جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه دوازدهم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه دوازدهم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 68 إلی 71 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان ، توفیق شکرگزاری به درگاهش را ، در برابر نعمتهای لاتُعدُّ و لا تُحصی ، چه در وجود ما ، و چه در خارج از وجود ما نهاده است ، موفق به شکرگزاری باشیم ؛ موفق به دعا به درگاه او جلّ وعلا و موفق به اجابت دعا از ناحیه ی ذات اقدس اله ، که فرمود ادعونی استجب لکم ، مومنین خالصانه و مخلصانه او را بخوانند ، بی بهره نخواهند بود ، دست خالی برنمیگردند .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: خداوند روزی شما و من و همه ی مومنین بگرداند ان شاءلله که در سایه ی نعمتهای پروردگار در جنّت قرار بگیریم.خدا هم در دنیا و هم در آخرت ، همه گونه نعمت و رفاه دارد ، به شرط اینکه بنده ، و به سوی خدا بیاورد و خدا را بندگی پیشه کند و توکل بهذات اقدس حق داشته باشد. تقوای الهی یعنی ترک گناه و محرمات .زیور تقوا آراسته میشود به تعهد در انجام واجبات و تعهد در ترک محرمات و منهیات . خدای حمان همه ی ما را در این مسیر یاری بفرماید.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: از آداب حضور در جمعه ، هنگام استماع خطبه ، رو به قبله نشستن و از سخنان متعارف پرهیز کردن ، برای اینکه خطبه هم ذکر است و یادآوری است .چه برای خیر دنیا ، و چه برای خیر آخرت . باید مصداق معروف باشد . آنچه را که لازم است مومنین بدانند و بشنوند ، در خطبه ها ذکر میشود ، همان هم ذکر و یاد خداوند است. حالا چه رسد به اینکه آیات الهی خوانده میشود و کلمات معصومین بیان میشود ، آن ذکر بالاتر و برتر. بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را تأکید به تقوا و یاد خدا بودن دارم.هرکه گرفتاری پیدا میکند ، اگر جست و جو بکنیم ، میبینیم آن لحظه از یاد خدا و از یاد مرگ و مردن غافل شده است. دنیا مظاهر فریبنده ، فراوان دارد.انسان باید هشیار باشد که در زمین لغزنده دارد قدم بر میدارد . مبادا در اثر غفلت ، بلغزد و بیافتد . تقوای الهی میشود دستگیره . تقوا یعنی ملاحظه کردن خدا . خدا را ملاحظه بکند و وعده های خدا را ملاحظه کند و از یاد خدا غافل نباشد و فریب دنیا را نخورد .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دوزادهمین روز از بهمن ، سالروز مراجعت عزت مندانه و پیروزمندانه امام راحل به کشور بعد از 14 سال تبعید و دوری از وطن افزودند: روزگار تلخی بود 14 سال برای مومنین و برای کسانی که دل به مکتب اهل بیت داشتند. برای کسانی که با طاغوت ، روی سازش نداشتند ، دوران و روزگار تلخ و سختی بوده است . واقعاً اگر انبیاء گذشته ، یا عیسی پیغمبر ، کور مادرزاد را شفا میداد ، مردم آن عصر ، چیز دیگر را نمیفهمیدند ، ولی کور ، چشم نداشت و چشمش باز شد ، می دیدند . این میشد معجزه .حالا روزگار ما ، نباید معجزه فقط همان کور مادرزاد را شفا دادن باشد ؛ این که اگر دین خدا را یاری کنی ، خدا یاری ات میکند ، اینکه من کان لِله کان الله معه ؛ اگر با خدا باشی ، خدا فراموشت نمیکند ، واقعاً به صورت اعجاز در زندگی امام راحل پدیدار است . در زندگی رهروان راه امام راحل قبل از پیروزی انقلاب . کسی احتمال نمیداد که انقلاب پیروز بشود . به ایشان میگفتند چه فایده ، ایشان میفرمود مگر ما برای رسیدن به قدرت کار میکنیم؟ ما باید ببینیم وظیفه مان چیست. در شرایط فعلی باید نا به سامانی ها را بگوییم . او نظام شاهنشاهی را افشا میکرد ؛ نابسامانی ها را میفرمود . رنج های فراوانی را تحمل کرد ، 14 سال تبعید ، یک سالش در ترکیه ، در بورسا ؛ 13 سالش کنار قبر جدّش امیرالمومنین سلام الله علیه . در نهایت با آن استقبال تاریخی و پر شکوه برگشت.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند :در همینجا از صحبت های داخل هفته ی گذشته ی جناب آقای دکتر ادیانی در مجلس تشکر میکنم . گرچه همکاران و نمایندگان مجلس همراهی نکردند . گاهی واقعاً بعضی از نمایندگان مطالب حق و درستی را مطرح میکنند . ولی مجموعه ی نمایندگان متأسفانه همراهی درست گاهی نمیکنند ، ولی هر کسی هست و فهم خود و هرکسی هست و تکلیف خود و به وظیفه ی خود عمل کردن .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : الآن میشنویم و اعلام کردند اروپایی ها کانال مبادلات ویژه برقرار کردند . کانال مبادلات ویژه ی اروپا که اخیراً اعلام شده ، اگر انسان واقع نگر باشد ،سراب و فریب است  . چرا؟ . چون از آن لحظه ای که ترامپ بی عقل از برجام خارج شده بود ، ت الآن اروپایی ها چکار کردند؟با آنکه ترمپ رسماً گفت که من برجام را قبول ندارم و بیرون رفت از برجام . ولی اروپایی ها که ما را سرگرم نگاه داشتند عملاً همان کار ترامپ را کرده بودند . تا الآن تحریم ها را برنداشته بودند و مبادلات بانکی را اروپایی ها برقرار نکردند . اصلاً روح و جان برجام و تمام تلاش برای این بود که تحریم ها برداشته بشود ؛ اما اروپایی ها عملاً برنداشتند. الآن که این لایحه ی دولت در مجلس «FATF» مطرح است ، محدودیت مالی برای خودمان ، خودمان امضا بکنیم و به دشمن یک حربه ی قانونی بدهیم ، که فردا ، هربهانه ای از ما بگیرد ، به اصطلاح فریادش سر ما بلند باشد ، برای این که یک چراغ سبزی نشان بدهند ، هم نمایندگان مجلس ما را ، هم تصمیم گیرندگان عالی کشور ما را ، و هم ملت ما را ؛ آمدند گفتند که «SPV» یعنی نام اختصاری کانال مبادلات ویژه ی اروپا و ارتباط های بانکی را میخواهیم برقرار کنیم . که اینجا هم تبلیغ بشود روی آن که حالا که آنها میخواهند کانال مبادلات ویژه ی مالی را برقرار کنند ، حالا آن «FATF» را بپذیریم . اگر نپذیریم آنها بهانه در می آورند و باز ارتباط های بانکی برقرار نمیشود . اما سوال : اگر ما الآن «FATF» را بپذیریم و تصویب بکنیم . آنها که الان به ما چراغ سبز دادند کانال مبادلات ویژه را اعلام کردند ، چه تضمینی وجود دارد که اگر فردا عملاً زیر بار نروند چه؟ کدام مرجع قانونی دنیا ، میخواهد با آنها برخورد کند ؟ بی ارادگی اروپا در  عمل به تعهداتش را دیدیم . طبق برجام ، وظیفه داشتند پای لغو تحریم ها بایستند . ولی حالا برای بستن دست ما و ایجاد محدودیت های بیشتر برای ما وعده ی سرخرمن می آورند . عزیزان مسئولین ، واقعاً نگاه کنید به گذشته ، چقدر آدم ها ، قبل از پیروزی انقلاب جان دادند برای این نظام ؟ آقایان ، این انقلاب بینی و بین الله ، بهترین تعبیر این است که به دنیا آمدن یک موجود مبارک زنده . مثل اینکه من و شما به دنیا آمدیم و عمر ما دارد میگذرد ؛ دیگر تکرار نمیشود  . نعوذبالله که اگر این انقلاب آسیب ببیند ، دومرتبه این انقلاب تکرار نمیشود. مدیران ، مسئولان ، ملاحظه ی امام ، ملاحظه ی شهدا .

نماینده مردم استان مازندرن در مجلس خبرگان رهبری در قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: بسیار جای تأسف است که در آستانه ی چهلمین سلگرد پیروزی انقلاب ، در سی و هفتمین مراسم جشنواره ی فیلم فجر  ، انقلاب را زیر سوال ببرند و مسخره بکنند و رزمندگان را مسخره بکنند.آخر مومن! این وزارت فرهنگ و ارشاد ، اعتبار کلانی دارد هزینه میکند.آقا ! جوانانی که ایستادند سینه سپر کردند انقلاب پیروز شد ، به فرهنگ و ارشاد آن ایام بدبین بودند . تمام توجه نسل جوان آن روز به سخنان امام راحل بود . الآن چهل سال از پیروزی انقلاب میگذرد ، اینهمه اعتباراتی که در فرهنگ  و ارشاد هزینه میشود ، باید صرف تربیت نسل جوان میشد ، ولی جشنواره ی پیروزی انقلابش ، توأم با مسائل ابتذالی ، که داد مراجع قم را درآورد . یک پیرزن بازیگر را بیاورند سیاه نمایی کند علیه انقلاب . الله اکبر . من نمیدام واقعاً اینها چه میخواهند از جان این مردم ، از جان این انقلاب و این شهدا . یک زن بیاید در این جشنواره به نام چهلمین سال پیروزی انقلاب تک خوانی کند! یعنی زن آوازه خوان تک خوانی در آن جشنواره کند که به فتوای همه ی فقها محرم و حرام است . این شده وضع فرهنگ و ارشاد اسلامی ما . لا اله الاالله! . جوانانی که در انقلاب حاضر در صحنه ی فداکاری و از خود گذشتگی بودند ، در دفاع مقدس ایستاده بودند و از همان نسل ، مدافعان حرم پیدا شدند ، آنها تربیت شدگان فرهنگ و ارشاد امروزی نبودند . این فرهنگ و ارشاد خب رها کند این هزینه را در اختیار دستگاه دیگر بگذارند ، شاید بتوانند جوانن را درست تربیت کنند  . جوانان ما مستعدند و مشکل ندارند در فهم و تربیت . به بهانه ی ایجاد فضای شاد ، به بهانه ی ایجاد فرصت شادی برای جامعه و نسل جوان ولنگاری و هر گونه برنامه های مبتذل و نامناسب را در آن هم در جشنواره ی فیلم فجر آوردن، واقعاً جای تأسف دارد . اینها اگر زمینه سازی برای پذیرش سلطه ی غربی ها نباشد پس چیست؟! . نسل اول انقلاب تأثیرپذیر از نفس و کلام امام بوده اند . متقابلاً از دستگاه فرهنگی شاهنشاهی متنفر بودند ؛ لذا آن تبلیغاتِ فرهنگ شاهنشاهی جوان ها را اثر نمیکرد و جوانها گوش به فرمان ولی امر بودند . ولی الآن ، باید دستگاه عظیم فرهنگ و ارشاد و اعتبارات کلانش مکمّل رهنمود رهبر بشود ، باید در راستای رهنمود رهبری هزینه بشود . متأسفانه خنثی کننده میشود با این شکل . آن مواضعی که رهبری دارد ، آن رهنمودهایی که رهبری دارد ، با سیاست های فرهنگی که فرهنگ و ارشاد کشور دارد اجرا میکند ، به نوعی خنثی ساختن آن رهنمودهای حکیمانه میشود .

