جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 14 مهر ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 14 مهر ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی رؤسا و مسئولین ادارات اوقاف و امور خیریه ، شبکه بهداشت و درمان ، و انتظامی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای سعید طبری و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای فتحی«رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر» و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای بابکی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 18 و 19 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان در پیمودن راه ایمان و تقوا همه ما را یاری بفرماید و همه ما را مشمول رحمت واسعه خود قرار بدهد . کلام خداست که کسی تصور نکند پیغمبران از پیش خود کلامی دارند و یا در مسیری قرار گرفته‌اند بلکه خداوند آنها را در این مسیر قرار داده است. سلام چطوری همان گونی که آب برای جامعه انسانی و حیوانی و نباتات مایه حیات است . در واقع دین حیات طیبه معنوی است و حیات ابدی می‌دهد به انسان که انسان جسمش با مرگ پوسیده می‌شود اما روح و جانش ماندگار و هر قدر روح انسان انس با خدا و دین خدا داشته باشد و هر قدر در مسیر بندگی خدا روح به انسان فرمان دهد و انسان عمل کند تعالی حیاتی پیدا خواهد کرد. امر دین باید تبعیت بشود که اگر تبعیت نشود گرفتار هدایت جاهلین خواهد شد انسان . جریانات سیاسی فاسد و آدم‌های منحرف انسان را به این سمت و آن سمت خواهند کشاند . این فریب‌ها می‌تواند با شیرین زبانی فریبکاری و یا حیله‌های مختلف خواهد بود که راه نجات از این فریب‌ها شناخت شریعت است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند: همیشه پیغمبران الهی هنگامی که دستور و آیین جدید و راهنمایی جدید نازل می‌شد و عرضه می‌کردند با بهانه‌های جاهلین و نادانان روبرو بودند. خود حضرت موسی هم و یا حضرت عیسی هم گرفتار همین بهانه‌ها بودند . روح ادیان آسمانی یکی است اما به مرور زمان و مرحله به مرحله دین الهی تکامل یافت تا با بعثت خاتم انبیا تکمیل گشت . چنانکه الان مفهوم قرآن را در کنار انجیل و تورات قرار بدهید تا ببینید اصلاً قابل مقایسه نیست چرا که متاسفانه به تورات و انجیل دست بردند و آن تورات اصیلی که بر موسی و آن انجیل اصیل که بر عیسی نازل شده بود هرگز اجازه نمی‌دهد که استکبار جهانی مدعی مسیحیت باشد اما به اسرائیل غاصب کودک کش اجازه این همه جنایت را بدهد . تمام پیغمبر و آیین الهی ظلم را تحمل می‌کند . همه پیغمبران آمده‌اند برای اجرای عدل ولی به مرور ایام دین خدا و کلام خدا و کتاب خدا تکمیل شده و تکمیل شده‌اش قرآن است و شریعت خاتم پیغمبران.

آیت الله معلمی افزودند آنهایی که بهره‌ای از کتاب آسمانی ندارند نمی‌توانند برای مسلمین و اهل دین خدا مفید و موثر باشند و خیری برسانند . ظالمین که نه ظالمین آن روزگار بلکه ظالمین همیشه تاریک و ظالمین امروز و فردا که می‌بینیم چه رسماً و صریحاً آمریکا از اسرائیل غاصب حمایت می‌کند و این معنای کلام خداست که این ظالمین یاران یکدیگر هستند اما خداوند یار تقوا پیشگان است که ملاحظه خدا یعنی تقوا و نمی‌شود هم کدخدای ظالم را راضی نگه داشت و هم خدا را. اگر کدخدای ظالم راضی بشود که به ذلت کشیده خواهی شد و اگر راه رضایت خدا را پیش بگیریم که به عزت خواهیم رسید .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: اگر می‌خواهیم اهل عزت و عظمت و سربلندی و افتخار باشیم در سایه تقوا و بندگی خدا میسر خواهد بود . عزت آسان به دست نخواهد آمد که هوا و هوس آسان به دست خواهد آمد. عزت هزینه دارد و باید سرمایه‌گذاری کرد برایش . میبینیم که مرحوم امام چه سختی‌هایی کشید ولی خدای رحمان در پایان چه عزت و عظمتی به او داد و این عزت را همه دیدند ولی سختی‌هایی را که امام کشیده همه خبر ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائمشهر با اشاره به مناسبت های هفته و هفته ی وقف فرمودند: امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند هر کسی خانه و ملک و مغازه و مالی از دنیا دارد به ظاهر الان اما آنچه که واقعاً مال خودش است آن چیزی است که در خیرات با دست خودت پیشاپیش از مرگ مقدم داشتی و برای آخرتت فرستادی در واقع آن صرفاً مال و سرمایه توست و آنچه که از خود گذاشتی و رفتی از دنیا آن مال شما نیست و مال وارث خواهد بود که انسان اگر وصیت به ثلث هم کرده باشد بعد از مرگ تا ثلث مال را طبق وصیت او باید عمل کنند ولی اگر کسی وصیت کند که تمام مالش را در خیرات هزینه کنند محلی نخواهد داشت . از جمله خیرات جاریه و مستمر همین وقف خواهد بود .

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با اشاره به هفته نیروی انتظامی که از دیروز شروع شده است . دیروز در جمع سروران انتظامی عرض کردم که در جنگ هشت ساله، دشمن مسلح نمایان بود و همه نیروهای مسلح ما مقاومت داشتند از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی آن ایام و مردم و عشایر و همه ایستاده بودند و همه فهمیده بودند حمله دشمن مسلح را بارها عرض کردم نامسلمان را در جبهه دیدیم که برای دفاع از خاک و ناموس آمده بود و صادقانه عمل می‌کرد و می‌گفت مسلمان نیستم اما در ایران زاده شده‌ام و این خاک که مورد حمله قرار گرفته است هر آدم با غیرت باید دفاع کند . اما در این جنگ ترکیبی که دشمن از سال گذشته شروع کرد و آرام نگرفت لحظه‌ای به شیوه‌های مختلف عمل می‌کردند سیبل هدف دشمن الان نیروی انتظامی ما شده است . نیروی انتظامی هم خوب استقامت کرد . مرحبا . باید تشکر کرد . دشمن تصور کرد اگر به وسیله اشرار ناجوانمردانه و دزدکی چند نفر از نیروی انتظامی ما را هدف قرار بدهند ترس عقب نشینی ایجاد خواهند کرد. ولی به کوری چشم دشمن جوانمردان نیروی انتظامی همچون رزمندگان ایام دفاع مقدس محکم و استوار در برابر توطئه‌ها ایستاده و خم به ابرو نخواهند آورد. 

آیت الله معلمی افزودند واقعا دشمن به پیسی افتاده است و دست به هر جنایت و رذیلت بزنند و اگر دستشان برسد آتشی بیفروزند و اگر دستشان برسد جنایات دیگری رقم بزنند . در جریان مسابقه تیم سپاهان اصفهان با الاتحاد عربستان در روز قبل از این مسابقه در همان زمین تیم الاتحاد عربستان تمرین تیمی مقدماتی خودش را انجام داده بود . شرایط زمین بازی هیچ تغییری هم از آن روز با روز مسابقه نداشت . تندیس قهرمان ملی ایران شهید حاج قاسم سلیمانی مدت‌هاست که از قبل در آنجا مستقر شده است و ناظران جهانی فدراسیون فوتبال مجوز را صادر کردند، و اصلاً این تندیس مال دولت آقای رئیسی نیست و از دولت قبل بوده است و بعد از شهادت حاج قاسم این تندیس در زمین ورزش اصفهان نصب شده بود . طبیعی است که کشورهای دیگر هم تصویر شخصیت‌های سیاسی یا ملی خودشان در میادین ورزشی استفاده می‌کنند و متداول است. حالا چرا در روز مسابقه تیم الاتحاد حاضر نشد به زمین بیاید و بگوید به خاطر این تندیس حاج قاسم حاضر نیستیم به زمین بیاییم در حالی که در حالی که آنها در آنجا تمرین داشتند مستقر بود . نکته برمی‌گردد به اینکه حاج قاسم در دنیا ضد داعش شناخته شده است و مظهر مقاومت در برابر داعش که ادعای حکومت و تشکیل حکومت داشتند و حاج قاسم وعده کرده بود که این‌ها به حکومت نخواهند رسید و همین هم شد، و الان جز این تصور نمی‌رود که حامیان مالی تیم الاتحاد هر کسی باشند، همان‌ها حامی داعش و تروریسم هستند. چه فشاری آوردند به این تیم عربستانی که مقابل تندیس حاج قاسم مسابقه ندهند . آن وقت الان بعضی از حامیان دولت قبل مطلب بنویسند در فضای مجازی که (چرا دولت رئیسی دست از سر سردار سلیمانی برنمی‌دارد) . میخواهند دولت را مقصر معرفی کنند که (چرا دولت تندیس حاج قاسم را گذاشت که این بازی برگزار نشد و این به ضرر ما تمام شد.) چقدر جای تاسف دارد که انسان شخصیت خود را خرد کند که دشمن مسرور بشود . نفر دیگری هم در فضای مجازی بنویسد که (هنگامی که حکومت سیطره سیاست را به همه عرصه‌های جامعه می‌برد ناخواسته ضربه پذیری سیاست نیز بسیار بالا خواهد رفت). یعنی می‌خواهد بگوید که فضای ورزش نباید سیاسی بشود مثلاً که جوابش این است که اگر این هم شده باشد از دولت قبل بوده است اما چرا الان خطاب به این دولت می‌گوید . بصیرت و هوشیاری اینجاست که بدانیم این حرف‌ها چه کسانی را شاد خواهد کرد جز آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی را. ننگ بر صاحبین این اندیشه اینقدر انسان بی‌غیرت بشود در جامعه ما هم زندگی می‌کنند. حرفی که صدای آمریکا هم بگوید ایران همه مسائل را سیاسی می‌کند � این اتفاق افتاده است و این نشان می‌دهد که همان حرف را هم از صدای آمریکا و استکبار جهانی گرفته‌اند . الان فرض کنید در همین قائمشهر در زمین ورزش اگر عکس شهید بلباسی را نصب کنند مشخصا مایه عزت و افتخار و عظمت و سربلندی است ، مگر می‌شود عنوان سیاسی کردن فضا را به آن داد آیا؟ ببینید در برابر دشمن به راحتی می‌توان مقاومت کرد اما در برابر عوامل دشمن در داخل مقاومت دردناک خواهد بود .

ایشان با اشاره به دیدار مسئولان نظام و مهمانان خارجی کنفرانس وحدت با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته وحدت افزودند بیان رهبری است که فرمودند رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است و این نه تنها نسبت به ما بلکه نسبت به همه کشورهای همسایه است یعنی مصر و اردن و سوریه و عراق که آنها واقعاً علناً شعار می‌دادند از نیل تا فرات یعنی از مصر تا خود عراق. بله الان رژیم صهیونیستی در درون خود زمین گیر شده است در اثر مقاومت و آگاهی محیط و منطقه از لبنان و فلسطین و سوریه .نه تنها در ابتدای تاسیس این رژیم مسلمان‌ها را راند و کوچ داده بود که آوارگان در سایر کشورهازندگی می‌کنند بلکه همین الان هم به بهانه تجمیع، مسلمان‌ها را به زور از خانه‌هایشان بیرون می‌کشند و خانه‌ها را تخریب می‌کنند برای اینکه منطقه مسلط در اختیار صهیونیست‌ها باشد. امروز آمریکایی‌ها نفت سوریه را علناً می‌دزدند و می‌برند و داعش وحشی خونخوار را در اردوگاه‌های خود شی خونخوار را در اردوگاه‌های خود محافظت و نگهداری می‌کنند تا در روز نیاز دوباره آنها را به میدان بیاورند چنانکه همین دو روز قبل یک اجتماعی که مراسم پایان تحصیلی یک دوره دانشجویان در سوریه بوده است بوسیله پهپادی که آمریکایی‌ها در اختیار تروریست‌های سوریه قرار داده بودند هدف قرار گرفته بود و بیش از ۶۰ جوان را به شهادت رسانده بودند. این بیان رهبری است که فرمود اگر همه متحد باشند از ایران و سوریه و لبنان و عربستان و مصر و اردن و کشورهای حاشیه خلیج و خط مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی اتخاذ کنند دیگر قدرت‌های زورگو نمی‌توانند در امور داخلی و سیاست خارجی آنان دخالت کنند . رژیم صهیونیستی در سراشیبی مرگ است اما معذلک عادی سازی روابط را که بعضی از کشورهای منطقه پی می‌گیرند باید بدانند که انتهایش ذلت خواهد بود چرا که اسرائیل ذلیل است و باید ذلیل بماند و هر که دست در دست اسرائیل بگذارد ذلیل خواهد بود .

ایشان با اشاره به روز دامپزشکی فرمودند همانگونه که به سلامتی خود من اهمیت می‌دهیم باید به سلامتی دام هم اهمیت بیشتری بدهیم حتی شاید چرا که غذای انسان عمدتاً از دام تهیه می‌شود از لبنیات و گوشت که دام سالم غذای سالم می‌دهد و اگر خدای نکرده دام بیمار باشد غذا نیز آلوده می‌شود.

آیت الله معلمی با اشاره به روز جهانی سالمندان فرمودند سالمندان را تکریم کردن انواع مختلفی دارد که اگر واقعاً در دستگاه‌های اجرایی بخواهند تکریم سالمندان را داشته باشند باید اول حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند که این مصداقی از مصادیق تکریم سالمندان خواهد بود . برای تامین مسائل درمانی و بهداشتی و هرگونه نیازی که جامعه سالمند دارد باید مقدم باشد بر سایر اقشار .

ایشان با اشاره به روز جهانی پست فرمودند از جمله خدمات خوب و امانت داری همین خدمات پستی بوده و هست که سابقه‌ای طولانی دارد و سزاوار تقدیر است اینگونه خدمات .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای بابکی اقامه شده  و در بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب سرهنگ خادمی«فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر» به ایراد بیانات کوتاه پرداختند.

در خاتمه ، دو تَن از پرسنل خدوم انتظامی شهرستان (بمناسبت هفته نیروی انتظامی) ، و جمعی از بانوان پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائم شهر (به پاس مشارکت در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت) با اهدای لوح تقدیر توسط آیت الله معلمی تجلیل شدند.

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب