جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 24 فروردین ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 24 فروردین ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای کاظمی، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 34 الی 36 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق فهم و درک مفاهیم قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید ، و ما را در عمل در پایبندی به موازین دینش ، کتابش ، آئین حبیبش موفق بدارد ان شاءالله .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی دخان کلام الله مجید فرمودند : آن خداوندی که قانون و مقررات گذاشته ، که بیازماید بشر را تا فرصت و اتمام حجتی باشد که ببیند انسان چگونه عمل خواهد کرد .

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید افزودند:گاهی ما میگوییم که ای کاش زمان پیغمبر و یا امیرالمومنین میبودیم ، و از محضر پیغمبر حضرت علی «ع» درک فیض میکردیم و اطاعت میکردیم ، ولی ببینیم و متوجه باشیم که در جامعه ی خودمان ، از همین آدم هایی که ادعای مسلمانی دارند ، چه ناسازگاری با کتاب خدا ، با حکم روشن خدا ، مثل قضیه ی حجاب دارند . ببینید ، قضیه ی حجاب چیزی نیست که جمهوری اسلامی آورده باشد و ابداع جمهوری اسلامی باشد ؛ نه خیر ؛ تمام همّ امام این بود که احکام فراموش شده ی اسلام احیا و زنده بشود . قرآن تبلور پیدا کند و حاکمیت پیدا کند در جامعه . آنهایی که الآن با احکام قرآن از جمله ی آنها مسأله ی حجاب ناسازگاری میکنند ، مشابه همانهایی که در عصر پیغمبر و امامان معصوم ناسازگاری پیشه کرده بودند . در طول زمان ، تجربیات ، افزایش دانش  ، تعقل ، اندیشه و فکر ، یعنی آدمهای این ایام ، حق و باطل را بهتر از آدم های هزار سال قبل باید تشخیص بدهند . حکم خدا را میتوانند تشخیص بدهند و اگر پایبند بمانند ، همچون محضر پیغمبر را درک کرده اند ؛ همچون محضر امامان معصوم را درک کرده اند . ولی وقتی نافرمانی پیشه کنند از پیغمبر و حجت خدا و کتاب خدا عملاً فاصله گرفتن است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: اگر انسان مقید شود واجبات الهی را رعایت کند ، انجام دهد ، و محرمات را ترک کند ، انسان موفقی خواهد بود ، منتظر استجابت دعای خود هم باید باشد . ولی اگر خدای ناکرده در عمل نافرمانی داشته باشد ، چگونه میتواند انتظار استجابت دعا را داشته باشد . از جمله شرایط استجابت دعا ، اطاعت از فرمان خدای رحمان است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به روز جهانی قدس در هفته ی ماضی فرمودند: حقیقتاً امسال هم در سرتاسر ایران و هم در کشورهایی که در سالهای قبل هم روز جهانی قدس گرامی داشته میشد ، امسال به صورت فوق العاده در آمده بود همه جا ، مخصوصاً در خود جمهوری اسلامی ایران. مقام معظم رهبری ، هم در خطبه های نماز عید و هم در دیدار با مسئولین ، که توفیق حضور و شرفیابی محضرشان را داشتیم ، تعبیری حکیمانه داشتند که فرمودند از این ملت باید تشکر عملی کرد . تشکر لفظی کافی نیست ، و باید تشکر عملی داشت . سعی برای حل مشکلات مردم . سعی برای ایجاد رفاه برای این مردم ، یعنی مردم عزیزند ، یعنی این مردم دوست داشتنی هستند . این مردم مردم شریف و بامعرفتی هستند . واقعاً درک درست جامعه ی ما ، روز جمعه ی گذشته ، روز قدس ، به نمایش گذاشته شده بود . رهبری فرمودند : مسئولین احساس مسئولیت و تلاش میکنند ولی این تلاش را باید ادامه دهند. راهپیمایی روز قدس امسال ، یک حرکت سیاسی بین المللی شگفت آفرین بود . اینکه فلسطین در کشورهای اروپایی و در خود واشنگتن حرف اول بشود ، مردم اسرائیل را متجاوز ، و ظالم میدانند که از آسمان بر سر افراد بی دفاع ، زن و کودک ، بمب میریزند ؛ بمب های سنگر شکن که از سنگین ترین بمب ها است ،  بر سر مناطق مسکونی مردم دارند میریزند که در خود کشورهای اروپایی و آمریکا حتی مردم دادشان بلند شده است . رهبری فرمودند اینها چیز کوچکی نیست که در اروپا و آمریکا به حمایت از فلسطینی ها صدایی بلند بشود  . گرچه دولت ها اینگونه نیستند و دولتهایشان وابستگی به استکبار جهانی دارند و حتی در بعضی از این کشورهای حاشیه خلیج هم همین گرفتاری هست .

امام جمعه قائم شهر افزودند: اسماعیل هنیه ، سه پسرش و نوه هایش داخل یک اتومبیل بودند که از آسمان هدف موشک اسرائیل قرار میگیرند . خدای ناکرده اگر برای این جمع بود ، چه حالتی انسان پیدا میکرد؟ اما اولین جمله ای که از او نقل شد بعد از خبر دار شدن از این حادثه ، میگوید خدا را شکر میکنم ، با این دردها ، و خون ها آینده و آزادی را برای ملت و مسأله ی فلسطین و امت اسلام ان شاءالله میسازیم . یعنی با این استقامت و تحمل این مصیبت های سنگین . اینگونه دارند مقاومت میکنند مردم آنجا .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شده و در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی فرمودند : عصر پنجشنبه ی آینده ، شب جمعه ، ان شاءالله در همین مصلی مراسم سالگرد شهید آیت الله سلیمانی برگزار میشود که ان شاءالله مومنین شرکت خواهند کرد .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه ماه با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

مطالب مرتبط