جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 11 بهمن ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 11 بهمن ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای استاد سعید دهنوی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر حسینی«معاونت محترم منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان مازندران» و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 24 إلی 26 سوره مبارکه طور کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم که از آینده مان غافل نباشیم ؛ فکر مرگ و برزخ و قیامت را همواره در خاطر زنده نگه بداریم ، که این زنده نگاه داشتن عاقبت کار ، انگیزه میشود برای اطاعت خدای رحمان.

ایشان با اشاره به آیات کلام الله مجید افزودند: یکی از نعمت های الهی به اهل بهشت ، اُنس مومنین است ؛ به خلاف دنیا که گاهی با همدیگر انس دارند و گاهی همینهایی که خیلی مأنوس بودند به همان شدت درجه ی انس ، متأسفانه تبدیلمیشود به نفرت ؛ فراوان دیدیم که افرادی که خیلی صمیمی بودند با هم و خیلی علاقه داشتند ، اما در یک برهه ی دیگر تمام آن علاقه از بین رفت و به جای آن علاقه نفرت و خشم و عصبانیت و خصومت جایگزین شده و میشود . اما در قیامت اینچنینن نیست .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تقوای الهی راه نجات است برای انسان ، برای بندگان مومن ؛ هم سعادت دنیا و نیک نامی ، و هم سعادت آخرت و عاقبت به خیری ، بسته به تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات است ، با ایمان و اخلاص و توکل به خدای رحمان .

ایشان افزودند: فردا سالروز بازگشت امام راحل به کشور است . هرچه آدم از امام راحل بگوید می ارزد ؛ کم گفتیم . متأسفانه تهاجم فرهنگی ، بخش عمده اش سوق دادن جامعه به فراموش کردن امام و به فراموش کردن آنچه که بر امام گذشت ، و به فراموش کردن اهداف امام ، و مسیری را که امام گشود و توقعی که داشت . ببینید ، اولاً بدانیم که حقیقتاً امام یک عنصر مومن فوق العاده ، یک عالم برجسته بودند . بزرگان هم درباره ی او مطالبی داشتند .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: بله ، ملت آمدند و جان فشانی کردند و جان دادند ،اما چه کسی را لبیک گفتند و پای کدام عَلَم ایستادند؟ پای عَلَم امامت و ولایت . مومنین ببینید ، نیروهای مسلح ما و صنایع دفاعی ما ، ماشاءلله چه عزتی ، چه اقتداری و چه موفقیتی  پیدا کردند ؛ حیف نیست که در کنار این عزت و اقتدار ، صنایع معمولی ما ، صنایع معمولی پایین دست ما مثلاً به فشلی کشیده بشود ؛ همانگونه که نیروهای مسلح ما ، از ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی ، در برابر ولایت «تعبد و ولایت پذیری و اطاعت» دارند . چه چیزی راز و رمز عظمت و عزت حاج قاسم سلیمانی شد؟ بخدا اخلاص و تبعیت بی چون و چرا از امامت و ولایت ، تا کجا؟ ببینید ، یک وقتی آدم خدا را اطاعت میکند در حد نماز خواندن ، که تحسین دارد ، یک وقتی خدا را اطاعت میکند بالاتر از نمازخواندن مثلاً به انفاق در راه خدا ؛ یک وقتی خدا را اطاعت میکند که از جانش مایه بگذارد ؛ با اخلاص ، خطر پذیر باشد .چیزی که به زهرای مرضیه عظمت و عزت و ماندگاری داد و محبتش را خدا در دل مومنین نهاد ، برمیگردد به همین نکته ؛ وگرنه یک دختر دیگر پیغمبر ، رقیه را ، همسر ظالم و خبیثش آنقدر کتک زد که رقیه دوشب بیشتر دوام نیاورد و شب سوم فوت شده بود . اما رقیه کاری نکرده بود ؛ همسر خبیثش از پیغمبر خشمی به دل گرفته بود ؛ خشم خود را آورد بر سر دختر پیغمبر با کتک زدنش پیاده کرد . اما فاطمه سلام الله علیها ، آگاهانه و بااراده ، خطر پذیر ، قدم به میدان مقابله با انحراف و مبارزه با منحرفین ، و دفاع از امامت و ولایت ایستاد ، و در این عرصه آسیب دید . این راز و رمز عزت و عظمت است . اگر به همان نسبتی که نیروهای مسلح ما اطاعت محض از ولایت امر دارند ، اگر دولتمردان ما ، چه این دولت و چه دولت های قبل ، و چه دولتی که آینده میخواهد سر کار بیاید ، فرقی ندارد ، بخدا برای همه همین حرف را میزدیم ؛ برای همه همین باور و اعتقاد را داریم ، اگر دولتمردان مثل نیروهای مسلح از ولایت اطاعت میکردند ، حال و وضع و معیشت ما و اشتغال جوانها قطعاً بهتر از این ها بود .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سالروز بازگشت امام راحل به ایران افزودند : امام در روزهای اوایلی که آمده بودند میفرمودند: «خداوندا تو میدانی که ما در این قیام ، رضای تو را میخواهیم ، و تو میدانی که ما از ظلم ، و لو بر یک نفر بیزاریم، و تو میدانی که ما برای اجرای عدالت قیام کرده ایم ؛ تا زنده ام خدمتگزار شما هستم ، خدمتگزار ملت های اسلامی ؛ خدمتگزار ملت بزرگ ایران » . امام، راهش را خلف صالحش ، رهبر معظم انقلاب دارد ادامه میدهد ، همچون امام ، واقعاً تربیت شده ی مکتب امام است رهبر معظم انقلاب ما حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ؛ هرکسی که امام را باور داشت ، بر او لازم و واجب است و سزاوار است که همان اطاعت از امام را نسبت به جانشین او داشته باشد . نه در حرف ، بلکه در عمل .

امام جمعه قائم شهر در ادامه افزودند : ما دهه ی فجر را پیش رو داریم و برنامه های دهه ی فجر را . حضور همگانی در یوم الله 22 بهمن ر پیش رو داریم . مدیران و مسئولان ما باید واقعاً بیشتر به هوش باشند ؛ بیشتر بیاندیشند و احساس مسئولیت سنگین تر بکنند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: من امروز به مدیریت عالی دولت در استان ، یعنی آقای استاندار ، مطلبی را عرض میکنم ؛ اگر لازم بود خصوصی گفته بشود ، به موقع گفته شد ، ولی زمان رسیده است که مردم ، مومنین هم بدانند . خطاب به آقای استاندار عرض میکنم : شما نماینده ی دولت هستید ؛ دولت شعار اعتدال و تدبیر را دارد ؛ شما نباید مرکزگرایی و گروه گرایی داشته باشید . چرا فرزندان شهدا و جانبازان از شما گِلِه دارند؟ آنها توقع زیادی ندارند ، آنها میخواهند شما گرایشتان به انقلاب ، نه در حرف ، بلکه در عمل باشد . مازندرانی ها توقع داشتند استاندار بومی داشته باشند ، اما نه استانداری که در عمل ، خود را از یک شهر بداند و همه چیز را برای آن شهر بخواهد . چرا اصرار دارید نمایشگاهی که وزیر وقت بازرگانی کلنگش را در قائم شهر زده ، و وزیر وقت بازرگانی افتتاح کرده نمایشگاه را ، این را تعطیل کنید ، به بهانه ی اینکه در مرکز استان نیست؟! . زمانی که فرماندار ساری بودید ، مقدمات این کار را فراهم کردی ، که نمایشگاه باید در مرکز استان باشد . و الآن هم بهانه هایی برای به تعطیلی کشاندن نمایشگاه بین المللی قائم شهر چرا؟ . در استان کرمان ، منطقه ی آزاد تجاری ، نمایشگاه ، صد و بیست کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد ؛ استاندار ، ولو از یک شهر باشد ، اما تمام استان را باید شهر خود بداند . شما در تقسیم اعتبارات ، چرا رعایت عدالت را نمیکنید؟ شما حتی برای مدارس دینی ، آن مبلغی که در سالهای اخیر به مرکز استان اختصاص دادید ، چه اندازه برای شهرستان ها منظور کردید ؟ . شهرستان ها مشکل بیکاری دارند ، نباید از مرکز نیروها به شهرستان گسیل شوند . شهر ساری مثل سایر شهرها ،ادارات شهرستانی دارد ؛ البته باید کارمندان و کارگران ، از شهروندان ساری و بومی باشند برای ادارات شهرستان ساری ، ولی ادارات کُل که تنها مال مرکز استان نیستند! ، آنجا طبعاً باید نیروهایی از شهرستان ها حضور داشته باشند . باید به نسبت جمعیت شهرستان ها در ادارات کُل هم افرادی شاغل باشند . از فامیل گرایی ، مردم گِلِه دارند ، گِله ی به حق ؛ باید توقعات مردم مورد توجه قرار بگیرد . حرف های دیگری هم هست که بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزوند: امیدواریم که همین مدیران و مسئولان ، بهتر و بیشتر سر عقل بیایند و کمر همت را برای خدمت به این مردم لایق ، به این مردم شایسته ، که حالا 22 بهمن ، حضور پرشکوه مردم را همه ، دوست و دشمن ، داخل و خارج تماشا میکنند ؛ این ملت پای عَلَم امامت و انقلاب ایستاد ، از بذل مال ، جان و فرزند دریغ نکرد . این ملت سزاوار خدمات دهی بهتر از آنچه که وجود دارد هست .

امام جمعه قائم شهر قسمت پایانی خطبه دوم را به روضه ی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اختصاص دادند و به ذکر مصیبت صدیقه ی کبری پرداختند.

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

jh3l_img_4220.jpg

r6gu_img_4235+.jpg

dpul_img_4238.jpg

nr1_img_4251.jpg

dmvm_img_4263.jpg

yyeo_img_4272.jpg

ug4g_img_4282.jpg

bluj_img_4328.jpg

ng2o_img_4334.jpg

d7bv_img_4350.jpg

fvcv_img_4358.jpg

nxnn_img_4359.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب