جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 17 دی ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 17 دی ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با نوحه سرایی جناب آقای روحانی زاده در رثای شهادت حضرت زهرا «س» و  اجرای جناب آقای مهران شکری آغاز ، و پس از قرائت بیانیه قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بمناسبت سالروز شهادت مظلومانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط خانم رضازاده ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 12 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان به همه ی من و شما توفیق پایبندی به آیاتش را مرحمت بفرماید و ما را در مسیر بندگی و عبودیت و پیمودن راه تقوا و پرهیز از گناه موفق بدارد .

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات کلام الله مجید افزودند: خدای رحمان همه جور مخلوق دارد و انسان نوعی از مخلوق است که گُل سرسبد مخلوقات است ؛ یعنی به ویژگی انسان ، چیز دیگری افریده نشد . انسان است که مظهر قدرت خدای رحمان است . یعنی خدای رحمان قدرت خود را در خلقت با خلقت انسان نمایان ساخت . الرحمن علّم القرآن خلق الانسان ، او است که انسان را با این ویژگی آفرید . گاهی انسان بلانسبت آنقدر مغرور میشود که با منیّت بگوید مثلاً  “من” استعداد دارم “من” زحمت کشیده ام . اما واقعاً هیچ چیزی آدم از خود نداشت و مالک هیچ چیزی نبود و هرچه دارد داده ی خدا است . اگر استعداد دارد خد در او استعداد نهاده است . اگر هشیاری دارد و هرچه که هست و توانمندی جسمی یا فکری دارد ، هر یک از این مواهب و نعمت ها مربوط به ذات اقدس اله است . لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم . خدای رحمان بشر را اجتماعی آفریده است . بشر نمیتواند تنها برود در گوشه ای و داخل جنگلی و کوهی تنها زندگی کند و تأمین کامل باشد . نه ؛ طبع بشر اقتضا دارد در کنار انسان های دیگر زندگی کند . ببینید اگر یک هنرمند صنعتگر است همین هنرمند صنعتگر به رشته ی دیگری هم نیاز دارد و اگر یک نفر طبیب و پزشک و خیلی ماهر است به یک رشته ی دیگر هم نیاز دارد . بشر همه به همدیگر نیازمندند . در این روابط اجتماعی باید نسبت به همدیگر احساس اخوت و برادری و احساس مهربانی و اعتماد به همدیگر و نه سوءظن و نفرت داشتن را انسان لحاظ کند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر در سالروز شهادت حبیبه ی خدا فضای کشور را عطر شهادت احاطه کرده است . پیکرهای پاک 250 شهید رزمنده ی دوران دفاع مقدس ، در 24 استان کشور ، این ایام تشییع شد . آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، اصفهان ، ایلام ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ، کردستان ، کرمانشاه ، کهگلویه و بویراحمد ، گیلان ، لرستان ، مازندران ، مرکزی و هرمزگان ، 250 شهید . همین قائم شهر ، با اینکه شهدا برای قائم شهر نبودند ، ولی عبوری از این شهر عبور داده شدند ، اما معذلک ماشاءالله ، چه تعداد جمعیت ؛ واقعاً اینها سند بصیرت و ایمان مردم است . سند ارج نهادن به اخلاص رزمندگان و ایمان آنها و استقامت ایشان است و سزاوار هم البته همین است ؛ هم حق آنها است و هم وظیفه ی اهل ایمان است ، که بحمدالله مردم وظیفه شناس ، خوب به وظیفه عمل میکنند ؛ خدایا به همه ی شرکت کنندگان در استقبال و تشییع پیکر عزیزان شهدای گمنام اجر بزرگ مرحمت بفرما .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: امروز هفدهم دی ماه ، مصادف است با سالروز کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 ، و کشتار خونین در مسجد گوهرشاد کنار مرقد آقا امام رضا«ع» . ببینید ، حجاب امر قرآنی است ، امر امامان معصوم است . ببینید ، زن سزاوار است برای همسرش زینت داشته باشد ، نه برای اجنبی ؛ زن باید خودنمایی نکند . اگر محیط جامعه محیط خودنمایی زن شد ، به کلّی همه چیز به هم میریزد ؛ خانوده و ارکان خانواده به هم میریزد و سلامت جوان ها و عفاف و عصمت زن ها آسیب میبیند نعوذ بالله . گاهی احساس میشود که با حجاب و بد حجاب همه مشتاق زیارت آقا امام رضا هستند ؛ ولی ایکاش بدحجابها هم بشنوند که : آقا امام رضا میفرمود : تحریم شده نگاه کردن به موی زن ؛ چرا؟ زیرا نگاه به موی افشان زن ، وجب تحریک مرد میشود ؛ و آنچه که موجب تهییج بشود ، زمینه ساز فساد است و موجب گسترش فساد در جامعه میشود . خب این حجاب یک امر قرآنی ، یک امر ضروری است در فقه شیعه و سنی . شما در مناطق مذهبی اهل سنت اگر نگاه کنید ، همین الان هم بانوانشان روپوش دارند . ما حالا در فقه شیعه ، وجه و کفّین مستثنی است ، یعنی صورت در وضو به آن اندازه که شسته میشود اگر از زن نمایان باشد اشکال ندارد و بیشتر نباید نمایان باشد و مو نباید نمایان باشد و اما سنی هایی که مذهبی هستند و متدین هستند ، آنها حتی همین اندازه را هم مقید هستند بپوشانند . حالا چه رسد به اینکه خانمی ادعای شیعه بودن و پیروی از مکتب صدیقه ی اطهر داشته باشد ، ولی حجابش را رعایت نکند و بدحجابی داشته باشند . گاهی گله میشود چرا برخورد نمیکنند! خب ببینید امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ی همگان است . اگر واقعاً این فرهنگ و وظیفه در جامعه جا افتادگی پیدا کند ، یک پشتوانه ی محکمی برای نیروهای انتظامی میشود که اگر یک فرد جسور بی حجابی را پیدا کردند برخورد هم داشته باشند با او . بعضی از مومنین گله میکنند که چرا نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف برخورد نمیکنند . گاهی هم عزیزان در نیروی انتظامی گله دارند که اگر با یک بی حجابی داریم برخورد میکنیم ، میبینیم چند نفر تماشاگر به حمایت از آن بی حجاب در می آیند گاهی و به جای اینکه بی حجاب را ملامت کنند به دفاع از او برمی آیند . ببینید همه مسئولیت داریم . اینگونه نباشد من حواله کنم به شما و شما حواله کنید به من . نه ، همه باید احساس مسئولیت کنند . بله نیروی انتظامی مسئولیت دارد ولی آحاد مردم جامعه که مسلمانند و پایبند به قرآن هستند ، حداقل امر به معروف و نهی از منکر را باید پایبند باشند و عمل کنند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ضمن بیان مصیبت آل الله علیهم السلام ، خاصه صدیقه الشهیده حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_3672_xhwv.jpg

img_3634_wzbb.jpg

img_3647_yjgu.jpg

img_3685_hvjs.jpg

img_3691_0w9b.jpg

img_3707_cx6v.jpg

img_3721_9fjp.jpg

img_3722_gawp.jpg

img_3725_oypk.jpg

img_3730_xgvo.jpg

img_3732_yban.jpg

img_3733_nlzb.jpg

img_3738_2d7f.jpg

img_3740_grlc.jpg

img_3772_q2lc.jpg

img_3774_ac2.jpg

img_3788_eenc.jpg

img_3789_vlq2.jpg

img_3791_l359.jpg

img_3792_yucn.jpg

img_3793_zaa8.jpg

img_3794_4da5.jpg

img_3799_x522.jpg

img_3801_vyly.jpg

img_3805_wv58.jpg

img_3813_9epx.jpg

img_3816_ysw2.jpg

img_3817_uvvv.jpg

img_3820_vm6v.jpg

img_3808_lkuo.jpg

مطالب مرتبط