جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین رضاپور «مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران» و جمع همراه ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند .

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن خیر مقدم به حاضرین فرمودند: امر مقدسی را تعقیب میفرمایید ؛ تقویت کشاورزی و کمک به کشاورزان . اهمیت کار کشاورزی ، و اهمیت تولید مواد غذایی بر هیچ عاقلی پوشیده نیست . در منابع حدیثی آمده است که فراوان توصیه شده است به کشاورزی و دامداری و باغداری . زراعت که تأمین مواد غذایی است و دامداری تأمین گوشت و لبنیات تهیه البسه و تهیه فرش ، و در نهایت هم باغداری که امر مقدسی است . آرزوی توفیق داریم برای همه ی شما سروران در این عرصه که همت دارید .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: مشکلات جدی ما در درجه ی اول این است که متأسفانه در وزارتخانه ی بازرگانی ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا به الآن تحول انقلابی اتفاق نیافتاده بود . متأسفانه کارشناسان به تصمیم گیرندگان جهت و خط میدهند .

امام جمعه قائم شهر فرمودند: به مازندران صنعت مهمی که اشتغال آفرین باشد در طول این مدت ندادند ، به بهانه ی اینکه قطب کشاورزی است . اساس و الفبای کار کشاورزی هم طبیعتاً آب است ؛ ولی متأسفانه بخشی از آب مازندران با ذخیره سازی در سد لار و تهران و بخش عمده ای از آب مازندران را هم به سمت سمنان جریان دادند. طبیعی است که باید در مجرای قانون و دریافت جواز به حفر و بهره برداری از چاه آب زیر زمینی اقدام بشود ، ولی اگر بنا است که این باشد ، متقابلاً باید کاری بشود که تأمین آب بشود و طرف نیاز نداشته باشد . اگر نیاز به حفر چاه نداشته باشد و راحت و معقول بتواند سهمیه آب دریافت کند ، خب طبیعتاً آن سختی را به خود نمیدهد . اگر مازندران را قطب کشاورزی میگویند ، باید آبش آنچنان تأمین بشود که حداقل دو بار کشت بشود . در حالی که در بعضی از مناطق کشورهای شرقی ، سه باره در طول سال کشت دارند .

مطالب مرتبط