جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 28 خرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی] + تصاویر

مراسم نماز جمعه 28 خرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مهران شکری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 56 إلی 58 سوره مبارکه ذاریات کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را در مسیر عبودیت و بندگی به لطف و کرمش یاری بفرماید . ضعف و نقص و کمبود ما را جبران بگرداند . در مسیر بندگی ضعف دارد انسان و نیاز به یاری حضرت حق دارد ، آن هم باید به خدا پناه ببرد و از خدا مدد بطلبد . پروردگارا ، زیور تقوا را برای اولیاء خودت پسندیدی . ما را موفق به زیور تقوا، یعنی پرهیز از گناه و انجام واجبات بگردان .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی ذاریات کلام الله مجید افزودند: اگر بندگان خدا را بندگی کردند ، خدای رحمان به آنان ترحم خواهد داشت . کسب رحمت الهی ، متفرع بر عبودیت و بندگی خدا است . اگر مسیر بندگی را انسان پیش بگیرد ، مشمول رحمت الهی خواهد بود . اگر خدا همه را یکنواخت آفریده بود ، نه ایمان مؤمن ارزشی داشت ، و نه وسیله ای برای تعالی و تکامل بود . یعنی اگر همه مجبور بودند یکنواخت خدا را بندگی کنند ، مثل آفتاب باشند ؛ آفتاب در طلوع و در غروب ، هیچ اراده ای از خودش ندارد ، باید طلوع کند ، باید غروب کند ، ماه ستاره گان ، همه هم همینطور هستند . اگر خداوند بشر را مجبور کرده بود که خوب عمل کند ، مثل  اینکه بشر هم میشد یک معدن طلا. معدن طلا خودش خودش را طلا نساخت ، انسان است که میتواند خود را طلا بسازد . انسان است که با سوء عملکرد خویش خود را بدبخت و منحط و زمین زده و ذلیل دنیا و آخرت میسازد . یعنی با سوء رفتار خود سرنوشت تلخی پیدا میکند ، و متقابلاً با حسن عمل خویش نیز سرانجام زیبا و نیکویی پیدا خواهد کرد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، با قرائت آیه شریفه 118 سوره مبارکه آل عمران فرمودند: خدای رحمان از هیچ هدایتی مضایقه نفرموده است ؛ برای آبادانی دنیای ما ، برای سلامت جامعه ی ما و برای آخرت ما . برای همه ی امور و شئون مربوط به حیات انسانی خدا دستور دارد ؛ اگر دستور خدا رعایت بشود ، انسان عزیز و قدرتمند و عزتمند ، با شوکت ایمانی و اقتدار دینی ، زندگی اش را ادامه میدهد . آیه میفرماید دیگران و بیگانگان را محرم اسرار خود قرار ندهید . رازتان را با آنها در میان نگذارید . اظهار مودت حتی به آنها نداشته باشید .یعنی بیگانگان را به خود نزدیک نسازید و خودتان را هم به آنها نزدیک نسازید ؛ همان تعبیر سوره ی کافرون . مرزبندی داشته باشید با کفار و اعتماد نکنید . از هرگونه آسیب زدن به شما کوتاهی نمیکنند ؛ مخصوصاً یهودی ها . الآنه صحنه گردان عرصه ی سیاسی آمریکا یهودی های پولدار آمریکا هستند . تنها الآن هم نیست ، سالها و از مدت ها است . آنها از سربرآوردن اسلام به صورت یک قدرت ، به صورت یک حکومت ، سخت در در هراس بودند و هستند . به هر کیفیت ممکن اگر دسترسی پیدا کنند آسیب میزنند . هم باید فاصله را با آنها حفظ کرد و هم باید آمادگی برای مقابله و دفاع با آنها را داشت . نه اینکه در برابر پیشنهادات آنها قدم به قدم کوتاه آمدن. ببینید ، آن قدم اولی که ما غنی سازی اورانیوم را از 20 درصد آورده بودیم پایین 4 درصد و پذیرفتیم ، و آژانس بین المللی هم تأیید کرد ، بلافاصله می بایست نگاه میکردیم ، آمریکا و اروپا ، آیا آنها هم به تعهداتشان عمل میکنند یا نه ، یعنی آنها تحریم ها را برداشتند یا نه . وقتی برنداشته بودند تحریم ها را ، همانوقت ، این کاری را که الآن مجلس مصوب کرد ، این کار می بایست 4 سال قبل انجام میشد . متأسفانه فرصت سوزی و متقابلاً جرأت  و جسارت بیشتر به دشمن دادن اتفاق افتاد  .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند:خدایا تو را شاکریم که این امت را رها نساختی و این امت را رهبری فرزانه عطا کردی . فرمود: اگر حضور پای صندوق های رأی کمرنگ بشود ، دشمن مطالبات خودش را افزایش میدهد . یعنی خواسته های خودش را بیشتر میکند و فشار را بر شما افزایش میدهد . اما اگر حضور پای صندوق های رأی گسترده و مصمم و با نشاط باشد ، طبعاً و قهراً و قطعاً دشمن ناچار به یک قدم عقب نشینی کردن میشود . اینها مثل یک فرمول ریاضی که دودوتا چهارتا است . با توکل به خدا ، و حفظ تهیّؤ در برابر دشمن برای مقابله ، مشول نصرت الهی میشود هر ملتی در هرنقطه ای از عالم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: امروز اول وقت رهبری معظم حضور پیدا کردند پای صندوق رأی و فرمود روز انتخابات روز ملت است . اقتدار ملت ، عزت ملت ، با این حضور است. ببینید ، درست است همه مان گله مندیم و از اوضاع عصبانی هستیم . بله از گرانی و از بی تدبیری ، ملت حق دارد ناراحت و عصبانی باشد ، اما الآن وقت سرنوشت ساز است که آیا میخواهیم همین بی تدبیری و همین گرانی و همین فشلی اوضاع ادامه پیدا کند یا میخواهیم یک غییر مثبت و یک تحول مبارکی ایجاد بشود ؟ این تحول مبارک نمیشود ، مگر با حضور جدی اقشار مختلف مردم . فرمود امروز میداندارو  صحنه گردان اصلی سرنوشت خود ملت ، خود مردم هستند . یعنی با انتخابات بخش مهمی از سرنوشت خودشان را رقم میزنند . چه کسانی بیایند سر کار ؟ باز هم دلدادگان به غرب بیایند سر کار ، یا نه ، دلدادگان به اسلام ، و ملت . یعنی امام راحل توکل به خدا و اعتماد به ملت داشت  . پشتیبانی خود را بعد از توکل به خدا از ملت میدید. نه از قدرت های بیگانه و خارجی .

امام جمعه قائم شهر در ادامه فرمودند:دوستانی که احیاناً تا الآن موفق نشدند برای رأی دادن، سعی کنند که ان شاءلله از فرصت باقی مانده استفاده بشود ، همه هم حضور پیدا کنند ، حتی یک برگ رأی اثرگذار است . اینجوری نباشد که گفته شود عده ی زیادی رفتند رأی دادند و به ما نیازی نیست . نه خیر ، هرکسی کار خودش و وظیفه ی خودش را و تکلیف خودش را انجام میدهد . کسی کار دیگری را انجام نمیدهد . وضو بگیرید حتی قربتاً الی الله بروید و از خدا مدد بطلبید و بگویید خدایا ما آمدیم به وظیفه عمل کنیم ، خدایا تو یاری کن و تو نتیجه بده . نتیجه با خداست . آن کسی هم که انتخاب میشود ، او هم اگر با اخلاص و با توکل به خدا قدم بردارد ، باید از عنایات غیبی حضرت حق برخوردار بشود .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان بوده است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_6843_wem.jpg

img_6851_h36s.jpg

img_6854_ksvv.jpg

img_6873_8iq0.jpg

img_6889_kg4e.jpg

img_6891_8o11.jpg

img_6893_ek1k.jpg

img_6898_3p0b.jpg

img_6904_ofu0.jpg

img_6905_f2fz.jpg

img_6909_a6pu.jpg

img_6912_rtqx.jpg

img_6916_p2te.jpg

img_6926_46j.jpg

img_6933_aoys.jpg

img_6942_qd8.jpg

img_6946_r56f.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب