جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 15 مهرماه ماه 1401 شهرستان قائم شهر

مراسم نماز جمعه 15 مهرماه ماه 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای مؤذّن «جناب سرگرد حمیدی»، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 18 و 19 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توان فهم و درک آیات خود را روز افزون به ما مرحمت کند و ما را در پایبندی به احکام دینش موفق و پایدار بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: سخنان روز دوشنبه ی گذشته ی رهبر معظم انقلاب ، در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح ، آن هم در دانشگاه امام حسن مجتبی«ع» که مربوط به نیروی انتظامی است ، بسیار روشن تر و برجسته تر و شفاف تر از همیشه دیدیم. در این مراسم عزیزان از نیروهای مختلف نظامی حضور داشتند ، ولی آنجا را برگزیدند ، به واسطه ی اینکه دشمن در این اغتشاشات و آشوب ها اول نیروی انتظامی را سیبل قرار داده بود ، لذا متقابلاً رهبر معظم انقلاب ، محل نیروی انتظامی را برای ایراد سخن انتخاب کرده بودند . چه روشن و شفاف و حکیمانه و چقدر گویا و با صراحت و قاطعیت فرمود اگر فوت این خانم جوان هم نبود بهانه ی دیگر درست میکردند و با صراحت میگویم که آمریکا برنامه ریزی کرد . آنها از چه چیزی رنج میبرند و برای چه میخواهند اغتشاش و آشوب در ایران ادامه پیدا کند؟ آنها از ایران مستقل در هراسند . آنها میخواهند ایران مثل عربستان همان گاو شیرده قدیم بماند . حالا هرکسی میخواهد سرکار باشد . مهم نیست برای آنها کسی که رأس کارش است ، آنها فقط میخواهند گاو شیرده داشته باشند . اوائل انقلاب ، عزیزانی که یادشان باشد ، به عوامل خودشان وعده میدادند که شش ماه دیگر ، دو ماه دیگر ، بیشتر ، یک سال دیگر ، و مرحله به مرحله وعده میدادند که عمر جمهوری اسلامی تمام است . دیدند که نه خیر ، این شجره ی طیبه بیدی نیست که به هر بادی ریشه ی او درآورده بشود . این شجره ی طیبه ریشه اش در دل مردم و خانواده ها ریشه دوانده است . نه تنها در دل متدینین ، بلکه حتی در دل بلانسبت ، آدم های کم تقید دینی ، ولی غیرتمند که غیرت ایرانی داشته باشند و استقلال ایران را بخواهند.

ایشان افزودند : سخنان حکیمانه ی امروز رهبر معظم انقلاب در دلها مینشیند ، لذا میبینید که فرستنده های امریکایی ، انگلیسی ، اسرائیلی ، و حتی فرانسوی ، فقط تمرکز دادند روی اغتشاشات ، ولی این اجتماعات سنگینی که در مراسم عزاداری ، و حتی دیروز در مراسم جشن و شادی سالروز آغاز امامت ولی الله الاعظم حجت بن الحسن المهدی«ع» برگزار شد را میبینند و ذره ای منتشر نمیکنند و به روی خود نمی آورند . برای اینکه دنبال خرابکاری و اذیت هستند ، غافل از اینکه ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه تو است ، عرض خود میبری و زحمت ما میداری .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت آیات سوره مبارکه زلزال کلام الله مجید فرمودند: باید دل انسان از مخالفت فرمان خدا لرزان باشد . ولی غفلت ، حُب دنیا ، اشتغالات دنیا ، انسان را سرگرم میسازد و دل انسان به جای لرزان بودن ، برای طاعت و بندگی خدا به چیزهای زودگذر دنیا بسته میشود . لذا حکمت الهی است که گاهی بخشی از زمین بلرزد . زلزله های دنیا ، گوشه ای و ذره ای از زمین میلرزد و ترهیب است  تا هرکسی در آن منطقه به سر میبرد ، یا اینکه اثر وقوع زلزله را مشاهده کرد و دید و شنید ، او هم دلش بلرزد . توجه پیدا کند ، تنبه باشد . به خود بیاید ، و بندگی خدای رحمان را پیشه کند . مستحضرید که زلزله ای در منطقه ی آذربایجان غربی ، حوالی شهرستان خوی رخ داد و خربی هایی هم داشت ، ولی خوشبختانه تلفات انسانی نداشت . ولی خب بالای هزار نفر آسیب دیدند و بیش از یکصد و چند خانه ویران شده و خانه های دیگری هم ترک خوردگی پیدا کردند . این خبرها هشداری است ، چه برای ساکنین آن منطقه ، و چه برای سایر مناطق ، که این سوره ی مبارکه ی زلزال قرآن را توجه کنند . آن زلزله ی آخر ، زلزله ی همه ی زمین میشود ، و نه یک یا دو نقطه یا بیشتر ؛ نه خیر ؛ بلکه شرق و غرب و میانه ی عالم دچار خواهد شد .

 امام جمعه قائم شهر فرمودند : مستحضرید در برابر این آشوب ها و این اغتشاشات ، دوشنبه ی گذشته در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی«ع» ، مربوط به نیروی انتظامی ، مقام معظم رهبری حضور پیدا کرده بودند و فرموده بودند با صراحت میگویم این حوادث طراحی های آمریکا ، اسرائیل و دنباله روی آنها است . آن کسی که انگیزه دارد برای اغتشاش ایران ، آمریکا و اسرائیل است . برای خاطر اینکه ایران بر خلاف دو قدرت مطرح سابق که میگفتند یا بلوک غرب یا بلوک شرق ، که در بلوک شرق اتحاد جماهیر شوروی عده ای را زیر پرچم خود میداشت و بلوک غرب هم به رهبری آمریکا ، کشورهای اروپایی را هم تحت نفوذ و سلطه ی خود داشتند و این کشورهای به نام اسلامی خاور میانه را زیر پر و بال خودشان و مستعمره ی خودشان داشتند ، ولی انقلاب عظیم اسلامی آمد و پرچم نویی بلند کرد . ندای مستقلی سر داد ؛ نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب . اگر یادتان باشد اوایل انقلاب شعار میدادیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی بود و مرگ بر شوروی اتفاق افتاد و آن شوروی نابود شد و امروزه بخشی از آن شوروی در کنار انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت . یعنی برای پیشبرد اهداف انقلاب ، روسیه گاهی همکاری میکند با ما ، نه اینکه مقابله کند با ما ؛ آن که هنوز به تمام و کمال ، شاخش شخسته نشد آمریکاست که از روز اول نمیخواست انقلاب پیروز بشود و بعد از پیروزی انقلاب ، انواع مختلف توطئه ها را بر علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته بود و نتیجه نگرفت . از برپایی جنگ های داخلی گرفته تا جنگ تمام عیار 8 ساله و صدام را وادار کردن و پشت صدام ایستادن و همه ی امکانات نظامی را در اختیارش قرار دادن ، نتیجه نگرفتند . و الآنه به فضل الهی ، آن روز که صدام موشک میزد به ایران ، تا قُم آمده بود موشکش ، ما امکاناتی نداشتیم و به ما هم نمیدادند . اما الآن ما از جایی نخریدیم ، بلکه الآن ایران دارد میسازد برای دفاع از خودش .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند : آن روزی که هواپیمای مسافربری را میزدند ، چه رسد به ناوچه هایی که ما داشتیم . آنقدر بی حیا و بی رحم بودند ، اما الآن نیروهای نظامی آمریکایی نگاه چپ نمیتوانند داشته باشند . نیروی امریکایی اسیر گرفته شد ، انگلیسی ها هم نیروی نظامی شان در خلیج فارس اسیر گرفته شد ، الآن رفتند به دنبال به قول خودشان یک بخش تحریم اقتصادی ، و بخش دیگر هم با استفاده از ماهواره و فضای مجازی و تحریک و تهییج ، و آن هزینه ای را که در جنگ علیه ما میخواستند خرج کنند ، آن هزینه را برای گرفتن پیاده نظام برای خودشان خرج میکنند . لیدرهای این اغتشاشات همه شان از بیرون آمدند . پیاده نظام آمریکایی ها ؛ البته بعضاً هم در داخل . حالا ببینید رهبری مثل همیشه و واقعاً برجسته تر از همیشه  صریح و گویا و حکیمانه تر از همیشه بیان داشتند که دعوا بر سر حجاب و بدحجابی نیست . بر سر ایران مستقل و قوی است . آنها نمیخواهند ایران قوی و مستقل باشد . دیدیم پروژه کشته سازی دشمن برای ایجاد بلوا و تبلیغات سوء علیه نظام و نیروهای مسلح . کدام انسان است که بپذیرد به خاطر این بهانه که آوردند ، واقعاً آمریکا دلش برای انسانیت میسوزد که دارد اینهمه بلوا به پا میکند ؟ آنجا که هرروز پلیس آمریکایی داخل خیابان مقابل چشم مردم بدون محاکمه آدم میکشد و عربستان سعودی برای کسانی که فقطر جرمشان این است که میگویند چرا سلطنت مورورثی است و چرا انتخابات نباشد ، سعودی آدم را گردن میرند ، و رئیس جمهور آمریک به آنجا برود و رقص شمشیر به پا کنند . واقعاً آیا آنها دلشان برای آدم میسوزد یا برای منافع خودشان . تحمل و عبور از تحریم ها راز برنامه ریزی آمریکا برای برپایی آشوب است . این ها الآن چند سال است تحریم ها شروع کردند؟ خودشان بر این باور بودند که از آغاز تحریم اقتصادی ، جمهوری اسلامی تا یک سال دوام نیاورد، اما الآن سالها است در برابر تحریم اقتصادی آنها ، جمهوری اسلامی روز به روز با موفقیت هایش قدمایی را برمیدارد . بله درست است سختی و گرانی داریم  ، اما همه میفهمند که دشمن این سختی ها را بر ما دارد تحمیل میکند . آنچه را که ما از بیرون نیاز داریم ، خب سعی کنیم در درون خودمان بسازیم و نیازی به خرید از خارج نداشته باشیم . واقعاً ما که موشک را ساختیم ، لوازم عادی زندگی ایرانی را نمیتوانیم بسازیم ؟ آنجا اراده در نیروهای مسلح قوی تر بود ، اما در صنایع غیر نظامی مدیریت ها ضعیف بود و دولت ها جدی نگرفته بودند در گذشته . حالا دولتی سرکار آمده و میخواهد جدی بگیرد استقلال و روی پای خود ایستادن را . اما به انحاء مختلف کارشکنی و خرابکاری به بار می آورند . شما را به خدا ببینید این همه آسیب زدن به آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی . رئیس اورژانس گفته 93 دستگاه آمبولانس از چرخه ی فعالیت خارج شده است . چه خسارت سنگینی است واقعاً . حالا چقدر بانک ها را تخریب کردند . اینها آیا واقعاً دنبال وطن و آبادی کشور هستند ؟ آبادی کشور اینگونه اتفاق می افتد؟ رئیس جمهور آمریکا رسماً گفته از آشوب ها حمایت میکنیم . آمریکا هزینه های بیشتری را بر حکومت ایران تحمیل خواهد کرد . یعنی میگوید فشار بیشتری خواهند آورد . ولی او خبر ندارد که از فشار و سختگیری ، ایمان مردم قوی تر است . الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ  ؛ آدم که ایمان و استقامت خود را به خدا نشان بدهد  ، وعده ی حتمی خدای رحمان است که با دست غیبی نصرت و یاری عطا میفرماید به آن نظام و آن مردم .

آیت الله معلمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب فرمودند : بعضی از خواص ، وقتی این حرف و خبر منتشر شده بود ، بدون تحقیق آمدند بیانیه داده بودند . رهبر معظم انقلاب خیلی کریمانه و واقعاً با چه سعه ی صدری ، حمل بر صحت عمل میگذارند و میفرمایند که : برخی از خواص ، بدون تحقیق و احتمالً ناشی از دلسوزی بیانیه دادند ، اکنون که فهمیدند قضیه چیست ، و قضیه بر سر این  دختر نیست و قضیه بر سر ایران قوی و مستقل است ، نتیجه ی حرف های آنان با برنامه ریزی دشمن چه اتفاقاتی را رقم میزند باید کار خود را جبران کنند و صریحاً اعلام کنند با برنامه ریزی دشمن مخالفند . اطلاعیه داده بودند که در انظار نیروی انتظامی را تضعیف کنند و افراد شرور را قدری جرئت بیشتری بدهند . رهبری میخواهند راه را باز کنند برای اصلاح که آنها خودشان خودشان را اصلاح کنند. ببینید ، خود آقا میپذیرد که بی ربط نبوده و بیانیه ی اینها با اقدامات شورشی و اغتشاشی ربطی پیدا کرد . حالا که اینها را دیدند باید جبران کنند . من که نشنیدم آنها بیانیه داده باشند و جبران کرده باشند . این یعنی عدم التزام به ولایت فقیه که یعنی عدم التزام به ولایت امام معصوم . نگویید آقای معلمی دارید مبالغه میکنید ؛ خدایا در محضر تو ، در خطبه ای که بخشی از نماز است و مکمل نماز جمعه است عرض میکنم ، ولایت فقیه جلوه ای از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است . اینها اگر کنار امیرالمومنین هم بودند بازی در می آوردند ، چه رسد که کنار فقیه عادل باشند . در نهایت هم فرمودند که اگر تا حالا نفهمیدید ، حالا بفهمید که این جریانی که برای این خانم عنوان کردند ، بهانه شده بود برای بلوا و شورش و خرابکاری . تضعیف نیروهای مسلح ، تضعیف امنیت کشور است . بیان رهبری است . فرمودند به نیروی انتظامی و بسیج و ملت جفا شده در این بلوا . این تعبیر که فرمودند جفا به ملت شده است ، بسیار حکیمانه و بسیار متواضعانه است ؛ وقتی که به رهبری توهین بشود ، رهبر رهبر ملت است و به این ملت توهین شده است . لذا ملت هم بحمدالله خوب و قوی حاضر شدند . خدا خیر بدهد به همه ی عزیزانی که هرکجا ، مخصوصا دیروز این اجتماعات که هم در اصفهان و هم در شیراز و هم در مسجد جمکران و تهران میدان امام حسین ، چه جمعیت سنگینی برای حمایت از امامت و ولایت حاضر شدند . امامت و ولایت استمرار دارد و ما منقطع نیستیم . یعنی ما بریده از امامت نیستیم . امامت امامان معصوم در این عصر غیبت به وسیله ی فقیه عادل که نایب عام امام زمان است . پروردگارا این نعمت را بر این ملت مستدام بدار .

 رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: پلیس ما خادم مردم است و مردم هم بحمدالله حامی پلیس . پیوند بین نیروهای مسلح عموماً و خصوصاً پلیس با مردم ، پیوندی ناگسستنی و مقدس است . ولی دشمنان ، بدخواهان ، در صدد تخریب و تضعیف هستند . واقعاً جای بسیار تأسف است که سیاهی لشگر برای دشمن را بعضی از نوجوان ها و جوان هایی تشکیل داده بود که هم مدرسه رها کرده بود مسائل سیاسی را و هم خانواده ها رها کرده بودند و این نوجوان ها با در دست داشتن گوشی های همراه و ارتباط با بیگانگان ، این ارتباط شده خوراک فکری برای جوانان و نوجوانان ما متأسفانه . انسان اثرپذیر است ؛ تبلیغات اثر دارد . چه تبلیغات غلط و سوء و فسد و مفسد باشد ، و چه تبلیغات درست . خانوده ها خیلی باید مراقبت کنند جوانان و نوجوانان را . نه اینکه فشار بیاورند و دعوا کنند ، نه خیر، بلکه واقعاً حقایق را با جوان ها در میان بگذارند ، جوان قلب سالم و پاکی دارد . زمین خالی را هر بذری در او افشاندی ، همان بذر رشد خواهد کرد ؛ دل جوان هم به منزله ی همین زمین مستعد است و هرچیزی را دریافت کرده متأثر میشود .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

پس از نمازجمعه و در بین الصلاتین نمازجمعه و عصر ، جناب سرهنگ خادمی «فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی فراجا ، بعنوان سخنران به ایراد بیانات پرداختند.

مطالب مرتبط