جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه چهاردهم دی ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه چهاردهم دی ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان و اجرای جناب آقای  مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 46 إلی 51 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم که خدای رحمان همه ی ما را برخوردار از این مواهب در آخرت بگرداند . آنچه را که وعده شده برای مومنین ، برای بندگان صالح و ابرار ، خدای رحمان قسمت همه ی ما بفرماید ان شاءلله.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: یک وقتی انسان یک جایی میهمان میشود و به واسطه ی میهمان بودنش صاحبخانه او را تحمل و احترام و تکریم میکند  . اما یک وقتی آدم یک جایی میشود و صاحبخانه خوشحال و مسرور میشود جدّاً . این میشود معنای رضوان الهی . مومنین میتوانند برسند به سرحدی که وارد فضای بهشت میشوند ، خدای رحمان ، خوش آمد دارد به آنان و خوشنود است از عملکرد آنان . این بسیار جایگاه برجسته ای برای مومنین خواهد بود .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بار دیگر هم یاد خدا ، که یاد خدا برای انجام واجبات ، برای ترک محرمات ، برای آراسته شدن به زیور تقوا و پرهیزکاری کمک کار است.

ایشان در ادامه با نقل بیانی از حضرت امام صادق سلام الله علیه فرمودند : وجود نازنین ولی الله الاعظم ، حجت ابن الحسن المهدی ، برطرف کننده اندوه گرفتاری ها از شیعه است ، بعد از مضیقه های فراوان و سختی های بسیار ، و ابتلائات طولانی . یعنی گروه مومنین قبل از ظهور ولی الله الاعظم گرفتاری بسیار خواهند داشت . گاهی بعضی از مدیران جامعه ی ما می خواهند شرایطی را پیش بیاورند که راحت مدیریت کنند و راحت به قول خودشان پیش ببرند . اما دنیا برای اهل ایمان ، دار ابتلاء است . اگر موازین ایمانی و موازین مکتب اهل بیت بنا است حفظ بشود ، خالی از گرفتاری و خالی از ابتلاءات نیست . این امام راحل و این انقلاب عظیم و این تحول بزرگ ، که اگر نگاهی به تاریخ زندگی او بیافکنیم ، می بینیم که چه سختی های طاقت فرسایی را که او تحمل نکرد . چه گرفتاری هایی را که نکشید .گرفتاری های فراوانی کشید . دنیا دار گرفتاری است برای اهل ایمان . اما برای مشرکین و منافقین نه . خب چرا گرفتاری در دنیا برای مومنین باشد؟ پاسخ این است که در آخرت آنوقت آنها گرفتارند و مومنینی که در دنیا گرفتاری داشتند بنا نیست که در آخرت هم گرفتار باشند . بعد از گذراندن این گرفتاری ها و ثابت قدم ماندن در صراط توحیدی و ایمان ، سرانجام خوبی که خدای رحمان به پیغمبر و امتانش وعده داد و للآخره خیر لک من الاولى ، ولسوف یعطیک ربک و ترضی.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند :علامه بزرگوار حسن زاده آملی که خدای رحمان شفای عاجل عطا کند به ایشان ، یک بیانی داشتند ایشان ، بیانی کوتاه و بسیار حکیمانه و زیبا . میفرمود : انقلاب اسلامی ایران ، بین الطلوعین حکومت جهانی آقا امام زمان است .یعنی دو تا طلوع . طلوع اول فجر صادق ، که یک سفیدی در افق پیدا میشود . طلوع دوم خود خورشید است . این فاصله را بین الطلوعین می نامند . به بیان ایشان هم این انقلاب اسلامی بین الطلوعین است . یعنی ظهور آقا امام زمان ، خورشید عالم تاب است و این انقلاب ، آن سفیدی اول افق ، یعنی فجر صادق است . بعد در ادامه میفرمود که : اگر ظهور ، ظهور دفعی واقع میشد ، بشریت ظرفیت تحمل نور وجودی ایشان را نداشت .یعنی یکباره اگر خورشید پیدا میشد ، مثل اینکه شما در یک فضای تاریک تاریک باشی ، یک مرتبه یک چراغ روشن بشود ، آنچنان چشمتان را از پرتو زیاد نور اذیت میکند . تشبیه به این معنا میفرماید . یعنی ظهور دفعی بدون آن فجر اول ، یکباره اگر خورشید پیدا میشد ، بشریت ظرفیت تحمل نور وجودی ایشان را نداشت . پروردگارا چشمان ما را به نور جمال ولی خودت منوّر بگردان .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: میبینیم که استکبار جهانی و شیاطین بزرگ و کوچک عالم ، مشکلاتی برای مومنین ، چه در ایران و یمن و سوریه و هرکه بخواهد در سایه ی دین خدا ثابت قدم و استوار بماند ، آنها تا میتوانند میخواهند فشار بیاورند و سرکوب کنند ، اما اگر مومنین اعلام آمادگی و مقاومت داشته باشند ، روحیه ی مقاومتشان استکبار را به عقب می راند و استکبار را میشکند .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند : اخیراً که آمریکا اعلام کرد از سوریه میخواهد خارج بشود و بعضی از روزنامه ها تعبیر پرسشی گذاشتند که این فریب است یا فرار . برمیگردیم به بیانات مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال ؛ الآن دی ماه است . یعنی دهمین ماه . ولی دومین ماه سال بود . دهم اردیبهشت امسال ، در دیدار جمعی از کارگران ، مقام معظم رهبری فرمود : باید پای آمریکایی ها از این منطقه قطع شود . آن کسی که باید از منطقه بیرون برود آمریکا است ، نه ایران . آمریکایی ها میگفتند ایران نباید در منطقه نفوذ داشته باشد . مقام معظم رهبری هم میفرمود : ما اهل اینجاییم و خلیج فارس خانه ی ما است و شما بیگانه اید . شما دنبال فتنه هستید . شما باید بیرون بروید . بدانید پای آمریکا از این منطقه قطع خواهد شد . حالا اخیراً هم در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی ،بار دیگر پیروزی فلسطینی ها را نوید داد و بشارت دارد با این امیدواری که در تل آویو برای فلسطینی ها تشکیل دولت خواهد شد . البته این بشارت ها در سایه ی تداوم مقاومت . اگر مقاومت و استقامت باشد و دولت های کشورهای در این منطقه اهل مقاومت باشند ، شکست استکبار سرعت پیدا میکند . ولی متأسفانه دولت ها گاهی ضعف نشان میدهند  . ملت ها بحمدالله روحیه ی مقاومت و استقامت و پایداری دارند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر فرمودند: اینبار بعد از درگذشت رئیس تشخیص مصلحت نظام ، مقام معظم رهبری به سرعت تصمیم گرفت. به خلاف آن مرحله ی قبل . بعد از فوت مرحوم آقای هاشمی ، یک مدتی گذشت و ریاست جدید مجمع اعلام شد.ولی اینبار، هنوز هفتمین روز درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نیامد که مقام معظم رهبری رئیس جدید مجمع را مشخص کرد . حکایت از این دارد که زمان ، زمان حساسی است . مجمع ، عالی ترین مرکز تصمیم گیری درمورد اختلاف نظر بین مجلس و شورای نگهبان است.مخصوصاً که این ایام FATF مطرح بوده است . اینها یک چیزهایی است که استکبار میخواهد از ما که ما دست خومان را ببندیم و در دست آنها بگذاریم . یعنی دچار خود تحریمی به یک اعتبار بشویم . که انسان خودش خودش را محدود بکند تا طرف مقابل از آدم مطمئن بشود مثلاً . امیدواریم که از این مرحله هم دولت و ملت و نظام ما به فضل الهی به خوبی عبور بکند . باید مجمع ، مجمعی قوی و هشیار و با صلابت و با حفظ موازین و ارزشهای اسلام و انقلاب ادامه ی کار بدهد ان شا ءلله.

