جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 11 تیر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 11 تیر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز ، و پس از اقامه ی اذان ظهر با نوای جناب آقای داوُد رهبری ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 1 إلی 3 سوره مبارکه ق کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را برای فهم آیات خود و پایبندی در عمل به دستورات و آیین دینش موفق بگرداند . پایان زندگی ما آغاز راحتی و  خوشی ما باشد ، نه اینکه آغاز رنج و عذاب و گرفتاری باشد نعوذبالله و پیامد اعمال بد دنیا قرار بگیرد.

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه ق کلام الله مجید افزودند: «ق» یک حرف از حروف مقطعه است. حروف مقطعه اساس است. این قرآنی که مطالب حکیمانه دارد ؛ این قرآنی که در طول تاریخ ، کسی نتوانست از ادبای عرب به معارضه با قرآن برخیزد . هم فصاحت و بلاغت قرآن و هم حکمت و مبانی علمی قرآن ، با همه ی عظمتی که دارد ، از همین حروف ساخته شده است .این حروف در اختیار همه هست . یکی از نشانه های اعجاز قرآن ، همین است که اساس و پایه ی قرآن همین حروف است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، با قرائت آیه شریفه 200 سوره مبارکه آل عمران کلام الله مجید فرمودند: خدای رحمان می فرماید اگر زندگی و معیشت و خواسته های شما به خوبی پیش نرفت ، از دین و خدا و توجه به معاد غفلت کردن  کار صحیح و درستی نیست و مشکل را حل نمیکند . بلکه در مشکلات باید به خدا پناه برد . گاهی انسان در برابر مشکلات اسیر نفس خود میشود ، آنچه دلش میخواهد ، آن را پیوری میکند ، اما گاهی هم نه ، مسلط بر نفس خویش میشود ، و سعی میکند طبق موازینی که اولیاء خدا سفارش و تأکید کردند عمل کند .

ایشان با اشاره به آیه شریفه ی تلاوت شده فرمودند: شما ببینید ، در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری ، در جریان مناظره ی تلویزیونی ، خب بعضی از بداخلاقی های واقعاً ناروا ، و بعضی از اهانت های بسیار زشت نسبت به این سید مظلوم اتفاق افتاد ، اما بعد از تمام شدن انتخابات ، دعوت کرد از همه ی همان آقایان ، و آنها هم پذیرفتند . البته خب اگر نپذیرفته بودند که مشکلشان بیشتر میشد ، اینکه پذیرفتند ، شاید سر عقل آمدند و خدای رحمان از سر تقصیراتشان بگذرد . آن اهانت هایی که در جریان مناظره داشتند ، تا به حدی بود که رهبری معظم انقلاب فرمود راجع به مناظره من مطلبی دارم که باشد برای بعد . حالا شاید هم الآن دیگر رهبری چیزی نفرمایند ، برای خاطر این که رئیس جمهور منتخب دعوت کرد از همه ی کاندیداها ، از جمله همانهایی که جفا کرده بودند به او ، که شما کمک کنید ، اگر رهنمودی دارید چگونه مملکت اداره بشود ، این یعنی میخواهد از همه ی جناح های فکری و سیاسی حرف و مطلب بگیرد ، این عاقلانه است . کلام خدا است که فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ، اگر از کسی مطلب خواست معنایش این نیست که حتماً میخواهد حرف او را عمل کند ، اما اگر او حرف درستی داشته باشد ، قطعاً آن حرف درستش را پذیرا خواهد شد . ببینید مؤمنین ، شما را به خدا نگاه کنید ، آمریکا داعیه دار دموکراسی ، فریاد دموکراسی آنها گوش فلک را کر میکند ، انتخابات داشتند ، انتخابات تمام شده ، آنجا شورش و آشوب آغاز گشت . جمهوری اسلامی ایران ، انتخاباتش رقابتش تمام که شد، آغاز رفاقت صمیمانه را پی ریزی میکند منتخب مردم  . این که آن فتنه ی 88 نمیشود فراموش بشود و نباید هم فراموش بشود ، برای همین معنا است که در فضای جمهوری اسلامی ، این گونه سلوک ، اینگونه رفتار ، اینگونه برخوردی که امروزه رئیس جمهور منتخب انجام داد ، این مورد انتظار بود ، نه آن فتنه ای که آشوب خیابانی به پا کند ، چرا رأی کمتر آوردند ، و اینکه چون رأی کمتر آوردند انتخابات باید باطل بشود! خب این روحیه ی استکباری بود . امیدورایم که دیگر هرگز در ایران اسلامی ، در نظام اسلامی چنان غائله تکرار نشود ، برای خاطر اینکه شأن این ملت و نظام نیست . آن شأن آمریکایی هاست و این حرکت بسیار پسندیده ای را که این سید بزرگوار ، این منتخب ملت انجام داد با سعه ی صدر و با تحمل ، بدون اینکه گله کند ، بدون اینکه شکایت و شکوه ای داشته باشد ، اینها را میگویند سعه ی صدر و اینها را میگویند آدم های صاحب تحمل . آنهمه میخواستند تلاش میکردند تبلیغات سوء داشتند که از چهره ی او یک عنصر خشن بسازند و معرفی کنند ، اما رأفت و رحمت اسلامی او را دوست و دشمن دارند تماشا میکنند  . امیدواریم که خدای رحمان به حرمت اجداد طاهرینش او را در این عرصه ی بسیار سخت ، برای خاطر اینکه شرایط فعلاً شرایط خوبی نیست در مملکت . به قول عامیانه خزایه را خالی کردند و گرفتاری های فراوانی را به بار آوردند ، الآنه میخواهند تحویل این سید مظلوم بدهند . ولی امیدواریم خدای رحمان با الطاف کریمانه ی خود یاری کند که او بتواند با تشکیل یک دولت مؤمن انقلابی فعال پا به کار ، به سرعت گرفتاری های کشور را یک بعد از دیگری برطرف کند و ان شاءلله آینده ی بسیار مبارک و روشنی پیش رو داشته باشیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند:گاهی مسئولین دولتی ما به دانشمندان جوان ما فرصت و میدان مناسب نداده بودند . این که مقام معظم رهبری ، سالهاست ، از همان بعد از رحلت حضرت امام «ره» آغاز کرد توجه به دانشمندان جوان را ، فرصت و یدان کار دادن به آنها . شما الآن ببینید در میان چند کشوری که در دنیا واکسن کرونا را تولید و عرضه کردند ، بحمدالله به فضل الهی ، همین بنیاد برکت واکس کوو برکت ، که رهبر معظم انقلاب از این واکسن استفاده کردند ؛ دوشنبه ی گذشته هم برادران از بهداشت آمدند و به لحاظ اینکه سن ما بالای 75 سال بود ، به سراغ ما آمدند و گفتند که هم واکسن خارجی داریم و هم واکسن ایرانی برکت ، ما نیز گفتیم که تابع رهبری هستیم ، و خب با توکل به خدا استفاده کردیم ، و بحمدالله هیچ مشکلی هم واقعاً من احساس نکردم . آن بندگان خدا که آورده بودند گفتند اگر مشکلی پیدا کردید نسخه ای نوشتند که از آن استفاده بشود ، خوشبختانه هیچ مشکلی نبود و هیچ از آن نسخه و قرص هم استفاده نکردیم . خب پس ببینید ، میشود ، ما زمینه و سرمایه ی فکری و انسانی در درجه اول داریم ، و در درجه ی بعد ، سرمایه های روی زمین ، و زیر زمین و معدن و جنگل و دریا ، و زمینه های اشتغال برای نسل جوان در کشور داریم ، اما نیاز به مدیریت دلسوز ، مدیرت زحمت پذیر داریم ، نه مدیری که فقط روی صندلی بنشیند و حتی حاضر نشود تلف را جواب بگوید . مدیر میدانی اگر داشته باشیم ، مدیر جهادی اگر داشته باشیم ، در همه ی عرصه ها میتوانیم با مشکلات روبه رو بشویم ، و موفق در برابر مشکلات حرکت کنیم .

ایشان افزودند: فردا مصادف است با سالروز حمله ی وحشیانه ی ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس و به شهادت رساندن 298 نفر ، زن و مرد و طفل و آدم های مسافر بی دفاع . بی حیاها حتی حاضر نشدند عذرخواهی کنند از مردم دنیا ، نه حتی از مردم ایران . اینهمه بهانه میکنند حقوق بشر را برای سرکوب کردن بعضی از ملت ها و بعضی از دولتهایی که حاضر نیستند زیر پرچم آنها قرار بگیرند ، آنجا حقو بشر را مطرح میکنند ، که شما نقض حقوق بشر میکنید ! هواپیمای مسافربری را زدند و 298 نفر را درجا به شهادت رساندند و حتی در پیشگاه مردم دنیا عذرخواهی نداشتد و فضاحت بالاتر اینکه به آن ناوبر ، جایزه هم بدهند ، که به موقع اقدام کرد ، چرا که احساس خطر کرده بود . خب ببینید از یک سمت خیلی ادعا دارند که ما پیش رفته ایم . آیه واقعاً نتوانستند هواپیمای مسافربری را تشخیص دهند؟ هواپیمای مسافربری با هواپیمای جنگی آیا مشابه هم هستند؟ قدرت تشخیص نداشتند؟ روز افشای دروغ پردازی در ادعای حقوق بشر آمریکا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: دوشنبه روز قلم است . امام میفرمود : همت بگمارید که قلم و بیان خویش را برای تعالی اسلام و کشور و ملت خود به کار گیرید . یک روز قلم نی بوده و یک روزی هم قلم فلزی روسی بوده و یک روزی هم مداد  و یک روزی هم خودکار و یک روزی هم الآن قلم ماشینی و قلم در فضای مجازی . نوشتن و منتشر کردن . قلمی که خلاف منتشر کند ، آن قلم قلم شیطان است . قلمی که حقایق را برای تنویر افکار عمومی منتشر بکند و کمک بکند به جامعه و افراد برای فهم درست ، این قلم میشود قلم رحمانی .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: دوشنبه روز شهرداری و دهیاری است . شهرداری ها با کمک شوراهای اسلامی اداره میشوند و الآن در قسمت پایانی دوره ی شورای قبلی و در آستانه ی آغاز به کار شورای جدید قرار داریم . در میان هشتاد و چند نفر که در این شهر کاندیدا بودند برای عضویت در شورای اسلامی شهر ، در میان آنها آدم های لایق و شایسته کم نبودند ، خب فرصت هم محدود بود و 9 نفر هم می بایست منتخب میشدند و این 9 نفر هم بحمدالله ترکیب خوبی دارند ، به این معنا که میانسال و جوان کنار هم ، یک ترکیب قابل قبولی تشکیل داده اند ، امیدواریم که ان شاءلله بتوانند توفیقاتی داشته باشند در عمران و آبادانی شهر و هم رعایت حقوق مردم و هم رابطه ی خوب بین مردم و مسئولین شکل بگیرد ان شاءلله.

ایشان افزودند : خب جانشین جناب آقای رئیسی هم با حکم مقام معظم رهبری انتخاب شد و واقعاً من بر اساس فهم و تشخیص احساس میکنم که انتخاب خوبی اتفاق افتاده است . چرا ؟ فقط یک نکته را عرض میکنم ، قبلاً رئیس قوه بدون اینکه سابقه ی کار قضایی داشته باشد از حوزه دعوت میشد ، البته شخیصت های برجسته ی علمی بودند ، ولی تنهای علمیت کفایت نمیکند در دستگاه قضایی ؛ داشتن سابقه ی کار خیلی مهم است. هم جناب آقای رئیسی از درون قوه ی قضائیه انتخاب شده بود که یک حرکت خوبی در مبارزه ی با فساد در درجه ی اول در درون دستگاه قضایی آغاز کرد و بعد هم به بیرون پرداخت ، و الآنه آقای محسنی اژه ای ، او هم از درون دستگاه قضایی رشد کرده است و از ابتدای پیروزی انقلاب او در دستگاه قضایی حضور پیدا کرده بود ، بنابراین با تجربیات و سابقه ی کاری و شناختی که دارد و بحمدالله هم سالم عمل کرده بود ، میتواند همین حرکتی را که آقای رئیسی آغاز کرده بود ادامه دهد ، بلکه با پشتوانه ی محکمی که از این ابلاغ دریافت کرد ، ان شاءلله گام ها را قوی تر برمیدارد .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان بوده است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_7939_y3kh.jpg

img_7928_480c.jpg

img_7943_yryo.jpg

img_7950_mwkf.jpg

img_7956_7luk.jpg

img_7958_ycf9.jpg

img_7964_p7vx.jpg

img_7965_2dyw.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب