جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای اصغریان«ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر» و اقامه اذان با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه 29 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان همواره مارا از یاد خودش غافل نگرداند. دلبستگی به دنیا ، موجب فراموشی از یاد خدا میشود ، امیدواریم علاقمندی به دنیا ، ما را گرفتار آن نسازد که از یاد خدای رحمان و از یاد مرگ و قبر و قیامت ، غافل بمانیم .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند: خدا به پیغمبر میگوید کسی که از بندگی ما رویگردان است ، و چیزی از زندگی دنیا را نمیخواهد ، مثل همین قدرتهای استکباری عالم را نگاه کنید ، فقط منافع دنیایی خودشان را فکر میکنند . سند فراوان است ، از جمله سند زنده ، این که شما دارید تماشا میکنید که نزدیک به چهار سال است آمریکایی ها کمک میکنند که اعتلاف خبیث سعودی بر سر مردم یمن آتش میریزد . و مدرسه و مجلس عزا را بمباران هوایی از آسمان کردند. آنجا کسی دادش در نیامد و نگفتند آقا خلاف حقوق بشر است  و نقض تعهدات بین المللی است ؛ اما همین که تأسیسات نفتی عربستان آسیب دید ، حالا چطور داد و فریاد و جیغشان در آمد که امنیت و صلح جهانی به خطر افتاد . ببینید ، صریحاً آیات قرآن تفسیر میشود در روزگار ما . اینها جز منافع دنیا به چیزی فکر نمیکنند و خدا هم دستور به پیغمبر دارد که دل نبند به اینها و بلکه اعراض کن از اینها و روی برگردان از اینها.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بار دیگر خودم  و همه ی شما برادران و خواهران، نمازگزاران را به یاد خدا و به تقوای الهی ، یعنی اطاعت از اوامر او ، یعنی ترک منهیات تأکید و سفارش دارم. ، انجام واجبات و ترک گناه میشود تقوا ، و حاصل نمیشود مگر در سایه ی یاد خدا ؛ همیشه باید به یاد او بود ، فاذکروا الله ذکراً کثیرا و سبحوه بکرهً و اصیلا.صبحگاهان و شامگاهان ، به یاد خدا بودن و پناه بردن به خدا از شرّ شیطان.

آیت الله معلمی افزودند :یکی از فایده نمازجمعه و یکی از وظایف خطبای جمعه ، این است که بر آگاهی مومنین بیافزایند ، نسبت به آنچه را که در جامعه شان یا در جامعه ی جهان اسلامی میگذرد . یکی از مسائل داخلی ما طرح شفافیت کار نمایندگان در مجلس ، که خیلی وقت ها است که این بحث مطرح میشد ، یک وقتی گاهی پررنگ تر و گاهی کم رنگ تر . معنای شفافیت چیست که بعضی ها موافقند و بعضی ها مخالف؟ . معنایش این است که رأی نمایندگان آشکار باشد . چون در قانون اساسی ، مذاکرات مجلس پیشبینی شده که علنی و آشکار باشد ، به خلاف مجلس خبرگان . حالا ، این طرح شفافیت ، یعنی صداقت ، یعنی صراحت . وقتی در قانون اساسی طراحی شده مذاکرات مجلس شورای اسلامی علنی باشد ، یعنی کار مجلس باید شفاف باشد . اما متأسفانه در عمل گاهی اتفاقات دیگری پیش می آید . لذا یکی از نمایندگان در مصاحبه ی خودش هم گفت این قضیه را  که طرحی تهیه کردیم 150 نفر امضا کردند ، ولی در صحن علنی رأی نیاورد . حالا این که نمایندگان هم مثل مثلاً بعضی از مسئولین ، دارایی های خودشان را اعلام کنند که موقع نماینده شدن امکانات مالی شان چه بوده و در پایان کار نمایندگی هم چه . اینها را میگویند شفافیت و شفافسازی. حالا دستگاه قضایی اخیراً در  این دوره ی جدید بحدالله یک درخششی واقعاً امیدوارکننده پیدا کرد ، برای برخورد با مفاسد مرز نشناسد که مدیر است و مسئول است و بزرگ است و چه و چه . خب هجمه های سنگین مرئی و نامرئی علیه دستگاه قضایی در کار است .متقابلاً هشیاری مردم ، هشیاری ملت . ببینند واقعاً چه کسی دارد دلسوزانه حرف میزند و خیرخواهانه میخواهد عمل  کند و چه کسی میخواهد سرپوش بگذارد بر خلافکاری ها و چه کسی میخواهد سرپوش ها را بردارد .مردم وظیفه ی حمایت از خدمتگزاران مخلص دارند . مردم وظیفه ی ابراز نفرت از خیانت کاران ، آنهایی که اسباب بدبینی مردم را فراهم میکنند دارند . بارها و بارها مقام معظم رهبری خلوت و آشکار ، مسئولین را از حاشیه سازی برحذر داشت . که بروید دنبال کارهای اصلی کشور و مشکلات اصلی کشور را اهم و مهم کنید . اما حالا یکی از مسئولین رده ی نسبتاً بالا بیاید و بگوید که ما در برابر همه ی مردم ایران ، با تنوع در رویکردها و اعتقادات مختلفی که دارند ، مسئول هستیم . یعنی ما تنها برای حزب اللهی ها یا تنها برای اصلاح طلب و تنها برای اصول گرا نیستیم و همه ی مردم ، یعنی هرکسی که در ایران دارد زندگی میکند ما در برابرشان مسئولیم مثلا. گفت که : ما باید از رنج هر دختر و پسر ایرانی آزرده شویم و باید زمینه ی رنج جوانان را از بین ببریم ، با نه گفتن به مطالبات جوانان مشکل حل نخواهد شد . حالا چه شده مشکل ؟ جوانان چه میخواهند؟ . که مثلاً آن دختر ، خودش را آتش زد ؟ . دختری که پدرش رسماً در مصاحبه میگوید که این دختر من مشکل روحی و روانی داشت و معتدل نبود . این آدم هایی که یک قدری معتدل نیستند و مشکل روحی و روانی دارند ، طعمه ی خوبی برای سرویس های جاسوسی بیگانه هستند ، اینها را تحریک و تشویق کنند و اینها را وادار کنند که کاری کنند  . خب حالا باید بپرسیم که آقای مسئول ، آیا واقعاً غم و غصه و مشکل جوانان ، فقط در این خلاصه شده که چرا در ورزشگاه پسر و دختر کنار هم نیستند؟ و در برپایی کنسرت موسیقی چرا اجازه نمیدهند کنسرت موسیقی برگزار بشود؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : بعضی از افراد واقعاً کم ظرفیت گاهی در درون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوانش را نگاه کنید چقدر مقدس است ؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آنوقت یک آدم بسیار کم شخصیت و کم ظرفیت ، می آید داخل شهرستان میگوید که من آمدم که کنسرت موسیقی را اینجا برگزار کنم ! . آدم چه بگوید به این آدم های کج فهم نفهم ؟ ؛ مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ ببینید ، اگر هم در جامعه اسلامی موسیقی باشد آیا در ردیف چندم پایین است؟ . تو کجا یک قدم برای تقویت فرهنگ اسلامی گرفتی؟ تو کجا یک قدم برای تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی گرفتی؟ که حالا بیایی فقط برای موسیقی دل بسوزانی ؛ خب پیداست که این آدم یا واقعاً بسیار نادان و فریب خورده ، یا نه ، یک مأموریتی دارد و برای تخریب فرهنگ جامعه تلاش دارد.

