جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 6 بهمن 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه ششم بهمن ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب طبری و قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب یاسین محمدی ، و مداحی در وصف حضرت زینب کبری سلام الله علیها توسط پیرغلام مکتب اهل بیت جناب آقای حاجیان ،  و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط پرستار خدوم ، سرکار خانم حیدری (کارشناس پرستاری ) آغاز ،  و پس از اقامه اذان ظهر به وقت شرعی با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 45 اِلی 50 سوره مبارکه واقعه کلام الله مجید ، فرمودند: امروز در همین دنیا هم عمده ی گرفتاری جامعه و جوامع بشری و فساد جامعه از ناحیه ی همین نازپروده هاست ؛ اگر مدیران و مسئولان  درد کشیده و زجر کشیده باشند ، همانگونه که امام راحل می فرمود اگر مدیران از قشر متوسط یا مادونِ متوسط باشند ، درد مردم را بهتر احساس میکنند.اگر خدای ناکرده بی دردها در مراکز تصمیم گیری بنشینند ، فکر گرفتار ها و به زبان ساده تر : بدبخت و بیچاره را نمیکنند . گرایش های انحرافی از همین جا ها می آید . ما گاهی به یکدیگر به ظاهر احترام می گذاریم ، و لی از حقایق غافل میشویم . اگر حقیقت دین و آیات را بفهمیم و خدا را ملاحظه کنیم ؛ اینها میشود یک تلنگر که کسی که در رأس کار نشسته است یک هشدار و تذکری دریافت کند.

ایشان با اشاره به حماسه ی هزارسنگر آمل در سال شصت ، فرمودند: بالای 42 نفر جان دادند در آمل و به شهادت رسیدند ، برای اینکه در برابر نیروهای مسلّح مزدور بیگانه تسلیم نشدند و مقاومت کردند و در پی مقاومت ، 42 نفر به شهادت رسیدند . که اگر آن مقاومت ها و مقاومت فرزندان این ملت در عرصه ی دفاع نبود ، امروز این صندلی ها در اختیار مدیران امروزی نبود ؛ پس چرا باید غافل از آنهمه فداکاری و ایثار و یا خدای ناکرده تصمیمات غیر دردمندانه برای جامعه داشته باشند؟.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر ، در قسمت انتهایی خطبه اول افزودند: اگر می خواهیم گرفتار عذاب های دردناک نشویم ، دل به خدا بدهیم و رو به سوی خدا داشته باشیم و امر خدا را اطاعت کنیم و نهی خدا را ترک کنیم ، که میشود تقوا ،یعنی پرهیز از گناه و انجام واجبات که زمینه ساز نجات و رستگاری انسان خواهد بود.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: تقوا و ملاحظه ی خدای رحمان ، راه نجات و سعادت و آرامش و آسایش ، هم در دنیا و هم در آخرت است. هرکه از یاد خدا غافل شود ، در کمین شیطان گرفتار خواهد آمد . یاد خدا است که انسان را نجات می بخشد ؛ و یاد خدا کمک میکند برای انجام واجبات و ترک گناه . که همواره باید به خدا پناه ببریم و همواره به درگاهش استغفار داشته باشیم .

