جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 30 مهر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 30 مهر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای فرشید قدیمی«ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی تربیت بدنی و ورزش ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 3 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را به آداب قرآن مؤدب بگرداند و همه ی ما را برای اطاعت از خودش موفق بدارد ؛ انجام واجبات و ترک محرمات را پیشه کنیم تا لحظه ی مرگ ، جان دادن بر ما آسان بشود و همچنین در عالم برزخ و عرصه ی محشر روسفید باشیم .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه {حجرات} کلام الله مجید افزودند: هرقدر عقل و خرد انسان بالا برود ادب او هم افزایش پیدا میکند . مؤمنین همه جا باید رعایت ادب و آداب را داشته باشند . معیارهای ادب را هم اولیاء خدا فرمودند . مؤمنین به همدیگر رسیدند ادب اقتضا میکند سلام و تکریم و تحیت داشته باشند .آداب ملاقات و آداب مجلس و آداب معاشرت و معامله و تجارت و آداب در مسائل اجتماعی و خانوادگی ؛ همه ی دستوراتی که امر دارد و نهی دارد ، مجموعه ی اینها ادب و فرهنگ را تشکیل میدهد . آداب را کسی رعایت بکند ، گویا لباس زینتی پوشیده و زیور نویی پیدا کرده است. اگر طرف صاحب ادب درستی باشد ، لازم نیست هم بپرسد از کدام دودمان است و فرزند کدام پدر و مادر است . یعنی شخصیت انسان با ارائه ی موازین ادب و آداب درست نمایان میشود . اسائه ی ادب در برابر فقیه عادل به منزله ی اسائه ی ادب در برابر امام معصوم است . هرکه در برابر فقیهان عادل پیشنهادشان  و رأیشان را رد کند گویا معصوم«ع» را نعوذبالله رد کرده باشد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، پس از قرائت آیه شریفه ی 29 سوره ی مبارکه فتح فرمودند: امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را در مسیر عبودیت و بندگی یاری بفرماید. خدای منان عزت اهل ایمان و عزت نیروهای مسلح ما ، از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی مضاعف و مستدام بدارد ان شاءلله و به رهبر معظم انقلاب طول عمر و دوام صحت به کردمش مرحمت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر فرمودند: از جمله مناسبت های در هفته ی پیش رو سالروز ولادت خاتم انبیاء «ص» است . امروز سالروز بناء مسجد قُبا توسط رسول خدا است . یعنی 15 ربیع الاول روزی بود که به محله ی قبا بیرون مدینه رسیده بود ، همینجایی که زوار زیارت میکنند . فردا 16 ربیع هم مصادف بود با جمعه ، ورود پیغمبر به مدینه و اقاه نمازجمعه در مدینه . همچنین فردا روز آمار و برنامه ریزی است . کم کردن هزینه ، داشتن روحیه ی صرفه جویی در دستگاه های دولتی در مهار تورم میتواند تأثیرگذار باشد . فرمایش امام باقر «ع» است که :کمال انسان و کمال جامعه در سه چیز نهفته است اول  تفقه در دین که آگاهی پیدا کند و دین شناس باشد و موازین دین را دریافت کند . همه ی مومنین در طول تاریخ مشکل داشتند و همه ی اهل ایمان گرفتاری دنیا و رنج دنیا را داشتند ؛ صبر بر سختی ها باید باشد . تقدیر معیشه . همه مکلفیم ، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی ، باید سعی کنیم از حداقل امکانات حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و از اسراف و تبذیر و هزینه های بی مورد جلوگیری بشود و سعی کنیم سرمایه هدر نرود .اینها میشود برنامه ریزی و هزینه کردن بر اساس معیار های درست  .

ایشان افزودند: فردا اول آبان ، سالروز شهادت مظلومانه ی عالم مجاهد مرحوم آیت الله آقا سید مصطفی خمینی. پسر بزرگ مرحوم امام راحل . البته پیدا است که مأموریت این کار از کجا بود ، اما اشخاص قاتل شناخته نشدند ، برای خاطر اینکه بظاهر بعنوان مهمان و ارباب رجوع وارد شده بودند و او را مسموم ساختند و بعد هم مطمئن شدند که سم اثر کرد ، جلسه را ترک کردند و رفتند و اهل خانه هم آنها را ندیده بودند و نتوانستند شناسایی کنند . البته دشمن خیال میکرد پسر امام راحل که خیلی هم مورد علاقه ایشان بود به اعتبار ویژگی های بسیار ارزنده ای که داشتند مرحوم حاج آقا مصطفی ، و واقعاً عالم زبردست و انسان هشیاری بود . اگر میماند ، شخصیتی بود که برای اسلام مفید بود .

آیت الله معلمی افزودند : یکشنبه ، پسفردا ، سالروز ولادت رسول خدا «ص»  و سالروز ولادت امام صادق«س» هم بر حسب نقلی همین روز است .بر اساس آیه شریفه ی 29 سوره مبارکه فتح کلام الله مجید ، اگر میخواهی بشناسی چه کسانی با پیغمبر هستند ، نشانه ی کسانی که با پیغمبر هستند ، در برابر کفار سخت مقاوم و مقابل و شدید و محکم هستند ، و آنهایی که با پیغمبر هستند دیگر نمی آیند بگویند ما میخواهیم با کدخدا بسازیم ؛ نه خیر  ؛ با کدخدا نمیشود ساخت ، یعنی مومن نمیتواند با کدخدای استکبار بسازد . در جمع اهل ایمان هم مهربان هستند . متأسفانه بعضی از منصب داران ما با اهل ایمان با تندی و خشونت برخورد دارند و در برابر دشمن راه میایند .این آیه میفرماید که حق ندارد کسی که ادعای پیروی از پیغمبر دارد ، در برابر کفار ملایمت داشته باشد و کوتاه بیاید.نه خیر . از حقوق مسلم خود نباید دست بکشد . خدا وعده کرده که اگر برای رضای خدا مقاومت کنی یاری ت میکند . بله ما در جنگ شهید دادیم ، ولی ذلیل نشدیم و به فضل الهی پیروز در این مصاف ظاهر شدیم . همچنین در قضیه ی داعش و سوریه هم مدافعان حرم ما به شهادت رسیدند ، اما خواسته ی استکبار تحقق پیدا نکرد . این تحقق پیدا نکردن خواسته ی استکبار نصرت الهی است . ای کاش همه دقت کنند و همه درک کنند مفاهیم قرآن را . خیلی صریح و روشن است و پیچیدگی و ابهام ندارد این آیه ی شریفه. آنهایی که با پیغمبر هستند نشانه شان این است ؛ درود خدا به امام راحل ، هرگز در برابر عوامل استکبار و قدرتهای استکباری خم به ابرو نمی آورد و کوتاه نمی آمد . مقام معظم رهبری هم همینطور هستند  . منتها ، اگر دور و بری ها و یاران همراهی داشته باشند بله کار به سرعت پیش میرود ، اما اگر دور و بری ها ضعف نشان بدهند امام حسن مجتبی«ع» خانه نشین میشود . چرا خانه نشین شده بود امام حسن مجتبی«ع» ؟ برای این که استکبار زمان در میان اصحاب امام حسن «ع» نفوذ کرده بود . در میان یاران نزدیک امام حسن «ع» یار گرفته بود و  یاران معاویه اوضاع را به هم ریختند و امام حسن«ع» ناچار به کوتاه آمدن بشود . حالا ولی شرایط بحمد الله در کشور امیدوار کننده پدید آمد ؛ قوای سه گانه ی ما و دولت و مجلس و قوه ی قضائیه ی ما همسو و همدل و هم جهت ، اما واقعاً وارث یک خرابی های سنگینی شده اند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_5297_xeha.jpg

img_5348_mmds.jpg

img_5270_vdvp.jpg

img_5317_twnx.jpg

img_5315_vjjd.jpg

img_5345_kiao.jpg

img_5362_j7g9.jpg

img_5356_5oj.jpg

img_5361_z2h7.jpg

img_5373_i4kk.jpg

img_5374_f6r9.jpg

img_5375_it87.jpg

img_5377_pycz.jpg

img_5383_uwpk.jpg

img_5385_3tqp.jpg

img_5393_acul.jpg

img_5370_y4gh.jpg

img_5387_bkr8.jpg

img_5390_9dbe.jpg

img_5391_bz9r.jpg

 

img_5386_nfy2.jpg

img_5413_ddas.jpg

img_5417_5ofp.jpg

img_5420_fkwh.jpg

img_5426_p3c7.jpg

img_5442_b4u9.jpg

مطالب مرتبط