ایشان افزودند: من تشکر میکنم از صحبت های جناب اصغریان ، قبل از خطبه ها داشتند . واقعاً آموزش و پرورش شهرستان را میبیند ، به نسبت شهرستان های همجوار ، اگر بالا نباشیم ، پایین تر هم نیستیم . الحمدلله این هماهنگی بین خانواده و بین اداره و بین مدرسه ، واقعاً انجمن اولیاء و مربیان ، فعال هستند بحمدلله ، باید هم فعالتر و صمیمی تر ، دست در دست هم برای تقویت نسل جوان بکوشیم . ببینید ، مشکل جوانان ما مشکل بیکاری است ، مشکل مسکن ، مشکل هزینه ی ازدواج . اینها را نمی آیند مطرح کنند عزیزان ، این که حاشیه سازی ، حاشیه سازی ، همین میشود دیگر . که به یک چیزی سرگرم کنند مردم را .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فزمودند: الآنه خانم ها ورزش فوتبال دارند . چرا خانم ها مشتاق نیستند بروند ورزش فوتبال خانم ها را ببینند؟ شنیدید کسی بگوید که چرا به ما اجازه نمیدهند برویم ورزش فوتبال خانم ها را ببینیم ؟ ، که اگر بروند هیچ منعی هم ندارد . خانم ها دارند بازی میکنند ، خانم ها هم بروند تماشا بکنند . آنجا را کسی تشویق نمیکند و کسی حرفش را نمیزند . اما میگویند که چرا اجازه ندهند خانواده ها ، مرد و زن ، کنار هم بروند ورزشگاه . خب الآن قدم اول میگویند که قسمت خانم ها و آقایان از هم جدا . اما طبیعی است که قدم های بعدی بگویند خانواده ، با فاصله از هم بنشیند مشکل پیدا میکند ، اگر خانواده ها کنار هم باشند راحت ترند . انحرافات از یک جایی آغاز میشود ، ولی معلوم نیست که به کجا منتهی یشود. اینها حاشیه سازی به جای پرداختن به اصل مشکلات کشور است .

در پایان خطبه ها نمازجمعه به امامت آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

fgs_img_9139.jpg

cd9z_img_9142.jpg

yexq_img_9159.jpg

blql_img_9167.jpg

k6ll_img_9183.jpg

jhcv_img_9228.jpg

0xtq_img_9232.jpg

1dq3_img_9258.jpg

llh1_img_9262.jpg

qmf_img_9279.jpg

مطالب مرتبط