جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 14 خرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 14 خرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی گل افشانی قرائت شد.

امام جمعه موقت شهرستان در آغاز خطبه ی اول با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام ، فرمودند: خداوند انبیا را به مکارم اخلاق اختصاص داده است. در فرهنگ قرآن و عترت ، یعنی در فرهنگ ثقلین، کمال انسان رسیدن به مقام خلیفه اللهی است . اما انسان های کامل هستند که به این مقام عظیم دسترسی پیدا میکنند. یعنی رسیدن به اوصاف الهی ، رسیدن به اسماء و صفات الهی ، مظهریت اسماء و صفات الهی پیدا کردن ، اولاً اختصاص به انبیاء الهی دارد ؛ آنها انسان های کامل هستند و وجودشان صد درصد خدایی است . و البته همه باید در این مسیر حرکت کنیم . همه باید متخلق به اخلاق الهی باشیم و در مسیر انبیا حرکت کنیم و آنچه که به اسماء و صفات الهی نزدیک بشویم ، به خدای سبحان تقرب پیدا کردیم . تقرب به خدا تقرب زمانی نیست ، تقرب به خدا تقرب مکانی نیست ، تقرب به خدا تقرب فلسفی و تکوینی نیست . زیرا خداوند به همه ی انسان ها نزدیک است تکویناً . تقرب به خدا تقرب اخلاقی است .یعنی ما تلاش کنیم صفات الهی را کسب کنیم ؛ اگر 50درصد صفات ما الهی است ، تلاش کنیم افزونش کنیم . صفات نفسانی و شیطانی و فرعونیت و خودپرستی و خودبینی و غرور و عُجب و کبر که در وجود انسان بیاید ، آن صفات الهی از انسان دور میشود .متقابلاً صفات الهی که در انسان تجمع پیدا بکند آن صفات نفسانی و شیطانی از انسان دور میشود.

ایشان در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی «ره» فرمودند:امام «ره» مرد الهی معاصر ماست که از فیوضات او بهره بردیم.امام وقتی هدف الهی که متخلق کردن مردم به صفات الهی است را دنبال کرد ، آنوقت در دل مردم نشست . مردم در تشییع پیکر حضرت امام نشان دادند ؛ چندین میلیون نفر شرکت کردند ؛ این یعنی امام«ره» بر قلب ها حکومت میکرد و این یعنی امام«ره» توانست این دل ها را هدایت بکند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: خدا را شاکریم که در مثل چنین روزی ، یعنی چهاردهم خرداد سال 1368 ، مجلس خبرگان رهبری شاهکار عظیمی انجام داد ، و خلف صالح امام رضوان الله تعالی علیه را بعنوان رهبر فرزانه برگزید .ار مجلس خبرگان در طول این چهل سال بعد انقلاب هیچ کاری نکرده باشد هم حتی همین یک کار او کافی است برای فلسفه ی وجودی این مجلس خبرگان . حقیقتاً بهترین و والاترین شخصیت و دارای ویژگی های منحصر به فرد را برگزید که همه ی ما بعد از گذشت سی و دو سال از آن ماجرا ، اعتراف داریم که بهترین گزینه را نمایندگان ما در مجلس خبرگان انتخاب کردند برای امر رهبری . شخصی با کفایت و رهبری فرزانه ، اسلام شناسی فرهیخته ، صاحب علوم معقول و منقول ، دارای فضل علمی ، روحانیی فهیم و اندیشمند ؛ معتقد واقعی به اسلام ناب و کارآمدی اسلام در زمان معاصر . دارای ایمانی قوی و راسخ ؛ایمانی به تحقق وعده های الهی . اوصاف به حق زیاد است ، اما در یک کلام اگر بخواهیم بگوییم ، واقعاً از نوادر جامعه ی ما ، جامع الاطراف و در دوران معاصر ، نداریم واقعاً شبیه به ایشان را در میان علما .

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی مدلی است که امام«ره» به دنیا معرفی فرمودند. در جمهوری اسلامی هم مردم نقش دارند و هم معارف اسلامی نقش دارند . اگر مردم در انتخابات خودشان دقت نکنند و در انتخاب گزینه ها توجه کافی نداشته باشند و به انگیزه های جانبی یک افرادی را با توجه یا بدون توجه انتخاب کنند و نگذارند رفع مشکلات بشود ، اینجا دیگر دست رهبری با این عدم دقت مردم بسته میشود . دیدیم در صحنه های گذشته ، نمیشود همه جا رهبری وارد بشود . نباید ما در انتخابات اشتباه انتخاب بکنیم و افراد غیر صالحی را انتخاب کنیم که یک سال یا دوسال بعد تغییر کنند و زرق و برق های دنیوی و قدرت آنها را بگیرد . معمولاً وقتی اواخر دولت که گرفتاری های دولت دیده میشود ، گفته میشود چرا شورای نگهبان در تأیید ها بیشتر دقت نکرده ؛ نه خیر ، شورای نگهبان دقت کرده است در همان زمانی که باید دقت میکرده است؛ آن افراد آدم های خوبی هم بودند ، اما در عمل مشخص میشود که فرد چند مرد حلاج است . بعضی یک سال اول و بعضی دوسال اول و بعد همینجور بر میگردند . اما حالا که اول کار است و شورای نگهبان دقت میکند ، میگویند چرا شورای نگهبان این اندازه دقت دارد! .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی گل افشانی، و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

img_5220_rkq3.jpg

img_5279_fnym.jpg

img_5219_9dr8.jpg

img_5271_ll69.jpg

img_5283_3fs9.jpg

img_5234_3n43.jpg

img_5265_0bcu.jpg

img_5270_vegc.jpg

img_5274_huut.jpg

img_5292_mvh3.jpg

img_5301_jdlg.jpg

img_5307_468a.jpg

img_5308_yr5.jpg

img_5311_hym7.jpg

img_5314_02wc.jpg

img_5331_4fvq.jpg

img_5340_ccy2.jpg

img_5342_84y0.jpg

img_5351_h4vn.jpg

img_5355_95er.jpg

img_5357_obvl.jpg

img_5359_4p9h.jpg

img_5361_8hnd.jpg

img_5362_cli1.jpg

img_5227_5e6g.jpg

img_5225_t4se.jpg

img_5216_dkwy.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب