جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خطبه های نمازجمعه 12 مهر 1398 شهرستان قائم شهر – خطیب : آیت الله معلمی

خطبه اول:

دانلود فایل با لینک مستقیم

خطبه دوم:

دانلود فایل با لینک مستقیم

اللهم صلّ علی محمد و آل محمد ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ  الصّلاه والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقهِ الطّاهره سیّدهِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنهِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجه القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.صلوات…

بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید دارم . غفلت از یاد خدا ، اساس گرفتاری انسان میشود . در ورطه های خطرناک ، یاد خدا دستگیره ی محکم برای نجات انسان میشود . اِتّقوالله ، یعنی خدا را ملاحظه کنید و خدا را لحاظ کنید و آنی و لحظه ای از یاد خدای رحمان غافل نشوید .

در شرایطی که حد اقل از دو سال پیش به این سمت ، مشکلات اقتصادی  واقعاً برای قشرهای کم درآمد جامعه رنج آور بود ، هم زمان با یک چنین شرایط سخت که از سویی استکبار جهانی تحریم کرده بود ، واز سوی دیگر ، متأسفانه تنها توجه به همان خارج بود و حل مشکل بیرونی بود ، برنامه ی منظمی برای جوشش از درون در امر اقتصاد ، اشتغال ، مدیریت صحیح ، کمتر مورد توجه بود ، در چنین فضایی فساد اداری و فساد اقتصادی ، شدت گرفته بود ، و اسباب بدبینی عمومی فراهم شده بود . خوشبختانه از یک سال پیش به این سمت ، دستگاه قضایی شجاعانه ، حق طلبانه ، دلسوزانه وارد صحنه شد .البته رادیوی بی بی سی متهم میکند که دستگاه قضایی سیاسی برخورد میکند . ولی در این قضیه ی اخیر ، خودشان بی حیاها گفتند که «دستگاه قضایی ایران سیاسی برخورد میکرد ، ولی پرونده ی آقای حسین فریدون ، به گونه ای نیست که اینجا را هم بگوییم سیاسی برخورد کرد ». یعنی گفتند « قابل دفاع نیست که از او دفاع کنیم» . خب ببینید ، الآنه این حرکت ، حرف دل مردم است و خواسته ی عموم است و سزاوار تحسین و تقدیر عمومی است . مطالبه ی مردم همین اقتضا را دارد که مردم مطالبه گر باشند و از دستگاه قضایی بخواهند . حالا فساد در یک دستگاه اداری اگر اتفاق افتاد ، علی القاعده باید مدیر آن دستگاه مدعی بشود و طرح شکایت بکند ؛ ولی نکردند . سربازان گمنام ، چه در اطلاعات سپاه ، و چه در اطلاعات وزارت اطلاعات ، بعضی از فساد ها را کشف کردند ؛ این که برادر رئیس جمهور بیاید محکوم بشود در دستگاه قضایی ، درست است که رنج و شرمندگی دارد ، ولی واقعاً یک افتخار بزرگی است در تاریخ ؛ انقلاب ماهیتش این است . در بعضی از کشورهای کمونیستی حتی وزرا را ، رئیس جمهور را ، به اتهام فساد مالی محاکمه و مجازات های شدیدی هم برایشان قائل میشوند ؛ ولی متأسفانه ما گرفتار ملاحظه کاری بودیم ، که فلانی فلان کس است و به فلان جا وصل است مثلاً . ! . اینهمه تحمل سختی ها ، شهادت ، جانبازی و گرفتاری های سنگین در طول این مدت ، برای اینکه چنین فسادهایی رشد کند؟! . حالا محتوای پرونده ی این آدم را که انتشار پیدا کرد ، متأسفانه سخنگوی دولت که باید بگویم با وقاحت آمد گله کرد که چرا آمدید محتوای پرونده را رسانه ای کردید ! . حالا می گوید که محکومیت و این که حکم صادر شده را احترام میگذاریم و قابل قبول است ، ولی میگوید چرا محتوای پرونده را رسانه ای کردید! . حالا خود این آدم با این کلام ، پس معلوم است که خودش مشکل دارد ، که اگر مشکل ندارد باید دنبال شفافیت باشد . چرا محتوای پرونده روشن نباشد برای افکار عمومی؟! . یک نفر هم تیتر بزند و بگوید که غرب را رها کنید ، فریدون ها را کنترل کنید .

یک آدمی به نام رسول دانیال زاده ، در تهران ، خیابان کریم خان زند ، یک ساختمانی را در جریان انتخابان در اختیار ستاد انتخابات رئیس جمهور میگذارد .از این طریق با برادر رئیس جمهور نزدیک میشود و آنوقت رفته رفته کارش به جایی میکشد که در نهایت بیست و شش میلیارد تومان در اختیار حسین فریدون میگذارد ، چند سال قبل ، و از حسین فریدون که میپرسند این چه پولی بود که گرفتی ؟ میگوید که قرض گرفتم از ایشان ، . سوال این که آیا پرداخت کردی قرضت را به آن آدم مجدد؟ خیر ، قرضی که هرگز پس داده نشده . خب حالا این آدم چه قدر پولدار بوده که بیست و شش میلیارد تومان پول بدهد؟ . نکته را دقت کنید ، آنوقت این آدم لحظه ای که دستگیر شده و پرونده برایش تشکیل شد برای محاکمه ، چهار هزار میلیارد تومان بدهکار بانک بوده است . یعنی از بانکها گرفته.خب آدمی که چهار هزار میلیارد از بانکها بگیرد ، طبیعی است که بیست و شش میلیارد برای رشوه دادن ، خیلی سنگین و کلان نباشد برای او . اینها است که اوضاع بازار را آشفته ساخت . اینها است که اساس گسترش فساد اقتصادی در جامعه را فراهم کرد . آنوقت این آدم کارش به جایی میرسد که چهار هزار میلیارد بدهی معوقه به بانکها دارد و بعد به واسطه ی ارتباط با حسین فریدون ، کارش به اینجا میرسد که برای تعیین مدیران عامل ، نقش اصلی را داشته باشد . هم برای مدیرعاملی بانک ملت ، هم برای بانک رفاه و برای مدیران داخلی بانک ملی ، صریحاً در دادگاه میگوید من مشاوره دادم! . خب تو چه کاره بودی که مشاوره دادی؟! آدمی که به بانک بدهکار است ، برای همان بانک تعیین مدیر بکند ، آیا آن مدیر میتواند سالم عمل کند؟ اینها است که کار بانکها به اینجا رسیده که الآن نامه ی مکتوبی در دفتر من است و بنده خدایی ناله نوشته که 160 میلیون تومان وام گرفته از بانک و بانک الآن از او سه برابر ، یعنی چهارصد و هشتاد میلیون تومان از او مطالبه میکند .خون مردم را بمکند ، آنوقت یک مشت زالوهای تروریست اقتصادی از بانکها دریافت کنند و بازپرداخت نکنند به واسطه ی ارتباط هایشان . کجا هستند بعضی از مومنینی که گاهی گله میکردند که شما چرا علیه دولت حرف میزنی؟ کجا هستند بیایند الآن گوش کنند ؟ من ایام نمایندگی ، علیه وزیر فرهنگ و ارشاد ، مهاجرانی ، صحبت کرده بودم ؛ آن ایام خدا رحمت کند مرحوم آقای نواب اینجا امام جمعه بود . یک جمعه آمده بودم اینجا ، چند نفر از عزیزان نمازگزار دور من را گرفتند و شروع کردند گله و انتقاد کردن که چرا علیه وزیر فرهنگ و ارشاد حرف زدی . دیدم فرصت نیست تحلیل کنم برایشان ؛ گفتم من امروز علیه وزیر فرهنگ و ارشاد حرف زدم ، شما دو سال دیگر میفهمید که حق با کیست . که آیا من حق داشتم علیه او حرف بزنم یا نداشتم . الآن آن وزیر در آغوش انگلیس نهفته و خوابیده است  ؛ همان وقت هم مرتبط بود ، ولی نمایان نشده بود . حالا بعد ها نمایان شد .