ایشان با اشاره به آغاز ماه بهمن فرمودند: ماه بهمن ، ماه پرخاطره در تاریخ معاصر است که الآن سی و نهمین سال را پشت سر میگذاریم و آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب را در 22 بهمن ، پیش رو داریم . جوان های سی ساله ی امروز نبودند و ندیدند آن ایام گذشته را درک کنند ، و پیرتر ها باید بگویند ذلتی را که ملت ایران داشت و تسلطی را که آمریکایی ها بر ایران آن روز داشتند . امام فرموده بود که در ذلت آن روز ملت ایران همین بس که طبق لایحه ی کاپیتولاسیون ، یک سگ آمریکایی بر شاه ایران شرف داشت . و اگر کسی متعرض سگ آمریکایی میشد ، باید محاکمه میگردید ، ولی اگر یکی از مستشاران آمریکایی به شاه ایران متعرض میشد ، یک ایرانی حق دخالت و یا اعتراض نداشت ؛ بلکه اگر خود آمریکایی ها مصلحت دانستند او را تنبیه کنند ، و اگر مصلحت ندانستند نه. ایران یک همچین ذلتی داشت . وقتی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل تشکیل شد ، در میان هم هی کشورهای اسلامی که همه بهتشان زده بود که آمریکا ، انگلیس ، به زور یهودی ها را آوردند آنجا و همه گونه امکانات در اختیارشان گذشاتند و کلاهک هسته ای هم به آنها دادند و گفتند شما در منطقه مورد اعتماد و پایگاه و عمود ما و تکیه گاه ما باید تقویت شده و بمانید . کلّ مسلمان ها متحیر بودند ، ولی در میان همه ی کشورهای اسلامی ، اعم از عربی و غیر عربی ، ایران آن روز ، اولین کشوری بوده که اسرائیل را به رسمیت شناخت و ننگی بر دامن ملت ایران نشانده بود. ما چنان وضع اسفناکی داشتیم و خدای رحمان بر ما منت نهاد و در پی مجاهدات چند ده ساله ی امام و جانفشانی جمعی از اهل ایمان ، مردان و زنان مقاوم که چقدر در راهپیمایی ها شهید دادیم ، و همین در قائم شهر که شهر کوچکی بوددر کلّ کشور ، سه شهید دادیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: اگر این نظام خدای ناکرده در اجراییات گرفتار انحرافات بیشتر بشود و اجحاف به مردم بشود ، باز هم ممکن است کسی نعوذ بالله بگوید: « که نظام اسلامی این است» ، در حالی که باید عقلا و عامه ی با بصیرت دقت کنند ، که همچین فرصتی در اختیار آمد که اصل دین خدا و شریعت پیغمبر ، حاکم باشد . بعد از رحلت پیغمبر ، همان خواص و همان دور و بری ها خشت بنای کج نهادند ، ولی اگر عامه ی مردم مقابلشان می ایستادند و امر به معروف و نهی از منکر می کردند ، شاید اوضاع بهتر پیش میرفت. این که گفته شود به من چه و یا به تو چه ، کار را خراب در می آورد .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه فرمودند: شرایط امروز یک شرایط استثنایی در طول تاریخ است ؛ کدام کشور دنیا یک حکومتی بر اساس موازین دین تشکیل داده باشد ؟ و اگر هدف امام را می خواهیم بدانیم که با چه هدفی این انقلاب را پدید آورد ، برویم وصیت نامه ی امام را بخوانیم ، و سپس ، عملکرد امروز دولت و حکومت را مقایسه بکنیم ، اگر در همان راستای وصیت نامه ی امام است ، بگوییم دستتان درد نکند ، بارک الله ، و اگر احساس کردیم که خیر ، بلکه از وصیت نامه ی امام دارد انحراف پدید می آید ، هشدار بدهیم و نهیب بزنیم که آی برادر ، ما به شما رأی دادیم برای اینکه این ارزش ها حفظ بشود . حکومتی که بر اساس دین ، با حسن نیت و مجاهدت چند ده ساله ی امام ، خونبهای شهیدان ، پا گرفت . اگر ایران نبود و در هرجای دنیا یک چنین حکومتی شکل میگرفت ، همه ی متدینین وظیفه داشتند به اندازه ی ممکن کمک و حمایت و پشتیبانی کنند . واقعاً یکی از مصائب بزرگ و ظلمی نابخشودنی این است که فرض کنیم یک نفر مدیر و مسئول بد عمل کند و نتواند درست عمل کند ، دیگری بگوید نظام اسلامی این است . نه خیر؛ نظام اسلامی عیب ندارد ، مدیریت و اداره کردن من و شما ممکن است عیب داشته باشد . چرا مقدسات را زیر سوال میبرند؟ چون اعتقادات ما پایه و اساس مقاومت در برابر استکبار و زورگویی و سلطه جویی و تجاوزگری است. چرا زائر قبر اباعبدالله را در کربلا با انفجار میکشند؟ چون امام حسین مظهر مقاومت بود و هرکه دارد به سمت امام حسین میرود ، میشود اهل مقاومت و استکبار میخواهد اینگونه نشود.ناکارآمدی افراد صدر امور مسئولت را به ناکارآمدی نظام می خواهند تعبیر کنند که این ظلم نابخشودنی است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گذشتن دو سال از اجرایی شدن برجام فرمودند: الآن در همین صحبت پریشب رئیس جمهور صریحاً فرمودند که : مشکل بانکی ما سر جایش هست ؛ معذلک گفته شود که برجام تا ظهور آقا امام زمان درخشان می ماند ! . مشکلات دولت قبلی را مشکلات مدیریتی معرفی میکردند و میگفتند که قطعنامه های تحریم خیلی به ما آسیب نمیزند ، بلکه مدیریت ضعیف است . ولی الآن پنج سال است مدیریت عوض شده است . چطور سالهای اول و دوم مرتب مشکلات را حواله به دولت قبلی میکردید؟ خب از وقتی که سر کار آمدید بگویید چه کردید؟ . به والله که قسم جلاله است ، دوست داریم و خوشحال میشویم که دولت موفق باشد . یک قدری گوش کند از رهبری . یک قدری این اهل تشریفات را از کنارش دور کند ؛ آدم های بی درد را دور کند .

ایشان فرمودند: دولت میگفت نفت را قبلاً تحریم بودیم و صادرات نداشتیم . الآن که صادرات میکنند و میفروشند خب پس با این درآمد باید دست و بال دولت بازتر شده باشد ، ولی در عمل نشده و این اتفاق نیافتاد ؛ حالا بگوییم که باز هم اشکال و گیر از گذشته است؟ خیر ، اشکال و گیر از گذشته نیست ، بلکه از اینجا بود که از پنج سال قبل ، از شش سال قبل اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند ؛ هزینه های تشریفاتی را پایین نیاوردند ، حالا در لایحه ی بودجه مواجه میشوند با کسری و کمبود ، میگویند مالیات را افزایش بدهیم تا از جیب مردم رفع کسری کنیم. از یک سمت شعار میدهیم میگوییم برای جوانان تسهیلات فراهم کنیم برای ازدواج کمک بشود برای آنها ، از سوی دیگر هزینه ی ثبت ازدواج ظرف همین چهار سال گذشته دو مرحله و دو پله افزایش پیدا کرد . دَم از شفاف سازی میزنند آقایان و خیلی هم خوب است واقعاً . ولی ایکاش در درجه ی اول و قبل از آنی که بگوید به فلان نهاد مذهبی مثلاً چقدر دادیم و میدهیم ، ای کاش از اول میگفتند برای خود نهاد ریاست جمهوری چقدر در طول سال اعتبار لحاظ شده است و کجاها هزینه میشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند : مردم ناداری را تحمل میکنند ، ولی تبعیض ناروا را خیر . خب اینهمه موسسات مالی ، پول مردم امانت بوده ، شما که الآن پنج سال است سر کار هستید ، اینها از چه کسی مجوز گرفتند ؟ چرا اینجور رها شدند ؟ حالا آنهایی که سی میلیارد تومان از همین موسسات مالی میگرفتند ، چرا آنها را افشا نمیکنید؟ ؛ مومنین ، دوستان ، هشیار باشید ؛ اصل انقلاب با هدف پاک و نیت خالص ، با وجود شخصیتی مثل امام راحل که تا آخر عمر در یک خانه ی 120 متری زندگی کرد بوده است . ایکاش همه می رفتند جای زندگی امام را میدیدند و الآن هم جای زندگی وزرا و مدیران را هم ببینند. همسویی با امام و اطاعت از رهبری و جانشین امام ، راز و رمز موفقیت است.هر قدر فاصله بیشتر بشود ، گرفتاری بیشتر میشود و به تعبیر مقام معظم رهبری زخم ایجاد میشود و آنوقت مگس بر روز این زخم مینشیند.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی افزودند: آنهایی که میخواهند اصل انقلاب را آسیب بزنند و آنهایی که میخواهند نام امام را محو کنند و آنهایی که میخواهند پای آمریکا و پای انگلیس و رابطه ی با اسرائیل را مثل عربستان در ایران باز کنند ، البته آرزو را به فضل الهی به گور میبرند.

ایشان در ادامه با اشاره به سالروز ولادت عقیله ی بنی هاشم ، از سرکار خانم حیدری که به مناسبت هفته ی پرستاری  پیش از خطبه ها ایراد بیانات داشتند تشکر کردند.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در قمست پایانی خطبه دوم افزودند: یکی از مسائلی که واقعاً موجب رنج است ، ورود کالاهای قاچاق و حتی بعضاً از طریق مبادی قانونی و رسمی است متأسفانه . یک وقت هایی اوایل انقلاب ، هواپیما ربایی در عین اینکه هواپیمایی حفاظت و حراست داشت ، ولی رواج گرفته بود و چند هواپیما را عوامل استکبار و نفوذی ها می دزدیدند و میبردند . امام راحل دستور داد سپاه در فرودگاه ها مستقر بشود ، حفاظت هواپیما را سپاه به عهده بگیرد ، این اتفاق افتاد ، و از آن روز تا به الآن سی و شش سال میگذرد که در عین اقدام برای این امر از جانب عوامل استکبار ، ولی هواپیما ربایی اتفاق نیافتاد.قاچاق چه ضرری دارد و جلوی قاچاق را گرفتن چه نفعی دارد؟ ؛  واقعاً آدم احساس میکند که اگر این گمرکات را دولت موافقت کند بدهد دست سپاه ، جلوی این قاچاق و این ضرر گرفته میشود.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

صوت قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب آقای یاسین محمدی:

دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت مداحی در وصف عقیله ی بنی هاشم ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها با نوای کربلایی جناب محمد حاجیان:

دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت سخنرانی سرکار خانم حیدری (پرستار و کارشناس پرستاری) :

دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت مناجات خوانی جناب سعید طبری در وصف حضرت ولی عصر«عج» :

دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اذان ظهر جمعه با نوای جناب سید سجاد ادیانی:

دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای جناب سید سجاد ادیانی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

bkhx_img_8496.jpg

ab1m_img_8514.jpg

xcg5_img_8523.jpg

g73n_img_8566.jpg

4bjh_img_8573_-_copy.jpg

34rl_img_8577.jpg

5weg_img_8587.jpg

m79o_img_8591.jpg

tcfg_img_8599.jpg

u5d7_img_8601.jpg

fgt5_img_8612.jpg

3gh_img_8619.jpg

0fho_img_8626.jpg

if4e_img_8636.jpg

08s5_img_8641.jpg

b51l_img_8647.jpg

fp6w_img_8691.jpg

q87r_img_8698.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب