جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه چهارم آبان 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه چهارم آبانماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر میرمحمدی«ریاست محترم اداره بیمه سلامت شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی بیمه ی سلامت ، خطبه های نمازجمعه توسط خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان قرائت شد.

حاج شیخ فیض الله دارایی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه ی 102 سوره مبارکه آل عمران کلام الله مجید ، فرمودند: خداوند ان شاءلله اعمال همه ی ما را به کَرَم و لطفش قبول بفرماید.

ایشان افزودند: همه ی من و شما ، از مرد و زن نمازگزار و غیرنمازگزار ، آرزویمان این است که در روز قیامت ، حشر و نشرمان با حضرت محمد«ص» و اهل بیت عصمت و طهارت باشد . همچنین با شهدا و مردان صالح محشور بشویم . این آرزوی هر مسلمان متدین است.برای تحقق این امر ، خود پیامبر بیان کردند:کسی که خصلت هایی که عرض خواهد شد را داشته باشد ، و این گونه عمل انجام بدهد روز قیامت با من و صالحین و شهدا محشور میشود.مراد از صالح امیرالمومنین است و مراد از شهدا ائمه ی معصومین . اولین کار این است که کسی بتواند هزینه ی رفتن یک نفر را برای رفتن به مکه معظمه بدهد.دوم ، کسی که یک انسان غمگین و ناراحت به واسطه ی گرفتاری مالی و غیره را از غمش رها بسازد . سوم ، کسی که یتیم را سرپرستی کند . چهارم ، کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند . پنجم ، کسی که گرسنه ای را سیر کند .  ششم ، کسی که لباس بر تن یک بی لباسی بپوشاند. هفتم ، کسی که در روز بسیار گرم و باحرارت روزه بگیرد.

خطیب این هفته نمازجمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: با برداشت از آیات قرآن ، اگر بهشت میخواهید ، بهترین زاد و توشه ، تقوا است . تقوا یعنی نفس را از گناه نگاه داشتن . به واجبات عمل کنیم ، و از محرمات پرهیز کنیم . بهشت هم مال متقین است . در هر خطبه ، خطیب باید در مورد تقوا ، هم در خطبه ی اول و هم در خطبه ی دوم صحبت کند.

ایشان با اشاره به مسائل سیاسی روز فرمودند:  قرآن میفرماید هروقتی که برای شما مشکل پیدا شده ، فتنه ای پیدا شده ، دست به دامان قرآن بشوید . در تمام آیات قرآن ، بحث از جهاد وقتی میشود ، اول جهاد مالی را بیان میکند ، بعد جهاد بر جان. یعنی انسان اول بیاید با جهاد مالی ، بعد جهاد جانی وارد میدان بشود . بأموالم ، بعد گفته بأنفسهم. بیاییم ، اینهایی که غوغا در تلویزیون میکنند ، بیایند در میدان پیاده کنند . رجال سیاسی شهر و کشور ، بیایند حرفشان را به عمل پیاده کنند ، خدا میداند مردم قدردان خواهند بود . شهرداری موفق است که اگر خواستند او را از منصب بردارند مردم برای او ناراحت باشند و بگریند. یا این را بگوییم که مغازه داری که جنس خریداری شده را نه به قیمت خرید ، بلکه به قیمت روز بفروشد و از سود حقّ خودش بسیار بیشتر بگیرد بخدا مسلمان نیست.به مردم رحم کنید . به فکر مردم باشید . شما رحم کنید ، خدا هم به شما رحم میکند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حاج شیخ فیض الله دارائی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

j6qa_img_1280.jpg

nd0c_img_1286.jpg

dwar_img_1298.jpg

3j2t_img_1302.jpg

7yfw_img_1310.jpg

jfns_img_1312.jpg

axsr_img_1313.jpg

مطالب مرتبط