جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 8 اردیبهشت ماه 1402 شهرستان قائم شهر و تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی

مراسم نماز جمعه 8 اردیبهشت ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای محمد آرام ، و اسخنرانی پیش از خطبه های توسط جناب آقای دریابیگی«دبیر اجرایی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران» ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 12 و 13 سوره مبارکه احقاف  کلام الله مجید ، فرمودند: با عرض سلام به همه ی شما نمازگزاران ، و با عرض سلام و تحیات به ارواح طیبه ی انبیا و اولیاء و شهدا و همه ی رهروان راه اولیاء خدا ، به ویژه این شهید عزیز راحل ، که مایه ی تأسف برای همه ی اهل ایمان و مخصوصاً استان مازندران و شهرستان های بابلسر و قائم شهر و سوادکوه است ، شهید بزرگوار حضرت آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی ، مایه ی تأثر است ، که البته خود به رحمت الهی پیوست ، ولی جامعه خسارت میبیند و دشمن به غلط خیال میکند که از سرمایه های ملت میکاهد . امیدواریم که در قبال مظلومیت اینگونه عزیزان ، که در طول انقلاب ، ترورهای فراوان از سوی منافقین اتفاق افتاد ، برخوردهای مسلحانه ی منتهی به شهادت مظلومانه ی خیلی از عزیزان بود ، ولی دشمن کوردل طرفی نمیبندد و به خواست خدای رحمان هوشیاری ملت افزون میشود . امام راحل در یکی از این قضایای اوایل انقلاب با این ادبیان فرموده بود: بکشید ما را ، مردم ما بیدارتر میشوند . اگر جریانی که با روحانیت مخالفت دارند ، اگر ذره ای خواهان احقاق حق و مبارزه ی با فساد باشند ، اهل فساد کجا هستند؟ مفسدین اقتصادی و اخلاقی و رفتاری کجا هستند و این افراد و این جریان چرا به سراغ آنها نمیروند؟ این عوامل مزدور و گاهی هم واقعاً غفلت زده در اثر تبلیغات سوئی که از جریان استکبار اتفاق افتاده است ؛ خیلی وقت است واقعاً از همان ابتداء اشاعه ی فضای مجازی ، و تلفن های همراه ، و نفوذ سایت های بیگانه ، رهبری معظم تأکید داشتند که باید مرکزیت ملی پیدا کند . این که فرموده میشود فانظر الی طعامک ، که یعنی به طعام باید دقت شود  ، همه ی مفسرین بر این باورند که این طعام ، طعام خوراکی و خوردنی نیست . این غذای فکر است . نگاه کن غذای فکر را از کدام مبدأ و سرچشمه دریافت میکنی. غذای فکری که از وسائل رسانه ای استکبار و عوال استکبار منتشر شود ، پیدا ست که آدم ها را به اغوا میکشاند و آدم ها را گرفتار نادانی و ظلالت میکند و از حق دور میسازد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی احقاف کلام الله مجید فرمودند: یکی از شیوه های تبلیغات علیه اسلام در فضای مجازی و غیرمجازی ، گاهی شنیده میشود که شبهه کنند که [مگر ادبیات ما چه اشکالی دارد و در وجود ادبیات فاخر فارسی چه نیازی به زبان دیگری داریم مثلاً ؟!] . ببینید ، فریب ، گاهی ممکن است خیلی آسان باشد ، مثل تخریب . تخریب کردن آسان است ، ولی تربیت کردن و اصلاح کردن بسیار مشکل . سعدی حکیم بلندآوازه ، که واقعاً ادبیات فارسی را او اعتلا بخشیده ، یعنی حق بزرگی دارد سعدی در ادبیات فارسی ، ولی آمده شاهکار سروده های خود را با استفاده از ادبیات قرآن ، از ادبیات عربی بهره گرفته و ارائه کرده است . خیلی از اشعار عربی اش بسیار پرمحتوا است . بعضی را که به طور عامه شنیده دارید که بَلَغَ العُلی بِکَمالِه، کَشَفَ الدُّجی بِجَمالِه، حَسُنَت جَمیعُ خِصالِه، صَلّوا عَلَیهِ و آلِه .بله آدم های کم خرد و کج فهم ، بهره ای از ادبیات فارسی حتی نبرده ، میگویند ما چه نیازی به این ادبیات غنی داریم !

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر ضمن خوش آمد گویی به حجت الاسلام والمسلمین ادیانی«نماینده رهبرمعظم انقلاب در نیروی انتظامی» در ادامه بحث تفسیری فرمودند: امت اسلام ، نیاز به زبان واحد ، ادبیات واحد دارند . ضمن اینکه از نژادهای مختلف ، دارای زبانهای مختلف هستند ، زبان بین المللی مسلمان ها زبان عربی و فرهنگ بین المللی ، فرهنگ قرآن و فرهنگ ادبیات قرآنی است.