ایشان افزودند : سالگرد سانحه ی نفتکش سانچی که نفت جمهوری اسلامی را حمل میکرد و در اجاره ی جمهوری اسلامی بود . یک سال از آن سانحه میگذرد که چهل و چند نفر از کارکنان و زحمتکشان این نفت کش جان باخته بودند در آن حادثه . از پیشگاه خدای رحمان برای آنان رحمت و رضوان طلب میکنیم به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه افزودند : دوشنبه سالروز دستور کشف حجاب سال 1314 از رضاخان قلدر که زن ها با روسری بیرون نیایند . نعوذبالله . صراحت قرآن را نگاه کنید : یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا   . یعنی ای پیغمبر ، به همسران و دختران خودت و زنان مومنین تأکید کن که ، با آن پارچه ی سرتاسری ، خود را بپوشانند . چادر . حالا زنان مناطق عربی هم خب چادر عربی دارند . خیلی هم گاهی راحت تر حفظ میکند از همین چادر ایرانی . از آن چادر تعبیر به جلابیب میشد . اگر این حجاب نباشد اسباب زحمت برای خودشان هم میشود . آنهایی که حجاب را رعایت نمیکنند ، بیشتر در معرض تعرض آدم های بوالهوس و چشم چران قرار دارند . ولی چون خود این شیوه را برگزیدند ، آن اذیت و آزار را هم تحمل میکنند . زن ، از کرامت انسانی و اسلامی باید برخوردار باشد . حجاب فرصتی است برای حفظ حرمت ، حفظ کرامت ، حفظ شخصیت . حالا آن روز ، به زور حجاب را برمیداشتند ، امروز هم تبلیغات بیگانه و وسوسه های درونی ، سعی دارند که باز بی حجابی را در جامعه رونق دهند . مومنین ، خانواده ها ، تأکید داشته باشید ؛ درست است که منهای چادر هم میشود حجاب حفظ بشود ؛ اگر واقعاً پوشش کامل و درست باشد ، و اگر لباس بدن نما نباشد و حجم بدن نمایان نباشد ، وسوسه بر انگیز نباشد . بله . اما چادر بهترین فرصت و پوشش و لباس ملی خانم های ایرانی است.

ایشان در قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: چهارشنبه هم سالروز قیام خونین مردم قم.جرقه ی انقلاب از قم زده شد ، که امام در یک بیانیه ای که در نجف بوده ، قم را به عنوان قم قهرمان ، تبریز را به عنوان تبریز غیور بیان کرد . بعد از فاجعه ی قم ، تبریز به غیرت آمد و جوشید و به میدان آمده بود و به حمایت از امام و انقلاب و شهدای قم ، تبریز تظاهرت کرده بودند عده ای را به شهادت رسانده بودند و موجی در سرتاسر کشور از حرکت قم و تبریز به وجود آمده بود .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد .

c241_img_3674.jpg

dt7x_img_3684.jpg

zuvc_img_3686.jpg

6x2e_img_3695.jpg

ollv_img_3703.jpg

مطالب مرتبط

مراسم گرامیداشت مقام معلم ، و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با حضور آیت الله معلمی در پایگاه دریایی ثامن الحجج«ع» شمال برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر سه شنبه مورخ 11 اردیبهشت 1403 ، مراسم گرامیداشت مقام معلم ، و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با

ادامه مطلب