جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه هجدهم آبان ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه هجدهم  آبان ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  قدمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب حجت الاسلام والمسلمین ولی نژاد «ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر» به مناسبت دهه وقف ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 33 و 34 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق درک و فهم آیات خود را آنگونه ای که خود می پسندد به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در مقام پایبندی و در مقام عمل موفق بدارد . در هر نماز واجب ، در رکعت اول و دوم ، سوره ی مبارکه حمد و ایاک نعبد و ایاک نستعین ، یعنی از خدا مدد خواستن .تا به خدا پناه نبریم و از خدا مدد نخواهیم ، و اگر مدد الهی نباشد ، انسان اسیر نفس است و گرفتار و عاقبت بدی خواهد داشت . مگر پناه ببرد به درگاه خدای رحمان .اعوذبالله من الشیطان الرجیم.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند:اگر انسان و جن بخواهد نفوذ کند در آسمان و یا در اقطار زمین ، نمیتواند . چون نمیتواند ، و هرکجا باشد ، مرگ ما را می یابد و مرگ او را درک خواهد کرد . و به همین دلیل که نمیتواند خارج بشود از زمین و آسمان ، پس همواره هرکجا هست ، در حیطه ی قدرت خدای خود به سر می برد. در ادامه فرموده نمیتوانید بگریزید ، الّا بسلطان ، یعنی مگر با قدرت علمی و صنعتی ، که باز هم آنها هم مواهب الهی است ، یعنی مثلاً صنعتی اگر ایجاد شد که بتواند به کره ی ماه برود ، با استفاده از هوش و عقلی که خدا به او داد . لا حول و لا قوّه الا بالله . یعنی هیچ توان و هیچ نیرویی در عالم وجود ندارد ، مگر از ناحیه ی خدای رحمان .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: دیروز که سالروز شهادت آقا امام رضا سلام الله علیه بود ، مردی به آقا امام رضا خطاب کرده بود : والله ما على وجه الأرض أشرف منک أباً ، گفت به خدا سوگند ، کسی در روی زمین نیست که نسبش از شما شریف تر باشد ؛ شما نسب شریفی دارید ؛ پدر شریفی دارید ؛ آباء و اجداد شریفی دارید . این جمله را یک نفر آدم به آقا امام رضا گفت ؛ آقا امام رضا فرمود : التقوى شرّفتهم وطاعه الله أحظتهم . اگر معتقدی که پدرم ، شریف بود ، آباء و اجدادم شریفند ، میدانی چه چیزی اینها را شریف ساخت؟ تقوای الهی . تقوا شرف می دهد ؛ به هر اندازه ای که انسان پایبند به موازین تقوا باشد ، به همان اندازه ، شرافت پیدا میکند . وطاعه الله أحظتهم . بندگی خدا بهره داد به آنها . یعنی ذاتاً از خودشان نداشتند ؛  شرف را از خدا و بندگی خدا گرفتند . حظ و بهره را از اطاعت فرمان خدا دارند . دیگری هم به آقا امام رضا گفته بود که : أنت والله خیر الناس. به خدا شما بهترین مردمید . آقا امام رضا بلافاصله فرمود: لا تحلف یا هذا ؛ یعنی قسم نخور . خیر منّی من کان أطوع لله وأتقى له . یعنی بهتر از من کسی است که تقوایش از من بیشتر باشد . تقوا است که شرف میدهد به انسان ، تقوا است که انسان را تقرب میبخشد به ذات اقدس اله .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به راهپیمایی 13 آبان افزودند : سیزده آبان امسال حقیقتاً با شکوه تر از هر سال گذشته بود . استکبار جهانی ، خیلی دل بسته بود به 13 آبان ، که روز ملی مبارزه با استکبار در تقویم ایران اسلامی ، د تقویم جمهوری اسلامی قید شده ، دل بسته بود که این روز را تبدیل کند به روز ذلت پذیری ملت ایران . چه کور خوانده بود .آقا امام زین العابدین سلام الله علیه میفرمود که حمد خدا را که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد.خیلی تلاش و کار تبلیغاتی تخریبی کردند ، در فضای مجازی ، در سایت ها ، در ماهواره ها ، اما به فضل الهی نتوانستند نتیجه بگیرند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: امروزه در دنیا جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند که در برابر استکبار ، سرو گونه ایستاده اند و قد خم نکرده اند و به فضل الهی میرود که این انتظار و آرزو را دشمن با خودش به گور ببرد که این ملت در برابر او قد خم کند. همه ی شیوه ها را علیه ما به کار برده . اما یک حقیقت مهم این است که در این مدت ، طرف مغلوب ، آمریکا بود و طرف پیروز جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.آیا این جمله فقط بُعد عاطفی و احساساتی دارد یا به تعبیر دیگر شعار است؟ هرکسی یک حرکتی را آغاز میکند یک هدفی دارد . جنگ هشت ساله علیه ما راه انداختند ، خب هدفشان هم یا شکستن انقلاب ، یا حد اقل ، به سازش کشاندن بوده . حالا برویم آنجا ذلیل بشویم و مذاکره کنیم و بپذیریم شرایط دشمن را؟ به کدام هدف رسید استکبار؟ استکباری که صدام را تحریک کرد ، استکباری که پشت صدام ایستاد . سلاح های شیمیایی ، سلاح های مرگبار کشتار جمعی در اختیارش گذاشت ، به کدام هدف رسید؟  چون به هدفش نرسیده پیداست که مغلوب است و شکست خورده . ما در جنگ از خودمان دفاع کردیم و بحمدالله پیش بردیم دفاع را . پس ما پیروز بودیم .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با شاراه به عوض شدن تیم اقتصادی دولت افزودند: واقعاً الآن توقع از تیم اقتصادی دولت افزایش پیدا کرد . حداقل تثبیت قیمت ها ؛ جلوگیری از افزایش بیشتر بی رویه ی قیمت ها . کنترل قیمت ارز ، طلا ، سکه . اینها چیزهایی است که خواسته ی به حق مردم است . اگر ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دولتمردان ، یک گوشه ای را که نیاز به تذکر دارد ، هرکسی ، چه یک رسانه ی دلسوز ، و یا یک فرد دلسوز ، اگر تذکری بدهد ، یک چند نفری متأسفانه اطراف دولت حلقه زده هستند و بلافاصله لب باز میکنند و اینها را دشمن و مخالف دولت معرفی میکنند . با اینکه خود رئیس جمهور ، همین اخیراً فرموده بود : دشمن اصلی ما جناح ها و احزاب و افراد داخلی نیستند ، دشمن ما آمریکا است که شمشیر از رو بسته است ، اما حالا یک خانمی که خودش خسته ، و راحت طلبی پیشه کرده ، میاید میگوید پروژه ی پشیمان کردن از رأی به دولت ، هم افزایی با جریان برانداز است . چه حرف غلط و زشتی است . مضمون اینکه میگوید اگر کسی از دولت انتقاد کرد ، با دشمن هم صدا است . مثل مورچه ای که سوار بر یک برگ بر روی جریان آب ، تصور میکرد دنیا را آب برده است .بیچاره تو خودت گرفتار شدی ، نه اینکه دنیا را آب گرفته باشد . حالا واقعاً گاهی اینجور است متأسفانه ، اگر یک کلمه ی انتقادی مطرح شود ، دو سه نفری هستند اطراف دولت که انتقاد کننده را به باد ناسزا میگیرند به عنوان مخالف و تخریب کننده ی دولت و پشیمان کننده ی مردم از رأی دادن به این دولت و از این چیزها قلمداد میکنند. این شیوه واقعاً شیوه ی نادرستی است و باید خود رئیس جمهور از این شیوه جلوگیری بکند . مردم دولت را سرکار می آورند . مردم با رأی خودشان دیگران را سرکار می آورند ، اما دشمنی آمریکا در برابر نظام ما است و برای حفظ نظام همه ی آحاد ملت پای کار ایستاده اند و تا آخرین نفس دفاع خواهند کرد . مگر میشود ارثیه ی شهدا و امام راحل را و ارثیه ی انقلاب را به راحتی کسی از دست بدهد ؟ اینها حالا خودشان را گره میزنند به اصل نظام که اگر کسی به آنها انتقاد کرد دارد به اصل نظام انتقاد میکند و دارد با دشمن هم افزایی میکند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دهه ی وقف افزودند:یک وقتی انسان خیرات موردی مانند خمس و صدقه میدهد ، اما وقف ، خیرات ماندگار و چشمه ی همیشه جوشان و زاینده است . قبل از خطبه های نماز ، برادر عزیزمان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای ولی نژاد ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صحبت کردند که تشکر میکنیم.

ایشان در ادامه فرمودند: امروز روز کیفیت است . آنقدر متأسفانه تبلیغات سوء کردند برای کالاهای ایرانی ، که هرکسی مثلاً خیال کند که اگر بگوید من کالای خارجی تهیه کردم ، یک فخری برای خودش بفروشد . ما عالی ترین دستور را داریم ، اولیاء خدا فرمودند : خدا رحمت کند کسی را که اگر کاری را انجام میدهد محکم انجام بدهد و چیزی را میسازد درست بسازد ؛ کیفیت داشته باشد محصولات و تولیدات . واقعاً یکی از مظاهر غیرت ایرانی است . صرف نظر از اسلام . هم باید سعی کنیم کیفیت کالاها افزایش پیدا کند ، و هم استفاده از کالاها و محصولات داخلی فرهنگ بشود در جامعه ی ما.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد و در بین دو نماز جمعه و عصر ، از جناب آقای وحید ترکان دهنوی ،حائز رتبه ی برتر کشوری حفظ ده جزء کلام الله مجید ، با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

r9hm_img_1642.jpg

9une_img_1647.jpg

wkgj_img_1653.jpg

h27o_img_1698.jpg

a9x7_img_1703.jpg

d5k4_img_1707.jpg

5c9w_img_1716.jpg

3u6v_img_1737.jpg

26b3_img_1742.jpg

q8uq_img_1749.jpg

5neb_img_1752.jpg

q2x_img_1760.jpg

r5pt_img_1763.jpg

jny3_img_1765.jpg

jksq_img_1795.jpgcqf3_img_1797.jpg

مطالب مرتبط