جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 6 دی ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 6 دی ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 14 إلی 17 سوره مبارکه طور کلام الله مجید ، فرمودند: آنهایی که در دنیا کلام جذاب وحی الهی را سحر میخواندند ؛ تازه وارد های به مکه را از شنیدن آیات قرآن به وسیله ی پیغمبر منع  و نهی میکردند ، و میگفتند او شما را جذب میکند ، او نعوذ بالله ساحر است و سحر میکند ؛ در حالی که جذابیت و شیرینی کلام خدا بر دل ها می نشست و اثر میگذاشت ، ولی عوامل استکبار زمان ، از پیدایش اسلام و از به قدرت رسیدن مومنین ، سخت در هراس بودند و قدرت طاغوتی خویش را در خطر میدیدند ، لذا سعی در سرکوب این حرکت و این نهضت مقدس الهی داشتند ، انواع مختلف مزاحمت ها و تهمت ها و ناروا ها را روا  میداشتند . نعوذبالله پیغمبر را ساحر ، و پیغمبر را نعوذبالله نعوذبالله کذاب میخواندند ؛ اینها بهشت و جهنم را در دنیا منکر بودند و مسخره مینمودند ، حالا در روز قیامت به عنوان سرزنش و توبیخ ، لحظه ای که آتش دوزخ را میبینند ، به آنها گفته میشود : همان چیزی را که در دنیا تکذیب میکردید ، حالا مینگرید که آیا حالا هم سِحر است یا نه ، جدی است ، همانگونه که از اول جدی بود و حالا هم جدی است.

ایشان با قرائت اسامی شهدای والامقام شهرستان که هفته ی گذشته سالگرد شهادت ایشان بوده است فرمودند: در یک روز چهارم دی 1365 ، تنها شهرستان قائم شهر 24 شهید داشت . کجایند مدیران ما ، مسئولان ما ، بیاندیشند و فکر کنند که برای تداوم این نظام ، چه هزینه ای پرداخت شد و چه سرمایه ای نهاده شدو چه آدم هایی جان دادند . آنهایی که نا روا عمل میکنند و آنهایی که سوءاستفاده میکنند ، آنهایی که فساد مالی ، آنهایی که فساد اداره دارند ، شرمشان باد از این نظام و از آن سرمایه های اولیه نظام.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: قال الحکیم فی کتابه الکریم : « قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لا تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ غَیْرَ الْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعُوا أَهْواءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا کَثِیراً وَ ضَلُّوا عَنْ سَواءِ السَّبِیلِ  » ؛ خدایا ، پروردگارا ، به خودت پناه می آوریم؛ ما را از هرگونه انحراف و گمراهی مصون و محفوظ بدار ؛ پروردگارا در مسیر عبودیت و بندگی همه ی ما را یاری بفرما . خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید دارم ؛ سعی و اهتمام بر انجام واجبات داشته باشیم و توجه جدی بر ترک محرمات و گناه ، راه نجات است و مایه ی عزت . تقوا لباس زیبای پرهیزکاران و اهل ایمان و مومنین است .

ایشان افزودند : مهم ترین مناسبت این هفته ، مناسبت نُه دی ، روز بصیرت ، روز میثاق با ولایت و امامت ، و دیگر هم سالروز ولادت عقیله ی بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها . خدمت شما مومنین عرض کنم که یکی از عزیزان فداکار نیروهای انقلابی در کمیته ی انقلاب ، اوائل پیروزی انقلاب ، واقعاً مومنانه ، مخلصانه ، مجاهدانه تلاش کرده بود ، عزیز راحل مرحوم حاج مختار اسماعیلی که الآن در پایان نماز ، با حضور شما مومنین بر پیکر ایشان اقامه ی نماز خواهد شد و تشییع انجام خواهد گرفت . نثار روحش و نثار ارواح همه ی شهدا صلواتی هدیه مینماییم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: تخریب بنیان توحیدی در جامعه ، همواره در طول تاریخ ، در ذات مستکبرین نهفته بوده است . از اول عالم تا به الآن و در آینه هم اینچنین خواهد بود .سوره ی مبارکه ی مائده ، آیه ی 77 را ملاحظه بفرمایید : خدا به پیغمبر اسلام خطاب میکند : به اهل کتاب بگو ، یعنی یهود و نصارا ؛ همین یهودی های دنیا ، همین نصرانی های دنیا ، که مدعی اند که اهل کتاب اند ، تورات ، انجیل ؛ ولی هم تورات را دستبرد زدند و هم انجیل را ؛ ولی تنها کتاب آسمانی که از دستبرد محفوظ ماند بحمدالله کتاب مقدس قرآن است . ولی تورات و انجیل را هم تحریف کردند و هم آنچه را که الآن در اختیار دارند را پایبند نیستند . امام راحل رضوان الله علیه ، ظاهراً همان سال اول پیروزی انقلاب بود ، که پیام به مناسبت سالروز ولادت عیسی مسیح ، برای رهبران مسیحیت ، با این خطاب که : ای پدران کلیسا ، ای پیروان حضرت عیسی ، اگر پیرو حضرت عیسی هستید ، باید برای حمایت از مظلومان فریاد بر آورید . یک بار هم شده ناقوس کلیسا را به حمایت از مظلومان عالم به صدا در آورید . عیسی و موسی برای نجات مظلومان محبوس شده بودند ، اما شما نگاه کنید الآنه ظالمترین ظالم های دنیا و جانی ترین جنایت کاران دنیا ، مدعی هستند که مسیحی هستند،یا مدعی هستند که یهودی هستند . در حالی که هیچ پیغمبری از پیغمبران خدا، ظلم و ظالم را تحمل نمیکرد . خدا به پیغمبر خطاب میکند به ایشان بگو : از مرز حق تعدی نکنید ، مرز حق را نشکنید ؛ تبعیت خواسته های قومی را که به گمراهی افتادند و خیلی ها را هم گمراه ساختند ، فتنه ایجاد کردند نکنید.

ایشان افزودند : انحراف تنها بعد از رحلت پیغمبر پیدا نشد ، در ادیان گذشته هم بوده ، در دین موسی ، در دین عیسی هم انحرافات هست ، بدانیم که انحرافات ادامه دار است ؛ لذا هشیار باشیم و بصیرت داشته باشیم و هرچه را که شنیدیم فکر کنیم و حق را از باطل تمییز بدهیم .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند :روزی پیغمبر خاتم ، محمد مصطفی«س» ، امیرالومنین علی ، فاطمه زهرا ، حسن و حسین را فراخواند، در اتاق خودشان جایشان دادند و درب اتاق را هم بست پیغمبر . فرمود : یا اهلی و اهل الله ، ان الله یقرأ علیکم السلام ، خدا بر شما ، سلام دارد ، و جبرئیل هم پیش من بود و با من بود ؛و جبرئیل به من گفت : ای اهل بیت من ، علی جان ، فاطمه ، حسن ، حسین ، شما دشمن پیدا مینید ، و گرفتار شدن به دشمن ، برای شما فتنه است .یعنی در معرض یک ابتلا ، در معرض یک آزمایش قرار میگیرید . شما مواظب باشید در این فتنه چگونه عمل خواهیدکرد . شما حالا نظرتان چیست  ؟ هم علی ، هم فاطمه گفتند یا رسول الله ، صبر پیشه میکنیم ؛ خدا برای ما وقتی فتنه ایجاد کرد ،ما در معرض این فتنه به خدا پناه میبریم و و صبر میکنیم . و قضای خدا را تحمل میکنیم ، تا ملحق بشویم به محضر خدا برسیم ، یعنی مرگ ما فرا برسد . ما شنیدیم که خدا در قرآنش فرمود : خداوند وعده داد که صابرین را تمام خیر را به آنها برساند. صدای گلوی پیغمبر را در گریه ، از بیرون اتاق میشنیدند همسران پیغمبر مخصوصاً ام سلمه . این وقت بود که این آیه نازل شد : « جَعَلْنَا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَهً  أَتَصْبِرُونَ وَ  کانَ رَبُّک بَصِیراً»مسلمان بودند و در سایه ی اسلام و در سایه ی سنت پیغمبر ، ادعای سنت پیغمبر را داشتند ، اما دشمنی و عداوت با عترت پیغمبر در دل داشتند . الله اکبر، چقدر بشر بی حیا و بی شرم میشود گاهی و خودش و دیگران را گرفتار میکند .

ایشان افزودند : احترام گذاشتن به رأی مردم یک چیز است ، پیغمبر هم به رأی مردم احترام میگذاشت و مشورت میگرفت از مردم ؛ اما اِعمال ولایت با ولی خدا است ؛ اِعمال ولایت دیگر با رأی مردم نمیشود ؛ آنی که مینازد به رأی مردم و میگوید مردم به من رأی دادند و من اولم میگوید و من و من و من میگوید ، آن از موضع شیطنت است و اماخودش هم گاهی ممکن است غافل باشد . اسیر شیطان شده باشد و متوجه هم نباشد . « وَ اَیْمُ اَللَّهِ مَا أُهْمِلْتُمْ لَقَدْ نُصِبَ لَکُمْ عَلَمٌ» ، ببینید ، این صحابی پیغمبر گفت : خدا برای شما عَلَم قرار داد ، عَلَم یعنی نشانه ؛ که برای بندگی خدا باید نشانه داشته باشید . عزیزان ، هیچ دوره ای نمیشود ، که نشانه ی الهی در جامعه نباشد ، اما باز خدا از بندگانش تکلیف بخواهد  . باید اول اتمام حجت بکند ، و بعد تکلیف بخواهد . اتمام حجت به داشتن عَلَم است . یک روز رسول خدا عَلَم بود و یک روز علی مرتضی عَلَم بود ، یک روز امامان یکی بعد زا دیگری ، و در عصر غیبت ، فقیه عادل ؛ فقیه عادل ، صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدینِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِیعا لأمرِ مَولاهُ   ، والله او عَلَم است در جامعه ی ایمانی. قَدْ نُصِبَ لَکُمْ عَلَمٌ یُحِلُّ لَکُمُ اَلْحَلاَلَ؛ عَلَم است که باید مورد به مورد حلال را به شما معرفی کند ،  وَ یُحَرِّمُ عَلَیْکُمُ اَلْحَرَامَ ؛ حرام را برای شما معرفی کند ؛ وَ لَوْ  أَطَعْتُمُوهُ مَا اِخْتَلَفْتُمْ. اگر عَلَم را اطاعت کنید ، گرفتار اختلاف نمیشوید . چرا گرفتار دسته بندی ها میشویم ؟ چرا گرفتار اختلاف نظر میشویم ؟ چرا از این عَلَم الهی استفاده نمیکنیم؟  وَ لاَ تَدَابَرْتُمْ وَ لاَ تَقَاتَلْتُمْ  ، اگر از عَلَم پیروی کنید ، پشت نمیکنید به اسلام و قرآن و ستیز نمیکنید با هم و نمیجنگید با هم .  فَوَ اَللَّهِ إِنَّکُمْ بَعْدَهُ لَمُخْتَلِفُونَ  ؛ این ابی بن کعب ، به اصحاب پیغمبر در آن جلسه ای که ابابکر معرفی شد و سخنرانی کرد و  با ابابکر بیعت کردند حالا به این مردم خطاب میکند که :  فَوَ اَللَّهِ إِنَّکُمْ بَعْدَهُ لَمُخْتَلِفُونَ  ، به خدا سوگند اختلاف در امت اسلام ادامه دار میشود. َ فِی أَحْکَامِکُمْ. در نسل های آینده ؛  وَ إِنَّکُمْ بَعْدَهُ لَنَاقِضُو عَهْدِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ عهدی که با پیغمبر بستید میشکنید .  وَ إِنَّکُمْ عَلَى عِتْرَتِهِ لَمُخْتَلِفُونَ إِنْ سُئِلَ هَذَا عَنْ غَیْرِ مَنْ یَعْلَمُ أَفْتَى بِرَأْیِهِ فَقَدْ أُبْعِدْتُمْ وَ تَجَارَیْتُمْ وَ زَعَمْتُمُ اَلاِخْتِلاَفَ رَحْمَهً اختلاف ایجاد کردید و خیال میکنید این اختلاف رحمت است ؟ هَیْهَاتَ أَبَى اَلْکِتَابُ ذَلِکُمْ یَقُولُ اَللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى:  وَ لاٰ تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَ اِخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مٰا جٰاءَهُمُ اَلْبَیِّنٰاتُ وَ أُولٰئِکَ لَهُمْ عَذٰابٌ عَظِیمٌ ، با ایجاد اختلاف جدی در میان امت ، گرفتار عذاب سخت میشوید .

ایشان افزودند : و اما در ارتباط موارد بیان شده ، نه دی سال 1388 ، واقعاً ریشه در غدیر و ریشه در عاشورا دارد . تبلور پیوند امت با امامت بود . الآن هم همین است و آینده هم همین است . دشمن هنوز ملت بزرگ ایران را نشناخت . دشمن هنوز بصیرت ملت را درک نکرد که این ملت عاشورایی هستند یعنی چه ، این ملت غدیری اند یعنی چه . این اعتقاد به غدیر در وجودشان ، در اعماق قلبشان ریشه دارد یعنی چه . خیال میکردند با ایجاد یک بلوا ، با ایجاد یک آشوب خیابانی ، جمهوری اسلامی ، فرو بریزد ؛ غافل بودند که این نظام ریشه در دل مومنین دارد ؛ حالا  آن اخلاص امام جای خود ، اخلاص شهدا جای خود ؛ این همه که هنوز هم جانبازان روی تخت افتاده اند را چرا نمینگرند؟ . ای مومنین اگر فرصت میکنید گاهی یک سری بزنید به جانبازان ، اینهایی که قطع نخاع شدند و اینهایی که الان سی سال ، سی و پنج سال ، قریب به چهل سال روز و شبشان با رنج دارد میگذرد ؛ کجایند مدیران ما ، کجایند مسئولان ما؟ چرا گذشته را نگاه نمیکنند ؟ چرا آینده را فکر نمیکنند ؟ چرا حداقل یک بار هم که شده آزمایش نمیکنند ، که دولت را از نیروهای بسیجی ، جهادی ، سپاهی چرا نچینند ؟ یک بار هم شده یک چهار سال امتحان کنند ، تجربه کنند ؛ ببینند آیا کشور بهتر اداره میشود یا نمیشود؟ هزینه های سفرهای خارجی [مسئولین از بیت المال] سرسام آور است !  گاهی ممکن است بعضی از مومنین واقعاً مثلاً خوششان نیاید ، که مثلاً باید دعوت به وحدت کرد و به آینده باید امیدوار باشیم ؛بله صد البته که امیدواریم به آینده و باید با هشیاری موانع را از سر راه برداریم و این فریاد زدن ها برای برداشتن موانع از سر راه است . انتخابات داریم برای مجلس ؛ بنگریم چه کسانی از کاندیداها روحیات جهادی و بسیجی دارند  و با کدام سابقه؟ اینها خیلی راحت قابل شناسایی است . اصل انقلاب را مومنین رقم زدند . این که میگوییم بسیجی ، معنایش این نیست که هرکسی رفته اسم نوشته او بسیجی است . نه ؛ بلکه هرکه این باور ولایت و امامت را دارد او بسیجی است . باور اینکه باید عَلَم اسلام را نگه بداریم و به دست صاحبش ولی الله الاعظم بسپاریم .

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

بعد از مراسم نمازجمعه ، نماز بر پیکر مطهر جانباز سرافراز «حاج مختار اسماعیلی» به امامت آیت الله معلمی در صحن مصلی جمعه قائم شهر اقامه ، و پیکر ایشان ، از همین محل تا میدان طالقانی با حضور خیلی عظیم مومنین و نمازگزاران جمعه شهرستان تشییع شد.

cr8a_img_9072.jpg

o24p_img_9094.jpg

ss6m_img_9095.jpg

n2u9_img_9121.jpg

1i5_img_9126.jpg

py1e_img_9128.jpg

kfld_img_9140.jpg

eucx_img_9145.jpg

zkbh_img_9156.jpg

e3q_img_9162.jpg

qjyu_img_9166.jpg

t3oy_img_9200.jpg

مطالب مرتبط