فکر تمام شدن فرصت نیستند . فرصت دارد تمام میشود . لذا سزاوار است ، یکی از مصادیق بارز امر به معروف است . شما در نشست های خانوادگی ، فامیلها را نزدیک و دور ، نصیحت کنید و سفارش کنید تا اهمیت بدهند به یاد خدا و نام خدا . خب اینکه ما مشکلات داریم و گرفتار داریم و آقا حرف نماز را میزند . خب در مشکلات و گرفتاری باید بیشتر به سمت خدا رفت و از خدای رحمان مدد خواست برای برون رفت از مشکلات . نه اینکه اگر مشکلات پیدا کردیم و گرفتاری پیدا کردیم از خدا قهر کنیم . اگر از خدا قهر کردیم ، به خودمان ضرر زدیم . بر گرفتاری خودمان افزودیم . نه اینکه از بار گرفتاری کاسته باشیم . لذا ان شاءلله این تعهد را به خودمان خواهیم داشت ، حد اقل هر یک نفر ، دو نفر را نصیحت کنیم و تذکر بدهیم و یادآوری کنیم ؛ بی اثر نیست ؛ فإنّ الذکری تنفع المومنین . اگر مومنین همدیگر را یادآوری کنند ، فایده ای خواهد داشت .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آستانه ی فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب فرمودند :مومنین ، این مبالغه نیست ، خدا میداند هرکسی اندک اطلاعاتی از تاریخ داشته باشد ، اندک اطلاعاتی از سایر کشورها و تحولات سایر کشورها داشته باشد ، کجای دنیا مردم با دست خالی در برابر یک نظام سلطه ، در برابر یک نظام خشن تا بُنِ دندان مسلح پلیسی بتوانند مقاومت کنند ، پیش ببرند ، نظام شاهنشاهی 2500 ساله را ساقط کنند.این عنایت الهی بود . این دست غیبی از آستین ملت فداکار ایران در آمده بود .

ایشان افزودند : حالا الآن درست است که گرفتار یک وضعیت بد معیشتی شدیم ؛ آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ، بعد از پنج سال گذشتن از کار این دولت ، حالا دیروز در یک بیانی میگوید : متوجه شدیم که بعضی از خانواده ها تنها درآمدشان یارانه است ! . متأسفانه ، خب پیش آمد و شرایطی است که باید با همّت و با غیرت و تحمل ، ملت بزرگ و رشید ، این شرایط را پشت سر بگذارند . معنای پدید آمدن این شرایط این  نیست که آینده ی ما هم همچنین اینچنین باشد . خیر . بر حسب رأی ، خب دولتی تشکیل شد ، و دولتی قانونی است ، باید دولت عمرش را طی بکند . همین دیروز اجلاس میاندوره ای خبرگان بوده است . معنای اجلاس میاندوره ای این است که سر هر شش ماه یک اجلاس سرتاسری که همه ی اعضای خبرگان شرکت دارند ، قبل از برگزاری آن اجلاس ، هیئت رئیسه خبرگان و هیئت رئیسه ی کمیسیون ها ، با هم یک نشستی دارند تا دستور کار اجلاس بعدی را تهیه و تنظیم بکنند . و نوع افرادی که شرکت داشتند ، صحبت کرده بودند و فرصت صحبت داشتند ، بعضاً هم میگفتند که واقعاً داریم شک میکنیم که آیا اینهمه شعار تدبیر  و شعار امید دادن ، با این بی تدبیری معنایش چیست ؟! . آیا نعوذبالله تعمد دارند که مردم را ناراضی کنند؟ نسبت به یک وزیری اینهمه شعار بدهند که آقا وزیر موفقی بود و وزیر خوبی بود ؛ حالا این وزیر از این دولت برود کنار ، دوتا احتمال وجود دارد ؛ کدامش درست است نمیدانیم ، خدا می داند. بعضی ها احتمال میدهند که این وزیر میبیند دولت ناموفق است ، برای خاطر اینکه برای آینده یا به عنون کاندیدای ریاست جمهوری ، یا به عنوان اینکه در دولت عضویت داشته باشد ، خودش را از این شرایط کنار کشیده ؛ بعضی ها هم میگویند که خیر ، ایشان نسبت به اعتبارات درمانی ، با همین آقای نوبخت ، مسئول سازمان برنامه و بودجه مشکل پیدا کرد ، و رئیس جمهور هم جانب آقای نوبخت را گرفت ، لذا ایشان از دولت خودش را کنار کشید . اینهمه دلسوزیانه و خیرخواهانه رهبر معظم بارها و بارها از یک سال قبل ، یادآوری و تذکرات داشتند . اول سال فرمود : حمایت از کالای داخلی ، متأسفانه جدی نگرفتند . اینهمه تأکید میکند که در دولت از نیروهای جهادی استفادی بشود ، از نیروهای جوان استفاده بشود . اینجور نیست که مملکت قحط الرجال باشد و مدیرانی که بتوانند کار را پیش ببرند نداشه باشد . نه . بحمدالله ملکت دارد . مملکتی که واقعاً در صنایع دفاعی آن همه رشد و پیشرفت میکند ، چرا باید نساجی اش به این فلاکت بیافتد؟ . این نتیجه ی مدیریت برآمده از انتخابات است .ای مومنین ، در هر انتخاباتی ، هرکسی بیشتر حرص میزند ، هرکسی بیشتر پول خرج میکند ، باید از او پرهیز کرد . حب الدنیا رأس کل خطیئه .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه از جناب آقای فغانی «ریاست محترم اداره حفاظت از محیط زیست قائم شهر» به جهت سخنرانی پیش از خطبه ها تشکر فرمودند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی اقامه شد .

06k7_img_4932.jpg

p4id_img_4937.jpg

u2y4_img_4976.jpg

yk10_img_4981.jpg

l1y7_img_4988.jpg

6ko2_img_5003.jpg

05k1_img_5012.jpg

1fy0_img_5024.jpg

ncei_img_5029.jpg

zav5_img_5034.jpg

jbj1_img_5043.jpg

umv8_img_5045.jpg

osrj_img_5049.jpg

5x46_img_5052.jpg

fshg_img_5072.jpg

مطالب مرتبط