جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 23 شهریور 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه بیست و سوم شهریورماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده(از مسئولین بنیاد صحیفه سجادیه بابل) و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 15 و 16 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان همه ی ما را موفق بدارد در برابر نعمت های مادی و معنوی ، نعمت های ظاهری و باطنی حضرت  حق که زندگی و وجود ما را فراگرفته است شاکر باشیم ، تکذیب و کفران نعمت نداشته باشیم و از یاد خدای رحمان غافل نمانیم ؛ خدای رحمان ما را مشمول نعمت های بی پایان خود قرار بدهد ، دعاهایمان را در حق بیماران به هدف اجابت مقبول بگرداند.گذشتگان و حقدارانمان را بیامرزد . درجات شهدا را متعالی بگرداند .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با تشکر از جناب حجت الاسلام احمدزاده به علّت بیانات در راستای صحیفه سجادیه فرمودند: حقیقتاً صحیفه سجادیه در کنار نهج البلاغه مایه ی افتخار و عزت شیعیان است . یعنی سایر ملل ندارند . شما اگر نزد مسیحیون عالم بخواهید از اولیاء خدا که آنان باور دارند ، چه چیزی چه ارثیه ای پیش آنها یافت میشود؟ بی جهت نبود که امام راحل در وصیت نامه ی خود به صحیفه ی سجادیه داشتن افتخار میکرد . امتیاز امت اسلام به همین ذخائر گرانقدر علمی و عرفانی و حِکَمی است که همه گونه مسائل از توحید و نبوت و معاد در همین مناجات و ادعیه یافت میشود .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بهترین ذخیره و ماندگارترین اثر از انسان که با انسان خواهد بود و به درد انسان خواهد خورد ، حُسن عمل است و ملاحظه ی حضرت حق و یاد خدا و سعی در انجام واجبات و ترک گناه و محرمات ، که تقوا را تشکیل میدهد و میسازد برای انسان .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه افزودند: استان ولایتمدار ما ، در این هفته شاهد قدم مبارک رهبری معظم انقلاب بود که در محل دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در نوشهر ، و پایان یک دوره و آغاز دوره ی جدید دانشجویان دانشکده افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی حضور پیدا کرده بودند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در محل دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در نوشهر فرمودند:تشکیل داعش ، کمک کردن برای تشکیل طالبان و گروه هایی از این قبیل نشانگر این قضیه است که سیاست آمریکایی های ظالم در منطقه که پول را از شیوخ بی غیرت منطقه گرفته اند ، طراحی جنگ های خانگی و منطقه ای است که برادران مسلمان به جان هم بیافتند. خدا نکند مسلمان بشود آلت دست دشمن ، که کمر به برادرکشی ببندند. آمریکایی ها و استکبار از قدرت اسلامی خوف دارند و می دانند که پیام اسلام دفاع از محرومین و مظلومین است .اصلاً حضور ما در عزاداری ها و زبان حال مااست که از ظلم و ظالم متنفریم و در حمایت از مظلوم اهتمام داریم.شما میبینید که استکبار از مردم پابرهنه ی یمن حمایت نمیکنند ، از یک خاندان پلید و خبیث سعودی دارند حمایت میکنند ، برای اینکه آن خاندان نوکری خوبی برای آنها دارد . ولی روح اسلام و قرآن ، سفارش اولیاء اسلام این است که {{  کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا }}. در برابر سیاست استکبار جهانی ، جمهوری اسلامی با تمام قدرت ایستاده است ، جمهوی اسلامی اهل تسلیم و سازش با استکبار زمان نیست . نعوذ بالله که اگر این باشد ، آن وقت معنای هیهات مناالذله ی ما خلاف میشود.یزید امروز ما هم همین بی حیاها هستند.قدرت های استکباری بیش از اینکه توانایی ابراز قدرت داشته باشند ، با تشر و نمایش دروغین عرض اندام  ، کار خود را پیش میبرند.اگر ملتی از این تشرها نترسید و جا خالی نکرد و به قدرت خود اعتماد کرد ابرقدرتها را به عقب نشینی وا میدارد و به شکستشان میکشاند.الآن هم خیلی ها میخواهند ما  و ملت و دولت ما را بترسانند که باید مذاکره کنید و در بحث موشکی انعطاف به خرج بدهید ، ولی مومنین ، دوستان ،  بدانید ، چاره ی کار در برابر استکبار تسلیم شدن نیست ، که تسلیم شدن ذلت را مضاعف میسازد . ولی تهیّؤ و آماده بودن برای دفاع ، مثل همین امروز که در رزمایش ، واقعاً جمعیت کثیری از بسیجیون حضور پیدا کرده بودند ، این گونه حضور مظهر اقتدار و عظم و اراده است که خداوند به همه ی ایشان جزای خیر عطا بفرماید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه  افزودند : چرا رئیس جمهور محترم اقدام نمیکند که تیم اقتصادی خود را از نیروهای تازه نفس و باتجربه استفاده کند.دشمن به دنبال جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی است.عوض کردن چهره ها در تیم اقتصادی ، خودش نوعی مقابله با جنگ روانی خواهد بود.رئیس جمهور همین چند روز پیش در جمله ای فرمودند : (امروز روز گله ،رقابت و انتقام نیست.روز آزمایش ملی است . جنگ جنگ اقتصادی و تبلیغاتی بوده که دولت در صف مقدم این جنگ است.) . رئیس جمهور محترم ، چه کسی میخواهد انتقام بگیرد ؟ برای چه؟ . گِله ، گله ی حق و تذکر برای کمک به خودت است . گله از این که چرا از چهار سال قبل ، اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتید و واردات و صادرات را به درستی کنترل نکردید ؟ ؛ چرا این همه ورود قاچاق بی رویه وجود دارد ؟ و حال اگر کسی تذکر داد بگویید امروز روز گِله نیست؟ . بله امروز روز آزمایش ملی است ، و همه باید اراده کنیم برای مقابله با دشمن . پس دشن هم نشان بدهد اراده ی خود را برای مقابله . شرایط شش ماه قبل اقتصادی مملکت با شرایط امروز فرق کرد . حالا پس در تیم اقتصادی یک چهره های جدید و کارآمدی ورود پیدا کنند . حالا مجلس آمد و دو تا وزیر را استیضاح کرد.ولی الآن چند وقت است که با سرپرستی دارد اراده میشود . همه میدانند که اداره اگر مسئول مستقیم داشته باشد ، کارمندان قوی تر عمل میکنند تا اینکه با سرپرستی اداره بشود . و در ادامه ، اینکه دولت در صف مقدم این جنگ است و نیاز به نیرو دارد و باید یار بطلبد ، خب نمیطلبد.اینگونه تصور نشود که هدف ما که تذکر میدهیم خدای ناکرده نعوذبالله تضعیف دولت است ، نه والله ؛ انگیزه ی متذکرین تقویت دولت است . دولت باید قوی بشود . ولی الآن گرفتار شده ایم . رئیس جمهور فرمودند: (کسی فکر نکند با علیه دولت صحبت کردن محبوب میشود .) آخر محبوب که ؟ محبوب چه ؟ حالا اگر کسی رقیب انتخاباتی باشد ، او بخواهد حرف بزند شاید . ولی ما که رقیب انتخاباتی نیستیم . ما دلمان برای این ملت و این انقلاب و این خونهای شهدا میسوزد. فرمود: (دشمن میخواهد جامعه ی ما را عصبانی کند و بگوید این ثمره ی انقلاب شماست.) آقا انقلاب در ذات خود ندارد عیبی ، انقلاب پاک و صاف و شفاف است ، رعایت عدل و پرهیز از تبعیض در وصیت امام است . انقلاب را اگر میخواهیم بشناسیم باید وصیت نامه ی امام را بخوانیم ،  انقلاب را اگر میخواهیم بشناسیم باید وصیت نامه ی شهدا را بخوانیم و رهنمود رهبر معظم انقلاب را ملاحظه کنیم . فرمود: ( ملت به افراد غیور احترام میگذارند ) . بله افراد غیور همانهایی هستند که برای حفظ نظام و انقلاب از جان مایه گذاشتند ؛ نه آدم هایی که دلبسته ی بیرونند . اگر وزرایی را استیضاح کردند و کنار گذاشتند نه به امید تضعیف دولت و پشت دولت را خالی کردن ، بلکه به این امید است که رئیس جمهور افراد قوی تر بیاورد ، فرد لایق تر بیاورد . این نیست که انگیزه داشته باشند پشت دولت را خالی کنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: چهارشنبه تاسوعا است و قائم شهر  ، سالها است که برنامه ی منظم دسته روی عصر تاسوعا را در برنامه دارد ؛ ان شاءالله مومنین سفارش کنند ، خانواده ها ، جوان ها را ؛ مخصوصاً خانم ها سفارش کنند و مراقب باشند که چند تا چهره ی زشت بی حجاب بیایند داخل جمعیت عزادار و چهره ی عزاداری امام حسین را تخریب کنند.گاهی چنین منظر نامناسبی اتفاق می افتاد . عموم خانم ها بحمدالله باحجاب و با عفاف و عزادارند ، اما احیاناً چند تا چهره نامناسب و بدحجابند و همانها میشوند تابلو در جهت تخریب چهره ی مراسم عزاداری. همچنین ، اعضای بزرگوار هیئت های امنای حسینیه ها و دسته روی ها ، سعی کنید و مراقبت کنید ضمن انجام عزاداری سنتی ، اما برنامه ها به گونه ای باشد که مزاحمت برای همسایه ها و دیگران کمتر باشد.همین دیروز بعد از ظهر صدای طبل برای مدت طولانی به گوش میرسید . طبل و دُهُل را برای اعلام عمومی ، گذشتگانمان به کار میگرفتند ، موقع حرکت دسته جات و قبل از حرکت ، چون آن وقت ها وسایل اطلاع عمومی که مثل امروز نبود ، برای همین طبل و شیپور میزدند مردم خبردار بشوند که دسته میخواهد حرکت کند . ولی الآن که بحمدالله اطلاعرسانی آسان است . حالا الآن هم اگر بخواهند این سنت حفظ بشود ، اما نباید مدت طولانی ادامه داشته باشد و همسایه ها اذیت بشوند.خب گاهی بیمار دارند ، باید رعایت بشود.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دهنوی اقامه شد.

r703_img_9529.jpg

89gd_img_9540.jpg

grk7_img_9556.jpg

fit0_img_9595.jpg

i0km_img_9631.jpg

مطالب مرتبط