جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 20 مهر ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه بیستم  مهرماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از اقامه ی اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 26 إلی 28 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیق فهم و درک آیات خود را بهتر از گذشته به همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در پایبندی به موازین احکام و آیات خود موفق بگرداند.ما را در پرهیز از گناه و در انجام واجبات یاری بفرماید ؛ گذشتگانمان را بیامرزد ، بیماران را شفا عطا کند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیه ی {{کلّ من علیها فان}} افزودند: فنای زندگی دنیا ، خود یکی از نعمت های الهی است ، می تواند به این معنا ، فنا در زمره ی نعمت ها قرار بگیرد ، برای این که فنا نابودی محض نیست ؛ فنای محض نیست . منظور از فنا ، این زندگی ، زیر این سقف آسمان ، روی این بستر زمین است و با این مواهبی که دارد فانی میشود و دگرگون میشود و شرایط دیگری پیدا میکنیم.نه اینکه فنای مطلق و محض باشد . این شرایط موجود بالفعل از بین میرود برای ما . مرگ دریچه ای میشود به عالم بقا . فنای از دنیا ، ورود به عالم بقا . قدم اول ، عالم برزخ ، و بعد ، مرحله ی بعد ، نشئه ی آخرت.

آیت الله معلمی در قسمت انتهایی خطبه اول افزودند: مومنین ، جهت خدا را حفظ کنید ؛ در معامله ، در کسب و کار ، با استفاده از شلوغی اوضاع بازار ، مبادا کاسبی فریب بخورد که مثلاً الآن وقت سود ناحق بردن است . سود بردن نا مشروع همان ذلت و نکبت و پیامدهای تلخ در همین دنیا و لحظه ی جان دادن میشود . فروشنده باید سود داشته باشد و خریدار هم باید این جوانمردی را داشته باشد که فروشنده سود ببرد . اما سقف و حد و معیار سود حلال و خداپسندانه مشروع و مباح چه اندازه است؟ اگر واقعاً بخواهیم بدانیم خداپسندانه چیست ، این است که فروشنده بتواند صادقانه بگوید که چقدر خریدم و چقدر میفروشم . اگر اینگونه معامله بکند ، این کاسب میشود حبیب خدا . این سود ، سود با برکت و روا  و حلال قلمداد میشود.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:یادآوری تقوا ، همیشه و همه جا لازم است ، و  تواصی همدیگر به حق و تواصی به صبر ، بخشی از تقوا را تشکیل میدهد که مومینن موظفند و مأموریت دارند به این مهم. تواصی متقابل است ، همه موظفیم همدیگر را به پایبندی به حق و صبر تأکید داشته باشیم.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: گاهی آدم در یک منطقه ای گرفتاری پیدا میکند . گرفتاری زلزله ، گرفتاری طوفان ، خدای ناکرده گرفتاری آتش سوزی ؛ الآنه جامعه ی ایرانی ما گرفتار یک توطئه ی سنگین دشمن شده به نام تحریم . میخواهند بگویند که با ایرانی معامله نکنیم ، جنس ندهیم و جنس نگیریم . آیا واقعاً نیاکان ما مثلاً پنجاه سال قبل ، فقط با اجناس آمریکایی زنده بودند؟ آیا صد سال پیش جدّ من و شما با کالاهای آمریکایی صرفاً زندگی میکردند؟ . اصلاً این عنوان که فلان کشور را تحریم کردند ، میخواهند در درجه ی اول روحیه را بشکنند و تضعیفش کنند و بعد القا کنند که این ملت هیچ چاره ای ندارد و باید بیاید در برابر آمریکا تسلیم بشود. حالا این خواسته ، خواسته ی دشمن است ، ولی متأسفانه قلم به دستانی در درون کشور بعنوان پیاده نظام دشمن ، حالا چقدر دریافت میکنند را نمیدانیم ، اما کارشان کار خواسته ی دشمن است که دارند انجام میدهند . به دروغ میخواهند بگویند هیچ چاره ای نداریم و به بن بست رسیدیم.حالا چرا کار به اینجا رسیده که دولت به ظاهر دارد تلاش میکند و زور میزند ، اما نشان داده میشود که موفقیتی حاصل نمیشود.نشان داده میشود که میبینیم گرانی پایین نیامد یا مشکل حل نشد . من سوءظن نمیبرم ، که بگویم خدای ناکرده در درون دولت افرادی هستند که همین جریان را بخواهند پدید بیاورند . نه .  ما حمل بر صحت میکنیم و میگوییم اینها دارند حداکثر تلاششان را میکنند ، میخواهند کار کنند ، میخواهند خدمت کنند ، اماآیا واقعاً مدیران جامعه ی ما واقعاً همین هایی هستند که الآن در دولت مشغولند؟ . اینهمه مقام معظم رهبری تأکید دارد ، مثلاً در آخرین نشستی که مقام معظم رهبری با سران قوا یعنی رئیس جمهور و رئیس مجلس و رئیس قوه ی قضائیه داشت ، فرمود: حل مشکلات جاری اقتصاد کشور ، و تأمین نیازهای عمومی مردم ، نیازمند کار جهادی ، و تلاش فوق العاده است . تلاش فوق العاده این نیست که وزیر فقط راه بیافتد اینجا و آنجا برای افتتاح کردن فلان طرح . الآن مثلاً همین دیروز گفتند وزیر راه رفته مشهد ، برای طرحی که کل سرمایه گذاری بوده 45 میلیون تومان ، آقا کار وزیر این نیست که بیاید بگردد اینجا و آنجا دوره گردی کند بگوید من دارم کار میکنم . دیگر مقام معظم رهبری چگونه بگوید که : آقایان اگر خسته هستند و ناتوان هستند خب فرصت را به دیگری واگذار کنند. این که میفرماید نیازمند به کار جهادی هستیم ، یعنی خلاصه باید در درون دولت ، نیروهای واقعاً با انگیزه ، تلاشگر ، از سنخ آنهایی که انقلاب را پیروز کردند . سنخ آدم هایی که جنگ تحمیلی دشمن را به دفاع مقدس منتهی ساختند . سنخ آدمهایی که این حرامی های دنیا را به نام داعش ، در سوریه ، در عراق ، سرکوب کردند . حرامی هایی که مقدمه بودند برای سرریز کردن و ریختن به ایران اسلامی . درود خدا به شهداء مدافعان حرم . از جان مایه گذاشتند و این شرّ قرن را از سر مردم برداشتند . الآن هم برای اداره ی کشور ، چرا از این نیروها استفاده نشود.این باید مطالبه ی عموم جامعه ی ما باشد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: انحراف هیمشه ظاهر فریبنده دارد ، از یک ظاهر فریبنده یک هدف شیطانی را دشمن تعقیب میکند ، اگر یک نفر ارتشی ، اگر یک نفر سپاهی ، می آمد برای ریاست جمهوری کاندید میشد ، بلافاصله شانتاژ خبری میکردند که مثلاً میخواهند مملکت را نظامی کنند و میخواهند حکومت نظامی تشکیل بدهند.ولی از آن منظر و از آن بعد نگاه نمیکردند که اینها هستند که از جان دارند مایه میگذارند تا این نظام حفظ بشود و اگر همینها بیایند در دولت و دولت را تشکیل بدهند ، اینجا هم از جان مایه میگذارند و پیش میبرند امور را به نحو احسن.دولت به ظاهر دارد تلاش میکند ، اما مشکلات حل نیمشود ؛ عده ای هم دارند وانمود کنند که تنها راه چاره تسلیم شدن در برابر آمریکا است . که القا کنند ما به بن بست رسیدیم.بخدا اینچنین نیست . این که مقام معظم رهبری فرمود اینچنین نیست و من الآن دارم عرض میکنم ، نه از باب تبعیت ؛ خب اگر من یک جا یک چیزی را بفهمم و رهبری تصریح کند یک چیز دیگر را ، خب آنجا هرچند من چیز دیگری بفهمم ولی وظیفه دارم از رهبری اطاعت کنم و انجام تکلیف میکنم . اما والله قبل از آنی که مقام معظم رهبری این تعبیر را بفرماید ، ما میفهمیدیم که دولت ضعیف است و نیاز به نیروی جهادی دارد . بعضی ها پیر شدند . بعضی ها اهل جنگ نبودند ، خدای ناکرده وزیر روزگار راحتی و رفاه میخواهند باشند . الآن گفتند با اعمال قانون بازنشستگی ، سالمندان باید کنار بروند . حالا خبر میرسد که بعضی ها چه مبلغ کلانی هزینه میکنند تا سوابق کاری شان افشا نشود . اینها چه چیزی تحصیل میکنند ؟ اینها کجا میخواهند ببرند؟ بخدا خودشان هم در ورطه ی فریبند . {{کلّ من علیها فان}} اینها غافلند که هم جایگاه و هم پول و همه چیز میرود و اجل میرسد ؛ آنگاه حسرت میماند تنها . فرصت داشتیم کار کنیم ، اگر دیدیم نمیتوانیم کار کنیم ، باید فرصت را به دیگری واگذار کنیم . خودمان برویم به سراغ دیگری . اگر دین داشته باشیم و وجدان داشته باشیم . اگر خیرخواه ملت و نظام باشیم . واقعاً شده یک نفر مدیر عالی رتبه ی بالا بیاید و بگوید که آقا من نمیتوانم و دیگری بیاید و بهتر از من بتواند؟آن میشود جوانمردی ؛ آن میشود ایثار ؛ آن میشود اخلاص.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: دولت آمده چند نفر را کنار بگذارد و بگوید که این فرد مثلاً صاحب این اندیشه است  این اندیشه خیانت به ملت است؟ واقعاً تعجب آور است که چه سرّی وجود دارد . دو تا وزارتخانه الآن سه ماه با سرپرست اداره شده . باز هم در فرصت قانونی ، به تأخیر افتاد معرفی وزرا . چه سرّی و چه دستی در کار است؟ آیا این دست از خارج است ،یا داخلی است؟ . خدایا آن دست را بشکن . آنهایی که موگویند به بن بست رسیدیم و چاره نداریم و باید برویم مذاکره کنیم ، باید سوابق و زندگی آنها را و روحیات آنها را بررسی کرد و درک انگیزه ی آنان را سنجید .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

aep_img_0908.jpg

dusx_img_0914.jpg

0v3n_img_0921.jpg

orsf_img_0926.jpg

5fde_img_0930.jpg

p3mq_img_0937.jpg

as0_img_0951.jpg

ix63_img_0969.jpg

juu6_img_0977.jpg

mz6s_img_0981.jpg

sqmb_img_1011.jpg

gvj_img_1023.jpg

مطالب مرتبط