جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 26 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 26 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز و ضمن اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای فرشید قدیمی« ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر » ، و اقامه ی اذان ظهر با نوای مؤذن جناب آقای علیرضا بهرامی پور ، خطبه های نمازجمعه توسط خطیب این هفته ی شهرستان قرائت شد.

حاج آقا دارایی در آغاز خطبه ی اول با دعوت نمازگزاران حاضر به تقوا ، فرمودند: خطیب ، در خطبه ی اول ، لازم است که از تقوا و پرهیزگاری صحبت کند ؛ امیرالمومنین«ع» در نهج البلاغه دارد که در خلوت و جلوت گناه نکنید ، تقوا داشته باشید و پاک باشید . جلوت یعنی آشکار ، خلوت در جایی که هیچ کسی نیست . تقوا داشته باشید.نگویید کسی نیست ؛ خدا هست  . همان خدایی که روز قیامت حاکم همه ی ما است. و بدانیم که بر اساس کلام قرآن ، هر عملی که انجام میدهیم ، سه دید بر عمل ما توجه دارد ؛ اول خود خدا است ، دوم حضرت محمد صل الله علیه وآله وسلّم ، و سوم امام معصوم . در سوره ی توبه ، آیه ی 107 خدا به پیغمبر خطاب میکند : هر عملی که میخواهند انجام بدهند ، خدا ناظر به عمل ها است.

خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: خدا را قسم میدهیم به حق قرآن ، بین ما و قرآن ، دنیا و آخرت جدایی نیاندازد ان شاءلله. بهترین زاد و توشه در این سفری که همه ی ما در پیش داریم فرموده شده که تقوا است . نگه داشتن چشم از نامحرم ، حفظ کردن زبان از غیبت و دروغ ، و مراقبت از گوش در استماع غیبت ، اینها میشود تقوا . آم اگر توجه به تقوا داشته باشد و مراقبت کند ، جایش در بهشت تضمین شده است .اگر تقوا داشته باشد انسان ، خدا هم در دنیا زندگی اش را تأمین میکند و هم آخرتش را . بهشت جای پاکان است . آدم وقتی بیمار است به دکتر و متخصص رجوع میکند ، شما هم مراقبت کنید و مواظب باشید دینتان را از هرکسی نگیرید . دین خیلی ارزش دارد . مثلاً اینکه بگوییم به صِرف سینه زدن و زنجیر زدن تنها به بهشت میرویم؟نه ، اینطور نیست . اینها هم ثواب دارد ، ولی اصل را رها نکنیم . نماز واجب است ، آدم نماز نخواند و روزه نگیرد ، بعد صرفاً دلخوش باشد به زنجیر زدن و سینه زدن و گریستن صِرف؟ خب به این شکل که اثری ندارد. نصّ قرآن است که می فرماید : یَتَساءَلُونَ عَنِ الْمُجْرِمِینَ  ما سَلَکَکُمْ فِی سَقَرَ قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ؛یعنی اهل جهنم میگویند اهل نماز نبودیم و جهنمی شدیم . این فرموده صریح قرآن است .

حاج آقا دارایی افزودند : سه نفر در روز قیامت اهل جهنم هستند ؛ یک :  کسی که زکات ندهد . دو : کسی که مستطیع باشد ، یعنی سلامت باشد ، سرمایه داشته باشد و راه باز باشد ، و به حج نرود ؛ سه : تارک الصلاه ، یعنی کسی که نماز نمیخواند . مسلمان باید مراقب باشد که اگر در خانه ، اهل خانه نماز نمیخواند ، تشویقش کنید به هر زبانی که میشود به صف نماز گزاردن.

ایشان افزودند: در هفته گذشته مقام معظم رهبری جهان اسلام ، در دانشگاه امام حسین ، برای برادران پاسدار تشریف بردند ؛ توجه کنیم به آیه ی شریفه وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ  ؛ مقام معظم رهبری جهان اسلام در این مراسم فرمودند : جوانان متدین ، مومن ، فداکار ، پر انگیزه ، کاری کنید که دشمن از شما بیمناک بشود و از ترس شما خواب از چشمش گرفته بشود . درس قرآنی است . تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ . شما جوانید و فداکار و پخته اید و توانمند ؛ و هرچه تشکر کنیم از این برادران پاسدار سپاهی و ارتشی و بسیجی و نظامی و انتظامی  ، واقعاً کم گفته ایم . اینها سبب امنیت است و هرچه داریم بخاطر این امنیت است و مشغول فعالیت هستند با هرآنچه که در توان دارند .

ایشان افزودند : افتخار دیگر برادران سپاه اینکه توانستند فردی به نام روح الله زم را از دامن شیاطین به دام بیاندازند.فردی که اسباب فتنه را به خارج ، به اسرائیل ، و به فرانسه میداد . دست مریزاد به دستگاه اطلاعاتی سپاه ؛ خدا به همه شان نعمت سلامتی مرحمت بفرماید ؛ خداوند این امنیت را از ما نگیرد ان شاءلله . خدا سایه ی مراجع عالیقدر و رهبر معظم را بر سر ما مستدام بدارد .

خطیب این هفته قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول با تشکر از جناب آقای قدیمی «ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر» فرمودند:بر هر انسانی لازم است که نرمش و ورزش را ترک نکند . انقدر مهم است که رهبر معظم هم هفته ای یک روز را به ورزش کوهپیمایی می پردازند .شما هم که روز جمعه تشریف میاورید پیاده روی کنید . این قدم ها هم نعمت و برکت است . پیاده روی کن که هم ورزش است و سلامت را در پی دارد و هم ثواب دارد . من نمازی را در فقه ، اسلام ندیدم که مساوی با حج باشد ، ولی نمازجمعه حج است . پیاده بیاییم ، ثوابش بیشتر است و سلامت را هم در پی دارد .

در پایان خطبه ها نمازجمعه به امامت حاج آقا دارایی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شده و بین نماز ظهر و عصر به مناسبت بیست و چهارم مهر ماه «روز ملی پارالمپیک» از قهرمانان پارالمپیکی شهرستان با اهداء لوح سپاس تجلیل بعمل آمد .

qf6a_img_1550.jpg

e98o_img_1557.jpg

g3c6_img_1559.jpg

2pa8_img_1636.jpg

stn2_img_1654.jpg

dili_img_1681.jpg

l7nc_img_1686.jpg

v3e9_img_1690.jpg

4gzi_img_1699.jpg

rb0_img_1733.jpg

uc1o_img_1746.jpg

2vz8_img_1753.jpg

2lg0_img_1755.jpg

heg8_img_1777.jpg

unae_img_1788.jpg

olh0_img_1793.jpg

bslr_img_1794.jpg

rujd_img_1809.jpg

tlqu_img_1810.jpg

2e39_img_1848.jpg

7lya_img_1852_-_copy.jpg

q1lm_img_1864_-_copy.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب