جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 28 بهمن  1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 28 بهمن  1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای دکتر غلامی «رئیس مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 36 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق فهم و درک آیات نورانی خود را به همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در پایبندی به موازین دینش و پیمودن راه اولیاء خودش موفق بسازد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: کسی که فقط هدفش زندگی دنیا است و فقط برای زندگی دنیا تلاش میکند ، او باید بداند که خسارت و ضرر و زیان دارد . حیات دنیا ، بازی و سرگرمی بیهوده ای بیش نیست .

امام جمعه قائم شهر افزودند: عوامل شیطان ، باطل را حق و حق را باطل جلوه میدهند . به تعبیری که مقام معظم رهبری در فرمایشی فرموده بودند که شهید را جلاد و جلاد را شهید معرفی میکنند ؛ یعنی عناوین را در جای خود به کار نمیبرند برای فریب و اغوای مردم . ولی به فضل الهی خوشبختانه جامعه ی ما جامعه ی بصیر است و به راحتی اغوا نمیشود . اما شیاطین در صدد اغوای مردم هستند ، با استفاده از فضای مجازی و استفاده از امکانات ماهواره ای و رسانه های گوناگونی که در اختیار دارند.

ایشان افزودند: پیغمبر که شما را به ایمان به خدا و عمل صالح دعوت میکند ، و اوصیاء رسول خدا  و مومنین دیگر که شما را دعوت به حق میکنند ، اینها نمیخواهند اجر و مزدی از شما دریافت کنند ، بلکه مسیر دعوت الهی رابنمایانند ، که پیامبران بنیانگذار بودند و امامان معصوم ادامه دهندگان این راه و در عصر غیبت ، فقیهان عادل حاضر هستند . ببینید ، بعضی از شیاطین و عوامل وسوسه گر بیان داشتند که اگر به جای شاه یک روحانی نشست ، ما چگونه اطمینان کنیم که او استبدادی عمل نکند ؟ جواب این است که عنوان فقیه عادل ، یعنی که اگر فقیهی یک لحظه و یک ذره گرفتار هوای نفس شخصی بشود و مستبدانه عمل کند ، اصلاً از این اعتبار خواهد افتاد و فقیه عادل نخواهد بود ، و وقتی میگوییم فقیه عادل است ، هرگز استبداد نخواهد داشت . بله از موازین دین خدا کوتاه نخواهد آمد و اینجا پایدار و استوار خواهد ماند که این معنای استبداد نیست ، بلکه معنایش اطاعت از امر خدا و فرمان خدا است.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: مشابه نفوذ عوامل استکبار در بیوت امامت و ولایت را در روزگار خودمان در همین اغتشاشات دیدیم که آدم هایی که بعضاً مفت و مجان به جایگاهی رسیده باشند ، اما به جای اینکه شاکر باشند و منزلت خود را حفظ کنند و همسویی داشته باشند با ملت صبور و امامت و ولایت ، حرف دشمن را تکرار کنند. اینها نشانه ی نفوذ است . آنچه که حرفشان مطرح میشود ، همان است که دشمن استقبال کند . امام را خدا رحمت کند که میفرمود هروقت دشمن از شما تعریف میکند ، شما در کارتان شک کنید و هروقتی دشمن از شما بد میگوید ، آنوقت بفهمید که کارتان کار درستی است .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: گاهی اینجا وقتی بخواهند از یک آدم منحرف سیاسی حمایت کنند ، میگویند «ایشان که در انقلاب بود و قبل از انقلاب و حین انقلاب با امام ارتباط داشت!» ؛ ولی مرحوم امام که المومن ینظر بنور الله ، یعنی مومن به نور الهی آینده را هم میدید ، امام فرمود ملاک حالِ فعلی افراد است . یعنی ممکن است از کسی یک روزی تعریف کرده باشیم ، ولی این معنی اش این نیست که او همیشه درست عمل خواهد کرد ؛ بلکه اگر روزی دیدید که او نادرست عمل کرد ، دیگر او آن آدم قبلی نیست و سزاوار آن تعریف هم نخواهد بود.

آیت الله معلمی افزودند : ماشاءالله به این ملت صبور و بصیر . شنبه ی تاریخی 22 بهمن ، پشت تریبون واقعاً با تمام وجودم با اعتقاد گفتم که من خجالت میکشم از شما تشکر کنم ؛ رهبری معظم هم فرمود که خدای شکور باید از شما تشکر کند ، من تعظیم میکنم این ملت . این ملت چه خوب فهمیدند و چه خوب به موقع حرکت کردند و جنبیدند . این حضور حماسی ، این حضور تاریخی که اکر نگوییم بی نظیر ، قطعاً کم نظیر بوده است در طول مدت انقلاب در همه ی جای کشور در شهرها و روستا ها در سرتاسر کشور . خدا را شکر که بعد از 44 سال با همه ی این گرفتاری ها و سختی های معیشتی و گرانی و همین مشکلاتی هم که هست ، اما معذلک جامعه ی ما و مردم و ملت ما میفهمند که دوست و دشمن کیست و این گرفتاری ها از کجا است. 4 سال قبل مسئول وقت میگفت که اگر FATF تصویب نشود و به اجرا گذاشته نشود ، ما بیش از 6 ماه نمیتوانیم دوام بیاوریم . ولی الآن 4 سال گذشت و بدون FATF پیش میرود ، ولی به جای عذرخواهی باز طلبکارند . یعنی الآن مشکل ما دشمن بیرونی نیست ، و دشمن بیرونی فهمیده که دیگر نمیتواند این ملت را شکست بدهد ، بلکه مشکل الآن غده های سرطانی داخلی هستند که دارند آزار میدهند ذهن جامعه را با حرف های نامربوط و انتشار مطالب نادرستشان .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید سجاد ادیانی اقامه شد.

گفتنی است ، پس از اقامه مراسم نماز جمعه ، نماز میّت بر پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی قادری ، از نمازگزاران مستمر جمعه شهرستان قائم شهر به امامت آیت الله معلمی اقامه شد.

مطالب مرتبط