جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 23 دی 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 23 دی 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 31 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان امتحان همه ی ما را سهل و آسان بگیرد ؛ اگر امتحان سخت بشود ، گرفتاری انسان سخت تر میشود .

به همه ی ما توفیق آن دهد که آنی و لحظه ای از یاد او غافل نباشیم . غفلت از یاد خدا ، زمینه ساز گرفتاری های فراوان رفتاری و اعتقادی و اخلاقی میشود .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: آزمایش الهی عرصه های مختلف دارد . کاسب و بازاری یک جور امتحان میشود ، کارمند دولتی یک جور امتحان میشود ، طلبه ، کارگر کارخانه ، کشاورز ، همه به نوعی امتحان میشوند. همه ی اقشار به تناسب کارشان در معرض امتحان الهی قرار میگیرند . خداوند به بندگانش اتمام حجت میکند و به او فرصت و میدان میدهد و سلامت میدهد و روزه ی ماه رمضان میخواهد ؛ مال و مکنت میدهد ادای خمس میکند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: امروز سالروز ولادت حبیبه ی خدا صدیقه ی اطهر فاطمه ی زهرا «س» است . زنی که فرزند خاتم الانبیا است . زنی که همسر ولی خدا علی مرتضی است . زنی که مادر حسن و حسین سیدی شباب اهل الجنه است . این ولادت با سعادت را به همه ی شما مومنین تبریک عرض میکنم . به این مناسبت امروز در تقویم جمهوری اسلامی ، به عنوان روز زن ، یا روز مادر نامگذاری شده است . در کلمات معصومین آمده است نسبت به مادر ، مومن مراقب باش. پایبند مادرت باش . برای خاطر اینکه بهشت زیر پای مادرت است . رضایت مدر ، دعای مادر اثرات بسیار ارزنده و سازنده و خوبی برای انسان خواهد داشت . نعوذ بالله اگر خدای نکرده مادری نفرین کند فرزند را با دلشکستگی ، آنوقت عذاب دردناکی برای آن انسان پیش رو خواهد بود . باید همه به خدا پناه ببریم و از خدای رحمان طلب توفیق که بتوانیم در برابر پدر و مادر ادای وظیفه کرده باشیم و فرزند خَلَف و وظیفه شناس و مؤدب و حق شناسی بوده باشیم . بر همه ی اهل ایمان ، بر همه ی شیعیان ، بر همه ی مادران ، خانم ها ، مبارک باشد سالروز ولادت حبیبه ی خدا . همچنین امروز مصادف است با سالروز یکی از ذراره ی پاک علی و زهرا ، یکی از سلاله ی رسول خدا ، امام راحل «ره» ، او هم تولدش هم زمان با بیستم جمادی الثانی ، سالروز ولادت صدیقه ی اطهر اتفاق افتاد؛ نثار روحش همه با هم صلوات .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: هفته ی گذشته به مناسبت دو مناسبت مهم ، رهبر معظم انقلاب دو سخنرانی داشتند با نکته های بسیار مهم و حساس. اولاً تأکید داشتند که یوم الله ها را زنده نگه بدارید . به فراموشی سپردن یوم الله ها تلاش دشمن و عوامل دشمن است . یوم الله 22 بهمن و 9 دی و واقعاً همین سیزده آبان امسال و 19 دی در سال 56 ؛ از همین سال 56 چهل و چند سال گذشت ، اما واقعاً حادثه ی یوم اللهی بوده است ، به این معنا که فرزند رشید امام ، مرحوم حاج آقا مصطفی که واقعاً فاضل و عالم و برجسته بودند ؛ امام اهل تعارف نبود که از فرزند خود تعریف کند ، ولی گاهی آدم بر اساس علاقه و وابستگی میخواهد از فرزندش تعریف کند ، ولی گاهی فرزندان یک فضائلی دارند که ممکن است اگر پدر بخواهد بازگو کند سختش بیاید و شنونده خیال کند فرزندش است و دارد تعریف میکند ، ولی نه خیر ، بلکه بعضی از بچه ها ارزندگی خاصی دارند . آقا مصطفی از آنها بود ؛ امید آینده ی اسلام بود . حالا به یک صورت بسیار مرموزی او را به شهادت رسانده بودند ؛ میخواستند بشکنند امام را ، میخواستند بگیرند روحیه ی امام را و خیالشان از امام جمع بشود ؛ اما دیدند نه خیر بلکه به عکس و قرص و محکم و محکم تر از دماوند ایستاد امام و مرگ فرزندش را تحمل کرد . اصلاً تعبیر به این که از الطاف خفیه ی الهی است و به خدا پناه میبرم و صبر میکنم . و بعد دیدند در ایران یک بازتابی ایجاد کرد . برای مرحوم حاج آقا مصطفی در قم و مشهد و اصفهان و تبریز مخصوصاً مراسمات بزرگی گرفته بودند . وابستگان به دربار ، استیحاش پیدا کردند ، خواستند به نوعی تضعیف و تحقیر کنند ، یک مقاله ای را به یک نام مستعار جعلی دادند که روزنامه ی اطلاعات آن ایام ، با عنوان استعمار سرخ و سیاه تیتر زد ، که بگویند مثلاً شاه و نظام شاهنشاهی با استعمار مبارزه میکند . چه استعمار سرخ باشد ، که منظورشان کمونیستی و شوروی بوده ، و چه استعمار سیاه که حالا آمده بود نعوذبالله مرحوم امام را بعنوان مظهر استعمار سیاه معرفی کند . 17 دی ماه همان 56 بود ، این روزنامه منتشر شد ، همان روز که روزنامه اطلاعات به قم رسید ، عده ای این روزنامه را گرفتند آوردند در ملأ عام آتش زدند روزنامه را و پسفردا نوزدهم ، کل اقشار قم ، و واقعاً کسبه و بازاری ها تعطیل کرده بودند و طلاب و روحانیون و همه اقشار آمده بودند به صحنه ؛ آنها مستأصل شدند ، خیال کردند اگر خشونت کنند مردم میترسند و کنار میروند . لذا جمعیت را به گلوله بستند و عده ای را به شهادت رساندند و اربعین شهدای قم ، تبریز خروشید ، و واقعاً غیرتمندان آذری خوب به میدان آمده بودند و آنها هم عده ای از ایشان شهید شده بودند و در اربعین شهدای تبریز ، یزد و اصفهان و جای جای ایران ، تا به 22 بهمن 57 به پیروزی انقلاب عظیم اسلامی منتهی شده است . لذا سرآغاز حرکتی که به پیروزی رسیده بود انقلاب. هرساله هم رهبر معظم مقید است برای دیدار با مردم قم که فرصتی باشد برای بازنگری این پرونده .

آیت الله معلمی افزودند : همه وظیفه دارند اولاً حقایق را خوب خودشان بشناسند ، و بعد هم معرفی کنند . ببینید ، این که بعضی از سیاسیون در طول این مدت 40 سال ، هر وقتی که دشمنی آمریکا شدت پیدا میکرد و هر وقتی که فریاد مرگ بر آمریکای ایران رسا تر میشد ، میگفتند چرا دشمن تراشی میکنید و کوتاه بیایید و این حرف ها . آخر ببینید عزیزان ، رهبری خیلی زیبا و شفاف و آیینه وار  دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی و ملت ایران را بیان فرمودند که : [روزی که ملت ایران تصمیم گرفتند نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند ، جمهوری اسلامی به پا کنند ، آنروز ایران را از حلقوم آمریکا در آوردند . آمریکا از آن لحظه کمر بسته برای نابودی انقلاب .] در این اغتشاشات اخیر هم رهبری فرمود که : [اینها همه ی مقدمات را فراهم کردند . از اینکه این قدر کسی برای رسیدن به یک هدف ، تلاش کند ، مقدمات کار را و همه چیز را جابجا کند ، این خودش یک هنر است ، اما چرا شکست خوردند؟ چون محاسباتشان غلط بود. ]ببینید ، شبیه به قصه ی طبس که آمریکایی ها با هواپیماهای غول پیکر نظامی آمدند در طبس پیاده بشوند و از آنجا به وسیله ی هلیکوپتر به سمت تهران بیایند . موتور سیکلت های مخصوص نظامی و برای کارهای براندازی پیاده کردند ، تجهیزات آوردند . اصلاً همکاری و هماهنگی با بعضی از دستگاه های آن ایام و با شهربانی و ژاندارمری و ارتش داشتند . هماهنگی ها را به نظر خودشان کامل انجام داده بودند . مثلاً سنجیده بودند که اگر شهربانی بخواهد به میدان بیاید چگونه عمل کنند و اگر ارتش بخواهد به میدان بیاید چطور ، و این سنجیدن ها را لحاظ کرده بودند ، ولی تنها چیزی را که به فکرشان نمیرسید این بود که اگر خدا بخواهد انقلاب را نگه بدارد ، با خدا چگونه باید جنگید؟ آمدند برای مهیا شدن در صحرای طبس ، گرفتار طوفان باد و شن شدند که خود هواپیماهای آمریکایی ها به هم برخورد کرده بودند و در آسمان به هم خوردند و افتادند . حالا اینجا در این اغتشاشات شما ببینید که چقدر جفا است که بعضی از سیاسیون کج فهم و یا احیاناً وابسته به بیگانه ، این اغتشاش را تعبیر به اعتراض میکردند که بگویند مثلاً مردم از گرانی اعتراض دارند . خب آخر این گرانی از کی شروع شد و به اینجا ها رسیده است؟ بله مردم که از گرانی ناله و اعتراض دارند حق است ، ولی به تعبیر خود رهبر معظم ، آیا چاره اش آتش زدن اینجا و آنجاست و آتش زدن گرانی را از بین میبرد؟ آیا آنها که آمدند اغتشاش کنند ، برای این بود که ارزانی برای شما بیاورند؟ آیا آنها برای نقاط ضعف دولت آمدند اغتشاش کنند یا آمدند که نقاط قوت را تضعیف کنند ؟ ببینید ، خیلی تلاش کردند که دانشگاه ها را مضطرب کنند و دانشگاه ها تعطیل بشود . چرا که پیشرفت های علمی از دانشگاه ها و دانش سرا ها و دانشکده ها پیدا میشود . مراکز علمی را خواستند متزلزل کنند ، تا قدمهای موفقیت به سمت ساختن ایرانی آبادتر را جلوگیری کنند . مهندسی دشمن در این اغتشاشات کامل بود و آنچه که برای سرنگونی یک نظام نیاز بود را طراحی  و محاسبه و تهیه کردند ، غافل از اینکه درست است که مردم ایران گرانی و سختی دارند ، اما این نظام را و این انقلاب را با جان عزیزان خود ، با جان انسان های مومن ، انسان هایی که اسوه ی آنها مثل حاج قاسم ها بود به ثمر نشاندند . حالا کوچک تر از حاج قاسم ، ولی با همان سنخ و سو ، در همه ی شهرهای ایران بودند و هستند و خواهند بود . به کوری چشم دشمن ، پای این علم ، پای این نظام و این ولایت ایستاده اند و تا ظهور ولی الله الاعظم نسل های آینده ادامه خواهند داد .

امام جمعه قائم شهر افزودند: فردا سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه تهران در سال 1358 بعد از فوت مرحوم آیت الله طالقانی است . مرحوم آقای طالقانی از سوی امام به عنوان امام جمعه ی تهران ابلاغ داشت ، ولی در اثر بیماری به رحمت حق پیوسته بود ، در شرایطی که خیلی از بزرگان در تهران بودند آن ایام . مرحوم آیت الله اردبیلی و شهید بهشتی و آقای هاشمی و خیلی ها بودند ، ولی مرحوم امام«ره» نه بعنوان امام جمعه موقت ، بلکه ابلاغ امامت جمعه ی تهران ، بدون قید موقت را فرمودند. باقی همه موقت بودند و هستند . این خیلی معنا داشت آن ایام . آنهایی که نکته سنج بودند میفهمیدند ، که با حضور بعضی از بزرگان و شخصیت های علمی و سیاسی ، اما نظر امام راحل به شخص رهبر معظم انقلاب بوده است و بعد از ارتحال امام به رهبر پیشنهاد شد که حالا کسی را بعنوان امام جمعه تهران منصوب کنند ، فرمودند که من به فرمان امام و به همان ابلاغی که امام دادند خدا را شاکرم و افتخار میکنم ، و لذا کسی را به عنوان امام جمعه ی تهران مطلق معرفی نکردند و همه ی امام جمعه های دیگر تهران ، امام جمعه ی موقت هستند .

آیت الله معلمی فرمودند: ان شاءالله بعد از اقامه نماز همه با هم راه می افتیم . ببینید ، انواع مختلف شیطنت ها را و اذیت ها و آزار ها را دشمن روی کار آورد . خیال میکردند که مثلاً روحیه را خورد میکنند . در روزنامه هایشان مطلب بنویسند علیه رهبری و کاریکاتور درست کنند برای استهزاء. خیال میکنند میتوانند به چهره ی آفتاب خاک بپاشند ، در حالی که خورشید فروزان همواره میتابد ؛ پیغمبر خدا را نعوذبالله مجنون میخواندند . آیا از منزلت پیغمبر خدا کاسته میشد؟ نه خیر . الآنه هم دنیا باید ببیند که ملت ایران پای علَم امامتی که از اهل بیت عصمت و طهارت رسیده است ثابت قدم و استوار ایستاده است .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

در بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای یعقوبی (رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی«ره» قائم شهر) ، به ایراد بیاناتی پیرامون اهدای 41 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان نیازمند در مراسم نمازجمعه پرداختند.

پس از اقامه مراسم نماز جمعه ، نمازگزاران و مردم ولایتمدار شهرستان قائم شهر ، در حمایت از مرجعیت ، رهبری ، عفاف و حجاب راهپیمایی کردند .

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب