جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 13 اردیبهشت 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 13 اردیبهشت ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، مدیریت و معاونین محترم آموزش و پرورش قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن قرائت زیارت آل یاسین با نوای جناب آقای محمد حاجیان و اجرای جناب آقای محمد آرام و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای اصغریان«مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان» ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 18 إلی 22 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان به همه ی ما فرصت و توفیق دریافت پیام قرآن را مرحمت کند . اهل ذکر باشیم و متذکر گردیم . تمام قرآن ذکر است و یادآوری.برای همه خوانده میشود ، اما دل های مستعد ، دل های آماده ، مثل زمین مستعد و آماده که بذر در او روئیده میشود پذیرای کلام خدا هستند. ولی در مقابل ، در زمین نا مناسب ، بذر فاسد میشود و زمین شوره سنبل بر نیارد ، در او تخم و عمل ضایع مگردان .بلا نسبت مومنین ، آدم های آلوده ، یا اصلاً بهره مند نمیشوند از آیات قرآن ، و یا اندک و به ندرت. برای دریافت پیام الهی از کتاب آسمانی قرآن ، باز باید به خود خدا پناه ببریم .التماس و مسألت داشته باشیم ، طلب توفیق بکنیم ، تا بتوانیم از این چشمه سار زلال وحی بهره ای برده باشیم .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر فرمودند: عملکرد آدم ها زمان و مکان را شرف می دهند و یا بالعکس برای زمان و مکان یک نحوستی هم می توانند بیاورند . در مثال اول ، تربت قبر اباعبدالله شفای هر مرض و بیماری ، غیر از مرگ . غیر از مردن ، هر بیماری را خاک قبر اباعبدالله شفا است . خب چرا این خاک یک چنین خاصیتی پیدا کرد  ؟ به واسطه ی وجود نازنین اباعبدالله الحسین که در راه خدا تحمل آن همه مصائب و در نهایت هم شهادت و دفن شدن در آن مکان نصیبشان شد . بر همین اساس است که تعبیر عامیانه را میگویند: شرف المکان بالمکین . اگر آدم با شرافتی یک جا بنشیند ، آنجا شرافت پیدا میکند . ولی بلانسبت ، آدم پستی اگر برود صدر مجلس هم بنشیند ، آن مکان این گونه نیست که به او شرافت بدهد . نه ، انسان است که باید برای خود ، برای فضای خود ، برای زمان خود ، شرافت کسب کند . لیس للانسان الا ما سعی.به هوش باشیم ، در سایه ی ایمان ، در سایه ی پایبندی در عمل ، به موزاین تقوا ، ترک گناه و انجام واجبات ، میتوانیم آبرویی در پیشگاه خدای رحمان کسب کنیم.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: عن النبی صل الله علیه و آله والسلام ، أنّه قال : « قَدْ جَاءَکُمْ شَهْرُ رَمَضَانَ شَهْرٌ مُبَارَکٌ شَهْرٌ فَرَضَ اَللَّهُ عَلَیْکُمْ صِیَامَهُ تُفَتَّحُ فِیهِ أَبْوَابُ اَلْجِنَانِ وَ تُغَلُّ فِیهِ اَلشَّیَاطِینُ » آخرین جمعه از ماه شعبان المعظم است و در آستانه ی حلول ماه مبارک . تعبیرات مختلفی داشت رسول خدا ، اما جان سخن پیغمبر به این نکته برمیگشت که : بندگان خدا ، هشیار باشید ، مواظب باشید ، به اصطلاح عامیانه این فرصت طلایی را بیهوده از دست ندهید . واقعاً طلا لیاقت ندارد که ارزش و برکت ماه رمضان به طلا تشبیه بشود . اما جهت تقریب به ذهن لازم است .

ایشان در ادامه افزودند :   هفته ی گذشته ، هم مناسبت روز کار و کارگر بود ، هم مناسبت روز معلم و سالروز شهادت شهید گرانقدر ، آیت الله مطهری و هفته و روز معلم . برادر عزیزمان جناب آقای اصغریان ، ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان هم قبل از خطبه ها به همین مناسبت صحبت داشتند . سالروز شهادت آیت الله مطهری ، و این هفته ، هم هفته ی تکریم از معلمین ، و هم هفته ی عقیدتی سیاسی ، در نیروهای مسلح ما ، به ویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند: مسئولیت آموزش و پرورش واقعاً مسئولیت سنگینی است ؛ خانواده ها باید کمک کنند ، پدرها و مادرها باید کمک کنند ، خانواده و مدرسه دست در دست هم ، برای به بار آوردن فرزندی را که شایسته ی خانواده ی ایرانی – اسلامی است به بار بیاورند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزودند:این بیانات مقام معظم رهبری است که فرمود: آموزش و پرورش باید انسان هایی دانا ، توانا ، خردمند ، پرهیزکار ، پاکدامن ، کارآمد ، شجاع و هوشیار و اهل اقدام تربیت کند . با انتقاد از کسانی که با قلم یا بیان در صدد تضعیف روحیه ی انقلابی در میان مردم و جوانان هستند ، فرمودند: روحیه ی انقلابی به منزله ی جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسأله تشکیک میکنند ، و آن را تضعیف مینمایند نخواهد گذشت . روحیه ی انقلابیبود که نظام شهانشاهی ساقط شد ، روحیه ی انقلابی مقابله میکند با فساد اداری ؛ روحیه ی انقلابی برنمیتابد سوء استفاده ها را از مقامات ، از جایگاه ، از فرصت ها . ولی بعضی ها که راحت میخواهند مثل گذشته چپاول کنند ، خیال میکنند باید روحیه ی انقلابی مردم را تضعیف کنند . در پی تضعیف روحیه ی انقلابی ، به اهداف خودشان برسند . بعد در فراز دیگر از کلمات حکیمانه ی خودشان فرمودند : در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران ، _که واقعاً دشمن الآن آرایش جنگی دارد . جنگ تنها جنگ نظامی که نیست ، جنگ فرهنگی ، جنگ اقتصادی _ ، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد .همه ی مسئولان و آحاد ملت با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند . ببینید ، الآن بیش از شش ماه است که گرانی دارد در مملکت بیداد میکند ، تازه آقای رئیس جمهور چهارتا وزارتخانه را مأموریت داد که بروید دنبال مقابله با گرانی . خب ببینید ، این اقدامات ، اقدامات انقلابی و سزاوار جامعه ی انقلابی نیست . مدیر انقلابی باید هشیار باشد و مردم که شب خوابیده اند ، او باید بخشی از شب را بیداری بکشد ، فکر کند و تدبیر نماید ، که چگونه باید مقابله کنیم با فساد و گرانی . خب قیمت وسائل نقلیه ، اتومبیل ها چند برابر افزایش پیداکرد؟ این هم واقعاً دست خارجی است یا دست داخل است؟ حالا جلوتر که پُز میدادند ما خودکفا شدیم و همه چیز را در داخل تولید میکنیم . اما الآن برای افزایش قیمت ، متوسل میشوند به این بهانه که باید بعضی از لوازم را از خارج بیاوریم ، دلار افزایش پیدا کرده و افزایش قیمت داریم . بی رمقی و بی حالی سزاوار ملت انقلابی نیست . ملت انقلابی مدیر انقلابی میخواهد . مقام معظم رهبری ادامه دادند: بدون تردید ، جوانان عزیز ایران سرافراز ، شکست آمریکا و به زانو درآمدن صهیونیسم ،و عزت و عظمت نهایی ملت ایران را مشاهده خواهند کرد . استقامت . اگر صبر و استقامت در کار باشد ، صبر و ظفر دوستان قدیمند ، بر اثر صبر نوبت ظفر آید.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه افزودند: چهارشنبه روز بیماری های خاص ،و صعب العلاج است . اصلاً چرا مطرح میشود ؟ برای اینکه جامعه ، مدیران ، مسئولان ، یک قدری احساس مسئولیت کنند و دل بسوزانند . قانونی هم شده بود که در دستگاه های دولتی ، برای کار تلفنچی از روشندلان استفاده کنند ، ولی متأسفانه بعضی از مدیران همراهی ندارند با این اندیشه و با این شیوه . روشندلانی که از نعمت دیدن مثل من و شما محروم گشتند ، خیلی از کارها را نمیتوانند انجام بدهند ، اما راحت میتوانند تلفنچی باشند ؛ حالا اینجا که اینها راحت میتوانند کار کنند ، چرا یک نفر آدم بینا بنشیند؟ آن بینا برود دنبال یک کار دیگر و این نابینا بنشیند آنجا اشتغال پیدا کند. این میشود ابراز ترحّم ؛ این میشود دلسوزی و خیرخواهی برای بیماران صعب العلاج. امیدواریم خدای رحمان از آنچه که میگوییم و از آنچه که میشنویم ، توفق پایبندی در عمل به همه ی ما مرحمت بفرماید.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد ، و بعد از نمازجمعه ، از فرهنگیان فعال برگزیده ی استانی با اهداء لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

4729_img_5782.jpg

8pca_img_5788.jpg

f3qr_img_5817.jpg

j1km_img_5851.jpg

kdj_img_5866.jpg

bh6u_img_5871.jpg

i2vp_img_5882.jpg

9p8p_img_5885.jpg

l887_img_5888.jpg

i8f2_img_5907.jpg

z4ej_img_5940.jpg

dop6_img_5947.jpg

qejz_img_5948.jpg

xbzi_img_5961.jpg

gmkn_img_5970.jpg

2buq_img_5982.jpg

مطالب مرتبط