جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 19 آذر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی]

مراسم نماز جمعه 19 آذر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای رمضانپور ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید قاسم حسینی قرائت شد.

امام جمعه موقت شهرستان در آغاز خطبه ی اول با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از معاصی و گناهان ، و تبریک سالروز ولادت با سعادت بی بی دو عالم حضرت زینب کبری سلام الله علیها ، فرمودند: قطعاً وظیفه ی ما است در مثل چنین روزی ، فقط از فضائل و مناقب آن بی بی دوعالم بگوییم ، هرچند توان اداء حق مطلب در بیان شخصیت آنها را نداریم ، اما شایسته نیست سخنی غیر از بیان شخصیت آنهایی که برای ما الگو هستند ، به میان بیاوریم . خداوند سبحان در قرآنش فرمود که لکم فی رسول الله اسوهٌ حسنه ؛ در رسول خدا و این عزیزانی که ذریه ی اهل بیت هستند ، ذریه ی رسول خدا هستند ، برای همه ی ما ، برای زنان و مردان ما الگو هستند و سبک زندگی آنها برای ما سرمشق زندگی است ، و باید از آنها بهره ببریم .

ایشان در ادامه افزودند: چکیده ی ایمان امیرالمومنین زینب کبری سلام الله علیها است که زینت پدر نامگذاری شده . البته جلوه های امیرالمومنین هم در رفتار و سبک زندگی حضرت و به ویژه در فصاحت و خطبه های زینب کبری سلام الله علیها جلوه پیدا میکرد . چه در خطبه هایی که در کوفه خواندند ، یا خطبه ای که در شام ایراد فرمودند ، آنچنان سخنرانی کرد که همه گویا سخنان امیرالمومنین را میشنیدند . آنقدر اثرگذار بود که در مظلومیت امام حسین «ع» ، یزید حتی بعدش حاشا میکرد و میگفت من دستور ندادم و خدا لعنت کند ابن زیاد را که او این جنایت را انجام داد . لذا بعد از همان خطبه بود که دستور داد بشیر که فرد مهربانی بود ، با کاروان اسرا همراهی کند سمت کربلا و سپس به سمت مدینه .

این مدرس حوزه و دانشگاه افزودند: عفت و پاکدامنی حضرت برای همه ی ما درس است ، برای همه ی ما و همه ی کسانی که دنبال عفت و پاکدامنی هستند . البته یک گوهر بسیار کمیابی است . عفت ، و عفیف بودند بسیار سخت است . لذا حضرت زینب از کلاس درس پدر بزرگوارش امیرالومنین«ع» شنید که حضرت فرمودند:  مَا الُمجاهِدُ الشَّهِیْدُ فی سَبِیْلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ ؛ مجاهدی که در راه خدا به شهادت میرسد ، از لحاظ پاداش و اجر و ثواب ، بزرگتر و بالاتر نیست از کسی که میتواند گناه کند و گناه نمیکند . یعنی انسان عفیف ، مقام و اجر و ثوابش بالاتر از مجاهدی است که در راه خدا به شهادت میرسد . این مثال همه ی شماهاست ؛ با همه ی فراهم بودن شرایط گناه ، اینکه انسان در مقابل گناه انجامش ندهد و عفت به خرج بدهد ، بالاتر از مجاهدی است که در راه خدا به شهادت رسیده است . و همچنین میفرماید چه بسیا یک انسان عفیف بالاتر از ملائکه بشود . فرشته ای از فرشتگان است انسان عفیف ؛ به ویژه جوانان با اینهمه موانعی که وجود دارد و نمیتواند ازدواج کند ، ولی عفت به خرج میدهد ، میفرماید چه بسا فرشته ای از فرشتگان باشد این انسان .

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند:تبریک عرض میکنم به همه ی پرستاران گرامی روز پرستار رو که افتخارشان این است که در سالروز ولادت حضرت زینب«سلام الله علیها» این روز را به عنوان روز پرستار معرفی کردند . پرستار هم وجودش را وقف بیماران میکند . پرستار هم از خودش میگذرد ، ایثار میکند و البته که در این بیماری کرونا بیشتر معلوم شد که آنها چقدر اهل ایثار هستند . در زمان ترس عمومی از ورود به بیمارستان ها ، آنها تمام ساعت آنجا مستقر بودند و حتی به منازلشان هم باز نمیگشتند و اندکی استراحت میکردند شاید و سپس به مداوای مریض ها میپرداختند . لذا در روایات داریم کسی که پرستاری میکند از یک مریضی ، گویا مریضی ، گویا پرستاری میکند از خدا . مثل صدقه ؛ در روایت داریم وقتی شما صدقه میدهید ، قبل  از اینکه به فقیر صدقه بدهید ، اول هب دست خدا میدهید ، لذا امام صادق بعد از هر صدقه ای دستشان را میبوسیدند ، و میفرمودند که این دستم به دست خدا رسیده است ، یعنی خداوند هم میگوید  به من قرض بدهید دیگر. اینجا عظمت این افعال را میرساند . البته پرستاری فقط به این نیست که در بیمارستان باشد ؛ گاهی ممکن است که انسان در منزل ، پدرش ، مادرش ، خانواده اش بیمار باشند و نیاز به پرستاری داشته باشند ، این کمک به والدین پرستاری است و گاهی هم بیماری روحی است ، معنوی است ، پرستاری از او محسوب میشود وقتی که او را از اضطراب و ناراحتی بیرون میاورید و گرفتاری اش را برطرف میکنید . خوشا به حال اینهایی که در این مسیر گام برمیدارند . رحم کنید تا مورد ترحم قرار بگیرید ؛ این قانون کائنات است؛ اینکه شما به دیگران رحم کنید ، نگهداری کنید ، پرستاری کنید ، این قانون کائنات است که برمیگردد به خود انسان ، چه در دنیا و چه در آخرت.

خطیب این هفته ی نماز جمعه قائم شهر افزودند: همچنین امروز سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است . شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه ای است که مقام معظم رهبری اخیراً هم تعدادی اعضا را اضافه کردند به این شورا . مسائل کلان مربوط به فرهنگ مردم را مورد بحث و بررسی و تفسیر قرار میدهند ؛ مثل شورای عالی اقتصاد ، مثل شورای عالی امنیت . شخصیت های بزرگ فرهنگی در مجموعه ای جمع شدند و نکات مربوط به فرهنگ کشور را رصد میکنند و قوانینی را آنجا تصویب میکنند . یکی از مهم ترین وظایف آنها این است که امروز به مباحث نرم افزاری بپردازند ؛ یعنی تمدن نوین اسلامی ، فرهنگ اسلامی ، سبک زندگی اسلامی ما ، دو بال دارد ؛ یک بال سخت افزاری ، یعنی ابزار و صنعت ، و همین اختراعات ، همین پیشرفت هایی که ما در صنعت داریم ؛ در مباحث سیاسی داریم ، اقتدار سیاسی ، مسائل بهداشتی و پزشکی و فضا و نظامی ، پیشرفتهایی در هر زمینه ای ، ین سخت افزار زندگی است ؛ خوب است ، اما مهم تر از آن ، بحث نرم افزاری است ؛ مسائلی که ربوط به زندگی است ، متن و اصل زندگی . مثل مسائل خانواده و سبک ازدواج ، این زمینه ها را باید پیشرفت بدهیم ؛ لباس ، مسکن ، خوراک ، تفریحات ، کسب و کار ، رفتار ما در محل کار ، اینها متن زندگی ما است ؛ اینجا هم پیشرفت و اصلاح درست لازم است و اینها وظیفه ی شورای فرهنگی است . الآن متأسفانه آسیب های فراوانی در این زمینه وجود دارد .

دکتر حسینی افزودند: نکته ی پایانی عرضم نسبت به استاندار محترم جناب آقای حسینی پور است که آرزوی موفقیت برای ایشان داریم و ان شاءلله موفق باشند ؛ ولی مردم ایشان را به عنوان یک نیروی قضایی میدانند ، تجربه هایی هم در اطلاعات دارند و هم در قوه ی قضاییه دارند ، که حالا زمان عملش است که مدیران فاسد را باآنها برخورد کند و درواقع تحولی در استان مازندران ایجاد کند  . مردم منتظرند تا اقدامات ایشان را هم ببینند تا همراه با دولت به این کارهای جهادی و مدیریت های فعال بپردازند .

ایشان افزودند: نکته ی پایانی هم مربوط به معتادین است که کم نیستند متأسفانه و خب اینها هم ، هم نوع هستند ، هم شهری هستند ، آدم هستند خب ، مسلمان هستند ، نیاز به حمایت دارند . من به فرماندار محترم ، به شهردار محترم هم گفتم ، که اینها نیاز به حمایت دراند ؛ با تشکیل یک گرمخانه این کار پیش نمیرود ؛ بلکه باید دست به دست هم بدهند ، خیرین ، دولتمردان محترم، فرماندار محترم، شهردار محترم ، این مشکل را از این جامعه حل کنند . با دستگیری دو معتاد که این مشکلات حل نمیشود ، گرفتاری بیشتر از اینها است . ریاست محترم جمهوری همین چند روز پیش اشاره کردند که باید برای آنها شغل ایجاد بشود . اینها پاک میشوند و دوباره باز اما برمیگردند به اعتیاد . باید کارهایی برایشان ایجاد بشود . مأمورین نیروی انتظامی چقدر اینها را بگیرند ، کجا ببرند آنها را . بعد هم خب چرا ببرند زندان ؟ اینها بیمارند ، مریضند ؛ البته که بحث سر مجرمین و قاچاقچیان این مواد نیست ؛ مشخص است که مجرمین را باید دستگیر و مجازات کرد ؛ اما اعتیاد واقعاً معضل است ؛ متجاهرین به اعتیاد ، برادران و خواهران و همشهری های ما هستند ، نیاز به حمایت ما دارند ، معتاد بیمار است خب ، ولی یک کار علنی جدی در شهرستان اتفاق نیافتاده . امیدواریم شهردار محترم ، فرماندار محترم در این زمینه فعال تر از گذشته قدم بردارند.

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی گل افشانی، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_9620_wdq5.jpg

img_9624_5grn.jpg

img_9629_d55s.jpg

img_9638_2w.jpg

img_9642_94l1.jpg

img_9647_74qe.jpg

img_9648_6vsl.jpg

img_9649_xwnh.jpg

img_9651_84nc.jpg

img_9655_mmte.jpg

img_9656_ep5s.jpg

img_9658_8ujq.jpg

img_9659_vrth.jpg

img_9661_tdni.jpg

img_9665_tutf.jpg

img_9668_hkpw.jpg

مطالب مرتبط