جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاشت نهال توسط آیت الله معلمی در روز درختکاری

پیش از ظهر جمعه مورخ 15 اسفند 1399 ، بمناسبت روز درخت‌کاری و هفته‌ی منابع طبیعی، آیت الله معلمی«عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر» دو اصله نهال غرس کردند .

امام جمعه قائم شهر سپس در بیاناتی فرمودند: اهمیت درختکاری به اهمیت اصل حیات است ؛ یعنی در ادامه ی حیات برای بشریت ، انواع مختلف مخلوقات خدای رحمان دخیلند . از جمله ی آنها منابع طبیعی و هوای پاک و فضای پاک و داشتن فرصتی برای ایجاد هوای سالم و اکسیژن.

آیت الله معلمی افزودند: در منابع و آموزه های دینی ما تأکید فراوانی شده است برای هم حفظ منابع طبیعی ، و هم غرس نهال و آبیاری و نگه داری نهال. هم برای درختکاری و هم برای زراعت و هم برای دامداری ، از سایر حرفه ها ، تأکید بیشتری در منابع دینی و حدیثی ما واقعاً به چشم می خورد . بنابراین سزاوار است جامعه ی دینی و اسلامی و انقلابی برای حفظ منابع طبیعی و برای تجدید حیات طبیعت همه باهم یک جهادی را برای درختکاری و حفظ نهال داشته باشیم . تخریب جنگل و تخریب فضای سبز و منابع طبیعی ، از جرم و جنایت باید محسوب بشود و قابل تعقیب باید باشد . کیفر دارد ، برای اینکه در شریعت هم نهی شده است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر فرمودند: همه وظیفه مندیم که برای حفظ منابع طبیعی و تقویت و نگه داری منابع طبیعی کوشا باشیم . از جمله وظایف در این زمینه نهال کار و مخصوصاً نگه داری نهال و نه این باشد که نهال را بکاریم و رها کنیم، بلکه باید برای رشد نهال هم مراقبت و مواظبت داشته باشیم.

1gh7_img_8476.jpg

m72g_img_8482.jpg

336w_img_8502.jpg

x4da_img_8523.jpg

مطالب مرتبط

مراسم گرامیداشت مقام شامخ رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش ، همراه با مراسم نمازجمعه 4 خرداد 1403 به روایت تصویر

پیش از ظهر جمعه مورخ 4 خرداد 1403 ، مراسم گرامیداشت مقام شامخ رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش ،

ادامه مطلب

پیام آیت الله علی معلمی«عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر» در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی «رئیس جمهور شهید ایران اسلامی»

بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا سرمایه بزرگی را

ادامه مطلب