جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 20 اسفند ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 20 اسفند ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 1 سوره مبارکه {فتح} کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان گشایشی را که به پیغمبر خود ، به امّتان آن عصر ، وعده داده بود ، همواره در طول تاریخ به امتانی که پای شریعت پیغمبر ایستاده اند ، پای احکام قرآن استقامت کرده و میکنند ، خدای رحمان این فتح و پیروزی را برای اهل ایمان مستدام بدارد و توطئه ی استکبار و عوامل استکبار را به خودشان برگرداند .

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه فتح کلام الله مجید افزودند: مبین یعنی فتح آشکارا . چرا که گاهی آدم یک موفقیتی دارد ، ولی طرف یک قدری بیماردلی و بدخواهی و بدبینی دارد و موفقیت آدم را میخواهد پنهان کند و نادیده بگیرد و موفقیت را وارونه جلوه بدهد حتی ؛ اما یک وقتی موفقیت آنقدر نمایان و تابلوی بزرگی میشود که طرف دیگر نمیتواند آن را تغییر بدهد و بپوشاند و وارونه جلوه بدهد ؛ لذا از او میشود تعبیر به فتح مبین کرد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: همه ی مومنین خبردار شدند که سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به مازندران اتفاق افتاد . امیدواریم ان شاءلله منشأ خیر و برکت باشد . در این اجلاسی که سه شنبه آغاز شده بود و دو روز ادامه داشت ، ایشان توضیحات مفصلی دادند . لحظه ای که ایشان صندلی ریاست جمهوری را در اختیار گرفت ، اعتبارات ارزی یک سال 1400 ، یعنی در لایحه ی بودجه ای که سال گذشته تصویب شده بود برای امسال پیشبینی برای هزینه شده بود ، اتفاقاً رئیس جمهور سابق هم نشسته بود ؛ خیلی محترمانه آقای رئیسی گفت که من گله ندارم ، یا انتقاد هم نمیکنم ، اما میخوام شرایطی را که من ورود پیدا کردم به عرض آقایان برسانم . اعتبارات ارزی ، آنچه که در لایحه ی بودجه پیشبینی بود ، پیشخور شده بود ، هزینه اش انجام شده و هنوز بخشی از آن اعتبار خارجی دریافت نشده ، پیش پیش هزینه شده و دولت شده مقروض و مدیون . اگر ارزی دریافت کرد ، باید به آن بدهی پرداخت کند . اما به فضل الهی گفت در تهیه ی واکسن ، کم نیاوردیم ، یعنی بر اساس آماری که بهداشت جهانی ارائه میکند ، آنها ایران را از کشورهای موفق در تهیه ی واکسن و تزریق واکسن و مهار این بیماری شناخته بودند . حالا مسائل زیادی بود ، من از آنها میگذرم ، چون وقت محدود است ،باید به بیانات مقام معظم رهبری بپردازیم . رئیس جمهور آمده مازندران و از نزدیک وزرا در شهرهای مختلف ، که وزیر محترم آموزش و پرورش آمده است به قائم شهر و ، وزیر ورزش هم ظاهراً رفته جویبار و همینجور شهرهای دیگر هم وزرا رفتند . حالا امشب هم جلسه ی شورای اداری برای بعضی از طرح های نیمه کاره ، که قطعاً اعتباراتی منظور میکنند ، ان شاءلله دستگاه های اجرایی ، قدری جان بگیرند و قدری فرصت اشتغال هم کمک بکند که ایجاد بشود به خواست خدا . امیدواریم خدای رحمان همه ی مدیران متدینی را که میخواهند خدمت کنند ، بر توفیقاتشان بیافزاید .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: دیروز اعضای مجلس خبرگان رهبری در محضر رهبر معظم انقلاب ، ولی امر مسلمین شرف یاب شدند ، در این دیدار ، بیانات بسیار ارزشمند و حکیمانه و مهمی دریافت شد ، جملاتی را تقدیم محضرتان میکنم . فرمودند ساده لوحانه تر ، و ناشیانه تر از پیشنهاد کسی که میگوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن کاهش دهیم ، وجود ندارد . قدرت دفاعی چیست برای ما؟ هیمن موشک ها . ببینید ، یک روزی جنگ با شمشیر بود ، الان دیگر جنگ با شمشیر نیست ، الآن جنگ حداقلش با همین موشک ها است در دنیا . فرمود که کسی بگوید که ما قدرت دفاعی را پایین بیاوریم ، تا دشمن حساسیت پیدا نکند ، حساسیت نداشته باشد و دشمن هم کوتاه بیاید نسبت به ما ، این بسیار ساده لوحانه است و از این دیگر نمیشود کسی ساده لوحانه تر فکر بکند . من هم عرض میکنم که بعضی از سیاسیون  که حتمن نمیگوییم مزدورند ، واقعاً بعضی ها کج فهمی دارند ، کج فهم ، یا مزدور دشمن ، که ممکن است مأموریت داشته باشند که پول بگیرند و حرف بزنند برای تخریب اذهان ؛ عامه ی مردم میخوااهند در زندگی رفاه داشته باشند و حقشان هم هست ، اما از چه طریق؟ آیا واقعاً ما عزتمان را زیر پا بگذاریم برای این که یک قدری رفاه بیشتری داشته باشیم ؟ یا انسان عاقل غیرتمند ، میگوید ما سختی را تحمل میکنم ، اما زیر بار ذلت نمیروم . قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن کاهش دهیم ، حرف بسیار نادرستی است . در همین مذاکرات برجامی ، از جمله خواسته های دشمن ، همین است که شما باید موشک هایتان را محو کنید ، دیگر دنبال ساخت موشک نباشید . یعنی چه ؟ یعنی مثلاً دو نفر دعوا دارند ، شما دست یکی را بگیری ببندی ، بگویی در برابر آن آدم تسلیم بشود ، تا دعوا مثلاً اینچنین ختم بشود . خب عاقل باید ببیند حق با چه کسی است . ظالم کیست ، مظلوم کیست ، مظلوم را یاری کند . مقام معظم رهبری فرمودند در طول زمان ، از این پیشنهادهای سست ، و پر ایراد ، مطرح شده ، که همه ی آنها ابطال پذیر بود ، و ابطال هم شد .یعنی این تازگی ندارد ، جلوتر هم به ما میگفتند که دنبال موشک نباشید . طبیعی است که اگر ما موشک نداشته بودیم ، آمریکایی ها به جای رفتن به افغانستان می آمدند به ایران . اگر ما موشک نداشتیم به جای رفتن به عراق ، می آمدند به ایران . چرا ایران را هدف قرار ندادند ؟ از پیامد تعدی و تجاوز خودشان خوف دارند . لذا رفتند دنبال شیطنت تحریم . دنبال شیطنت تبلیغات سوء . آزرده کردن افکار عمومی  . ببییند ، جنگ را میگویند که یا سخت است یا نرم . جنگ سخت ، جنگ با اسلحه ، نظامی ؛ جنگ نرم ، فکر طرف را خراب کردن . او را به اشتباه بیاندازی . حقیقت را وارونه برای او جلوه بدهی . او به جای اینکه غیرت ملی خود را حفظ کند ، عزت و شأن ایرانی بودن و مسلمان بودن خود را حفظ کند ، در برابر دشمن متجاوز ، سر تسلیم فرود بیاورد . این یک کاری است که در جنگ نرم ، عوامل استکبار استادند در این فن . با استفاده از فضای مجازی ، با استفاده از  ماهواره ، حتی با استفاده از مزدوران داخلی که روزنامه مینویسند ، که اینها در روزنامه ها رسماً مینوشتند که مثلاً : «چرا اصرار داشته باشیم برای توسعه ی صنایع دفاعی ؟ ما کوتاه بیاییم ، تا دشمن هم کوتاه بیاید.» . مقام معظم رهبری فرمودند اگر به کسانی که میخواستند برخی بازوهای قدرت ملی را قطع کنند ، اجازه ی این کار داده میشد ، ایران امروز با خطرات بزرگی مواجه میشد . ولی خب الحمدالله به آن اندیشه جواب داده نشد ، بلکه جواب رد داده شد .

آیت الله معلمی افزودند: در جهاد تبیین هم مقام معظم رهبری فرمودند که : باید دقت بیشتر بشود . رهبری تأکید دارد برای جهاد تبیین ، عرض میکنم یعنی چه  . ببینید ، عزیزان آمدند در مجلس اعتبار بگذارند تحت عنوان جهاد تبیین ؛ اما نظر مقام معظم رهبری این نبود ، پول اینجاها کار نمیکند ، اینجاها اراده و همت کار میکند . اینجاها انگیزه و غیرت کار میکند . جهاد تبیین پول نمیخواهد ؛ همین ابزاری را که دارند ، همین رسانه هایی را که دارند ، همین صدا و سیما که هست ، اینها باید حقایق را برای جامعه روشن کنند . مردم حقایق قضایا را درست دریابند . الآنه در مذاکرات چرا طولانی شده ؟ خب برای خاطر اینکه دشمن میخواهد ما را خلع سلاح کند ؛ نمایندگان جمهوری اسلامی دارند مقاومت میکنند ؛ اینها را جامعه باید در جریان قرار بگیرد . مقام معظم رهبری فرمود به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثر عمل کند ، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است . اگر مبانی اسلامی در جامعه خوب گفته بشود ، تشریح بشود ، باز بشود ، هر فردی میفهمد که وظیفه اش چیست در برابر دشمن . در برابر دشمن وظیفه ی تسلیم شدن ندارد . باید در حد توان و امکان ، مقاومت کند ؛ تنها با نفرین و دعا نمیشود کار را پیش برد . لیس للانسان الا ما سعی . باید سعی خودش را بکند انسان ، تلاش خودش را انجام بدهد . ضمناً دعا هم بکند ، خدا هم وعده داد آن وقت یاری میکند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_0397_qkz.jpg

img_0407_524g.jpg

img_0417_uno4.jpg

img_0423_22rv.jpg

img_0425_71r0.jpg

img_0429_zla.jpg

img_0430_1ygz.jpg

img_0436_48kg.jpg

img_0441_qo9l.jpg

img_0451_zmil.jpg

img_0481_74bu.jpg

img_0482_usig.jpg

img_0486_2yu0.jpg

img_0487_q4tg.jpg

img_0488_ogph.jpg

img_0489_crgd.jpg

img_0491_6uc2.jpg

img_0492_lsvn.jpg

img_0496_63pf.jpg

img_0505_vk1u.jpg

img_0507_s7m2.jpg

img_0508_1pkj.jpg

img_0511_pwdi.jpg

img_0512_emp1.jpg

img_0513_dk81.jpg

img_0514_13pp.jpg

img_0517_7k3n.jpg

img_0519_p8lb.jpg

img_0520_41c.jpg

img_0524_ig83.jpg

img_0528_wsg4.jpg

img_0529_m0qj.jpg

img_0536_ifhs.jpg

img_0550_uorl.jpg

img_0556_zrat.jpg

img_0559_6u0j.jpg

img_0566_9fqs.jpg

img_0570_8dk9.jpg

img_0582_o9wa.jpg

img_0591_x1y.jpg

img_0596_a5ic.jpg

مطالب مرتبط