جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خطبه های نمازجمعه 15 دی 1396 شهرستان قائم شهر-خطیب:ابوالشهیدین آیت الله معلمی + فایل صوتی

خطبه اول:
دانلود فایل با لینک مستقیم
سلام علیکم جمیعاً و رحمه الله و برکاته، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر الحمد لله رب العالمین الصلوه و السلام علی سید النبیّین حبیب اله العالمین ابالقاسم المصطفی محمد (ص)  و علی عترته و اهل بیته. قال الحکیم فی کتابه الکریم بسم الله الرحمن الرحیم «و اصحاب الیمین ما اصحاب الیمین / فی سدر مخضود / و طلحٍ منضودٍ / و ظلٍّ ممدود / و مآءٍ مَّسکوب / و فاکهه کثیره / لا مقطوعه و لا ممنوعه» امیدوارم خدای رحمان همه شما اهل ایمان و مومنین را از مواهب بی پایان خود در دنیا و آخرت بهره مند بگرداند ان شاءالله خدای رحمان دعاهایمان را مستجاب، بیماران را شفای عاجل مرحمت بفرماید. گذشتگانمان را غریق رحمت، ما را هم ببخشد و بیامرزد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد (ص).

در این سوره مبارکه واقعه به آیه 27 رسیده ایم، بعد از بیان مواهب مادی و معنوی برای مقربان. سه دسته تقسیم کرده بود، اصحاب یمین و اصحاب شِمال ، بعد از بیان احوال مقربان، اصحاب یمین مطرحند که نامه عملشان به دست راستشان داده می‌شود و نشانه موفقیتشان در پیروزی از امتحانات دنیا است. بعنوان مثال، معلم برای دانش‌آموزی که نمره خوبی داشت کارنامه‌اش را به دست راستش بدهد، اما آن کسی که نمره خوبی نداشت کارنامه‌اش را به دست چپش بدهد. یک علامت و نشانه ای است برای تمایز. می‌فرماید «و اصحاب الیمین ما اصحاب الیمین» آنهایی که نامه به دست راستشانم آنهایی که نامه به دست راستشان داده می‌شود چه روزگار خوشی دارند. می‌فرماید:« فی سدر مخضود» در سایه درختان سدرِ بی خار. در ادامه عرض خواهم کرد که درخت سدر چه خاصیتی دارد و سدر دنیا و آخرت چه تمایزی دارند. « و طلحٍ منضودٍ » و درختان پر برکت و سایه دار « و ظلٍّ ممدود « و ظلٍّ ممدود / و مآءٍ مَّسکوب » در سایه بلندِ درختان و در کنار آبهای زلال و میوه‌های بسیار که هیچوقت قطع نمی‌شود و کسی از آنها منع نمی‌شود. که فرمود: «و فاکهه کثیره / لا مقطوعه و لا ممنوعه». شرایط دنیا و آخرت درد خیلی از چیزها با هم متفاوت است.به این معنا که در دنیا بیماری و صحت داریم ولی در آخرت دیگر بیماری و صحت در کنار هم نیست. در دنیا ذارایی و نداری داریم اما در آنجا خیر، اگر ان‌شاءالله وردو پیدا کردیم در فضای رحمت الهی برای همیشه دارا هستیم و تنگدستی نخواهیم داشت. در دنیا می‌بینید که درختان میوه‌دار در کنار میوه، تیغ هم دارند. اما درختان میوه دار بهشتی در کنار تیغ ندارند. «و اصحاب الیمین» و کسانی که نامه عملشان به دست راستشان داده می‌شود «ما اصحاب الیمین» اگر بدانی چه جایگاه رفیعی دارد و چه شرایط خوبی دارد. «فی سدرٍ مخضود» یعنی چه؟ «سِدر» اسم درخت است، این درخت در دنیا گاهی تا چهل متر ارتفاع پیدا می‌کند و گاهی هم تا دوهزارسال می‌ماند و درخت پر دوامی است. اما درخت سدرِ دنیا تیغ هم دارد ولی درخت سدرِ آخرت تیغ ندارد. «سدر مخضود» یعنی تیغ ها از آن گرفته شده و برای کسی که میوه می‌چیند مزاحمت ندارد. بعضی از اصحاب رسول خدا در روایات از آنها نقل شد که گفتند:«خدای رحمان به برکت اعراب بادیه نشین ما را به خیلی از چیزها آگاهی داد، گفتند: چطور؟ گفتند اعراب بادیه نشین وقتی که آیات الهی به آنها می‌رسید و بعضی از مفاهیم را دریافت نکرده بودند به سرعت می‌آمدند و سوال می‌کردند، آن وقت ما می‌فهمیدیم که ما هم نفهمیده بودیم. عربی خدمت رسول خدا آمده بود، گفت: اینکه در بهشت درخت سدر هست، شما وعده داده بودید که آنجا جای رفاه و آسایش است اما درخت سدر تیغ دارد. رسول خدا فرمود: آیه را بدرستی نخواندی؟ به آیه دقت کن. «فی سدرٍ مخضود» گفت: «مخضود» یعنی چه؟ خیلی از اهالی مدینه هم نفهمیده بودند منتهی نیامدند که سوال بپرسند. آنهایی که اطراف پیامبر بودند بجای اینکه بپرسند، بعضاً آیات را پیش خود معنا می‌کردند با آنکه به حجت خدا دسترسی نزدیک داشتند» نفسانیات و غرور و خودخواهی ها و خودپسندیها موجب این شده بود. مثل قضیه ایی که آیه قرآن می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» «اعتصام» یعنی گرفتن، مثل اینکه چیزی را چنگ بزنند و بگیرند. به چه چیزی؟ «بحبل الله» «حبل» در لغت به معنای رشته، ریسه، نخ. «حبل خدا» یعنی چه؟ این آیه را اهالی مدینه هم شنیدند اما نیامدند از پیامبر نپرسیدند که «حبل الله» چیست؟ ولی یک عربی از دور دست آمد وارد مدینه شد و به مسجد آمد، قبل از ورودش پیغمبر خدا برای بیان عظمت حال این آدم به مومنین فرموده بود که: آدمی از راه می‌رسد که اهل مدینه نیست و از بیرون می‌آید ولی اهل بهشت است و مستجاب الدعوه است. همه چشم دوخته بودند تا ببینند چه کسی می‌آید، دیدند عربی آمده که اهل مدینه نیست و غریب است. سلام کرد و وارد شد و گفت: یا رسول الله این آیه که می‌فرماید: واعتصموا بحبل الله جمیعاً، معنای «حَبل»را نفهمیدم که چیست و چه کار باید بکنیم؟رسول خدا مکث کرد، تا خودِ آن افرادی که در آنجا نشسته بودند قدری به فکر بیافتند، آنان هم برایشان جای سوال بود، اگر این عرب این سوال را ازپیامبر نپرسیده بود و از منِ عرب می‌پرسید چه پاسخی برای این سوال داشتم؟ آنگاه پیغمبر حرکت کرد و دست بر شانه امیرالمومنین گذاشت و فرمود :«هذا حبل الله» یعنی اگر می‌خواهی به رشته الهی چنگ بزنی و راه را گم نکنی علی. آیا واقعاً حبل منحصر به علی (ع) است؟بعد از علی (ع) حبل الهی نخواهد بود؟ نعوذ بالله. امامت لطف الهی است، لطف خدا استمرار دارد و در بهره گرفتن از لطف خدا اصحاب پیغمبر با مردم امروز و آینده یکسان هستند. این انسان است که باید درک کند و سعی کند که حبل الهی را بشناسد.جریاناتی که الان در دنیا و در کشور ما وجود دارد، کدام جریان الهی‌تر است؟ از کدام جریان پیروی کنیم که خدا را بندگی کرده باشیم؟ خودِ امامان معصوم راه را برای ما نمایاندند و ما را گمراه نگذاشتند، در عصر غیبت فقیهِ عادل هست. گاهی خبر می‌آورند که در بعضی جاهابعضی از مومنین می‌گویند شعاری مرگ بر ضد ولایت فقیه را نگویید، همه که ولایت فقیه را قبول ندارند، خب اگر بعضیها قبول ندارند و نمی‌فهمند بقیه چه کار کنند؟ آن کسی که می‌خواهد با ولایت فقیه مخالفت کند تردید نکنید که شیطان است، اگر هم کسی گفت که من ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارم اولاً فهمش مشکل دارد ؛ هر که دلیل می‌خواهد بیاید ما در خدمتش هستیم، هر کسی که امام راحل را قبول دارد، این عینی عبارتامام است که فرمود: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، با این بیان نمی‌خواهد فقیه را هم وزن پیامبر قرار دهد، خیر. یکی از امام باقر (سلام الله علیه) پرسید اختیاری راکه جد شما داشت شما هم دارید؟ امام باقر فرمود: هر آن اختیاری را که آخرین ما دارد، همانی است که اولین ما داشت. بله پیامبر و امیرالمومنین هر کدام یک شخصیت ذاتی مخصوصِ خودشان داشتند اما اختیاری که برای اداره امور جامعه و ولایت بر امر پیغمبر داشت، همان منتقل می‌شود به وصی او و در عصر غیبت فقیه عادل نایب امام زمان است. این را که قبل از پیروزی انقلاب می‌گفتی، معنایش چه بود؟ یعنی زمانی که دسترسیبه امام زمان نداریم وظیفه ما تبعیت از فقیه عادل است. این عرب آمده بود سوال کرده بود که سدر تیغ دارد، حضرت فرموده بود چرا به معنای «مَخضود» دقت نکردی؟ یعنی سدرِ بی تیغ.  یعنی درختِ میوه‌دارِ بهشتی دیگر مثل درخت میوه‌دار دنیا تیغ ندارد، آنجا جای امن و رفاه است.ان شاء الله خدای رحمان توفیق دهد که با حسن عمل بهشتی باشیم و از نعمتهای وعده داده شده در این آیات بهره‌مند گردیم.

بسم الله الرحمن الرحیم/قل اعوذ برب الناس/ملک الناس/اله الناس/من شرّ الوسواس الخناس/الذی یوسوس فی صدور الناس/من الجنه والنّاس/صدق الله العلی العظیم.

 

خطبه دوم:
دانلود فایل با لینک مستقیم
اللهم صلّ علی محمد و آل محمد ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ  الصّلاه والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقهِ الطّاهره سیّدهِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنهِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجه القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.

صلوات…

بار دیگر خود و همه ی شما برادران و خواهران نمازگزار را به تقوی الهی تأکید دارم ؛ راه نجات از همه ی گرفتاری های دنیا ، راه وصول به رحمت حضرت حق  مسیر تقوا است . یعنی پرهیز از گناه و انجام واجبات.چیزی که زمینه ساز سعادت و تعالی و عاقبت به خیری انسان است ؛ نقطه ی مقابلش غفلت از یاد خدا می شود . آن غفلت از یاد خدا ، انسان را به ورطه های بسیار خطرناک گناه و معصیت و فساد می کشاند . نعوذبالله مِن شرور انفسنا و مِن سیّئات اعمالنا.

حقیقتاً باید از عموم مردم ولایتمدار استان مازندران ، به ویژه عزیزان قائم شهری تشکر و تقدیر داشته باشیم.استانی که اغتشاشات را در نطفه خفه کردند و هیچگونه خسارت مالی و خسارت جانی به بار نیامد در این استان ، که شأن این استان  که لشگر  25 کربلا را پروراند و فرزندان رشیدش سرداران بزرگی بودند و در دوران دفاع حماسه ها آفریدند ، همین است.

قصه این است که از همان 38 سال قبل ، دشمن زخم خورده همواره در کمین است. ببینید ، این سابق ، شکارچی ها که میرفتند شکار ، شاید گاهی یک روز از صبح تا ظهر می نشستند ،  ولی چیزی گیرشان نمی آمد. منتظر بودند تا پرنده ای پرواز کند و نزدیکی در تیر رسش قرار بگیرد و او بزند.دشمن زخم خورده ی ما منتظر است که در درون جامعه ی ایرانی ، یک چیزی به وجود بیاید از قبیل انتخابات ، و یا نارضاتی های مربوط به گرانی و یا احیاناً بیکاری جوان ها  تا سوء استفاده کند و ضربه بزند.بله اینها مشکل داخلی ما است و راه حل عاقلانه هم داریم. ما اگر بخواهیم به بهانه ی گرانی و بیکاری و مشکل اقتصادی بیاییم داخل خیابان ها حرف بزنیم ، باید مراقب باشیم مبادا ناشناس و عوامل بیگانه رسوخ بکنند ، که آنها دنبال یک هدف دیگری هستند ؛ نه اینکه بخواهند مشکل گرانی حل بشود. اینکه همزمان در بعضی از شهرها آشوب به پا شد ، و همزمان شیطان بزرگ تحریم ها را جدیداً وضع کرد و تشدید کرد خیلی روشن با هم مرتبطند. چنانکه یک وقتی اینها محرمانه کار میکردند و میگفتیم که سرنخ دست آمریکایی هاست ، بعضی ها شاید باورشان نمی آمد . ولی الآن ببینید که آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی ذوق زده شده بودند و کار کردند و پول خرج کردند و با ابزارهای گوناگون از جمله پول و سلاح و سیاست هم پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند. چنانکه مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های معظم شهدا فرموده بود: دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه زدن به ملت ایران است.در قضایای چند روز اخیر ، دشمنان ایران هم پیمان شدند با ابزارهای گوناگون از جمله پول ، سلاح ، سیاست ، تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.فرمود حرفهایی دارم ، در وقت آن با مردم سخن میگویم. / بنده هم امیدوارم وقت آن خیلی طولانی نباشد.همین نوزده دی،سه شنبه ی آینده ، که سالروز حماسه ی بزرگ قیام خونین مردم قم در سال56 ، که آن ایام ، ساواک یک مقاله ای نوشته بود بر علیه امام ، روزنامه ی اطلاعات چاپ کرده بود در آن ایام ، آن مقاله مردم قم را خشمگین ساخت و در اعتراض به آن مقاله به خیابان ها افتادند . به حمایت از امام شعار دادند ، مأمورین مسلّح هم آنها را به رگبار مسلسل بسته بودند.که امام در یک پیامی می فرمود: قم قهرمان پیش قدمی داشت .پیش قدم و پیشکسوت در عرصه ی انقلاب.

ملت ایران تا ابد مدیون خون شهیدان عزیزی است که دل از خانه و خانواده ی خود کندند ، و در مقابل  دشمن خبیثی سینه سپر کردند که مورد حمایت غرب و شرق و ارتجاع منطقه بود. ما نیاز به وحدت داریم ، ولی معنای وحدت این نیست که اگر من مسئول اجرایی اول کشور هستم ، هرچه که من گفتم همه باید همان حرف را بزنند.

البته من بارها در تاکسی ها که نشستم ، خب از چهره مثلاً آن راننده ی تاکسی مشخص بود که آدم نمازخوان و معتقدی است ، ولی از مشکلات معیشتی واقعاً ناراضی بودند. البته خب قانون اساسی واقعاً راهکار داده به ما. اداره ی امور کشور به رأی مردم بستگی دارد ؛ کما اینکه هرچهار سال یک بار انتخابات نمایندگان مجلس ، و انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود که اگر احساس کردیم منتخب درست عمل کرد باز هم رأی بدهیم ، و اگر احساس کردیم خوب عمل نکرد ، عقلایی است که به دیگری رأی بدهد.برای اصلاح امور ، ما راهکار داریم . این که افزایش قمیت حامل های انرژی صورت بگیرد یک مشکل جدی است و راهکارش این است که ما از نمایندگانمان مطالبه کنیم .برای اینکه این لایحه را باید نمایندگان در مجلس تصویب کنند ، که اگر نمایندگان رأی ندهند قانونی نمیشود و دولت نمیتواند اجرا بکند . خوشبختانه در اجتماع بزرگ دیروز ، نمایندگان محترم ما نیز حضور داشتند ، آنجا به همین معنا اشاره ای کردم و باز هم خدمتشان عرض میکنیم ، که واقعاً حرف دل مردم را باید در مجلس ابراز بکنند و به گوش دولتمردان برسانند.

گاهی همان افرادی که زمینه ساز نارضایتی مردم شده اند ، شروع میکنند به فرافکنی کردن تا مشکلات را متوجه دیگری کنند و بگویند اشکال از فلانی است که حرف زد و مردم تحریک شدند. نظیر اینکه بگویند آیت الله عَلَم الهدی در مشهد به مردم گفت شما نسبت به گرانی ها حق دارید ، و به خاطر همین مردم عصبانی شدند. شما پس انتظار داشتید که ایشان به مردم بگوید بلانسبت ای مردم ، شما غلط میکنید که گله مند هستید؟ آن وقت این آشوب ها بیشتر نمیشد؟ در حالی که ایشان تحمل فرمودند مردم و اعتراض ها را ، تا در مقابل، مردم هم آرام بشوند و احترام بگذارند و سکوت کنند. آن وقت آن اغتشاش گران دیگر دیدند فضا ندارند  چرا که اغتشاشگران همیشه می خواهند مردم را بیاورند و بر گُرده ی مردم سوار بشوند و اهداف خودشان را دنبال کنند ؛ ولی بحمدالله هشیاری مردم در همین شهر و شهرهای مجاور این فرصت و مجال را به اغتشاشگران نداد.

ببینید ، الآن وزیر محترم امور خارجه ی ما ، آقای ظریف ، انتقاد می کند از رویکرد مزوّرانه ترامپ ؛ متن خبر به این شکل بود: انتقاد آقای ظریف وزیر امور خارجه از رویکرد مزوّرانه ی ترامپ در قبال مردم ایران . خب این رویکرد مزوّرانه ، الآن روشن و نمایان شده و همه فهمیده اند ؛ در حالی که از روز اول خواص میفهمیدند و به شما تذکر میدادند که مواظب باشید و فریب نخورید ؛ با آنهمه نصیحت های مقام معظم رهبری که فرمودند: اینها با دستکش مخملی ، اما زیر مخمل دست چدنی دارند ، فریب لبخندهایشان را نخورید.

منابع خبری و قضایی ، مستند از اعترافاتی که از بعضی از این دستگیر شده ها دریافت کردند اطلاع دادند : دو اتاق فکر برای دستور عملیات اغتشاش ، یکی در اربیل عراق ، و یکی هم در افغانستان برای هدایت شورشی ها و برای ورود تکفیری های داعش به داخل ایران و ورود منافقین تشکیل شده به منظور اینکه طراحی بکنند و هدایت کنند و ابزار بدهند . آنوقت باز یکی بگوید که بله مقصر آقای علم الهدی است که او اگر اینچنین نگفته بود مردم شورش نمیکردند. خب دیگری هم طبیعی است که بگوید که آن مسئولی که حرف دوپهلو میزند چطور؟ سخنگوی دولت می آید میگوید که [اعتراض از منظر حقوق شهروندی محترم است و در چهارچوب قانونی میتواند انجام شود . و دولت پایبندی به این حق شهروندی را نشان داده است.] خب چطور این جمله راه را باز نمیکند ، اما آقای علم الهدی گفته که شما مردم در گرانی ها حق دارید ، او راه را باز کرد؟. خود آقای رئیس جمهور فرمود: [فضا برای نقد و اعتراض قانونمند باید باز شود ] انگار که بسته باشد! ؛ آقا این ولنگاری فرهنگی ، به همین اندازه که اتفاق افتاد بس است ؛ دیگر باز چه راهی را می خواهی باز کنی؟ ؛ ادامه داده: [مردم تنها به خاطر مشکلات اقتصادی به خیابان ها نیامده اند ، و فقط پول و نان و آب نمیخواهند؛ یکی از خواسته هایشان فضای بازتر است.] خب این حرف تحریک کننده نیست؟! ؛ انصاف چیز خوبی است . نوک پیکان اتهام را به سمت آقای علم الهدی نشانه میگیرند ، در حالی که شرایط چیز دیگری است.و بحمدالله خوشبختانه مردم بصیر هستند و خوب میفهمند.

نمی خواستیم بگوییم ، ولی حقایق نباید پنهان بماند ، بعضی از افرادی که در فتنه ی 88 دست داشتند ،و بعضی ستادی های میرحسین که بعد از آغاز شورش و حرکات خیابانی ، مقام معظم رهبری آنها را خواست و حضوراً با ایشان صحبت فرمودند ، و در حضور رهبر دفاع میکردند از فتنه ی خیابانی ، این افراد هنوز هم در دولت حضور دارند. چطور آدم اینجاها را مشکوک نشود؟

نعوذ بالله ، واقعاً پناه برخدا ؛ باید از همه ی نیروهای امنیتی ، سربازان گمنام آقا امام زمان و سپاهیان رشید و بسیجیان غیور تشکر و تقدیر داشته باشیم ؛ به ویژه از مرم عزیزی که حضور معنا دار پیداکردند در عرصه ی حمایت از نظام .بله گرانی را حق داریم انتقاد کنیم ، ولی مرزبندی ها را بدانیم.باید نمایندگان ما هوشیار باشند ، اجازه ی افزایش قیمت ها را ندهند . ولی فرصت دادن به ضد انقلاب ، این یک خیانت ، گناه نابخشودنی تاریخی ، و خدای ناکرده نعوذبالله ممکن است غیر قابل جبران باشد.ولی خوشبختانه مردم نشان دادند در عین داشتن مشکلات معیشتی و اقتصادی ، اما در راه دفاع از اصل نظام ، برای همیشه و تا پای جان ایستاده اند.

عوامل وابسته ی دشمن ، مزدوران بی بصیرت ، قصد تعرّض به مصلی قائم شهر ، دفتر و منزل امام جمعه را داشتند که با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای بسیجی و امنیتی بحمدالله دفع شد و این خبر،علیرغم میل بنده ، به صورت محدود منتشر شد. و در این جریان ما به یاد آن قضایا افتادیم که یک وقتی در نجف شایع شده بود که یک تیم ترور آمده و میخواهد امام را ترور بکند ؛ شایعه را همه شنیدند و همه دوستان و علاقمندان امام هم اضطراب و وحشت پیدا کرده بودند و بعضی ها هم به صورت کنایه آمیزی به امام گفتند که قدری رفت و آمدها را مراقب باشد و اجازه بدهد امام که منزل محافظت بیشتری داشته باشد ؛ امام ولی فردای این توصیه ها در درس فرموده بودند که شایعه میکنند تیم ترور آمده فلانی را ترور کند ؛ کجا هستند؟ چرا نمی آیند ما را راحت کنند ؟! همه به خنده افتادند و آبی بود که بر آن آتش شایعه فرو ریخته بود. ؛ ما هم میگوییم خون ما که از خون بقیه شهدا رنگی تر نیست ؛ این مسیری است که خدای رحمان تقدیر کرد و در این مسیر قرار داریم ، و توکل بر او ، هر چه که از دوست بر آید نیکوست ؛ یعنی لاحول ولا قوّه الا بالله را باور داشته باشیم . و اگر دشمن می آید ضربه هم می زند ، دشمن از قوّت و توانی که خدا به او داد دارد بهره ی نا درست میگیرد و ما باید مواظب باشیم مسیر ما درست باشد و در مسیر نادرست آسیب نبینیم که مایه ی شرمندگی است . اما اگر در مسیر درست و حق ، آسیب ببیند انسان  و برود ، روسفید میرود . در دعای هر شب ماه رمضان  ، تأکید اولیاء خدا است که [و قتلاً فی سبیلک فوفّق لنا ] برای چیست ؟ یعنی اگر بنا است بمیریم ، که در آخر باید بمیریم ؛ چه دیر و یا چه زود . خدا کند که در راه خدا کشته بشویم که  [انّ اکرم الموت القتل فی سبیل الله] گرامی ترین و شریف ترین مرگ ، کشته شدن در راه خدا است و {{ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ}}.

امیدوارم که همه ی اقشار مختلف ، هوشیاری خودشان را برای همیشه حفظ کنند و این مرزبندی ها را دقت کنند . دوست و دشمن را بهتر بشناسیم .

فردا سالروز شهادت شهدای مظلوم هویزه ، دانشجویان متدین که روز شهداء دانشجو نامگذاری شده بود . و سالروز اجرای توطئه ی استعماری کشف حجاب به دستور رضا خان در سال 1314 و آن فاجعه ی مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار جمعی از مومنین .

سه شنبه 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ی ساواک علیه امام در سال 1356 . چهارشنبه سالروز شهادت میرزا تققی خان امیرکبیر به دست ناصرالدین شاه در سال 1230 شمسی یعنی 166 سال قبل . پنجشنبه سالروز ترور و شهادت شهید بزرگوار هسته ای ، شهید احمدی روشن به دست منافقین .

(((((((((((((به تبع هرهفته خطبه های نمازجمعه قائم شهر مزیّن به اسامی شهدای شهرستان است که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت آنها است ))))))))))))))) نثار ارواح این عزیزان صلوات.

{{ بسم الله الرحمن الرحیم ؛ والعصر/ ان الانسان لفی خسر/ الا الذین ءامنوا و عملوا الصالحات/ و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر ؛ صدق الله العلی العظیم}}

پایان خطبه دوم//

 

مطالب مرتبط