جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 3 تیرماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نمازجمعه 3 تیرماه 1401 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده] ، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای فولادی«ریاست دادگستری شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر با نوای آقای سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 27 سوره مبارکه {فتح} کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان به همه ی رزومندان ، شما مومنین نمازگزار ، توفیق زیارت خانه اش را عطا بفرماید . در آستانه ی مناسک بزرگ حج قرار داریم و از قضا در ادامه ی بحث تفسیری از سوره ی مبارکه ی فتح قرآن ، به این آیه شریفه رسیدیم که برخی مناسک حج را عنوان کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی فتح کلام الله مجید فرمودند: خواب انبیا خواب آشفته نیست . خواب انبیا رویای صادقه است . تعبیر به رویای صادقه هم برگرفته از همین آیه ی قرآن است که لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْیَا بِالْحَقِّ . بعد از صلح حدیبیه ، در راه بازگشت ، بلانسبت مومنین ، بعضی از نق بزن ها ، که همیشه در جامعه بودند و هستند و خواهند بود ، شروع کردند ذهن همدیگر را خراب کردن ، که به ما وعده شده بود که در خواب دیدم وارد مکه میشوید و طواف میکنید . در حالی که رسول خدا نفرموده بود که همین امسال . فرمود در خواب دیدم همراه یاران وارد مسجدالحرام شدیم ، زمان مشخص نکرده بود . ولی حالا اینها میگفتند که ما که آمدیم و احرام پوشیدیم و شتر آوردیم قربانی کنیم ، چرا متوقف شده کار ؛ مثل همین نق زدن های الان ، که بگویند: «جمهوری اسلامی به بن بست رسیده و چرا برجام را نمیپذیرد و این حرفها » . خب عزیزان ، پذیرفتن شرایط آمریکا یعنی پذیرفتن ذلت در برابر شیطان . در گذشته شرایط آمریکایی ها را میپذیرفتند ، برجام امضا شده بود ، و بعد از آن که امضا شد هم آمریکا دبّه در آورد اصطلاحاً و دید خب راه برای کوتاه آمدن طرف هست ، توقعات را افزایش داد .توقف فعالیت هسته ای مرحله ی اول بود . یعنی ما غنی سازی مان به 20 درصد رسیده بود ، در آن برجام اول کوتاه آمیدم ، از 20 درصد آمدیم به پایین 4 درصد و آنها به ظاهر امضا کردند ، اما تحریم ها را برنداشتند . تحریم ها را افزایش دادند ، به تصور اینکه هرچه بخواهیم اینها کوتاه می آیند . مرحله ی بعد هم که گفتند فعالیت موشکی را باید حذف کنید و تمام جایگاه پرتاب موشک را در اختیار بگذارید و نابود کنید . یعنی شما بشوید ملت بی دفاع ، در برابر هر هجمه و تهاجم و هر خواسته کوتاه آمدن . ببینید ، دولت ، زمانی که کار را تحویل گرفت ، فوتی های کرونا 700 نفر بود ، ولی به فضل الهی ، هنوز یک سال نشده ، فوتی های کرونا به صفر رسیده است . البته همینجا عرض کنم دیشب در خبرها دیده بودم ، فقط دو استان البته باز در معرض خطر قرار گرفتند در کل کشور . یکی خوزستان و یکی مازندران . نباید احتیاط را رها کنیم و باید رعایت موازین بهداشتی را همچنان داشته باشیم که مبادا بار دیگر خدای ناکرده گسترش پیدا کند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: مسیر سعادت ، مسیر خوشبختی ، مسیر عاقبت به خیری ، مسیر تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات است .

