جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 30 فروردین 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 30 فروردین ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، فرماندار و بخشدار محترم و سایر رؤسای ادارات شهرستان به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی و پس از قرائت زیارت آل یاسین و مولودی خوانیِ پیرغلام مکتب اهل بیت جناب آقای محمد حاجیان ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 13 إلی 15 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق درک مفاهیم قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید ، و ما را در انس با قرآن که وسیله ی هدایت و سعادت و نجات بشریت است موفق بدارد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر و دستور الهی به نوح نبی مبنی بر ساخت کشتی نجات بخش افزودند: این ایام در صفحه ی تلویزیون ، صحنه هایی از سیل جنوب ، خوزستان مخصوصاً نشان داده میشود و آن آب جاری را آدم نگاه میکند ، وحشت میکند ؛ که اگر یک خانه ای را آب احاطه کرد ، آدم فکر میکند که اگر من جای این صاحب خانه بودم چه میکردم  . حالا به ذهن بیاورید که دنیا را آب گرفته باشد . از آسمان آب ببارد و از زمین بجوشد ، تمام عالم را آب فرا بگیرد ، چه منظره ی وحشتناکی پدید می آید . در چنان شرایطی آیا تنها چوب و میخ می تواند نجات و آرامش بدهد ؟ خیر . خدای رحمان به نوح خطاب کرده بود که نگران نباش ، این چوب و میخ را که جمع کردی و کشتی ساختی ، او روی آب حرکت میکند ، ولی در برابر اراده و عنایت خدا .

ایشان در ادامه با اشاره به فرموده ی پیامبر اسلام«ص» که {مَثَلُ اهل بیتی کَسفینه نوح} افزودند : آنجا کشتی نوح وسیله ی نجات شده برای مردمی که به نوح ایمان آورده بودند در برابر آن طوفان عالم گیر . تمام عالم شده بود یک دریا و اقیانوس . حالا اینجا که پیغمبر خدا تشبیه میکند که اهل بیت من مثل سفینه و کشتی نوح است ، آنجا طوفان آب بود و ریزش از آسمان و جوشش از زمین ، ولی در برابر سفینه ی اهل بیت پیغمبر ، “طوفان” حوادث افکار عمومی و القائات کفرآمیز و جریانات سیاسی انحرافی در طول تاریخ.این کشتی هم با طوفان هایی خطرناک و نابود کننده مواجه میشود  . اگر کسی پناه ببرد به این کشتی ، نجات پیدا میکند . اگر کسی فاصله گرفت از این کشتی ، غرق میشود در فساد اخلاقی و رفتاری ؛ هرکه وارد این کشتی بشود در امان خواهد بود . وارد مکتب اهل بیت و معارف اهل بیت . این ولایت را مومنانه پذیرا بشود . وقتی که این ولایت را مومنانه پذیرا شد ، میفهمد که در عصر غیبت هم امامت جریان دارد . امامت منقطع نشده است از ما . جریان امامت در سایه ی ولایت فقیه ، که جلوه ای از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است . یأمنُ مَن رَکَبَها . در همین سیلی که پیش آمده ، دستگاه هایی که زیرمجموعه ی رهبری بوده است ، چه به سرعت و موفق ، و به جا و خالصانه و بی سر و صدا و بی ادعا و توقع وارد عمل شدند . ارتش ، سپاه ، بسیج ، حوزه های علمیه ؛ چه حضور جدی و راهگشا داشتند . اما حالا دولتمردان ، دیروز در آخرین جلسه ی هیئت دولت اعلام شد که وزیر کشور ، مسئول تمرکز اجرائیات در ترمیم و خرابی مناطق سیل زده ی کشور است . مدیر اجرایی مثلاً مشخص شد . حالا عمده ی کار گذشت  و البته از این پس هم کار وجود دارد  و هست .درست است ، دولتی ها هم واقعاً دارند کار میکنند و زحمت میشکند ، اما سبقت با کدام ها است؟اینها را باید توجه داشت .خود مقام معظم رهبری فرمودکه من گفتم و دستور دادم ، اما میدانم که قبل از دستور من ، بخشی از ارتش ورود پیدا کرده بود . فاصله ی راه پلدختر با آبادیِ در مجاورتش ،این فاصله ظرف همین چند روزه ، تمام راه از بین رفته بود . دومرتبه راه را نوسازی و بازسازی و قابل بهره برداری کردند و به بهره برداری هم رساندند . نهرهای فراوان در جنوب  و همین طور در منطقه ی گومیشان و آق قلا ، برای هدایت سیلاب ها به سمت دریا ، که اگر بار دیگر چنین سیلابی آمده ، چنین اتفاقات سوئی پیش نیاید ، به همین منظور دست به کار هستند .نعمت امامت و ولایت را هرکه رها کند ، خودش خسارت میبیند و اذیت میشود . خودش از بین میرود .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:  وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ . ولادت آخرین ذخیره ی الهی ، حضرت حجه بن الحسن المهدی ، که ان اءلله یملؤ الله به الأرض قسطاً و عدلا ، کما ملؤت ظلماً و جوراً را پیش رو داریم. در میان امتان پیشین در هر امتی ، رسول و فرستاده ای فرستادیم . برای چه فرستاد خدا ؟ ان اعبدوالله ، یعنی خدا را بندگی کنید واجتنبو الطاغوت . طاغوت یعنی چه؟ طاغوت یعنی باطل ، طاغوت یعنی قدرت استکباری ؛ قدرت های مستکبر عالم ، در منطق قرآن ، طاغوت تعبیر می شود . همه موظف بودند ؛ عیسی ، موسی ، نوح ، هود ، صالح ، علیهم السلام ، موظف بودند بندگان خدا را به بندگی خدا بخوانند ، و از اطاعت و پیروی از طاغوت باز بدارند . و ظهور ولی الله الاعظم امام زمان هم ، برای همین معنا؛ تحقق همه جانبه ی پیاده شدن احکام الهی در عالم ؛ امام راحل «ره» میفرمود انقلاب مردم ایران ، انقلاب اسلامی ملت ایران ، نقطه ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام است . دیدید که بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب در طول این مدت ، هم در جنوب لبنان ، تحولات مبارکی پدید آمد برای مقابله با تجاوز و زورگویی های رژیم غاصب اسرائیل ، و هم در خود سوریه و هم در خود عراق . شما رابه خدا ببینید ، این حرکت در مسیر درست ، یا حرکت در مسیر غلط و باطل ، چه به سرعت نتیجه ، خود را مینمایاند . کشوری که 8 سال با ما جنگ داشت ، کشوری که نه تنها به ما خسارت زد ، بلکه خودشان هم متحمّل خسارات سنگینی شدند . اما الآن وقتی که ایران اسلامی گرفتار حادثه ی سیل شده ، جمعی از مردم عراق  حرکت میکنند برای کمک می آیند .شاید خیلی ها تصور میکردند ، دیگر تا انقراض عالم ، عداوت و دشمنی بین ایران و عراق ، برطرف نمیشود . ولی من کان لِله ، کان الله معه . اگر با خدا باشی و مقاوم برای خدا عملکنیو  حرکت کنی ، خد عزت میدهد به تو . خدا صحنه ها را برمیگرداند. خدا دشمنی ها را شست و شو میدهد و تبدیل به یک انس و الفت و محبت و علاقه میسازد .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند : بعضاً در درون ، ناهماهنگی ها ، احیاناً گاهی هم کارشکنی ها آسیب میزند . تنها الآن هم نیست . از روزگار خود پیغمبر تا به الآن . افرادی که به ظاهر مسلمان بودند اما چه کارشکنی ها میکردند . رسول رحمتاً للعالمین را میدیدند و حرفش را میشنیدند ،اما بد عمل میکردند . لذا امام راحل «ره» میفرمود مردم زمان ما از مردم روزگار پیغمبر و امیرالمومنین بهترند ، تعارف نبود واقعاً جدی و با اعتقاد میگفت . آنگونه که آن ایام ، پیغمبر را اذیت کردند و اهل بیت پیغمبر را اذیت کردند ، آن اذیت ها را آدم به آن شکل نمی بینیم ، ولی کمترش هم را نباید دید .