این انقلابی را که امام به پا کرد ، انقلابی را که مومنین برایش جان دادند ، آیا واقعاً جان دادند که این اتفاقات بیافتد ؟ نه تنها از پردخت بدهی های خودش طرف سر باز زده ، بلکه در تعیین مدیران عامل نقش ایفا کرد . منزلی را هم در سعد آباد ، ششصد و چهل متری ، به اصطلاح تعبیر ویلایی میکنند ، این را هم رشوه داده بود و در اختیار گذاشته بود . برای برگزاری مراسم تشییع مادر حسین فریدون ، 250 میلیون تومان در اختیار داماد ایشان ، آقای حسن نجار میگذارد . اصلاً شناسایی و پیگیری کردن و سر درآوردن این مسائل ، کار واقعاً بسیار سخت و مهمی بود ، مرحبا .دستشان درد نکند ، اطلاعات سپاه ، وزارت اطلاعات ، پیگیری کردند . در بانک رفاه مردی به نام صدقی و در بانک ملت مردی به نام رستگار را و در بانک ملی چند تن از مدیران داخلی را . حالا سخنگوی دولت میاید میگوید که پرونده که حکم داده شده را به او احترام میگذاریم ، اما محتوای پرونده را چرا در سایت ها آوردید ، یعنی چرا مردم را خبردار کردید ؟! . خب مردم خبردار نباشند؟ اگر هرکسی تابع ولایت فقیه است واقعاً ، باید در عمل خودش را نشان بدهد . مدیران باید در عمل ببینند که ولی فقیه ، فرزندان و برادرانش در تشکیلات او دخیل هستند ؟ . اینها آیده نگری و هشیاری و عاقبت کار را فکر کردن است ، برای اینکه مبادا گرفتار یک مشکلی بشوند . به فرزندانش اجازه ی ورود ، نه در امر اقتصاد و بازار ، و نه در تشکیلات اداری نداده اند. خب چرا مدیرن یاد نگیرند ، چرا مدیران به گونه ی دیگر عمل کنند ؟

در این هفته که هفته ی پرخیر و برکت ، مخصوصاً دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری ، که ایشان فرمودند : سیاست فشار حداکثری آمریکایی ها سیاستی شکست خورده و بی فرجام است . سلطه گران میخواهند ایران کشوری عادی باشد ؛ عادی باشد یعنی چه ؟ از نظر آنها منطبق با ساز و کار نظام سلطه ، یعنی هرچه آنها دیکته کردند گوش کند ، مثل زمان شاه . شاه اسم و رسم بزرگی در داخل داشت ، اما در برابر آمریکایی ها ذلیل بود . الآن هم توقع آمریکا و اروپا همین است . ولی خب این آرزو را باید به گور ببرند . جمهوری اسلامی از آغاز شکل گیری خود با نظام سلطه مقابله کرد و از این پس نیز تسلیم زورگویان جهانی نمیشود . سپاه را از پرافتخارترین مجموعه های کشور و فرزندان خود معرفی کرد.البته انحصاری نیست ها ، همه ی نیروهای مسلح، انتظامی ، ارتش ، افتخار همه ی مومنین هستند . ببینید ، آن جمله که رسول خدا میفرمود من و علی پدران مردم هستیم ، واقعاً رهبری در جایگاه پدر دلسوز برای ملت عموماً ، به ویژه برای نیروهای مسلح خصوصاً هستند . فرمود صد در صد از سپاه راضی هستم ، ولی به این حد از پیشرفت قانع نیستم . خیلی لطیف و ظریف است . یعنی نباید درجا بزنید ؛ شما ظرفیت پیشرفت ها را دارید ، نه ده برابر وضعیت حال ، بلکه صد برابر ؛ دشمن ولو ضعیف باشد ، نباید دشمن را ضعیف شمرد ؛ بلکه باید احتمال توانمندی دشمن را داشت . این تعبیر قرآنی سزاوار دقت است وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ  ، چرا نفرمود علیهم ؟  یعنی اگر شما آماده ی دفاع باشید ، حتی به دشمن کمک کردید ، چرا؟ برای اینکه دشمن جرئت برخورد نکند و تلفات هم ندهد و خسارت هم ندهد . خب این میشود به نفع دشمن هم. بعضی از سیاسیون شعار میدادند که ما اگر سر کار باشیم سایه ی جنگ برداشته میشود . الآن بزرگ و کوچک  و دوست و دشمن و داخل و خارج فهمیدند که سایه ی جنگ را اقتدار از سر ملت برداشت . اگر ملت ، نیروی مسلح مقتدر  نداشته بود ، آنها رحم به صغیر و کبیر نکرده بودند و در سوریه لانه نکرده بودند و در عراق آشیانه درست نکرده بودند . الآن هم از حضور و اجتماع سنگین اربعینی ، آنقدر هراس و وحشت داشتند ، سرمایه گذاری سنگین کردند ، و البته متأسفانه در عراق داعشی ها لانه دارند ، و خب برای خاطر اینکه بخش عمده ای از عراق سنی هستند و با آنها هم اندیشه هستند ، لذا میتوانند نفوذ کنند ، برای ناامن جلوه دادن این ایام عراق ، و کاستن از آمار جمعیت زائران ، یک سر و صدا و آشوب هایی را در درون عراق ایجاد کردند . خب اینها اگر واقعاً توان برخورد نظامی را در خودشان میدیدند که معطل نمیکردند .

و در همین صحبت با سپاه ، از وضع زندگی و معیشت مردم ابراز نگرانی کرد که سخت است برای مردم . علاج مشکلات اقتصادی ، تکیه به امکانات و توانایی های داخلی است . امام راحل در ارتباط با همین آمادگی میفرمود: غفلت از تقویت بنیه ی دفاعی کشور ، تحمیل جنگ و توطئه را به دنبال خواهد داشت . یعنی اگر شما آماده برای دفاع نباشید ، قطعاً جنگ و توطئه های دیگری بر شما تحمیل میکنند. ولی الحمدلله خوشبختانه صنایع دفاعی و نیروهای مسلح ما ، به هوش و به روز و به لحظه  ، لذا آسایش و آرامش از دشمن برای اندیشیدن در تعدی ، تجاوز ، حمله ، سلب شده است.

مناسبت هایی که وجود دارد امروز سالروز هجرت امام راحل از عراق به کویت در سال 57 ؛ امروز دوازدهم مهرماه است ، دولت عراق پیغام کرده بود برای امام ، که ما با دولت ایران معاهده ی صلح امضا کردیم ، و شما دیگر نباید بر علیه دولت ایران حرف بزنید . امام هم فرمود من تابع مقررات شما نیستم ، من به تکلیف خودم عمل میکنم . گفتند که ما تعهد سپردیم که شما دیگر فعالیت سیاسی علیه ایران نداشته باشید ؛ عملاً هم مأمورین بعثی را اطراف خانه ی امام چیده بودند که رفت و آمد ها کنترل بشود . لذا امام تصمیم گرفت از عراق به کویت برود . اینها را فراموش نکنیم و بدانیم . ابتداءً امام تصمیم پاریس نداشتند . گذرنامه را فرستادند به سفارت کویت ، سفارت کویت ویزا داد و موقعی که ویزا میدادند نشناخته بودند ک کیست صاحب گذرنامه ؛ برای خاطر اینکه در شناسنامه فامیلی امام مصطفوی بوده است . آنها ویزا دادند ، امام حرکت کرد و آمده تا مرز کویت ، ولی عوامل خبردار شده بودند که امام به سمت کویت حرکت کرد . اطلاعرسانی کرده بودند و فشار دولت ایران بر کویت ، کویت سر مرز گفت که ما اشتباه کردیم ویزا دادیم و جرأت نمیکنیم شما را بپذیریم . آنجا امام تصمیم گرفت برای رفتن به پاریس ، چهار ماه از 12 مهر ، بعد آبان ، آذر ، دی ، و بهمن ، 12 بهمن وارد ایران شد . این چهار ماه افکار امام ، پیام امام ، اندیشه ی امام ، گسترش پیدا کرد ، نه تنها در ایران ، بلکه واقعاً در سرتاسر جهان ، پیام امام به وسیله ی مصاحبه ها و خبرگزاری ها منتشر شده بود . گرامی میداریم حرکت امام را . هجرت . پیغمبر خدا و اولیاء خدا هجرت داشتند ؛ هجرت مبارک برای اسلام و برای مسلمین .