ایشان افزودند: استقامت در امر دین ، یعنی در ادامه ی پذیرفتن رسالت خاتم انبیاء ، ولایت امامان معصوم ؛ استقامت در امر دین خدا و تبعیت از کتاب خدا ، در استمرار امامت  و ولایت در عصر غیبت ، فقیه عادل  است و ولایت فقیه عادل ، جلوه ای از ولایت امامان معصوم و جلوه ای از و ولایت الله است که امام راحل در سال 58 در صحیفه نور فرمودند ولایت فقیه چیزی است که خدای رحمان درست کرد و ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است و در ادامه میفرماید پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند .امروز خار چشم دشمن ، فقیه عادل و ولایت فقیه و پیروان ولایت فقیه هستند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: ترک گناه و انجام واجبات . نقشه ی راهی که خدای رحمان برای تعالی و عزت انسان قرارداده است ، مسیر تقوا و پاکدامنی است که چشم و زبان و عمل و رفتار پاک باشد ، انسان رو به تعالی میرود و هم لحظه ی جان دادنش راحت میگذرد و هم شب اول قبر و عرصه ی محشرش ؛ اما خدای ناکرده اگر از موازین دین و تقوا عدول کرده باشد ، هم گرفتاری دنیا و هم گرفتاری لحظه ی مرگ و شب اول قبر و عرصه ی محشر برای او سخت خواهد بود.

آیت الله معلمی افزودند : گاهی افراد بریده از نظام ، که یک مدت طولانی دست اندرکار نباشند ، قدری سر عقل می آیند که کجا بودند و کجا هستند و  چه میخواستند و چه شده است . یکی از مفلوکین سیاسی که مدت ها است بعد از فتنه ی 88 رفته لندن نشین شده است ، اخیراً اظهاراتی قابل توجه داشته است . خب پیدا است که واقعاً مأیوس شده اند از پیشبرد اهداف خودشان ، حالا این آدم خودش را جدا میکند و میگوید: [ آنهایی که براندازان باید جامعه ی ایرانی را حقیقتاً بشناسند . میگوید آنهایی که دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند ، اینها جامعه ی ایرانی را نشناختند . چرا عیده ی براندازی در طول چهل و چهار سال جواب نمیدهد؟ این آدم میگوید که بسیاری از براندازان در تلاشی بیهوده رویای تغییر نظام را در دل خود دارند و یعنی خواب میبینند ، و برای محقق کردن آن به هر ریسمان پوسیده ای چنگ میزنند ، تا در پی هر التهاب اجتماعی ، که مثلاً چیزی گران شود یا شرایطی پیش بیاید تا به دنبال التهابی باشند و بتوانند و شانس باخته ی خود را بیازمایند . با این وجود در هر التهاب اجتماعی دست از پا شکسته تر به عقب گام برداشتند . یعنی بارها جلو رفتند و حمله کردند و فتنه و آشوب کردند ، اما شکست خورده برگشتند و بازنده تر از قبل به تلاش های بیهوده ی خود ادامه میدهند . جمهوری اسلامی متکی به مردم است .] ببینید ، واقعاً گاهی از زبان بدخواهان ، چه صادقانه و چه مصلحتی حقایقی منتشر میشود ؛

امام جمعه قائم شهر افزودند: وقتی آدم بخواهد کار سنگین و تأثیرگذاری را انجام بدهد ، باید سختی و خستگی اش را هم تحمل کند ؛ اینگونه نیست که کسی در جامعه باشد و  مشکل گرانی را درک نکند و نفهمد و ما هم به همین شکل و ما نیز مثل همه ی مردم داریم زندگی میکنیم و فرقی هم البته داریم که نارواها را ما میشنویم و هدف حمله ها قرار میگیریم ، اما واقعاً میشود زندگی خیلی از روحانیون را بررسی کنیم  که در کنار شما هستند و با شما هستند و جدای از شما نیستند . سختی تحمل میشود ، اما برای همیشه این سختی نخواهد بود و به فضل الهی عبور میکنیم از این سختی ها و این گرانی ها و این گرفتاری ها . این سختی ها را خارجی و داخلی بر ما تحمیل کردند  که بشکنند ، ولی اراده ی ملت ، همچون دماوند استوار و محکم است و در برابر این سختی ها قد خم نخواهد کرد .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

لازم به ذکر است پیکر مطهر آیت الله شهید سلیمانی بعد از پایان مراسم نمازجمعه شهرستان ، از مصلی جمعه تا میدان طالقانی قائم شهر تشییع و طی مراسمی وداع شد.

مطالب مرتبط