ایشان افزودند: هفته ی گذشته ، کنگره ی ملی شهدای عشایر در شهرکرد برگزار شد . با بیانات رهبر معظم انقلاب . دست اندرکاران این کنگره ، 22 خرداد ، به محضر رهبر معظم شرفیاب شده بودند . مقام معظم رهبری در آن دیدار با اشاره به تعبیر امام راحل درباره ی عشایر که امام عشار کشور را ذخائر کشور معرفی کرده بودند ، سخن را آغاز فرمودند . و فرمودند که این کنگره فرصتی است که ملت ایران ، این ذخائر را  و این عشائر را بشناسند . و خدمات آنان بازگو بشود ؛ هم در عرصه ی انقلاب خدماتی داشتند و هم در عرصه ی دفاع . و بعد ، ضمن آن بیانات ، مطالب بسیار روشنگری برای این ایام داشتند . فرمودند هرکس مردم را از آینده ناامید کند ، برای دشمن کار میکند . حرف بسیار حکیمانه و جدی . ببینید ، مسیر انسان ، راه انسان ، مدیری که دارد جامعه را اجرایی اداره میکند ، اگر مسیرش غلط باشد ، راهش غلط باشد ، آنجا باید فریاد زد ، آنجا باید دعوا کرد . اما اگر مدیری که دارد جامعه را اداره میکند مسیرش درست است ، حرفش درست است ، ولی دشمن بی حیا ، همین دشمنی که آسیب دید از انقلاب اسلامی ایران ، او میخواهد انتقام بگیرد . او میخواهد زیاده خواهی داشته باشد . اینجا باید انسان عاقل ، انسان متدین ، و انسان ایرانی غیرتمند ، باید دندان بر روی جگر بگذارد و سختی ها را تحمل کند و همراهی داشته باشد ، تا به نقطه ی رفاه ، عزت ، آرامش برسد . وعده ی حق خدا است که اگر در مسیر درست تحمل سختی داشتی ، مأیوس نباش ، کمکت میکنم ، ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.  إِن یَنصُرکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُم .هر که را خدا یاری کند هیچکس بر او غلبه ندارد . اما یاری کردن خدا شرط دارد . معنایش این نیست که در خانه فقط بنشینیم و دعا کنیم که خدا دشمن را دفع کند . نه خیر ، باید در صحنه ، در عرصه مقاوم ایستاد ، کار  کرد، ضعف و ناتوانی آدم با عنایت و لطف خدا جبران بشود . فرمود هرکس از آینده مردم را ناامید کند ، کار دشمن را میکند ، چه بداند و چه نداند . واقعاً بعضی ها ، آنهایی که این حرف ها را میزنند که «به بن بست رسیده ایم و این دولت هم نتوانست و این دولت بدتر کرد» و این حرفها ؛ آنهایی که این حرف را میپراکنند ، آنها میدانند چه دارند میگویند . آنها از به اصطلاح به قول عامیانه از آب گل آلود دنبال گرفتن ماهی خود هستند . اما گاهی حرف آنها را ممکن است بنده ، شما یا مومن دیگری بی توجه به آن اهداف تکرار کنیم . ببینید ، اینجا هم حتی ندانسته دارد به هدف دشمن کمک میشود . بدخواهان جمهوری اسلامی ایران ، الآن دنبال جنگ نرم هستند . جنگ نرم یعنی مغز ما را هدف قرار دادند که فکر ما را تغییر دهند . تخریب افکار ، مأیوس کردن مردم ، عصبانی کردن . بی آیندگی نشان دادن ؛ این جور تبلیغات . این ها حرفهای دشمن است ، که گاهی ممکن است در درون تکرار میشود ، باید هشیار باشیم . دولت 8 ساله قبل ، وقتی که خواست سر کار بیاید ، دلار 3500 تومان بوده است ؛ ولی آن دولت دلار را 30000 تومان تحویل داد . الآن که یک سال دارد میگذرد و میگویند دولت چه کرده است ، اگر مثل دولت قبلی عمل میکرد ، به همان نسبت می بایست دلار بیشتر افزایش پیدا کند . پس معلوم است که یک توقف روَند افزایش قیمت صورت گرفته و یک مانع و رادعی ایجاد شده .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر ، ضمن تشکر از بیانات آقای فولادی ریاست دادگستری قائم شهر بعنوان سخنران پیش از خطبه ها به مناسبت هفته ی قوه قضائیه ، افزودند: از خدمات و زحمات همه ی دستگاه قضا ، از فرماندار محترم ، مدیران همه ی دستگاه ها هم تشکر داریم . ولی من شنیدم که چند نانوایی تخلف داشتند ، نانوایی را پلمپ کردند . نمیدانم تصمیم از هر دستگاهی بود واقعاً بی اطلاع هستم ، اما عرض میکنم که برسد به مسئولین ، که پلمپ کردن ، مشکل را حل نمیکند ، بلکه مشکل را افزایش میدهد . برای اینکه نانوایی پلمپ بشود ، شهروندان اذیت میشوند . باید سعی بشود مراقبت و بازرسی جدی بشود . باید سعی بشود رد کردن آرد جلوگیری بشود . نانوا که سهمیه دارد ، آیا سهمیه اش را طبخ کرد یا نصفش را فرضاً طبخ کرده باشد و نصف دیگر را بازار سیاه روانه کرد ؟ به اندازه ای که طبخ میکند به او آرد داده بشود . به اندازه ای که نان تحویل مردم میدهد به او سهمیه آرد داده بشود . آیا این قابل کنترل نیست ؟ حتماً هست . باید یک تدبیری بشود که به اندازه ای که این نانوا نان تحویل مردم میدهد ، به همان اندزه از سهمیه آرد بهره مند بشود ، نه که اضافه داشته باشد و بازار سیاه درست کند .

آیت الله معلمی فرمودند: فردا 25 ذی قعده ، روز دحوالارض است . دحوالارض یکی از 4 روز بسیار با فضیلت طول سال است . یعنی بعد از 2 عید رسمی ، عید غدیر و عید قربان ، 4 عید دیگر داریم . این 4 عید ، اول سالروز ولادت رسول خدا ، دوم سالروز بعثت رسول خدا 27 رجب ، سوم 18 ذی الحجه روز امامت و ولایت ، چهارم همین دحوالارض 25 ذی قعده . از 4 روز ممتاز در فضیلت . خیلی سفارش شده برای روزه . یک روز روزه در بیست و پنجم ذی قعده که روز دحو الارض است ، برابر 70 سال عبادت بدون داشتن روزه دحوالارض . یک روز روزه ی 25 ذی القعده موجبات آمرزش گناه را فراهم می آرود . روز دحوالارض ، روزی که زمین از بستر کعبه نمایان شد و گسترش پیدا کرد و عالَم به این شکل امروزی پدید آمده است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر: یکشنبه سالروز مبارزه با مواد مخدر است . بلای خانمان سوز . یک فاجعه و واقعاً مصیبتی است که استکبار جهانی ، از 300 سال قبل انگلیسی ها برای کشورهای اسلامی مخصوصاً اینها را ارمغان آورده بودند . ملت را خمود نگه بدارند ، که جوانان ، جوانان با نشاط و اهل مقاومت نباشند . جوانی که آلوده به اعتیاد بشود ، یعنی فاتحه ی جوانی و نشاط خود را خوانده است . نه میتواند درست اهل کار و تلاش باشد ، و نه میتواند اهل مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمن باشد . جناب آقای فرماندار یادداشتی دادند ، و امیدوار کننده است و تشکر میکنیم و امیدواریم ان شاءلله همینجور پیش برود . فرمودند در سال گذشته در سال 1400 ، یکصد و چهارده نفر از معتادین بهبود یافتند ، خدا کند که باز مجدداً بر نگردند . جناب فرماندار همچنین فرمودند که در فنی حرفه ای مشغول شدند و مدرک کار آموزی گرفتند که این بسیار خوب است . هم درمان و هم ایجاد اشتغال . 60 نفر هم از این افراد از طریق بهزیستی برای اینکه اشتغال پیدا کنند 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند ، برای اینکه اشتغال پیدا کنند به این شصت نفر . خب واقعاً بهتر از این چه باشد ؟ اینها اقدامات مثبتی است که خدا خیر بدهد به همه ی دست اندرکاران . و  بعد هم مبلغ 500 میلیون تومان تسهیلات مسکن به معتادین بهبود یافته پرداخت میشود . در سال 1400 تعداد 1200 مورد دستگیری ، 500 کیلیوگرم کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی ، و 1800 نفر هم از طریق مراکز بهداشتی درمانی پذیرش شدند . و 1140 نفر بهبود یافتند . ان شاءلله بهبودی بهبود یافتگان دوام داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: دوشنبه 6 تیرماه ، مصادف است با سالروز ترور رهبر معظم انقلاب ، سوء قصد به جان آقا ، در مسجد اباذر تهران که ششم تیرماه بوده .ببینید چه طراحیی داشت دشمن . و الله اکبر که خدا چه عنایتی دارد .  گر نگهدارِ من آن است که من میدانم ، شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد . اینها مظاهر لطف خدا بر این ملت است. 24 ساعت نگذشت ، سالن اجتماعات در سرچشمه ی تهران ، شهید بهشتی و هفتاد و دو تن ؛ قریب به 10 نفر از وزرای آن وقت ، قریب به 30 نفر از نمایندگان مجلس . و بقیه هم از مسئولین ادارات و نخبگان در عرصه ی مدیریت کشور . دشمن طراحی کرده بود که یکباره همه چیز را به هم بریزد ، اما غافل بود که خدای رحمان در برابر اخلاص امام ، اخلاص مومنین حاضر در صحنه ، اخلاص رزمندگان ، عنیات دارد . باور کنید که اگر شهید بهشتی به شهادت نرسیده بود ، این اندازه که شهادت او اثر گذاشت ، شاید ادامه ی حیات او این اثر را نداشت .سر تا سر کشور فریاد بلند شد که دشمن در چه فکریه ، ایران پر از بهشتیه ؛ یعین ایران صاحب اراده است ، ایران متکی به شخص نیست . ایران به اعتقادات خود وابسته است . این اعتقادات زنده است ، و این اعتقادات تقویت شده با شهادت . و به این منسابت فرصتی است که در دستگاه قضایی ، هرساله هم تجلیل از معمار اول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی شهید بهشتی باشد ، و هم همگی شهدای آن ایام ، مخصوصاً 4 نفر از آن عزیزان از همین استان ولایتمدار مازندران بودند .شهید شیخ عبدلوهاب قاسمی نماینده وقت مردم ساری در مجلس شورای اسلامی . شهید عباسعلی ناطق نوری ، شهید فؤادالدین کریمی ؛ شهید حاج شیخ عبدلحسین اکبری ساروی ، که توفیق داشتیم با این شهید در نجف با هم مباحثه میخواندیم . خدای رحمان همه ی آن عزیزان را با اولیاء خود محشور بگرداند .

در قسمت پایانی خطبه دوم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

مطالب مرتبط