فردا روز نیروی انتظامی و این هفته هفته ی نیروی انتظامی است . مقام معظم رهبری ، نیروی انتظامی را مظهر عزت و اقتدار و رحمت برای ملت معرفی کردند. تشکر میکنیم از خدمات نیروی انتظامی . قبل از خطبه ها هم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ، جناب سرهنگ حاج آقای مرادی ، که امسال توفیق داشتند زیارت خانه ی خدا را صحبتهایی داشتند و استفاده شده است . اینها نشانه ی ایمان و توکل و تعبد است .  بحمدالله همکاران ایشان و پرسنل عزیز نیروی انتظامی ، پا به کار ، ولی همواره باید شهروندان همکاری داشته باشند با پلیس ، در تأمین امنیت ، در مقابله ی با اشرار ؛ حالا که دستگاه قضایی مصمم شده است ، نیروی سرافراز انتظامی دیگر مشکلی  ندارد ، برای برخورد جدی با اشرار و سارقین و زوربگیران و فاسدین .

و همچنین فردا سالروز وفات یادگار سه ساله ی اباعبدالله الحسین ، در خرابه ی شام است . شنیده دارید ، که این دختر بچه ی خردسال ، به یاد پدر می افتاد و بهانه میگرفت . عمه اش زینب ، با تلاش فراوان سعی میکرد آرامش کند ؛ آن شب ز عمه طفل سراغ پدر گرفت – اختر ز ماهتاب ، خبر از قمر گرفت – هر روز ناامیدتر از روز پیش بود – هر شب بهانه بیشتر از پیشتر گرفت – چشمش ز خواب ، خالی و لبریز اشک بود – این کودک سه ساله ، چشمش خواب نداشت ، اما همیشه پر اشک بود – چشمش ز خواب خالی و لبریز اشک بود – و از آب چشم او دل هستی شرر گرفت – زینب ، بغلش کرد ، آرامش کرد ، خوابش کرد ؛ ولی در خواب پدر را دیدار کرد و از خواب جهید و برخاست ؛ باز شیون و ضجه سر داد و از ضجه ی او ، بقیه ی بچه ها و زن ها ، همه به گریه افتادند . از گریه ی دست جمعی ، یزید خبیث که از جنایت خود آرامش و آسایش خواب نداشت ، جویا شد که چرا در خرابه امشب بی قراری فوق العاده ای است ؟ گفتند دختر سه ساله ، پدر را در خواب دید و بهانه گرفته است . گفته شد سر بریده ی پدرش را ببرید برایش . سر بریده ی پدر را آوردند . پدر جان ، خبر نداری پدر ، رقیه ات خوار شد ، با سر عریان همی وارد بازار شد . ز دوری روی تو قرار رفت از دلم ، ز گردش این جهان ، خرابه شد منزلم – ز عمر سیر آمدم ، به مرگ خود مایلم – ز بعد تو گشته این قاتل تو قاتلم – گریه مرا روز و شب  ، جان پدر کار شد ؛ اندر خرابه ای سر انور خوش آمدی . بر دیدن رقیه ی مضطر خوش آمدی . قربان زخم های گلوی بریده ات . ای از قفا بریده ز خنجر خوش آمدی . لب های نازنین تو از چه کبود شد؟ . گویا که خورده چوب مکرر ، خوش آمدی . بر گو تنت کجا است ببوسم دو دست تو – ای رأس دور گشته ز پیکر ، خوش آمدی .

الا لعنه الله علی القوم الظالمین . و سیعلم الذین ظلموا ای منقلبٍ ینقلبون .

همچینن روز سه شنبه سالروز وفات سلمان فارسی . و چهارشنبه هم سالروز شهادت عمار یاسر ؛ یار باوفای امیرالمومنین در جنگ صفین ؛ خدای رحمان درجاتشان را متعالی بگرداند.

((((((((((به تبع هرهفته خطبه های نمازجمعه قائم شهر مزیّن به اسامی شهدای شهرستان است که هفته ی گذشته و پیش رو سالگرد شهادت آنها است ))))))))))))))) نثار ارواح این عزیزان همه باهم صلوات.

{{ بسم الله الرحمن الرحیم ؛ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ؛ اللَّهُ الصَّمَدُ ؛ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ؛ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ؛ صدق الله العلی العظیم }}

پایان خطبه دوم//

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب