جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 26 آذر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 26 آذر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای واحدی «رتبه برت کشوری در مسابقات دانش آموزی» ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 10 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: همانا اهل ایمان ، با هم احساس برادری دارند. اگر بین دو برادر دینی اشکالی ، نقاهتی ، ایرادی پیش آمد ، کمک کنید به اصلاح و بهبود روابط . خدا را ملاحظه کنید ، که اگر تقوای الهی اتفاق بیافتد ، رحمت خداوند نازل میشود.

ایشان با اشاره به روایتی از آقا امام صادق«ع» افزودند: کسی به سراغ برادر دینی اش برود برای رضای خدا ، نه برای طمع ، نه برای انگیزه های دنیایی ، و انگیزه ی غیر خدایی نداشته باشد ، خدای رحمان هفتاد هزار فرشته را مأمور میکند و به این آدم خطاب میکند : پاکیزه شدی ، حلالت باشد بهشت خدایت.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: حتماً باخبر شدید که دیروز اختتامیه ی شانزدهمین جشنواره ی تلاوت ملی و بین المللی قرآن در همین مکان ، مصلی جمعه قائم شهر استان مازندران برگزار شده بود . جلسه بسیار مبارک بود . راجع به قرآن کار شده ، ولی واقعاً باز هم کم است . بحمدالله بر اساس ارزیابی هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد و واحد ترویج قرآن این وزارتخانه داشتند ، قائم شهر را از جمله شهر های موفق در گسترش فرهنگ قرآن معرفی کردند و شناختند ؛ لذا این برنامه ی مبارک را در این شهر برگزار کردند .

باید تشکر جدی داشته باشم از همه ی دست اندرکاران ؛ واقعاً در داخل قائم شهر ، خیلی زحمت کشیده شد ، خیلی ها زحمت کشیدند . از همه ی عزیزان که شبانه روزی واقعاً ایستادند و تلاش کردند ، از فرماندار محترم جناب آقای یوسف پور و معاون ایشان جناب آقای عباسی ، شهردار محترم جناب آقای مهندس علیپور ، آقای علی باقری مسئول محترم روابط عمومی ، پرسنل شهرداری ، اعضای محترم شورای شهر ، فرماندهی محترم سپاه و فرماندهی محترم نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ، جناب آقای دکتر کرمانیان مسئول دانشگاه آزاد اسلامی استان ، و جناب آقای دکتر زارع نژاد مسئول دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر ، که یک جلسه در خود دانشگاه برگزار شد ، مقدمات کار را خودشان بعهده گرفتند ، و همچنین جناب آقای محمود پور مسئول محترم روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر ، بسیجیان و گروه های جهادی که واقعاً شب ها هم ایستادند و کار کردند و همین شب پنجشنبه که قرار بود روز پنجشنبه اختتامیه باشد در همین مصلی قریب به 50 نفر تا اذان ظهر مشغول کار بودند . خدا خیرشان بدهد ان شاءلله ؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی مخصوصاً جناب آقای مدانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر شبانه روز ایستاد کنار این عزیزان ، و مؤسسات قرآنی عموماً خصوصاً مؤسسه قرآنی گنجینه نور به مدیریت برادر عزیزمان جناب آقای صفا رنجبر و جناب آقای نوشیروانپور فرمانده پایگاه حسینیه طالقانی که خیلی زحمت کشیدند بصورت شبانه روزی و مسئول پشتیبانی جشنواره بودند . هلال احمر و اوقاف و آموزش و پرورش و نمایشگاه بین المللی و صدا و سیما ، اداره تبلیغات اسلامی ، هیئت محبان اهل بیت ، اصناف ؛ خدای رحمان به همه جزای خیر عطا کند ، و آنها را با قرآن محشور بفرماید .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر با اشاره به سالروز شهادت دکتر محمد مفتح استاد دانشگاه ، برخاسته ی از حوزه ی قم ، و روز وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند:مرحوم امام راحل«ره» میفرمود: کوشش های زیادی شده برای تفرقه انداختن بین دو جناحی که اگر آن دو جناح متحد شوند ، کارهای کشور اصلاح میشود . آن ضربه ای که ما از این افتراق بین حوزه و دانشگاه خوردیم ، از هیچ چیزی نخوردیم .اصلاً از جمله سیاست مهم استبدادی و استکباری ، هم شیطان بزرگ دامن میزد ، و هم عاملش در ایران ، شاه و نظام شاهنشاهی ، دانشگاهیان را نسبت به  حوزویان بدبین کردن ، حوزویان را نسبت به دانشگاه بدبین کردن ، در حالی که اگر این دو مرکز مهم علمی ، تربیتی ، سازندگی ، دست در دست هم میگذاشتند ، استکبار میفهمید که در آن صورت نمیتواند عامل خود را در مملکت نگه بدارد . قبل از پیروزی انقلاب ، دانشگاه استقبال کرد از امام و نهضت امام ؛ دانشگاه اثر گذاشت ، بله همه ی اقشار و اصناف همه کمک کردند ، اما این دو دستگاه اگر همکاری شان تداوم پیدا کند ، همین الآن هم هنوز متأسفانه یافت میشوند در دانشگاه ها آدم هایی که اندیشه ی فاسدی دارند ، اما به هر دلیل راه پیدا کردند و به جای اینکه جوان ها را هم در بُعد علمی و هم در بُعد تربیتی خدمت و کمک کنند ، گاهی افکار مسموم و دشمن پسند خودشان را القا میکنند .وحدت حوزه و دانشگاه موجب نجات کشور و اعتلای ملت و پیشرفت همه جانبه برای کشور خواهد بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه فرمودند : ما شخصیت هایی داریم که افتخار میکنیم به اینها ؛ مثل شهید دکتر چمران که او برخاسته از دانشگاه بود و از حوزه نیامد ، اما مرتبط با حوزه بوده ، دانشگاهیِ دیندار و خداشناس ، یا شهید فخری زاده ؛ یا در همین منطقه خودمان در منطقه خودمان جناب دکتر نعمت زاده ، پیشرفتهای مهمی در نوآوری ، در اصلاح بذر برنج انجام داده است . واقعاً چیز عجیبی بود و ما قبلاً خبر نداشتیم ، ولی جمعه ی گذشته که این نکته را فرمود خیلی مهم است که سه مرتبه دانشگاه آمریکا از او دعوت کرد برود آنجا جایزه دریافت کند . گفت بار اول پاره کردم و انداختم ، چرا دعوتش کرد؟ خب دید یک عنصری است مغزش به قول عامیانه کار میکند و اگر او را شکار کنند ، میتوانند بهره برداری کنند ، ولی مرحبا بر دیانت ، بر هشیاری ، بر فراست ، که دست رد بر سینه ی شیطان زد و گفت هرچه داریم از اسلام و از قرآن و از انقلاب داریم و از اینجا رشد کردیم و همینجا باید کار کنیم و همینجا باید زندگی و آینده ی مملکت را رشد بدهیم.

در قسمت پایانی خطبه دوم ضمن بیان مصیبت آل الله علیهم السلام ، خاصه صدیقه الشهیده حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

img_0708_z1fj.jpg

img_0718_tyq3.jpg

img_0740_9b8h.jpg

img_0748_yg29.jpg

img_0749_afxz.jpg

img_0752_p4fv.jpg

img_0754_ch23.jpg

img_0756_up4y.jpg

img_0760_dbo8.jpg

img_0761_jxr.jpg

img_0763_t75v.jpg

img_0764_iwwo.jpg

img_0766_0zp3.jpg

img_0774_00g5.jpg

img_0790_t7sj.jpg

img_0793_98rk.jpg

img_0797_u4mn.jpg

img_0804_4qgb.jpg

img_0807_aj0q.jpg

img_0808_4ayu.jpg

img_0809_kum5.jpg

img_0812_3usz.jpg

img_0813_9dbq.jpg

مطالب مرتبط