سال هاست که مقام معظم رهبری نسبت به تأسیس شبکه های اجتماعی و ارتباطی تأکید دارد که باید ملی باشد . خب تلگرام در اختیار استکبار جهانی است .اینستاگرام در اختیار استکبار جهانی است ، ولی بعضی از مسئولین بلندپایه ی ما ، اصرار داشتند که مگر میشود ارتباطات را قطع کرد؟ باید فضا آزاد باشد ! . آقا ! خود آمریکا اجازه نمیدهد از کشور دیگر ، شبکه های اجتماعی برای آمریکایی ها پیام بفرستد . برای خودش شبکه ی ملی مستقل دارد. آیا ما نمیتوانستیم شبکه ی ملی مستقل اطلاعرسانی داشته باشیم؟ چرا . میتوانیم   . ولی متأسفانه نخواسته بودیم . سال هاست که رهبری دلسوز و خیرخواه دولت و ملت ، تأکید بر ایجاد شبکه ی ملی ارتباطات داشتند ، ولی متأسفانه جدی گرفته نمیشد . مسئولین بعضاً دچار غفلت ، گاهی به زبان می آوردند که نباید ارتباطات و اطلاعرسانی را محدود کرد ، ولی حالا در قضیه ی سیل ، خب مردم گرفتار شده بودند و آسیب و خسارت فراون متأسفانه دیدند ، ولی در فضای مجازی به وسیله ی همین تلگرام و اینستاگرام ، تبلیغات زشت و سوء و تشویش اذهان عمومی ،که مثلاً سد فلان جا شکست و فلان منطقه مواظب باشند و فلان منطقه تخلیه کنند . حرف های بی ربط . لذا مسئولین هم ناچار شدند و مرتب میگفتند که همه ی اطلاعات را از صدا و سیما بگیرید . در فضای مجازی ، حالت مغشوشی پیش آمده بود  . و الآنه خودشان به این نتیجه رسدیند که چه شایعات نا درست و دروغ پراکنی ها و تشویش اذهان عمومی ، این شبکه های اجتماعی در اختیار استکبار دامن میزدند . خودشان شعار آزادی بیان و آزادی اطلاعرسانی را میدهند ، اما وقتی که آمریکا آمد و گفت که سپاه پاسداران ایران تروریست است ، همین تلگرام ، همین اینستاگرام ، آمدند صفحاتی را که مربوط به شخصیت های سیاسی و نظامی ما را حذف کردند به بهانه ی اینکه اینها تحریم هستن د . ازآن سمت ما را فشار می آورند که برای اطلاعرسانی محدودیت نداشته باشید و آزادی بیان باید باشد . آنچه که به نفع خودشان است ، آنجا باید آزادی بیان باشد ، آنچه که به نفع دیگران است ، آنجا را خیلی قرص و محکم هم محدود میکنند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: ببینید ، الآن در بعضی از روزنامه های مطرح شده ، بستن آبراه تنگه ی هرمز . حالا تشخیص ها ممکن است مختلف باشد ، ولی خیلی راحت و ساده و سبک ، عرض کنم که مومنین ، یک کسی دارد من را خفه میکند ، آیا من میتوانم با ناخن خودم ، یک قدری دستش را بخراشم ؟ شما آیا میگویید این کار را نکنم؟ تحمل کنم راحت او آرام آرام من را خفه کند ؟ من یک چنگالی به چهره اش نکشم؟ روزنام هی کیهان آمد و گفت که وقت آن ست که تنگه ی هرمز را ببندیم . بعضی ها شروع کردند که آقا ، این کوبیدن تبل جنگ است . میخواهید زمینه ی جنگ را فراهم کنید؟ خیر . خدا میداند هروقتی دشمن ما را ضعیف یافت با ما میجنگد . ولی هروقت ببیند ما آماده ی دفاع هستیم ، دشمن حساب میبرد . اینجور نیست که خب آنها هرکاری که دلشان خواست انجام بدهند و صدور نفت ما را به قول خودشان به صفر برسانند . تحریم همه جانبه داشته باشند ما را  و ما ساکت . واقعاً سخنان مقام معظم رهبری حکیمانه است . اگر به امر الهی ، به قدرت خدای رحمان ، اگر حجه بن الحسن«عج» ظاهر بشود در جمع ما و بگوییم تکلیف ما و وظیفه ی ما چیست ، همین چیزهایی است که از زبان رهبری داری میشنویم .الآن در دیدار با اعضای مسابقات بین المللی قرآن ، در دیدار با فرماندهان ارتش ؛ سخنان بسیار حکیمانه فرمودند ، از جمله ی آن ها تأکید داشت آنچه که دشمن را عصبانی میکند بدانیم کار خوبی است . این برگردان سخن امام هم هست که میفرمود هروقت دشمن از شما تعریف میکند در خودتان شک کنید . هروقتی دشمن ناسزا میگوید و بد میگوید و تکذیبتان میکند ، بدانید کار درستی میکنید . امام با آن ادبیات فرمود ؛ الآن هم این سخن مقام معظم رهبری که هرکاری که دشمن را عصبانی میکند کار خوبی است .هرکاری هم که دشمن خوشش بیاید نا روا است .  الآن شورای شهر تهران آمدند اسامی بعضی از خیابان ها را تغییر دادند ، به نام افراد مسأله دار ، افرادی که کج اندیش و دگر اندیش بودند ، نامگذاری کردند ، روزنامه ی اسرائیلی آمده جشن گرفته ؛ یعنی چیزی را که ما انتظار میکشیدیم و آرزو داشتیم ، الآن شورای شهر تهران دارد همین کارها را انجام میدهد  . رهبر صریحاً میفرماید چیزی که دشمن را شاد میکند رها کنید ، اما آدم هایی به نام نماینده ی مردم در پایتخت جمهوری اسلامی ایران ، کاری میکنند که روزنامه ی اسرائیلی در درون اسرائیل منتشر میشود و بیرون هم انتشار پیدا میکند ، بیاید از اینها تقدیر بکند و اینها را تشویق بکند  . گیر ما اینجاهاست الآن.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد ، و بعد از نمازجمعه ، جناب آقای محمدی ، فرماندار محترم شهرستان قائم شهر ، به عنوان سخنران بین الصلاتین به ایراد بیانات پرداختند.

hkbj_img_4322.jpg

u8s1_img_4336.jpg

jgn4_img_4346.jpg

waxc_img_4371.jpg

hywq_img_4394.jpg

sl7_img_4409.jpg

jpg_img_4417.jpg

ppfk_img_4422.jpg

yoa_img_4458.jpg

gv69_img_4482.jpg

9p4r_img_4484.jpg

vcrw_img_4488.jpg

clnq_img_4491.jpg

gfz5_img_4493.jpg

t7p3_img_4496.jpg

2aqb_img_4497.jpg

qkzh_img_4500.jpg

tadc_img_4502.jpg

po0u_img_4503.jpg

0pi_img_4511.jpg

uig8_img_4514.jpg

7v9v_img_4519.jpg

 

مطالب مرتبط