جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 11 اسفند  ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 11 اسفند ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای آریانا ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 6 و 7 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: قرآن کتاب روشنی است که دل و وجود جامعه و آحاد جامعه و افراد را روشن میسازد ، اگر به این کتاب روی بیاورند . حکمت نزول قرآن و حکمت بعثت انبیا و پیامبران و همچنین وجود شب قدر و تقدیر امور ، اینها از نشانه های رحمت خدای رحمان است . خدای رحمان بر بندگان لطفش را و رحمتش را ارزانی داشت که زمینه ی تکامل و سعادت و ترقی انسان را فراهم ساخت ، یعنی هم نقشه ی راه داد که قرآن است ، و هم بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام و اوصیا و اولیاء بزرگوار عترت پیغمبر ، اینها از مظاهر رحمت خدای رحمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند : اینکه رحمت الهی کجا نازل میشود و اگر خواستیم بیشتر از رحمت الهی بهره مند بشویم باید چه عملی داشته باشیم ، در کلام آموزنده ی رسول خدا و امیر مومنین علیه السلام به ما رسیده است بحمدالله. ببینید ، قرآن و بعثت ، رحمت از پروردگار برای ما است و او است که میشنود ندا و حرف انسان و او است که علیم و آگاه و دانا است و باید به دانایی او و برنامه و دستور او اعتماد کنیم.که او قدرت خود را که بخواهد بنمایاند میفرماید رب السماوات والارض . این آسمان و زمین ، و تنوعی که زمین و کوه و دشت و دره و رودخانه و دریا دارد ، و اینهمه ستارگان در آسمان ، هریک مظهر خدای قادر متعال هستند . اگر انسان بخواهد به یک یقینی برسد، زمینه سازی رسیدن به یقین ، اندیشیدن و تفکر کردن در عظمت دستگاه خلقت است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند: از رسول خدا آمده است که اگر انسان بخواهد خداوند متعال رحمتش را شامل حال او بنماید ، ترحم به خود و خلق خدا پیش زمینه اش است . رحم کردن به خود یعنی گرفتار آنچه که خدای رحمان محرّم ساخت نشود . به خودش ترحم کن و آینده ی خود را خراب نکند . گاهی افراد با دست خود آینده را سیاه میسازند . فرضاً مَثَل روشن این موضوع ، این مَثَل است که جوان ، جوانی را قدر نداند و خدای ناکرده گرفتار اعتیاد بشود . خب این جوان به خودش رحم نکرد و به آینده ی خود رحم نکرد . پس انسان که به خودش اول ، و به دیگران رحم کند ، آن وقت است که خدار حمان رحمتش را بر او نازل میسازد . اگر به خودت رحم کردی و به دیگری هم رحم کردی ، منتظر رحمت خدا هم باش .

ایشان فرمودند: هرکه یک امر حق را ، که شیاطین و عوامل شیاطین میخواهند حق را سرکوب کنند ، اما او یاری و احیای حق کند که حق در جای خود قرار گیرد و سعی کند که باطل را زائل بسازد ، آنگاه است که باید انتظار رحمت الهی را داشته باشد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: فرصت انسان بسیار محدود است در دنیا و آن هم نامعلوم است که تا کی فرصت داشته باشیم . گذشته از دست رفت و برنمیگردد و آینده هم معلوم نیست در اختیار ما باشد . هر لحظه فرصتی را که در اختیار داریم ، به سوی خدای رحمان روی بیاوریم و از درگاه با عظمتش استعانت بجوییم که ما را در مسیر بندگی یاری بفرماید .

امام جمعه قائم شهر افزودند: مستحضرید که امر انتخابات ، واقعاً یکی از دستاوردهای انقلاب ، که هم امام راحل عنایت داشت ، که عامه ی مردم در اداره ی امور کشور نقشی داشته باشند . حالا این نقش را همه ی مردم نمیتوانند برای همه ی مسائل کشور ، مستقیم ایفا کنند ؛ ولی مردم میتوانند نمایندگانی داشته باشند ، که عصاره ی فضائل ملت باشند . آدم وقتی میخواهد انتخاب کند همیشه باید سعی کند انتخاب برتری داشته باشد و به پایین تر قانع نشود . بنا این بود که در اداره ی امور کشور ، مردم با تعیین نماینده نقش آفرین بشوند و کنترل اجرائیات کشور ، باید با نمایندگان مردم باشد . مجلس شورای اسلامی را خانه ی ملت گفتند ، و این حقیقت است چون مربوط و متعلق به ملت است . رأی ملت است که آنجا را پُر میکند و مجلس تشکیل میشود . ایکاش همواره در طول این مدت ، دقت بیشتر و بالاتری عامه به خرج میدادند . بحمدالله خیلی از مومنین همیشه دقت دارند ، اما اکثریت باید این دقت را رعایت کنند ، تا به آن نتیجه ی مطلوب برسند . مجل است که هم دولت را تشکیل میدهد و هم دولت را نظارت و کنترل میکند . مجلس است که قانون تصویب میکند و مجلس است که اجرای قانون را نظارت میکند . اگر در بعضی از جاها دولتمردان ما اشکالاتی داشته باشند ، در درجه ی اول ، مجلس باید پاسخگو باشد و چون مسئول است . حالا گاهی ممکن است به ملاحظاتی که مجلس و شأن نماینده تخریب نشود ، سکوت شده باشد . در حالی که خیلی از جاها در مقاطع مختلف ، مجلس میتوانست اهداف انقلاب و امام و رهبری و شهدا را و خواسته ی ملت را بهتر مدیریت و پیگیری کند ، و متأسفانه خدای ناکرده ضعف کاری گاهی فرصت ها را از دست میدهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: وقتی جامعه ای واقعاً برای اینکه خدا را بندگی کند ، دین خدا را داشته باشد و رعایت کند ،  خدای رحمان لطفش را دریغ نمیسازد . اگر فقیه عادل در جایگاه رهبری امت قرار گرفت که ایمان و اخلاص و عدالت را رعایت مینماید ، قطعاً خدای رحمان در مواقع حساس الهاماتی به دل او می افکند . المؤمن ینظر بنورالله . عامه ی مردم شاید یک گونه ای ببینند ، اما مومن مخلص دقیق تر میبیند .خدا رحمت کند امام را ؛ چگونه آینده را خوب میدید و به موقع راهنمایی میکرد. شبیه به همان جریان است امر امامت و ولایت . فقیه عادلی که در جایگاه رهبری امت قرار گرفت ، بخواهد بر اساس موازین دین خدا جامعه را پیش ببرد ، قطعاً خدای رحمان لطفش را شامل حال او میکند و او دیگر یک آدم معمولی نیست . یک آدم معمولی مسئول خود و خانواده ی خود است ؛ اما یک فقیه عادل در جایگاه رهبری مسئول یک ملت و یک کشور است که در برابر او غول خباثت و شیطنت و قدرتهای استکباری بزرگ میخواهد مقاومت کند ، و اینجا هاست که لطف خدا شامل حال میشود و او را یاری میکند . این تأییدات الهی جایش همینجاها است. رهبری هم فرمود که اگر انتخابات قوی بود ، منتخب هم قوی خواهد بود که در پی آن مجلس قوی تشکیل میشود و مجلس قوی ، کارهای بزرگ را میتواند انجام دهد ، و نتیجه ی انتخاب قوی ، برداشته شدن مشکلات کشور است .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: همین مشکل گرانی و همین مشکل ضعف مدیریت در بعضی از دستگاه ها . ببینید ، وقتی شرایط به جایی برسد که خدای نکرده با نظر نماینده مجلس ، مسئول اداره تعیین بشود ، خب طبیعی است که این مسئول اداره مدیون آن نماینده باشد و در انتخابات به دنبال زمینه سازی باشد . واقعاً دولت باید مستقل باشد و نمایندگان نباید در عزل و نصب ها دخالت کنند .

ایشان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزودند: غربی ها در برابر اعدام یک مجرم تروریست آدمکش سر و صدا و هیاهو به پا میکنند ، که ایران دارد نقض حقوق بشر میکند! اما در برابر کشتار بالای سی هزار نفر مردم یک منطقه ی کوچک غزه در طول این چند ماه اخیر ، قدرتهای استکباری چشمشان را بسته اند و مدعیان حقوق بشر خفقان مرگ گرفته اند ؛ سازمان ملل هم دو مرحله بعضی از کشورها که پیشنهاد دادند برای توقف جنگ مصوبه داشته باشد ، آمریکای بی حیا ، بی شرمانه وتو کرد . حالا ببینید ، این که از قبل از پیروزی انقلاب مرحوم امام میفرمود سازمان ملل بی خاصیت و ابزار دست قدرت های استکباری است ، اینجا میبینیم که وقتی که اکثریت کشورها می آیند یک مصوبه ای میگذرانند ، ولی آمریکای بی حیا بگوید قبول ندارم و یک تنه با نگاه منفی این شیطان بزرگ ، آن مصوبه ی سازمان ملل لغو میشود ؛ اینها زورگویی است که در دنیا حاکمیت دارد.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید طبری اقامه شد.

مطالب مرتبط