ایشان در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مرقد امام راحل مبنی بر اینکه : «همه باید در برابر آمریکا ، صهیونیست ها و مرتجعین منطقه ، یکصدا و صف واحد باشیم» فرمودند: خب منظورتان این است که یک صدا و صف واحد باشیم که «FATF» را بپذیریم؟ یکصدا باشیم که فقط از شما گوش بپذیریم؟ . همه باید در برابر آمریکا و صهیونیستها و مرتجعین منطقه ، یکصدا و صف واحد ، گوش به ندای رهبری باشیم . بخدا عزت دولت در این است . عزت ملت در این است .اگر از فقیه عادل بشنوند ، عزت میبینند . ببینید ، بخدا متن شریعت اهل بیت است که فقیه عادل ، نایب امام زمان است و اگر نقص و ضعفی هم داشته باشد ، خود ایشان جبران میکنند . زمان حیات امام راحل چه کسی تصور میکرد کسی بتواند جای امام را پُر کند؟ حالا بیا این معجزه ی آیه ی قرآن را بخوان:  مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا . این وعده ی خداست . جامعه اگر لیاقت داشته باشد ، خدا لطفش را دریغ نمینماید .لطف الهی ، دادن امامت سالم و صحیح است . اگر آیه ای را برداشت خداوند ، بهتر از آن را یا مثل آن را خدا وعده کرد بدهد به جامعه.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شده ، و بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای دکتر ادیانی ، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران بین الصلاتین این هفته ی نمازجمعه شهرستان، ایراد سخن فرمودند.

 

فایل صوتی سخنرانی جناب آقای دکتر ادیانی به عنوان سخنران بین الصلاتین :
دانلود فایل با لینک مستقیم
2c3r_img_5576.jpg

hl6_img_5588.jpg

rh12_img_5579.jpg

hnfy_img_5609.jpg

4qr_img_5629.jpg

zhzy_img_5636.jpg

b0my_img_5616.jpg

b1xo_img_5603.jpg

dy0a_img_5582.jpg

hl6_img_5588.jpg

31cd_img_5591.jpg

s9it_img_5595.jpg

qhsp_img_5640.jpg

w2g4_img_5655.jpg

plmo_img_5658.jpg

7apb_img_5659.jpg

c541_img_5662_-_copy.jpg

ak9s_img_5673_-_copy.jpg

kdc8_img_5688.jpg

94s_img_5700.jpg

84_img_5661.jpg

ak9s_img_5673_-_copy.jpg

nzti_img_5675.jpg

z1x5_img_5679.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب