جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 21 خرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی ] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 21 خرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 56 إلی 58 سوره مبارکه ذاریات کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق عبودیت و بندگی خود را به همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در مسیر دینش ، یاری بفرماید و گذشتگانمان را غریق رحمت و همه ی ما را هم مشمول مغفرت واسعه ی خود قرار بدهد .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی ذاریات کلام الله مجید افزودند: از جمله مسائلی که همواره ذهن انسان را مشغول ساخته است ، قصه ی آمدن و رفتن است . برای چه آفریده شدیم ، هدف از آفریدن انسان چه بوده است  و چیست و چرا می میریم.از این آمدن و رفتن چه چیزی دریافت کرده یا دریافت میکنیم . انسان عاقل کار بی هدفی را انجام نمیدهد . هرکاری میخواهد انجام بدهد حساب میکند ، فکر میکند و بله ممکن است اشتباه هم گاهی بکند ، اما تا جایی که میتواند میخواهد فکر کند که این کار آیا سودی دارد مادی یا معنوی ، که انگیزه شود برای اقدام ؛ حالا خدای خالق حکمت ، خدایی که حکیم است و حکمت را او آفریده است ، و انسان های حکیم را هم او خلق کرده است ، این خدای حکیم ، از خلقت انسان چه هدفی داشت؟

ایشان افزودند: گاهی انسان فکر مردن را که میکند رنج میبرد ، بواسطه ی اینکه نمیداند چه سرنوشتی پیش رو دارد ، چه حالتی پیدا خواهد کرد ، آیا با مرگ راحتی خواهد داشت ، یا بعد از مرگ رنج و محنت ؟. البته تنها آدم های معمولی هم نیستند ، بزرگان و انبیا هم . هست در احادیث قدسی که موسی کلیم در مناجات با رب رحیم ، میپرسد خدایا چرا بندگان را خلق کردی . حالا که خلق کردی چرا میمیرانی ؟ . پس این سوال برای پیامبران خدا هم مطرح بود و برای آدم های عادی هم مطرح است . اما پاسخ خدای رحمان در این سوره ی مبارکه ی ذاریات که به ترتیب آیات در خطبه های اول بحث داشتیم ، امروز به این آیه ی شریفه رسیده ایم ، که خداوند جن را در این آیه مقدم داشت چون خلقت جن نسبت به آدم مقدم بود و فرمود که جن و انسان را آفریدم که مرا بندگی کنند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: هیچ عصری کتاب خدا منهای حجت نیست ، و حجت خدا منهای کتاب نیست . کتاب خدا امام ساکت است .یعنی اگر خود این کتاب به قدرت الهی به سخن بیاید ، کفایت میکند جامعه را . امام جامعه است .اما این کتاب ، ساکت است و صامت است ، نیاز به کتاب ناطق داریم ، که امام ، کتاب ناطق است . امام شخص است ، اما کتاب خدا را تبیین میکند . امامان دو قِسم هستند ، امام معصوم ، و امام غیر معصوم . هردو خلیفه ی رسول الله هستند ؛ امام معصوم که معلوم است دارای عصمت است . اما کدام امام غیرمعصوم ؟ فقیه عادل ، نه فقیه تنها ؛ نه هر عمامه به سر ، نه هر عبا به دوش ؛ فقیه عادل ؛ فقیه عادل ، خود رسول خدا او را جانشین خود معرفی کرده است . امامان معصوم ، فقیه عادل را جانشین خود معرفی کرده اند ؛ در شرایط امروز جامعه ی ما ، رشته ی نجات ، رهنمود رهبر معظم انقلاب است .  الآنه دشمن میخواهد ما را گرفتار غفلت کند ؛ دشمن میخواهد ما را فاصله دهد از نظام . و مظهر این فاصله همین انتخابات پیش رو است . دشمن میخواهد انتخابات را کمرنگ بسازد در جامعه ی ما . چرا؟ اگر خواسته ی دشمن اتفاق بیافتد ، انسان گرفتار چه حالتی میشود؟ خب طبیعتاً گرفتار غلفت . اگر هوشیاری کافی داشته باشد که از عدم شرکت من چه کسی سود میبرد ، خدا میداند که از عدم شرکت ، هیچ شخصی سود نمیبرد . نه آن آدمی که شرکت نکرده ، و حتی ضرر شرکت نکردنش به مومنین دیگر هم میرسد . داخل کشور کسی از این شرکت نکردن سود نمیبرد ، به جز عوامل و ایادی و وابستگان به دشمن که سود دنیای زودگذر و مقطعی را خواهند برد ، ولی در قیامت از زیانکاران هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند:در آستانه ی برگزاری انتخابات ، که عوامل داخلی و خارجی آمریکا درصدد شکست دادن مردم ایران در این عرصه تلاش دارند ، بحمدالله در این ایام ، جوانان بلند قامت و غیرتمند و قدرتمند ایران اسلامی ، در لیگ ملت های والیبال ، مقتدرانه در مقابل تیم آمریکا ایستادند و به پیروزی رسیدند ، و آمریکا را شکست دادند ؛ کادوی ملت ایران به این جوانان عزیز ، شکست چندباره ی آمریکا در عرصه ی انتخابات پیش رو خواهد بود . حضور جدی ملت یک بار دیگر ، توودهنی به آمریکا و عوامل آمریکا خواهد نواخت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: سالروز ولادت کریمه ی اهل بیت را به همه ی مومنین ، مخصوصاً به دخترخانم ها ، که رسول خدا میفرمود: خیر اولادکم البنات . یک فرهنگ غلطی جاهلیت داشت ، در دوران جاهلیت دخترداری را ننگ میدانستند و پسر داری را فقط عزت و افتخار میدانستند . اما رسول خدا فرموده بود بهترین فرزندان شما دختران شما هستند که باید آنان را احترام کنیم . سالروز ولادت کریمه ی اهل بیت «س» ، روز دختران در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است ، یعنی دختران ایران اسلامی باید فاطمه ی معصومه را الگوی خود در عفاف ، در دیانت ، در بندگی خدا قرار بدهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: جمعه ی آینده روز برگزاری انتخابات است ، که در استان مازندران در همه ی شهرها ، سه صندوق یکی مربوط به ریاست جمهوری ، یکی مربوط به شورای اسلامی شهر یا روستا و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری . همیشه این بوده و الان هم همین است که به احترام آراء مردم ، هرکسی حائز اکثریت آراء شده ، برای همه ی ما ، برای همه ی مسئولین شهر ، محترم است ، به احترام رأی مردم ؛ آنها که اکثریت آراء را داشتند ، واجد شرایط بودند ، بعنوان نمایندگان مردم در شورای شهر عضویت پیدا میکنند . بنابراین ، هم حضور به موقع ان شاءلله پیدا میکنید ، و هم اینکه البته سعی کافی را فرماندار محترم ، و سایر مسئولین ذیربط به کار بستند که فضا مناسب باشد ، عمدتاً در فضای آزاد  اگر باران نباشد ، و اگر باران باشد در یک سالن سرپوشیده ی فضادار انتخابات برگزار میشود که رعایت مسائل بهداشتی بشود ان شاءلله.

امام جمعه قائم شهر در ادامه فرمودند: ضمناً همینجا عرض کنم که دانشگاه پیام نور بالای 1200 نفر دانشجو دارد در قائم شهر ، بین قائم شهر و بابل ، مقابل ساختمان نیروی انتظامی ، آنجا زمین گرفتند  و اسکلت ساختمان را زدند ، ولی اعتبارات محدود است و متوقف شده است کار ساختمانی و پیشرفت آنچنانی فعلاً ندارد  ؛ اگر خیّرین برای یادبود امواتشان ، از ثلث امواتشان آنجا برای تعمیر قسمتی از ساختمان نیت کنند ، حتی یادبودی برای متوفی خودشان که زمینه ساز طلب آمرزش و مغفرت برای هر بیننده و هرکسی که خبردار میشود خواهد شد لحاظ می گردد .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان بوده است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

img_6100_2w6.jpg

img_6110_dak.jpg

img_6133_ejxa.jpg

img_6140_9kvh.jpg

img_6149_ygql.jpg

img_6179_007h.jpg

img_6220_qr1h.jpg

img_6188_7nrk.jpg

img_6231_7gh1.jpg

img_6216_enlf.jpg

img_6236_hwd5.jpg

img_6251_mfnm.jpg

img_6255_lwuh.jpg

img_6256_szcq.jpg

img_6257_8e6.jpg

img_6258_tmzk.jpg

img_6259_g6ef.jpg

img_6260_saz.jpg

img_6262_yggz.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب

حجت الاسلام والمسلمین اصغری«رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، حجت الاسلام والمسلمین اصغری«رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم

ادامه مطلب